tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:55

ja hier ook niet met ruzie uit elkaar... dus dat scheelt idd, anders had het van mij ook niet gehoeven. Ik vind het gewoon gek om 0 contact te hebben, terwijl er niks is gebeurt verder. Net zoals ik mijn vrienden gelukkig nieuwjaar wens, heb ik dat bij hem ook maar gedaan.

Maar ik snap de andere kant inderdaad ook, dat het niet verstandig is om nog contact te hebben vanwege gevoelens.

Maargoed verder neem ik ook geen contact met hem op hoor, vond alleen gelukkig nieuwjaar wensen wel zo netjes :+

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:22

Maar tussen elkaar het beste toe wensen en een gelukkig nieuwjaar appje zit voor mijn gevoel wel een heel groot gapend gat aan verschil :P Ik kan mij er in ieder geval niet druk om maken of ik het wel of niet gestuurd krijg.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:47

Dreamy schreef:
Ik merk nog steeds echt dat ik hém mis, niet gewoon een persoon. Liep gisteren door een mooi gebied met vriendin, maar had zo graag met hem daar gelopen. Ik ga een onwijs gave reis maken, alleen, maar had het zo graag willen delen. Met wie ik ook knuffel of kroel, praat of dans.. mijn hoofd is nog bij hem.
We hebben nu geen contact, ik vind dat echt heel lastig. Maar het zal wel voor het beste zijn, hij zal het ook wel zo willen of moeten. Zit zelf nog zo in de fase van “blijven wachten of doorgaan”, “zeg nog alles wat je zou willen zeggen of zo houden; er is al genoeg gezegd”.. Ben echt op zoek naar antwoorden in een doolhof van gedachten, maar het leven gaat al zo hard & ik zou nu moeten genieten. En dat hoop ik op reis ook echt wel te kunnen gaan doen!


Jij ook een knuffel Dreamy. Ja, je zit zo in elkaars systeem, dat klopt. Ik herken dat doolhof van gedachten. Hoop dat je reis (en afstand) wat ruimte schept.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:02

Lief, dankje!

Hebben gisteren nog een “fijn”(blijft moeilijk natuurlijk) gesprek gehad & samen even goed en duidelijk besproken dat wachten niet meer aan de orde is en we dus beide onze eigen weg zullen gaan. Is heel moeilijk, maar ik gun hem kindjes.. het zou echt een leuke vader zijn! <3

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:30

Dat is fijn Dreamy!

Ik heb volgende week een loopje staan en ik kan met een oud-sportgenoot meerijden. Toevallig een goede vriend van... Dus heb maar aangegeven dat ik graag wil meerijden, maar dat ik het absoluut geen dingen over x wil horen. Misschien suf, maar ik heb die grenzen nodig :+

DrFurioux

Berichten: 54
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:13

Ik wil iedereen bedanken voor alle steun die jullie Dreamy gegeven hebben. Nooit van mijn leven zal ik haar vergeten, en ik hoop dat we voor altijd nog met elkaar om kunnen gaan. Wat de toekomst brengt weet niemand.

Het is zo, zo moeilijk geweest allemaal. Maar dat is puur omdat we zoveel van elkaar houden. Met ruzie uit elkaar gaan was makkelijker. Maar gelukkig hebben we dat niet gehad. Ik ben trots op hoe we het hebben aangepakt.

Ik zal altijd van je blijven houden Cherry. We spreken elkaar <3

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:20

Ach mijn hart jongens ;(

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:23

Dreamy, zullen we ruilen? Wij zijn net uit elkaar om dat ik kindjes wil en hij niet :')

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:28

Hoe onwijs klote het ook is vind ik dit wel echt een complimentje waard hoor, zo kan je als exen dus ook zijn _O_

