Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:09

Oh, mijn man is heel vaak en lang verkouden, en toen ik naast hem lag te rillen van de Coronakoorts kreeg hij gelukkig nergens last van, dus het zou een mogelijke verklaring kunnen zijn!

Ik ben ook benieuwd hoe we over 5 jaar op dit alles terug zullen kijken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:11

prompter schreef:
Oh, mijn man is heel vaak en lang verkouden, en toen ik naast hem lag te rillen van de Coronakoorts kreeg hij gelukkig nergens last van, dus het zou een mogelijke verklaring kunnen zijn!

Dan zeggen we: "weet je nog die tijd dat we gezellig samen in de kroeg konden zitten?"

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:14

imaudy schreef:
prompter schreef:

Dan zeggen we: "weet je nog die tijd dat we gezellig samen in de kroeg konden zitten?"

Wat ontzettend pessimistisch

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:15

Dat heb ik nooit gezellig gevonden, dus dat zal je mij niet horen zeggen :D. Ik ben een optimist, dus ik denk eerder iets als goh, dat we toen dachten dat het nooit meer normaal zou worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:18

Citaat:

_O- _O- heerlijk.....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:21

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:24

besita schreef:
https://www.hln.be/buitenland/ikea-verl ... ~a5143af5/

In Uk
Maar Ikea gaat loon verlagen van ongevaccineerden die in quarantaine moeten

Dat snap ik wel, want deze mensen lopen het meeste risico op ernstiger ziek worden en doen niets om dit te verkorten of dat risico te verkleinen, terwijl er een vaccin is.

Waarom moet de baas hiervoor opdraaien?

Leuk is het niet en triest dat het nodig is, maar dit soort maatregelen had ik wel verwacht. Ik denk als de wet dat toe laat in een land er meer werkgevers hiertoe overgaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:29

Citaat:
Dat snap ik wel, want deze mensen lopen het meeste risico op ernstiger ziek worden en doen niets om dit te verkorten of dat risico te verkleinen, terwijl er een vaccin is.

Leuk is het niet en triest dat het nodig is, maar dit soort maatregelen had ik wel verwacht. Ik denk als de wet dat toe laat in een land er meer werkgevers hiertoe overgaan.

Hier ben ik het mee eens niet alleen Ikea maar veel werkgevers staat het water aan de lippen.
Als ik zie dat veel ketens al het personeel aan het werk proberen te houden met internetbestellingen die echt niet zoveel omzet geven als de winkels open

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:33

imaudy schreef:
prompter schreef:

Ach, Spanje is al bezig met Corona langzaam aan als een gewone griep te behandelen. En het is nu met Omikron ook wel tijd om daar heel langzaam aan mee te beginnen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:33

besita schreef:
https://www.hln.be/buitenland/ikea-verl ... ~a5143af5/

In Uk
Maar Ikea gaat loon verlagen van ongevaccineerden die in quarantaine moeten

Ik boycot Ikea al heel lang, ze zijn ooit slecht in het nieuws geweest ivm kinderarbeid.
Ik koop er alleen eens een opstapkrukje

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:35

pien_2010 schreef:

Jonge vrouwen, zwangerschap?
Maar goed dat de wet blabla.

Hobby voetbal? Weet je hoe vaak verzuim door blessures?!

Ga je skieën >;)

Op de mótor naar je werk komen???? _-:(

Is allemaal listig vind ik.
Heb daar 40 jaar terug met een US multinational van álles over meegemaakt. Wat díe contractueel wilden uitsluiten/verplichten :x

Zet anno nu ook NIET wat je allemaal voor leuks in het weekeinde doet op Facebook want idem.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:36

Loretta schreef:
imaudy schreef:

Ach, Spanje is al bezig met Corona langzaam aan als een gewone griep te behandelen. En het is nu met Omikron ook wel tijd om daar heel langzaam aan mee te beginnen.

