Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:22

Ik kan niet uploaden meer mensen last van

Moet maat invullen … duhhh

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:24

Er is denk ik weer een storing.
Al de 3e keer in korte tijd.
Er was verschijnen ook geen nieuwe advertenties bij mij.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:28

tita schreef:
Ik kan niet uploaden meer mensen last van

Moet maat invullen … duhhh

Zelfs de UK app heeft er last van inderdaad, wij kunnen ook niets uploaden want hij blijft om de maat vragen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:46

Ik weet niet meer wat ik moet doen, misschien kunnen jullie eens meedenken?

Maandag de 31e heb ik 2 boeken via vinted via DHL verzonden.
Bij het pakketpunt kreeg ik een afleverbewijs en de dame zei dat ik nog een mail zou krijgen.
De mail is nooit gekomen en het pakket is bij Vinted nooit afgemeld.
Als ik op de T&T kijk staat er alleen "Bekend zodra je pakket verwerkt is"

Bij het pakketpunt kunnen ze niks voor mij doen en verwijzen ze mij naar DHL
DHL kan niks voor mij doen en verwijst mij door naar Vinted
Vinted is onmogelijk om contact mee op te nemen.

Ondertussen wacht de koper op haar pakket, en ik op mijn geld en Vinted zegt nu dat het pakket niet verzonden is.

Ik heb al een keer eerder gehad dat mijn pakket kwijt was en Vinted had beloofd geld uit te keren maar dat hebben ze nooit gedaan..

De koper gaf aan dat ze naar het pakketpunt zou gaan om te kijken of het pakket daar lag. Maar als zij niet eerlijk is (ga ik niet vanuit) dan heeft zij haar pakket en ik niet mijn geld..

Wat kan ik nu doen?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:43

Je hebt toch een afleverbewijs ontvangen? Heb je deze al aan Vinted laten zien?
Dus een chat openen met Vinted en deze eraan toevoegen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:53

Bij mij speelt ook precies dezelfde kwestie alleen ben ik de kopende partij. Er is inmiddels meer dan 14 dagen verstreken dus na 5 dagen werd de koop geannuleerd door Vinted omdat de verkoper het pakket niet zou hebben opgestuurd, ik kreeg toen mijn geld terug en de verkoper is haar geld en product kwijt, echt heel balen. Zij is naar het pakketpunt geweest en zeggen dat ze niets kunnen doen, heeft ook geen verzendbewijs gehad. Vinted doet zonder verzendbewijs niets. Ik gok dat het wachten is of het pakket ooit nog aan gaat komen maar ik vermoed van niet omdat het nooit gescand is om te verzenden, dus waar het is…. geen idee.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:12

Esther_ schreef:

Waar kun je een chat starten met vinted dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:20

Balen zeg, ze hebben pas natuurlijk toegevoegd dat je kleding kon zoeken op materiaal. Dat heeft maar iets van 2 weken ofzo goed gewerkt en nu is het een wassen neus.... zoek je op "zijde" dan krijg je nu weer allerlei artikelen waarbij men dit helemaal niet als materiaal gekozen heeft, maar je ook alle onzin krijgt waar in de omschrijving dingen staan als "aan de achter zijde" of "zijde-achtig materiaal" en zijdezachte stof....waar je dus helemaal niks aan hebt want dan is het alsnog 100% polyester ofzo -O-

Super jammer, het had een toegevoegde waarde maar nu is het weer net als zoeken met een zoekwoord.....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:25

Ania schreef:
Esther_ schreef:

Waar kun je een chat starten met vinted dan?

Boven in de verkoop chat heb je een i, dan op help klikken

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:29

Ooh ik baal echt enorm! Had een hele mooie rok gekocht en kwam vandaag aan.
Pakketje opengemaakt en nu zit er een beige gebreid niemendalletje van SHEIN in |(
Foto’s gestuurd en verkoper gaf al meteen aan dat het haar pakket helemaal niet is.
Waarschijnlijk bij het pakketpunt dus omgewisseld… ben benieuwd hoe dit opgelost wordt want de rok is dus verdwenen..

Denk wel dat de dame die de rok nu krijgt in plaats van dit lelijke ding er nu beter bij loopt.. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:36

-Namiro- schreef:
Pakketje opengemaakt en nu zit er een beige gebreid niemendalletje van SHEIN in |(
Foto’s gestuurd en verkoper gaf al meteen aan dat het haar pakket helemaal niet is.
Waarschijnlijk bij het pakketpunt dus omgewisseld… ben benieuwd hoe dit opgelost wordt want de rok is dus verdwenen..

Denk wel dat de dame die de rok nu krijgt in plaats van dit lelijke ding er nu beter bij loopt.. :+

Ik heb zoiets ook een keer gehad. Alleen was ik de verzendende partij. We werden beiden gecompenseerd, verder konden/deden ze er niks mee.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:43

Giolli schreef:
Bij mij speelt ook precies dezelfde kwestie alleen ben ik de kopende partij. Er is inmiddels meer dan 14 dagen verstreken dus na 5 dagen werd de koop geannuleerd door Vinted omdat de verkoper het pakket niet zou hebben opgestuurd, ik kreeg toen mijn geld terug en de verkoper is haar geld en product kwijt, echt heel balen. Zij is naar het pakketpunt geweest en zeggen dat ze niets kunnen doen, heeft ook geen verzendbewijs gehad. Vinted doet zonder verzendbewijs niets. Ik gok dat het wachten is of het pakket ooit nog aan gaat komen maar ik vermoed van niet omdat het nooit gescand is om te verzenden, dus waar het is…. geen idee.

