Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:13

Is het werkelijk zo'n bijzonder artikel, Kentaro ?
Anders zou ik zeggen: bij de haast is de winkel altijd sneller ;)

Ik zou het er niet op wagen, doe het tegenwoordig echt alleen bij mensen die ik ken ( en die ik dan ook vertrouw uiteraard ;) )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:29

Ik heb alleen maar bijzondere dingen............ }> :')
Ikzelf zou zo niet meer weten waar we het gekocht hebben en zie het niet zo in veel winkels, maar ik let er natuurlijk ook niet op :+
Heb nog geen adres van haar ontvangen, dus heb geen idee hoe ver weg ze woont?!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:32

:D

Ik zou het niet doen, eenmaal in huis is de noodzaak tot betaling ineens een stuk minder aanwezig ;)

En je kan ook gewoon op het postkantoor geld op iemands rekening storten, dan heb je het gelijk :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:45

Is dat zo?? Ook als je zelf geen internetbankieren hebt??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:56

Ik doe het ook absoluut niet meer, zou het echt afraden Kentaro :n

Ik vind het ook heel lüllig tegenover de heel normaal, correct en super aardig en netjes overkomende mensen die je door je beeldscherm heen graag mag, vertrouwt en een mazzeltje gunt.... maar je bent gewoon keihard de pineut als ze eenmaal het artikel binnen hebben en jij begint te sputteren dat je de betaling nog niet hebt ontvangen :=

Kan zelfs zijn dat diegene het echt netjes overgemaakt denkt te hebben maar dat er iets fout is gegaan, en men dan gewoon de moeite niet neemt om dit op te lossen.... zie mijn waardeloze ervaring met de Amsterdamse bokker waar we begin van dit jaar een relletje over hadden toen ik haar naam hier in het topic noemde na 5 jaar frustratie -O-

Ik heb nu zelf trouwens ook ellende met betalen...nadat vorige week eerst de harde schijf van mijn laptop de geest gaf, krijg ik nu elke keer een kaartfout als ik in wil loggen met mijn Rabo-pas....ik kan dus niet bij mijn rekeningen komen nu, niet heel handig als je een bedrijfje hebt -O-

Hopelijk is de nieuwe pas snel binnen. Ga straks ook even naar de bank (als die open is) om te kijken of ik aan de balie wat betalingen over kan maken :)

Gisteren trouwens nog een prima Marktplaats-ervaring: wat meubeltjes opgehaald in Voorburg.
Aardige mensen, hadden alvast alles voor me uit elkaar gehaald en hebben super geholpen met alles in de auto krijgen. Zo eerst even wat administratie rechttrekken en dan de boel in elkaar proberen te zetten, hopelijk ontbreken er geen schroefjes :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:12

Dat verhaal kan ik me inderdaad nog wel herinneren!
Precies wat je zegt, jammer dat de mensen met echt goede bedoelingen er toch weer onder moeten 'lijden' -O-
Ik heb expres m'n rabofoon in tact gehouden nadat ik telebankieren ben gaan doen! Kan nu altijd nog bellen en dan saldo info opvragen! Is dat misschien voor jou ook een idee??
Je kunt zonder pas bij de balie van de bank geld opnemen met een geldig ID, maar zou niet zeker weten of ze ook voor je over kunnen maken zonder pas?!

(dan ben je gister nog redelijk bij ons in de buurt geweest :D )

Gister zouden 3 mensen iets op komen halen en dat is nog gebeurd ook!! Gelukkig kan het ook zo!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:17

Ja, ik moest even diep in de grijze massa graven naar m'n code maar kan nog bij de Rabofoon horen wat er overgemaakt is....en dan maar hopen dat er niet 2 verschillende klanten voor hetzelfde bedrag besteld hebben :P

Maar ik moet natuurlijk ook wel eens wat geld overschrijven voor inkoop of retouren, en daar zit ik nu een beetje mee.... dus maar even lief vragen of ze dat aan de balie willen doen...als ze open zijn.

Ik moet toch die kant op, en wil een nieuwe Rabox halen omdat deze die ik nu heb zo stroef loopt dat ik denk dat die de pas beschadigd heeft -O-

Wel fijn dat iedereen is komen opdagen, is vaak toch ellende met dat afhalen :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:23

:=
Maar handig als back up vind ik hem wel!

Waarom zou de bank niet open zijn?? Bij ons is die iedere werkdag van 9 tot 17.00 uur open!
Het kan soms zo lang duren voordat je een nieuwe pas hebt... M'n moeders pas was een aantal jaar terug gestolen. Duurde echt weken voordat ze een nieuwe pas had. M'n vader nog gevraagd hoe snel ze een pas zouden krijgen als ze een nieuwe rekening zouden openen. Dat zou dezelfde week zijn, maar dat was niet de bedoeling... }:0

1 kregen we een berichtje dat ze het adres te laat ontvangen had en of ze s' avonds mochten komen. Wij moesten toen weg en hebben gevraagd waar ze woonde, stel dat je er langs zou komen. Dat was niet langs haar, maar heel toevallig wel bijna langs haar zus. Wij het dus meegenomen en afgegooid. (vind het dan toch wel weer een beetje jammer dat ze niet eens vragen of het iets extra's kost, aangezien het ze ruim 40 km (heen en terug) scheelde door het niet op te hoeven halen..... :o )

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:46

@pmarena de kaartfout bij de rabo hoeft niet aan je pas te liggen, het kan ook zijn dat je random reader niet goed meer is. Heb je een reserve-exemplaar?

