Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:08

Haha, ja inderdaad ! Bij ons tot 22u binnenkort.
Dus dan gaat het na 18u gewoon verder aan de belgische kant :D

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:14

Josien_

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:26

Gisteren in Eindhoven een Koningsdag Stadwandeling gemaakt en zoals ik al verwachtte was het vrij druk in de parken. Maar wat ik zag stelde weinig voor vergeleken bij de volle parken die ik nu in het nieuws zie.
Maar ook straten die helemaal versierd waren en buren die ieder op eigen oprit er toch een klein feestje van maakten. Dat vond ik dan wel weer mooi gedaan :D !

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:13

Het kon ook anders...
En dat gebeurde gelukkig ook hier en daar.

Ik vond die kinderspelen de dag voor koningsdag al achterlijk. Tuurlijk, leuk voor de kids maar als 1 ding niet kan en mag doe dat dan ook niet!
Dat meten met 2 maten klopt niet. Ook in de sport. Die mogen wel en die mogen niet. Flikker toch op. Trek 1 lijn zodat het voor iedereen duidelijk is.
Had die parken lekker smorgens rond 5 al afgesloten. Had je ook dat gezeik niet gehad dat ze allemaal als vee door 1 klein uitgangetje gedreven moesten worden door de ME
Op ,gewone, koninginnen dagen was een vondelpark elk jaar enkel voor de kinder vrijmarkt. Dan zag je ze daar ook niet feesten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:33

Tja weet je als zelfs de overheid ( ministers , parlementsleden ) in alles niet eens het goede voorbeeld geven en hun eigen opgelegde regels niet eens volgen dan krijg je al die taferelen
Ik kan er mij althans niet meer druk over maken en denk dan doe lekker maar
Vooralsnog lijken al die uit de hand gelopen demonstraties , overtredingen ,feestjes en bijeenkomsten in parken en aan kaaien weinig invloed te hebben op de cijfers
Er is zoveel absurditeit in de regels ..neem nu gewoon dat van de terrassen..die mogen straks open maar terrassen aan sportaccommodaties moeten gesloten blijven : hoe krom wil je het hebben
En die mondmaskers buiten ( in BE ) mogen zo ook echt wel eens afschaffen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:50

Sowieso vond ik het al belachelijk dat het koningsgezin wel erop uit ging dit jaar. Had het gewoon nog een jaar overgeslagen...
Maar ik ben dan ook geen fan van het koningshuis en vind het pure geldverspilling. Maar dat is een andere discussie

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:56

purny schreef:
Sowieso vond ik het al belachelijk dat het koningsgezin wel erop uit ging dit jaar. Had het gewoon nog een jaar overgeslagen...
Maar ik ben dan ook geen fan van het koningshuis en vind het pure geldverspilling. Maar dat is een andere discussie

Eens hoor.
Had de duurste Koningsdag ooit overgeslagen en dat geld elders in gestopt, heel veel nuttigere plekken nu te verzinnen dan die gaten te entertainen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:03

besita schreef:
En die mondmaskers buiten ( in BE ) mogen zo ook echt wel eens afschaffen

Die zijn hier, in Spanje, en in verschillende andere landen ook verplicht.
Op zich is dat makkelijker te begrijpen en handhaven dan een voorwaardelijk wel/niet zoals wel/niet voldoende afstand kunnen bewaren.

Hoe hinderlijk ik die dingen ook vind, vind ik een generieke verplichting een stúk geruststellender dan het gegarandeerd lakse gebruik bij een voorwaardelijke verplichting.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:39

Sheran schreef:
Lokaal had een raam open en ik maak altijd mijn bureau schoon.

Ja wat jullie omschrijven is inderdaad een beetje mijn afweging. Ben in de verste verte geen nauw contact en ik heb denk ik met hem evenveel contact gehad als ik zou kunnen hebben gehad met een praatje in de supermarkt, maar ben wel erg voorzichtig en verantwoordelijk van aard. Ik heb het mezelf daarmee de laatste maanden alleen heel erg lastig gemaakt.
Ik word sowieso niet verplicht om te testen, maar mág het wel na vijf dagen. Vandaag is dag vijf.

Heb overigens uiteindelijk voor zelftesten gekozen. Eentje vandaag gedaan (negatief) en dan zaterdag nog eentje voor ik bij mijn vriend op bezoek ga. Hoop dat ik dan aan mijn goed burgerschap heb voldaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:42

Pfizer is bezig met het ontwikkelen van een pil tegen covid en een vaccin voor kleine kinderen.
https://businessam.be/pfizer-brengt-dit ... id-19-uit/

Ik las ook nog een artikel dat die afstandsregels achterhaald zijn. Belangrijker zou het dragen van mondmaskers en ventilatie zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:24

Pandora2 schreef:
Ik las ook nog een artikel dat die afstandsregels achterhaald zijn. Belangrijker zou het dragen van mondmaskers en ventilatie zijn.

Mensen zijn mensen en rounduit laks.
Daarom is álles wat een beetje helpt zinvol.
Mensen gaan niet altijd en overal voldoende ventileren en dat geldt mbt álles.
Daarom is een combinatie van beperkende maatregels altijd te prefereren ook al helpt het ene meer dan het andere.
Neem iemand die niest; beter met masker, beter op meer afstand, beter in meer geventileerde ruimte.