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:27

Ik vind jullie lieve even zo naar elkaar :+: heel veel sterkte beiden

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:13

Even van me afschrijven hoor… ik dacht dat het beter met me ging inmiddels, maar nu toch weer van slag door zoiets stoms als dat ik zie dat zijn zusje vrienden is geworden met zijn nieuwe date/vriendin. Zij woont in het buitenland en volgens hem (ik sprak hem 3 weken geleden) waren er nog geen plannen dat hij weer naar haar terug zou gaan en hij zou me wel op de hoogte houden. Dus denk ik hoe, wat, waar kan dit? Ik merk dat ik door sommige dingen echt heel veel vertrouwen ben kwijtgeraakt (dit is namelijk al de derde keer dat het op een hele rottige manier voor een ander uitgaat). Hij gaf aan heel graag vrienden te willen blijven en ik wil het ook (ik weet ook dat het mogelijk is) maar het moet wel echt van beide kanten komen en ik voel me nu erg in de steek gelaten, maar het kan ook weer goed zijn dat dat psychisch is en dat ik overall dingen achter zoek die er niet zijn. Ik wil gewoon dat hij me opbelt en/of we even afspreken en alles even uitpraten en bespreken zodat we fijn verder kunnen.

Lekker bezig zo.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:34

Sheran schreef:
Even van me afschrijven hoor… ik dacht dat het beter met me ging inmiddels, maar nu toch weer van slag door zoiets stoms als dat ik zie dat zijn zusje vrienden is geworden met zijn nieuwe date/vriendin. Zij woont in het buitenland en volgens hem (ik sprak hem 3 weken geleden) waren er nog geen plannen dat hij weer naar haar terug zou gaan en hij zou me wel op de hoogte houden. Dus denk ik hoe, wat, waar kan dit? Ik merk dat ik door sommige dingen echt heel veel vertrouwen ben kwijtgeraakt (dit is namelijk al de derde keer dat het op een hele rottige manier voor een ander uitgaat). Hij gaf aan heel graag vrienden te willen blijven en ik wil het ook (ik weet ook dat het mogelijk is) maar het moet wel echt van beide kanten komen en ik voel me nu erg in de steek gelaten, maar het kan ook weer goed zijn dat dat psychisch is en dat ik overall dingen achter zoek die er niet zijn. Ik wil gewoon dat hij me opbelt en/of we even afspreken en alles even uitpraten en bespreken zodat we fijn verder kunnen.

Lekker bezig zo.


Snap dat dat lastig is Sheran, maar een "vriendschap" met een ex zou ik niet teveel waarde aan hechten of van verwachten.

Probeer je niet te poedersuiker te voelen omdat hij verder gaat. Daar heb je alleen jezelf mee. En hoe poedersuiker ook, hier kom je echt wel weer overheen!

Toen mijn vorige relatie uit ging had mijn ex binnen een maand weer een nieuwe vriendin. We waren twee jaren samen geweest en ik was voor hem naar de andere kant van de wereld verhuisd. Ik vond het destijds verschrikkelijk dat hij mij zo snel vervangen had, maar mocht van mezelf er max 1 dag zielig om doen. Ben in bed gaan liggen met Netflix en een bak ijs en heb me heerlijk ellendig gevoeld maar mezelf de volgende dag wel weer uit bed geschopt. Je poedersuiker voelen om zulke dingen heb je enkel jezelf mee. Niemand anders. Alleen jezelf. En dat is niet eerlijk. Niet eerlijk naar jezelf toe.

Laat hem los. Doe je eigen ding, focus je lekker op jezelf en je eigen progress. Hier kom je echt wel weer overheen!