(Sorry voor offtopic, maar heb dit zelf ook een keer gehad en toen was het met een nieuwe reader snel opgelost)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:16

kaartfout heeft idd niet met internet/computer te maken, maar met de random reader of met je pas.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:28

als ik het goed zeg, is haar pasje stuk (en ze heeft geen reserve reader, daar gaat ze om vragen :D )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:33

Hihi, wat een onderwerp van gesprek ben ik geworden :P

Ik heb hier meerdere Raboxen liggen, expres al om problemen daarmee voor te zijn :j

Maar de laatste nieuwe daar gaat de pas erg stroef in, en ik denk dat die de chip beschadigd heeft -O-
Nu geeft hij dus ineens op alle Raboxen een kaart fout aan, nadat ik de pincode heb ingetoetst, dus ik moet echt een andere kaart hebben. Gisteren natuurlijk direct aangevraagd en levertijd is 3 dagen.

Daarnet naar de bank gegaan 25 km verderop om even een nieuwe Rabox te halen en te vragen of ze daar aan de balie een keer een betaling zouden willen overschrijven omdat ik dat nu natuurlijk zelf niet kan -O-

Je gelooft het niet: schiet daar het hele systeem op storing! Ik kreeg dus een: :\ Ik ben bang dat we u niet verder kunnen helpen :\

Eerst gaat hier de nog maar een half jaar oude telefoon kapot, dan mijn nog geen jaar oude harde schijf (laptop), vervolgens m'n pas en dan neem ik die pech nog mee naar de bank ook :=

Ik ben blij dat ik een hele goede naam heb maar dit klinkt op zich toch ook niet meer geloofwaardig als iemand via bvb. Marktplaats dit als excuus aandraagt :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:36

Inderdaad :D
Wij geloven je ook niet :n

:+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:43

:+ :')

(en als men je wel geloofd, durven ze alsnog niets te bestellen omdat ze bang zijn dat de pech mee komt................... _O- )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:15

Ik zou zelf ook vermoeden: die probeert zich via Bokt vast in te dekken :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:02

wie moet je op bokt een PB sturen als je opgelicht bent (op bokt)?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:03

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:05

Haha dit is echt zo'n 'en de wekker ging niet af, en toen had de hond gespuugd, en toen was de auto kapot, en toen stond de brug open...' :D Maar gezien je reputatie, zou ik het als klant wel durven te geloven :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:09

Ochjee suikermeisje, wat is er gebeurd? Ben je al zeker dat je opgelicht bent...? :(:)

Yessy: Haha ja, vooral die storing bij de bank, dat haalt het laatste stukje geloofwaardigheid er wel uit :D
Ik lach nu wel, maar vrolijk ben ik niet :')

Maargoed, ben allang blij dat de auto het nog wel doet. Zat al te grappen tegen de mevrouw aan de balie van ojee daar zit ook een computer in natuurlijk :=

En ik zat toch 25 km verderop dus als de auto stuk had gegaan had het niet heel erg tof geweest :P

Hoewel het lopend naar huis net zo ver is als met de auto natuurlijk :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:36

barrymuis schreef:
foxy80 schreef:
Dat is het hem net, bij betalen heb ik niet op het paypal icoon geduwd maar dat van visa en aan het eind van de rit, waar je je pincode van de visa moet opgeven, daar zie ik dan weer het paypal logo verschijnen. Ik ben benieuwd of er morgen iets anders staat bij het geschil wat ik geopend had, zodat ik automatisch verder kan naar de customer service.

Ik weet dat het bij jullie in België altijd via de creditcard gaan en jullie het niet rechtstreeks aan de bank rekening kan koppelen zoals hier in Nederland maar dan is het volgens mij wel via PayPal gegaan.
Of je moet een x bedrag op je PayPal rekening hebben staan dan kun je van daaruit direct betalen.
Ik heb geen creditcard dus kan me het niet helemaal voor de geest halen maar zijn aankopen op een creditcard ook niet op een bepaalde manier verzekerd ??
Ik zit ook op hete kolen te wachten dat het morgen is en ik met ebay customer service verder kan. ~~}>

Geld staat op mijn volgende visa-afrekening zag ik via onlinebanking *\o/*
Ben instant zwaar fan geworden van Paypal. Wat een droomeinde!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:39

suikermeisje, het is dus helaas niet alsnog positief afgelopen?? -O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:44

Gaat lekker hier of niet mensen?

Ik krijg net ook een kapotte singel binnen ..
Besteld via bokt.
En ook al opgelicht met een zadel op bokt.

Bah

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:50

bah bah... snap niet dat mensen zoiets durven opsturen..
ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om spullen die stuk zijn nog te willen verkopen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:52

Inderdaad, zou 't amper durven weggeven :o

Maar wat is er mis mee, Tyrcanol ?
En hoezo opgelicht met het zadel ?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:56

Kentaro schreef:
suikermeisje, het is dus helaas niet alsnog positief afgelopen?? -O-

Nee... Ze zou het een week geleden opsturen. Al 2x gemaild en niets meer gehoord :n

Tyrcanol jemig dat is ook slecht zeg! Dan kun je net zo goed niets opgestuurd krijgen geloof ik...

Hier toch al heel veel tegenslagen dus die 60 euro meer of minder maakt me uiteindelijk ook niet gelukkiger. Weet wel dat ik die mensen niet zomaar te spreken moet krijgen. Misschien dat mijn broer iets met het IP adres kan, achterhalen ofzo (uber nerd).

Webshop zou geld terug storten dinsdag.. Nog niets op mijn rekening.

Zou het erg fijn vinden om dat geld terug te krijgen (of mijn spullen...), paard heeft een peesblessure en kan mijn EIGEN geld nu goed gebruiken :(