Het kan twee kanten op. Spanje heeft het absolute voordeel dat het klimaat mooier is. Wij zitten nog net iets te vroeg in de winter denk ik.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:40

Precies, bij mijn man op het werk was op een gegeven moment een groepje fanatieke mountainbikers. Nou dat hebben ze geweten op de werkvloer de één na de ander geblesseerd of tegen een boom. Dan kun je wel vanalles gaan verzinnen, belachelijk van Ikea.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:43

Dan blijven de ongevaccineerden bij klachten gewoon wat langer doorwerken omdat het ze anders te veel geld kost. Dan wordt de hele afdeling ziek.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:46

Anna79 schreef:
Precies, bij mijn man op het werk was op een gegeven moment een groepje fanatieke mountainbikers. Nou dat hebben ze geweten op de werkvloer de één na de ander geblesseerd of tegen een boom. Dan kun je wel vanalles gaan verzinnen, belachelijk van Ikea.

Maar moet zeggen dat de meeste blessures komen doordat mensen denken ach die sport kan je wel beginnen zonder les van een professional.

Met mountainbiken helemaal , het is echt super druk geworden maar ik zie ook heel veel gevaarlijke dingen gebeuren. Zonder helm , want dat staat toch niet? Of als ze een heuvel af gaan over het stuur heen hangen. Het is vaak de gebrek aan ervaring waardoor gevaarlijke ongelukken ontstaan. Zoals voor mountainbiken in dit geval ben ik wel voor een verplichte cursus. Vandaag ook weer 1 die het zadel zo laag had staan dat ik dacht als jij geen blessure krijgt weet ik het ook niet meer :')

Maar anderzijds snap ik het wel dat door de lockdown er zo weinig te doen is dat je toch iets wilt en dan denkt ik koop maar een fiets hoe moeilijk kan het nu zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:09

Loretta schreef:
Dan blijven de ongevaccineerden bij klachten gewoon wat langer doorwerken omdat het ze anders te veel geld kost. Dan wordt de hele afdeling ziek.

Ik denk idd dat dat het gevolg is. Dan gaat een deel mensen waarschijnlijk niet in quarantaine, maar gewoon werken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:13

imaudy schreef:
Het kan twee kanten op. Spanje heeft het absolute voordeel dat het klimaat mooier is. Wij zitten nog net iets te vroeg in de winter denk ik.

Mijn hemel. Je weet hopelijk dat op een smalle kuststrook na Spanje een héél wat stengere winter heeft dan NL?
Dozijn grote wintersport-gebieden en dan nog een groot aantal kleintjes bv.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:30

Speciaal een mooi plaatje voor Imaudy:

Zaterdagavond op het circuit van Tabernas in de woestijn; helemaal in het zuiden bij Almeria. Práchtig stralend weer, wel onder nu als de zon weer op komt

Afbeelding

Ik woon hemelsbreed 35 km. van de Costa del Sol: 300 dagen zon/jaar en het kán hier vorst aan de grond geven tot ná IJsheiligen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:38

Iemand al de film „look up“ gezien?
Mooie realistische weergave van hoe wij als maatschappij in de (covid) crisis staan. Love it.

Vandaag trouwens mijn fsme vaccin gehad. Het vaccin Covid is er een schatje bij.
Ben benieuwd of ik nu een vinkje krijg om door het hoge gras te mogen lopen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:45

Fsme? Was da?

Edit: ah teken. Hebben jullie die zo veel?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:48

We zijn net naar een risicogebied verhuisd inderdaad.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:50

Zulke vieze beestjes. Brrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:52

Sizzle schreef:
Iemand al de film „look up“ gezien?
Mooie realistische weergave van hoe wij als maatschappij in de (covid) crisis staan. Love it.

Don't look up bedoel je? Ja die is heel treffend!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:52

Ja die!
Zo voelt het voor mij eigenlijk de hele tijd al.
Goede data wordt enkel gebruikt als het toevallig goed uit komt. Het aantal bagger publicaties is echt vreselijk gestegen sinds covid (just wanna be first). Mensen die daar voor opsprongen kwamen niet verder dan een editorial terwijl notabene een verkeerd geinterpreteerde lab-vervuiling het wereld nieuws haalt.
Ik heb nog nooit zo vaak „because it has ectrolytes“ gedacht als in de afgelopen 2 jaar.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 00:38

Mooi plaatje HC :D