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:41

__Sannne schreef:
Sheran schreef:
Even van me afschrijven hoor… ik dacht dat het beter met me ging inmiddels, maar nu toch weer van slag door zoiets stoms als dat ik zie dat zijn zusje vrienden is geworden met zijn nieuwe date/vriendin. Zij woont in het buitenland en volgens hem (ik sprak hem 3 weken geleden) waren er nog geen plannen dat hij weer naar haar terug zou gaan en hij zou me wel op de hoogte houden. Dus denk ik hoe, wat, waar kan dit? Ik merk dat ik door sommige dingen echt heel veel vertrouwen ben kwijtgeraakt (dit is namelijk al de derde keer dat het op een hele rottige manier voor een ander uitgaat). Hij gaf aan heel graag vrienden te willen blijven en ik wil het ook (ik weet ook dat het mogelijk is) maar het moet wel echt van beide kanten komen en ik voel me nu erg in de steek gelaten, maar het kan ook weer goed zijn dat dat psychisch is en dat ik overall dingen achter zoek die er niet zijn. Ik wil gewoon dat hij me opbelt en/of we even afspreken en alles even uitpraten en bespreken zodat we fijn verder kunnen.

Lekker bezig zo.


Snap dat dat lastig is Sheran, maar een "vriendschap" met een ex zou ik niet teveel waarde aan hechten of van verwachten.

Probeer je niet te poedersuiker te voelen omdat hij verder gaat. Daar heb je alleen jezelf mee. En hoe poedersuiker ook, hier kom je echt wel weer overheen!

Toen mijn vorige relatie uit ging had mijn ex binnen een maand weer een nieuwe vriendin. We waren twee jaren samen geweest en ik was voor hem naar de andere kant van de wereld verhuisd. Ik vond het destijds verschrikkelijk dat hij mij zo snel vervangen had, maar mocht van mezelf er max 1 dag zielig om doen. Ben in bed gaan liggen met Netflix en een bak ijs en heb me heerlijk ellendig gevoeld maar mezelf de volgende dag wel weer uit bed geschopt. Je poedersuiker voelen om zulke dingen heb je enkel jezelf mee. Niemand anders. Alleen jezelf. En dat is niet eerlijk. Niet eerlijk naar jezelf toe.

Laat hem los. Doe je eigen ding, focus je lekker op jezelf en je eigen progress. Hier kom je echt wel weer overheen!


Precies dit ! je verdient echt beter Sheran! Vaak wordt er wel gezegd dat ze vrienden willen blijven, maar in realiteit werkt dit niet. Mijn ex zei dit ook, maar vervolgens praten we nooit. Dat noem ik geen vriendschap :+
Hoe hard het ook is, je komt er wel overheen.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:47

Ah Sharan :(:) Ik herken het wel, en het enige wat je ermee kan... Diep ademhalen, hoofd schudden en blij zijn dat je daar vanaf bent.

Hier ook exen buiten beeld, geeft rust. Maar mijn langste ex kan ik prima mee door 1 deur, afgelopen jaar nog mee wezen feesten. Hartstikke gezellig. Zijn huidige vriendin vindt mij niet leuk, terwijl er wel een vriendin tussen heeft gezeten. Schijnbaar ben ik 'de ex'. Hoewel ex en ik elkaar echt niet terug willen :+

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:19

Dank jullie wel.

Ik weet het. Ik vind het alleen zo ontzettend moeilijk om hem als vriend los te laten. Ik ben zelf heel trouw en doe werkelijk alles voor de ander. Als je me eenmaal hebt dan heb je me voor het leven. Het doet me pijn dat je iemand waarvan je zei dat hij zo ontzettend belangrijk voor je is dan toch zo aan de kant kunt zetten en kunt vervangen.

Met mijn eerste ex ben ik goede vrienden. Heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar we werkten er allebei hard aan.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:11

Je bent meer waard dan iemand die niet voor jou gaat. Loslaten is heel moeilijk, maar uiteindelijk heb je jezelf er alleen maar mee als dit zo doorgaat.
Op welke manier kwam je er achter dat zijn zus nu met zijn nieuwe date/vriendin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:16

Hoe rot je je nu ook voelt, jij staat (vind ik!) met dat gedrag een vriendschap in de weg, niet hij. Vrienden checken elkaars socials niet op wat ze doen en met wie en hoeven geen gesprek om dingen uit te praten als de ander iets wil gaan doen met een nieuwe lover.
Focus op jezelf, jank het even goed uit, kop omhoog en door met jouw leven.
Dat "laten we vrienden blijven" na een relatie is iets wat je hoort te zeggen als je niet met oorlog uit elkaar gaat, maar in praktijk gebeurt dat zeer weinig.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:25

Het kwam toevallig voorbij op mijn Facebook, dat is alles, geen gecheck of wat dan ook. Is ook echt iets banketstaaf, ze zijn alleen vrienden geworden, maar ik merk dus dat dat toch weer heel veel in mij losmaakt. Echt heel jammer.

