Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merell123

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:23

Hoi! Ik lees nu een tijdje met jullie mee, en jullie hebben best wel mijn interesse gewekt. Nooit heb ik serieus gezocht naar een 'pen-pal' maar vanavond was er een documentaire over de doodstraf waar een jongen in voor kwam die mij intrigeerde. Ik heb hem gegoogled en toen vond ik hem op writeaprisoner. Nu zit ik heel erg in dubio wat te doen. Zullen er met mij niet nog 100 mensen zijn die dit gezien hebben en nu willen schrijven? En dan natuurlijk, wat ga ik schrijven?
Zijn jullie nooit 'bang' geweest dat diegene 'meer' zou willen? Ik wil graag contact met iemand om diegene iets te bieden om naaruit te kijken, en ik vind het ook heel interessant, maar ik heb verder geen behoefte om iemand te ontmoeten als diegene bijvoorbeeld wel vrij komt.. Is dat iets om gewoon duidelijk in te zijn?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:34

Nee ik denk niet dat er nog 100 mensen in Nederland hem zullen schrijven want er ligt toch nog best wel een taboo op en het is best een grote stap om iemand op deathrow te steunen en te blijven schrijven tot zn dood... Ik zelf kan dat niet aan ik ben ook best close met mn penpals en bezoek ze regelmatig :j
Als je het topic een beetje actief hebt gelezen kan je inderdaad lezen dat er penpals zijn die wel meer willen met ons...
Duidelijk zijn is zeker weten een goed plan :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:37

Ik ben er zeker niet bang voor hahaha :Y)

Wat al gezegd wordt, gewoon duidelijk zijn over jouw intenties, dan heeft je pp er maar mee te leven. Beetje toffe peer heeft er gewoon respect voor.

Zo, ik heb nu twee weken geleden voor het eerst geskypet met mijn 'pp' :D Het is niet skype wat je als programma gebruikt, maar wel dat principe. Hartstikke spannend; loopt t steeds vast. Dus heb heel fijn steeds naar een stilstaand beeld kunnen kijken. Of het bewoog en geluid viel stil. Dus na t videogesprek nog even aan de telefoon gehangen, yay. Verder weinig bijzonders aan mijn kant!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:40

Heb je een video visit gedaan :D

Merel je kan gewoon op google even zn naam door de zoekmachine halen en dan komt zijn inmate nummer en address omhoog :)

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:54

Ik had inderdaad gelezen dat jij je penpals bezoekt shilady, je posts komen erg toegewijd over! Vind het mooi dat er mensen zijn zoals jullie (en zoals hopelijk ikzelf) die dit doen!

Naja is ook zo, ik moet gewoon duidelijk zijn en als hij daar geen respect voor heeft dan houdt het helaas op. Las hier ook van iemand inderdaad, die een liefdesverklaring kreeg, en dat 'afwees', dan kan ik misschien maar beter gelijk in mijn eerste brief vermelden dat ik een relatie heb, en daar gelukkig in ben ofzo.

Ik ga morgen beginnen met het schrijven van een brief! Lijkt me inderdaad erg lastig iemand op Death row echt leren kennen en dan in je achterhoofd het idee dat zo iemand misschien niet lang meer leeft, maar ik wil er heel graag zijn voor zo iemand!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:05

Mooi dat je dan toch diegene op deathrow gaat schrijven
denk niet dat hij jou om een relatie zal vragen en al helemaal niet met het oog op de dag des oordeels maar het is zeker geen slecht plan om in de eerste brief te schrijven dat je enkelt vriendschap aanbied :)

Het bezoeken is inderdaad heel leuk om te doen maar soms ook moeilijk want jij gaat naar huis en hun blijven daar..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:34

Lees hier nog steeds mee, helemaal met shilady eens dat het erg leuk is om te doen. Maar wel zwaar kan zijn.

Merel123, ken volgens mij de docu die jij bedoeld wel. Degene die je bedoeld is dat toevallig Clinton Young?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:52

risje, dat klopt, vond hem erg oprecht overkomen en hij heeft me toch echt 'geraakt' op een bepaalde manier!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:02

Ik stuur je even pb;-)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:03

das inderdaad wel een bekende naam ja
Is het niet leuk als je gewoon een leuk kaartje koopt en er een leuke tekst met steunende woorden in schrijft en mocht hij het interesant of heel leuk vinden dat jij de moeite hebt genomen hem te schrijven dan kan hij jou ook terug schrijven :) Als het ware de optie een beetje open laten?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:12

Dat is ook nog wel een goed idee ja! Ik kan me nog herinneren dat wij dat op de middelbare school ook gedaan hebben, ik geloof via amnesty. Dan waren er een aantal profielen van mensen over de hele wereld en dan deden we een kaartje sturen om ze een hart onder de riem te steken, dus verder toen ook geen retour adres erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:50

Ik vind er echt geen lol meer aan nu er gewoon veel brieven 'verdwijnen' of 'kwijtraken'. in ieder geval komen er vet veel brieven/kaartjes niet aan. Naar alle 3 de penpals. Ik heb een duidelijk handschrift, het adres klopt ook maar toch. Waar gaat het mis? ;/

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:07

gemene bewaarders ....ze weten dat dit de enige dingen zijn waar ze naar uit kijken dus wat is dan geen beter idee dan brieven achter houden of veel later bezorgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:27

echt? ohh man.. :/ baal baal.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:10

Doe je er wel genoeg postzegels op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:44

Jep. Wegen en postzegels. Als het misgaat krijg ik een code waarbij ik kan betalen. ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:48

Hmm.. raar zeg.. ik heb er gelukkig geen last van.

Misschien anders nog even de regels van je betreffende gevangenissen omtrent post lezen, er zal vast een reden zijn waarom ze niet aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:58

Ja zal nog eens kijken!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:23

Ik heb bij Shea nog nooit gehad dat post niet aan kwam gelukkig. Wrl een keer een waarschuwing dat ik geen wasco mocht gebruiken terwijk het potlood was haha

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:03

Ik schrijf in oktober een jaar en er is nog nooit een brief kwijt geraakt, lijkt me echt onwijs vervelend.. Zitten ze op DR pimaude?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:13

Docu 'deathrow' is u op DiscoveryHD

Ik kom binnenkort weer even bijlezen en bijkletsen *sorry voor het binnenvallen* Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 03:20

Nissima: nee. Die van dr weet ik dat het lang duurt, dat heeft hij zelf ook aangegeven waardoor. Maar matth en noah geen idee waarom :/ een prison en een instituut

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:57

Marlijn, weet je inmiddels al hoe het kan dat je post niet aankwam?

En dames die ook wilden schrijven, is het wat gelukt met de eerste brief?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:07

Ik moet nog beginnen :oo heb er gewoon geen tijd voor! draai echt onregelmatige diensten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:49

Geen idee :( nog steeds van niemand iets terug.