[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:13

Maar als je geen vrienden hebt, heb je sowieso nooit iemand over de vloer die kinderen krijgt/wil

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:14

Captain schreef:
Ik heb gisteren nog iemand ontvriend die de zwangerschap van nr 2 aankondigde. :wave:

Het was ook geen vriendin vriendin, maar iemand van de middelbare. We volgde elkaar nog op SM maar ik kan er gewoon niet achter staan dat je in deze wereld een 2e zou willen dus dan ontvriend ik maar voor mijn eigen gemoedsrust. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:26

c_alsemgeest schreef:
Denk dat er meer bedoeld wordt dat er ook vrienden zonder kinderwens bestaan :D
Daar heb ik er ook een paar van, en de andere kennen mij goed genoeg om me niet lastig te vallen met te veel kinder shizzle :+
Dit dus. :') Het sarcasme ontging je duidelijk. :))

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 12:08

Dat blijkt maar weer :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:09

Captain schreef:
Captain schreef:
Ik heb gisteren nog iemand ontvriend die de zwangerschap van nr 2 aankondigde. :wave:

Het was ook geen vriendin vriendin, maar iemand van de middelbare. We volgde elkaar nog op SM maar ik kan er gewoon niet achter staan dat je in deze wereld een 2e zou willen dus dan ontvriend ik maar voor mijn eigen gemoedsrust. _O-

De ene ouder is de ander niet. Heb vrienden met kinderen maar die kan ik echt wel hebben. Wel gezellig soms. Maar dat komt meer omdat die kinderen gewoon echt goed zijn opgevoed. Ik vind het leuk voor anderen als zij het leuk vinden. Maar dat hele “mijn vlinder is zo speciaal” gedoe vind ik om te kotsen. Dat zijn dezelfde mensen die vroeger hun vriendje in hun msn status hadden in een of andere vage hiërogliefentaal.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:09

Ik heb best wel wat vrienden met kinderen en vind ik prima. En ik vind hun verhalen en dingen ook prima, en vraag ook hoe het met de kinderen gaat, toon interesse. Het is hun leven, wat belangjk voor hun is, en dat vind ik ook oprecht fijn voor ze, en ben blij voor ze. De meeste kinderen van vrienden zijn ook gewoon leuk. Zolang 't ook maar de andere kant op werkt. Mijn dieren zijn mijn leven, en ik verwacht dan wel ook dat ik met mijn verhalen bij hen terecht kan en dat ze interesse er in tonen, vragen hoe het met m'n beesten is. Als het maar 1 kant op gaat, ben ik er ook klaar mee en dat zijn geen echte vrienden :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:40

Prairy schreef:
LWDaisy schreef:
Nou, ik heb onlangs 3u naar "miss Rachel for babies" mogen luisteren. Als je koppijn wilt, zoek het dan eens op op Youtube. Ik hoor het nog in mijn slaap: "Can you say DADDY? Say DDDAADDDDDYYY""...

Why, waarom jezelf zo martelen :')

Het was niet vrijwillig :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:20

Je hebt altijd een keuze om op te staan en weg te lopen. Of gewoon keihard LALALALALALALALALALALA te roepen met je vingers in je oren :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:35

Dit topic is zomaar uit mijn lijst verdwenen, wat is dit :\.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:49

oh jee, als het maar geen voorbode is....

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:54

Tancreda4 schreef:
Ik heb best wel wat vrienden met kinderen en vind ik prima. En ik vind hun verhalen en dingen ook prima, en vraag ook hoe het met de kinderen gaat, toon interesse. Het is hun leven, wat belangjk voor hun is, en dat vind ik ook oprecht fijn voor ze, en ben blij voor ze. De meeste kinderen van vrienden zijn ook gewoon leuk. Zolang 't ook maar de andere kant op werkt. Mijn dieren zijn mijn leven, en ik verwacht dan wel ook dat ik met mijn verhalen bij hen terecht kan en dat ze interesse er in tonen, vragen hoe het met m'n beesten is. Als het maar 1 kant op gaat, ben ik er ook klaar mee en dat zijn geen echte vrienden :)

Hier hetzelfde inderdaad. We hebben het even over kinderen en even over mijn dieren. Iedereen blij.

nav van het ontvrienden hier had ik nog even snel bij iemand gekeken die ik een aantal maanden terug ontvolgd had omdat die elke dag hele verhalen en foto's van elke poep en scheet bij haar baby plaatste. Nou ik ben weer extra blij dat ik dat gedaan heb :') .