Nogmaals: Maakt niet uit wat belangrijker/ het beste is; mensen sjoemelen tóch. Bijvoorbeeld met maskers te lang gebruken. Dan beter meer afstand etc.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:31

Hier in de stad zitten de terrassen blijkbaar vol. Fijn voor de horeca, maar ik heb er zelf wel moeite mee om maar gewoon 'gezellig' op het terras te zitten. Situatie in de zorg is namelijk helemaal niet gezellig, het aantal besmettingen ook niet en mijn vader zit ook niet al gezellig (nog) maanden te wachten op zijn noodzakelijke operatie.. Dus hoezeer ik ook snak naar weer even met mijn snuitje in de zon op het terras, ik vind het echt niet gepast om nu daar te gaan zitten terwijl de situatie op dit moment nog zo beroerd is. Voelt mij teveel als een dikke middelvinger naar heel veel mensen.

Overigens vind ik dat ook van die achterlijke overvolle parken. Ik snap echt wel dat je niet binnen blijft op een vrije dag met prachtig weer, wij waren gisterochtend ook erop uit. Maar dan wel op de fiets de provincie in, niet met honderden mensen op een kluitje in het park..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:41

Ik ga het terras nu ook niet op en ook winkelen sla ik nog ff over (las alweer over enorm rijen bij de Ikea :+ ) Ik doe het voor de zorg en probeer dat echt voor ogen te houden. Hun situatie lijkt me zo uitzichtloos, want na corona komt die hele hoos aan uitgestelde zorg nog, vreselijk lijkt me dat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:46

Terrassen heb ik geen moeite mee, al dat voornamelijk jonge volk in de parken wel. We zijn net over de berg extra besmettingen van Pasen heen dus over twee, drie weken de volgende. Vraag me af wat ouders zeggen indien ze hun achttienjarige op de foto’s herkennen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:47

bigone schreef:
Terrassen heb ik geen moeite mee, al dat voornamelijk jonge volk in de parken wel. We zijn net over de berg extra besmettingen van Pasen heen dus over twee, drie weken de volgende. Vraag me af wat ouders zeggen indien ze hun achttienjarige op de foto’s herkennen.

Hier stikte het ook van de gezinnen met kinderen in de parken en langs de gracht hoor. Nog onverantwoordelijker want die gaan lekker ook naar school én de opvang en kunnen dan nog meer mensen besmetten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:48

Ja en die kids rennen overal doorheen en houden helemaal nergens rekening mee.
Zelfs in de teststraat zie je ouders hun kids gewoon overal laten lopen. :x

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:49

bigone schreef:

Dit inderdaad meer. Op de terrassen zie ik die 1,5 meter wel. In de parken niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:50

Relaxed schreef:
Ik ga het terras nu ook niet op en ook winkelen sla ik nog ff over (las alweer over enorm rijen bij de Ikea :+ ) Ik doe het voor de zorg en probeer dat echt voor ogen te houden. Hun situatie lijkt me zo uitzichtloos, want na corona komt die hele hoos aan uitgestelde zorg nog, vreselijk lijkt me dat.

Nou dat dus.. Ik vind nu gezellig op het terras gaan zitten echt een dikke middelvinger naar de zorg. Ik wil héél graag, maar doe het echt niet :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:51

Berdien schreef:
Relaxed schreef:

Nou dat dus.. Ik vind nu gezellig op het terras gaan zitten echt een dikke middelvinger naar de zorg. Ik wil héél graag, maar doe het echt niet :n

Ik vind niet gaan een dikke middelvinger naar alle ondernemers die hun hoofd net bovenwater kunnen houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:53

Ik ben net voor het eerst weer een kledingwinkel in geweest. Geen rij gezien, ook in de winkel heerlijk rustig. En fijn dat je iets in een fysieke winkel kunt kopen in plaats van alles online. Terras zat ik normaal ook al amper op. Dus dat mis ik nog niet en heb ik ook geen behoefte aan. Maar als je die beelden van gisteren in de parken zag tov hoe rustig het vorig jaar op straat was, dan zie je gewoon dat mensen de behoefte hebben erop uit te gaan. Dat hou je echt niet meer tegen, hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Zeker als het weer zo mooi is als gisteren en vandaag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:55

Mensen vergeten wel eens dat niet iedereen lekker in zijn eigen tuin kan zitten met zijn gezin. Er zijn ook alleenwonenden zonder tuin die ook eens ergens willen zitten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:56

Maar ook die mensen met een tuin willen wel eens wat anders zien als hun eigen tuin...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:58

Needje schreef:
Maar ook die mensen met een tuin willen wel eens wat anders zien als hun eigen tuin...

Ja dat snap ik. Maar bedoel meer dat er mensen zijn die zelf heel vrij / ruim wonen die doen alsof het makkelijk is om "gewoon" thuis te blijven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:00

Ik heb een appartement, dus geen tuin. Maar ik kan me nog wel even beheersen, omdat ik het nu echt niet gepast vindt om leuk op het terras te gaan zitten.

En een dikke middelvinger naar de horeca als je niet gaat? Ik heb de kroegen waar ik normaal op het terras zit meer dan voldoende gesteund door daar flinke pakketten speciaalbier af te halen, dus die middelvinger valt echt wel mee ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:03

En jij denkt dat de verkoop van wat bier samen met de magere overheidssteun ook maar in de buurt komt van de normale omzet? De horeca en winkels nog maanden dicht houden zorgt echt voor veel ellende.

Ja de zorg heeft het zwaar. Maar andere groepen ook. En met het mooiere weer en de stijgende vaccinatiegraad zal hoogstwaarschijnlijk het aantal besmettingen niet stijgen.