Dat is mij als koper ook al eens gebeurd.
Ik had een mooie blouse gekocht voor 50 euro en de verkoper had het opgestuurd en had een verzendbewijs in handen. Maar de tracking gaf aan dat het nog niet verzonden was. Ik kreeg na een week mijn geld terug maar de verkoper stond met lege handen. Blouse weg en geen geld gekregen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:44

-Namiro- schreef:

Staat er op het pakket wel jouw naam? Of heb jij het verkeerde meegekregen?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:49

Esther_ schreef:
-Namiro- schreef:

Staat er op het pakket wel jouw naam? Of heb jij het verkeerde meegekregen?

Mijn naam staat er gewoon op. Ik dacht ook al dat ik het verkeerde pakketje gekregen had.
Ik heb nu van Vinted een apart bericht gekregen dat ik bewijs moet sturen.. alleen hoe? Ik kan niet reageren op dat bericht.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:48

Heeft iemand wel eens een bod gedaan op een artikel waar geen antwoord op kwam terwijl de verkoper wel tussendoor online is geweest? Hebben jullie hem toen alsnog voor de originele prijs gekocht, ondanks dat dat bod we nog stond?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:56

Ik heb dat wel een keer gedaan (geen idee of de koper mijn bod al gezien had eigenlijk)... maar ik besloot dat ik het toch per se wilde hebben en het heel rot zou vinden als iemand me voor zou zijn :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:56

Oh gebeurd heel vaak dat er niet wordt gereageerd op een bod.
Ik koop het dan ook niet meer bij diegene, ik vind als je niet het fatsoen hebt om te reageren, zoek ik het wel bij een ander.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:29

Namiro, ik heb dat ook eens gehad. Het bleek omgewisseld bij het punt waar de verkoper het ingeleverd had. Ik kreeg een retournering voor Hunkemöller en zij hadden mijn schoenen. Vinted heeft ons beide geld terug gegeven en Hunkemöller zond mijn schoenen terug naar de verkoper.
Die heb ik uiteindelijk voor een prikkie opnieuw gekocht omdat ze ook geld terug had gekregen. Kwam dus helemaal goed! Ik heb trouwens foto’s gestuurd van de labels op de verpakking en van de inhoud.

Ik laat een bod weleens staan omdat ik nog twijfel. In principe reageer ik daar nooit op. Als het een brutaal bod is reageer ik ook niet. Fatsoen komt van twee kanten. Je ziet maar of ik het accepteer en wie weet is het weg voor mijn vraagprijs voor die tijd.

Ik had geboden op een jas. Normaal bied ik eigenlijk nooit maar ik vond deze prijs te hoog voor de staat en het merk. De verkoper gaf een tegenbod en ik wilde het daarvoor ook wel kopen. Ik was alleen even met iets anders bezig en vergat door te klikken. Een paar uur later stuurde ze dat ik het dan wel voor mijn prijs mocht hebben.
Ik heb geantwoord dat ik het graag alsnog voor haar prijs overneem en ze was helemaal blij. Ik ben benieuwd naar de jas. In elk geval leuk contact nu :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:39

Okay. Ben benieuwd!
Er bleek onder mijn label nog een label te zitten en die gegevens heb ik nu doorgestuurd naar Vinted.
Ben alleen bang dat degene die nu mijn rok heeft ontvangen met een prijskaartje aan van €70 zich niet gaat melden…
Ik heb een jurk gekregen waar nog voor geen €3 garen aan zit. Mijn vriend kwam niet meer bij van het lachen…

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:11

Ik zet kleding er altijd voor een paar euro op.. vind sommige biedingen zo'n belediging :') dan reageer ik ook niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:49

Ik wijs het dan gewoon af. Dan weten ze dat ik het gezien heb en niet akkoord ga.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:57

Haha hetzelfde hier. Kinderkleding voor 1 à 2 euro en dan de helft bieden. Dan gooi ik het liever in de kledingcontainer :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:49

Ik had schoenen verkocht die teruggestuurd waren, omdat ze op vakantie was en ze ze dus niet kon ophalen. Nu heb ik ze weer online gegooid en zijn ze meteen weer verkocht aan een ander.
Kan ik dat maken? :+ Ikzelf denk dan; als je het had gezegd, ik ga op vakantie, wil je het reserveren, had ik dat gewoon gedaan. Andere kant, is dit ook wel een beetje l*llig lijkt me?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:54

Je kunt het maken, maar ik weet niet of ik het zo gedaan zou hebben. Ligt aan het bedrag en de situatie, denk ik.
Van de koper niet slim om kort voor de vakantie iets via Vinted te kopen. Soms heb je het met 1 a 2 dagen, maar Homerr kan er ook zo een maand over doen, dus dan kan ik me best voorstellen dat het daar dan op misloopt met ophalen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:56

iirrssjjee schreef:
Ik had schoenen verkocht die teruggestuurd waren, omdat ze op vakantie was en ze ze dus niet kon ophalen. Nu heb ik ze weer online gegooid en zijn ze meteen weer verkocht aan een ander.
Kan ik dat maken? :+ Ikzelf denk dan; als je het had gezegd, ik ga op vakantie, wil je het reserveren, had ik dat gewoon gedaan. Andere kant, is dit ook wel een beetje l*llig lijkt me?

Zou ik niet mee zitten, dan moet je ze maar ophalen.

Onnozele biedingen reageer ik niet op.