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 08:51

Josien_ schreef:
Tancreda4 schreef:

Hier hetzelfde inderdaad. We hebben het even over kinderen en even over mijn dieren. Iedereen blij.

nav van het ontvrienden hier had ik nog even snel bij iemand gekeken die ik een aantal maanden terug ontvolgd had omdat die elke dag hele verhalen en foto's van elke poep en scheet bij haar baby plaatste. Nou ik ben weer extra blij dat ik dat gedaan heb :') .

Haha ik heb zo van die dagen dat ik FB maar even skip. 1 september en 6 december zijn geen goeie FB-dagen :')

Achja, waarschijnlijk denken zij hetzelfde als ik wéér een foto van mijn dieren plaats :')

Maar idd - hier ook vrienden met kinderen, en ik vraag uit beleefdheid en "voor de vriendschap" ook wel altijd naar de kinderen. En dan maar hopen dat ze geen uur lang verhalen gaan vertellen haha, want ZO interessant vind ik die kinderen nu ook weer niet. Er even over kletsen kan ik wel aan, maar je hebt er er ook die echt alleen maar over "de kleine" willen/kunnen praten.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:26

Zo heb ik een tijd ergens gewerkt, waar alle collega's moeder of oma was, of in verwachting was. Iedere pauze ging het over kinderen. -O-
Ook als ik over een neutraal onderwerp begon. (Stel, ik zeg, het is mooi weer vandaag, dan was het binnen no time, dat is fijn want ons ... moet straks voetballen.)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:32

Een collega heeft zijn kinderen mee naar kantoor genomen.

Want ze zijn zo benieuwd waar papa werkt.

Ze zijn 2 en bijna 4.

Wordt niet veel gewerkt zullen we maar zeggen :roll:

Ik heb het druk en erger me eraan. En ook aan het geluid. En aan de koetsjie koetsjie van collega’s

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:49

Ja die van twee heeft thuis vast hele vragenvuren op de ouders afgevuurd. Tussen het kwijlen op de duplo door dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:34

Als kind moest ik soms op zaterdagochtend mee met mama naar werk. Dan had ze permanentie bijvoorbeeld tot 12u. Dan werd ik aan een lege typemachine gezet, een hoop kettingpapier erbij en ik mocht losgaan wat ik wou. Zolang ik maar gewoon stil was verder.

Het heeft mijn verdere carrière wel gevormd, ben later in hetzelfde ziekenhuis gaan werken en van daaruit dan verpleegkunde gaan studeren.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:54

Oh, ik had verwacht dat je schrijver was geworden :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:33

Ik ben ook wel met mijn moeder meegeweest naar het werk, daarna ben ik er lang van overtuigd geweest dat zij de hele dag Guus in Cyberpolis zat te spelen bwv werk want dat heb ik daar gedaan _O-
En ik heb daar ook op de kinderopvang gezeten voor korte tijd, daarna vonden ze in t dorp hier dat ik zo grofgebekt was.

Groot succes allemaal :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:28

Ik schrijf wel graag maar geen ambitie daarin. En het heeft aardig tijdje geduurd eer ik met 10 vingers kon typen. Ratelen met 2 ging even goed vond ik zelf.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:24

Ik ben hier in het café voor carnaval. Het is kindermiddag geweest en er zijn nog wat kinderen aanwezig. Gaat er iemand op een tafel in het café de luier van haar kind verschonen???

