Iets met letters en een vakantiebestemming.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
theadora99 schreef:Ik ga mijn best doen voor een duidelijkere uitleg. Je hoort niet hier in de buurt uit te komen (denk ik).
Er komen2 verschillende getallen uit de morse codes en er komen 2 getallen uit de codes. Dit is niet heel moeilijk om te zetten (google decoderen zoeken werkt altijd goed). Dan moet je een goede combinatie zoeken van 1 morse-coördinaat en 1 code-coördinaat en die samen vormen een locatie (land). Hierbij moet je even combinaties uitproberen tot je uitkomt op 2 landen en dat zijn best wel grote hints naar een van de deelnemers. Je moet dus niet op een locatie uitkomen ergens in de buurt waar je santa woont, de hint is anders.
Chantaliiejj schreef:JAA! Ik ben jou Santaik had bijna nog een kaartje gestuurd met een extra hind. Je bent een leuk lootje, heb met plezier de cadeautjes mogen uitzoeken. Hoop dat je blij bent met het pakket.
Geen tenen? Staat dat in de woordzoeker? Ik heb alleen gekeken of de goede woorden er in stonden
LWDaisy schreef:IK HEB MIJN PAKKET ONTVANGEN!!!!!![]()
![]()
![]()
SS, ik weet nog niet wie je bent, maar ik heb braaf *geplopt* voor extra pretIk ga nu even de stofzuiger, keukenstofzuiger, robotstofzuiger en industriële stofzuiger halen - heeft natuurlijk ook te maken met het hooi dat je als vulling gebruikte
Ik heb me rot gelachen na een zware dag, DANKJEWEL !!
[ Video ]
Later een update en meer foto's![]()
![]()
StonedRomy schreef:Lieve santa: gaan deze gedachte spinsels ergens de goede kant uit?
1. Irisskib: witte Oreos komen ( volgens zeer dubieuze bronnen ) uit zomer 2018. Deze Oreos zijn zwart wit. Je tinker is zwart wit en heet cookie. Daarom ben jij mijn santa
Of
2. Het potje in het roze inpakpapier bevat bijenwas ( nee, het proeft als crème, maar daar krijg ik mijn elf niet van overtuigd ) en een persoon hier heeft bijen en dat is idinn.
Dus mag mijn hulp elf nog doorgaan of is het hopeloos?
![]()
![]()
SS, ik weet nog niet wie je bent, maar ik heb braaf *geplopt* voor extra pretIk ga nu even de stofzuiger, keukenstofzuiger, robotstofzuiger en industriële stofzuiger halen - heeft natuurlijk ook te maken met het hooi dat je als vulling gebruikte
[ Video ]
![]()
Vavane schreef:LWDaisy schreef:IK HEB MIJN PAKKET ONTVANGEN!!!!!![]()
![]()
![]()
[ Video ]
![]()
Hahaha zo leuk dat je dit filmt!! Kwamen mooie glitters uit
![]()
![]()
[ Video ]
![]()
Roulette_ schreef:Inmiddels thuis na het eten gelijk mijn pakket open gemaakt!
Dat begon met twee enveloppen die ik eerst moest openen. In de eerste zat een vrolijke brief aan mij met daarin o.a. de hint dat mijn Santa uit dezelfde regio komt en diensten aanbied.
Op dit punt greep mijn enorm associatieve brein in en riep ik tegen mijn man ‘ik ga wel lachen als het die Willeke blijkt te zijn’. Waarom dit zo grappig is licht ik later wel toe, maar ik heb jou wel eens les zien geven bij mij op stal, dus die link was snel gelegd.
[ Afbeelding ]
De tweede brief bleek een super leuk cadeau te bevatten, een recept! Ik ben nog op zoek naar een excuus om zo snel mogelijk te gaan bakken (of eigenlijk vooral naar mensen om de taart op te eten), want de eerstvolgende taart die ik bak wordt jouw framboos-toblerone taart. Echt super leuk verzonnen en precies een cadeau waar je mij enorm blij mee maakt.
Daarna heb ik de vijf kaartjes met hints geopend en was mijn eerste ingeving de juiste. Plutolover, ben jij mijn Santa?
[ Afbeelding ]
Ben erg blij met je! Naast het recept en de eerste ingrediënten (likeur 43 en witte toblerone) heb ik ook een ontzettend leuke gehaakte sleutelhanger in de vorm van een paardje gekregen -in Eva bruin-, een spuitzak om de taart mooi te decoreren, een mini bakvorm, twee sneeuwpopjes en een receptenboek vol BBQ recepten.
[ Afbeelding ]
De steen was het grootste raadsel van het pakket, het moest wel hint 4 zijn, maar wat het precies was? In plaats van de hint te gebruiken om Santa te vinden heb ik het omgedraaid, via jouw site denk ik dat ik een guasha steen heb gekregen. Nog nooit van gehoord, maar ik ben erg benieuwd naar hoe dit werkt en wat ik daar zelf mee kan, dus ik neem je aanbod om een keer langs te komen graag aan!
8nnemiek schreef:theadora99 schreef:Ik ga mijn best doen voor een duidelijkere uitleg. Je hoort niet hier in de buurt uit te komen (denk ik).
Er komen2 verschillende getallen uit de morse codes en er komen 2 getallen uit de codes. Dit is niet heel moeilijk om te zetten (google decoderen zoeken werkt altijd goed). Dan moet je een goede combinatie zoeken van 1 morse-coördinaat en 1 code-coördinaat en die samen vormen een locatie (land). Hierbij moet je even combinaties uitproberen tot je uitkomt op 2 landen en dat zijn best wel grote hints naar een van de deelnemers. Je moet dus niet op een locatie uitkomen ergens in de buurt waar je santa woont, de hint is anders.
Jee..
Gegoogled op 'decoderen'.. Toen vond ik uiteindelijk een site die er cijfers van maakte als ik 'Base64' aanklik (whatever dat is.. ik heb echt geen flauw idee wat ik nu aan het doen ben)..
En nu heb ik:
58.595272
en
47.576927
En nu kom ik in Rusland uit![]()
En als ik ze omdraai in Kazachstan.
Ik kom echt niet verder, sorry Santa
DeEenhoorn schreef:JAAA IK HEB MIJN PAKKET BINNEN EN UITGEPAKTTT
De doooosss
[ [url=m/ka2HMa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die lekker gevuld was!
[ [url=m/Rm488y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zat ook een mini tony's chocolonely in, die is natuurlijk allang verslonden![]()
[ [url=m/7UmfiB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen ging ik het kaartje lezen, ik was schijnbaar niet de makkelijkste om cadeautjes voor uit te zoeken, maar ik kan je vertellen dat je het wel heel goed hebt gedaan santa![]()
[ [url=m/pEm1zO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En daarna was het cadeautjes uitpaktijddd!
Het gele rietje met daarin een malibu stokje was denk ik de hint...![]()
[ [url=m/gsQ0La.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ALS DAT DE HINT WAS.... DAN....
heeft vavane mijn pakket gemaakt?aangezien een van jouw paarden Malibu heet
M_D_H schreef:Secret Santa HintsCitaat:@Fem, kennelijk was Santa een beetje verdwaald. Vrouwenakker voor D is goed.
Domme herindelingen ook
En kijk nog even naar je eerste hint. Welke maand staat daar op? [....] is de [getal] maand? Nederland heeft [getal] provincies. De woorden die je zoekt zijn [getal] lang. Behalve [...]. Zie de eerste hint, wat weet je over de jongste?