Heeft er misschien ook mee te maken dat ik echt al 'oud' word en het hoe langer hoe meer zie gebeuren dat ik niet meer de keus heb om kinderen te krijgen (niet dat ik dat wil, maar goed) of dat ik niemand meer ontmoet. Niet dat ze geen belangstelling hebben, maar ik word niet gauw verliefd, dus dit was iets heel bijzonders voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:32

Verliefd worden is voor iedereen bijzonder. Breakups zijn voor iedereen klote. Daar ben je niet bijzonder in. In het eventjes "stalken" op socials van de ex overigens ook niet hoor. Mijn woorden zijn niet lief, maar wel bedoeld in jouw voordeel. Laat gaan, ontneem jezelf de mogelijkheid om dat soort dingen tegen te komen en focus op jezelf. Over een paar weken voel jij je hopelijk een heel stuk beter!

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:41

Weet ik! Het gaat ook in het algemeen best goed, vandaar dat dit toch wel even weer een klap voor mezelf was. Gaat het toch minder dan ik dacht dus.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:57

Als zoiets kleins iets in je los maakt dan ben je ook nog helemaal niet klaar om alleen vrienden te zijn.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:04

Ik heb natuurlijk alleen de ervaring met mijn ex. Daarbij ging het moeizaam, maar daarna een hele fijne vriendschap gekregen. Ik denk dat er geen moment is waarop 'klaar' bent om vrienden te zijn. Het is iets dat ontstaat als je moeite in elkaar steekt en interesse in elkaar blijft tonen. Ik denk dat je'klaar' bent om vrienden te zijn als je de persoon iets goeds toewenst en veel waarde hecht aan het karakter van die persoon en hem daarom graag in je leven wil/houdt.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:10

Lastig, Sheran. Knuffel!

Ik denk dat het echt per situatie verschilt. Met eerdere exen had het wellicht wel kunnen lukken, omdat ik niet écht serieuze toekomstdromen/plannen had met hen persoonlijk. Ik had dat wel met mijn laatste en ben bang dat ik het heel lastig ga vinden om hem uiteindelijk met een ander te zien en geconfronteerd te blijven worden. Wil het zeker wel proberen, maar vrees ervoor. En dat is ook prima hoor, als het niet gaat lukken.
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 13-01-20 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:11

Daar verschillen we dan van mening. Al mijn vriendschappen gingen vanzelf. Daar heb ik nooit 'moeite' voor moeten doen. Lijkt me ook erg vermoeiend.

Maar het is wel duidelijk dat je nog iets voor hem voelt dat meer is dan alleen vriendschap. Anders zou zoiets kleins je niet raken. De vraag is dan of je een vriendschap zou willen terwijl jij nog iets voelt. Mij zou het niet verstandig lijken b

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:23

Sheran, ik ga even heel hard zijn en daarmee misschien heel onaardig.. Maar je ex is je niets verschuldigd wbt informatie over zijn nieuwe vriendin he. Ik zou er als nieuwe partner ook niet bepaald blij van worden als mijn nieuwe vriend moest bellen met zijn ex om uit te leggen waarom ik vrienden was geworden met mijn kersverse schoonzus. Snap dat het even heel pijnlijk en confronterend is voor jou en dat kan je hem best laten weten, maar als jullie versies van met elkaar communiceren niet met elkaar rijmen is het misschien beter om geen vrienden te zijn.