Echt ik heb een lege maag en ben helemaal misselijk van die zure lucht nu. Zo asociaal :7

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:28

Ik had er laatst een in een restaurant met een kleintje, ik gok een jaar of wat. Moeke was helemaal verbolgen dat er geen aparte verschoningsruimte was. Heel klein restaurant, ik zou niet weten waar er nog een aparte ruimte moest zijn hiervoor. Zowel zij als papa hebben amper van hun eten kunnen genieten. Zij zat de eerste tien minuten van het etentje op de wc om die kleine te verschonen, hij wat ongemakkelijk starend naar het warme eten. Komt ze terug, eet een paar happen, stopt de kleine twee frietjes in z'n mond, moest ie per se wandelen naar de open keuken om daar te kijken.

Op zulke momenten hou ik zo godsgruwelijk veel van m'n kinderloze leven. Laat zo een apparaat toch gewoon thuis bij een oppas als je gaat uit eten of ga naar de Mac. :7

Gelukkig geen gekrijs gehad. Heb er zelf weinig last van gehad maar keek gewoon vol verwondering naar dit tafereel. :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:43

Wat is dat toch met mensen met kinderen dat zij niet eens meer normaal een telefoon gesprek kunnen voeren. Mijn moeder belde me vandaag, mijn 4 jarige neefje logeerde dit weekend bij haar. Ze kon nog geen zin afmaken zonder tussendoor tegen mijn neefje te praten. Ik heb op een gegeven moment de verbinding verbroken toen ze weer tegen mijn neefje begon te praten. Belt ze terug dat de verbinding weggevallen was, nee hoor ik had opgehangen. Waarom, omdat ik het niet nodig vind om te luisteren naar hele gesprekken met J, je belt mij als je liever tegen hem praat en hij niet 5 minuten zonder je aandacht kan, bel me dan maar weer als hij weg is.

Mijn zus heeft daar ook een handje van, die kun je ook niet aan de telefoon hebben zonder dat ze continu tussendoor wat tegen haar zoontje moet zeggen.

Ben ik de enige die zich daar mateloos aan ergert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:52

Daphara schreef:
Wat is dat toch met mensen met kinderen dat zij niet eens meer normaal een telefoon gesprek kunnen voeren. Mijn moeder belde me vandaag, mijn 4 jarige neefje logeerde dit weekend bij haar. Ze kon nog geen zin afmaken zonder tussendoor tegen mijn neefje te praten. Ik heb op een gegeven moment de verbinding verbroken toen ze weer tegen mijn neefje begon te praten. Belt ze terug dat de verbinding weggevallen was, nee hoor ik had opgehangen. Waarom, omdat ik het niet nodig vind om te luisteren naar hele gesprekken met J, je belt mij als je liever tegen hem praat en hij niet 5 minuten zonder je aandacht kan, bel me dan maar weer als hij weg is.

Mijn zus heeft daar ook een handje van, die kun je ook niet aan de telefoon hebben zonder dat ze continu tussendoor wat tegen haar zoontje moet zeggen.

Nee hoor, dat zou mij ook storen. Wij kregen vroeger ook echt vernietigende blikken toegeworpen als we begonnen te tetteren terwijl m'n moeder aan de lijn was. En als we dan niet stil waren, stampte ze een keer met haar voet - dan wist je dat je na het telefoongesprek nog even op je lazer kreeg. _O-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:45

Daphara schreef:

Herkenbaar. Mijn zus doet het zelfde. Belt ze mij en iedere keer als ik wat wil vertellen dan hoor je dat kind van d'r er door heen te jengelen. Ik word daar ook erg kriegel van. Misschien ook maar eens de verbinding verbreken, maar weet niet of die actie begrepen wordt :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:10

Mijn man had daar een handje van als hij een paar dagen bij zijn zus en haar kinderen zat. Continue met hen in gesprek die keren dat ik belde. Kan ik heel slecht tegen. Hij zit daar heel.de dag met ze, die 10 minuten dat ik bel kunnen ze hun mond wel houden. En dan zijn het nog niet eens kleine kinderen, maar leeftijd 12 en 15. Heb hem eenmaal gewaarschuwd en daarna gewoon de verbinding verbroken. Na de 1e keer kon hij wel ervoor zorgen dat zijn aandacht bij mij was.