Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 11:40

Anne_GTI schreef:
Ik verbaas me elke dag weer over hoe slecht borden gelezen worden bij de werkzaamheden op de A28. Daardoor ontstaat onnodig file en duurt het dus veel langer voor ik thuis ben.

Die klinkt heel bekend :') de meeste vrachtwagens die links pakken daar waar ze rechts moeten pakken. En dan rijden ze rechts en dan gaan ze in paniek weer naar links (net als autos overigens), om vervolgens alle vrachtwagens links helemaal weer naar rechts op te schuiven. Duurt nog tot oktober toch?

MairiMacBran

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:35

Het is hier weer TT. Voor veel mensen het hoogtepunt van hun jaar maar ik vind het drama met al die motorrijders die denken dat Assen en omstreken hun persoonlijke circuit is en ze allemaal Rossi heten. Afgelopen week een overstekende fietser bijna doodgereden, gisteren kon een wandelaar nog net opzij springen omdat de motorrijder zeker 100 reed waar ie 60 mocht en even vergat dat als jíj een obstakel hebt je voorrang dient te geven en net werd ik óp een spoorwegovergang ingehaald door een stel dat zichzelf blijkbaar zo goed vond rijden dat een flodderig t-shirt en een spijkerbroekje geacht werd veilige kleding te zijn.

Zal blij zijn als ze weer weg zijn. Dan stikt het hier nog steeds van de motorrijders maar de wheelies makende popiejopies zijn dan iig weg.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:53

Ik had vandaag ook weer bijna een fatbike onder de auto. Die kwam van links en keek niet eens naar me. Zelfs mijn toeter werd genegeerd. Kinderen op die dingen denken dat ze de hele wereld hebben.

Vervolgens op de 80 km weg 2 vrouwen die me aan zien komen en besluiten op hun dooie akkertje naar de overkant te wandelen, en echt heel sloom. Als ze door hadden gelopen waren ze gewoon over geweest voor ik er was. Maar nu stonden ze ineens bijna stil bijna aan de overkant waardoor ik echt terug moest naar 30km per uur en met mij nog 4 andere auto’s. Ik snap dat gewoon niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:56

Manadis gezellig autorijden zo.
Sommige mensen lijken echt levensmoe te zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:59

Sommigen zijn idd levensmoe..

Vandaag op de a28: drie banen open (links is ook vaak gesloten) en ik reed in het midden. Voor mij een caravan, lichtelijk irritant want die had ook rechts kunnen blijven. Achter jij een vrachtwagen aan het douwen. Besluit die caravan de linkerbaan te pakken om in te halen, reed ie bijna naast een soort oplegger, die dus ook vrij breed was en tegen de rijstrook zat. Ik zag dat echt fout gaan, dus nam al afstand.. toen besloot caravan dat het idd niet haalbaar was en minderde vaart om weer voor mij te gaan rijden..

Ik ben er gauw langs gegaan, maar op die manier gebeuren er dus ongelukken (drie banen breed met brede voertuigen naast elkaar rijden }:0 )

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:11

Marocje goed dat jij wel aan het opletten was.
Je hart zit dan ook in je keel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:22

Ja, die linkerbaan is echt smal. Ik verkijk me er ook nog heel af en toe op, ook als gewone auto is het echt niet comfortabel om naast 2 vrachtwagens te rijden.

Ik vond het vandaag heel erg rustig en heb verder heel galant 2 paarden en een paar fietsers lekker voor laten gaan. Die deden overigens niks gevaarlijks, maar eigenlijk ligt de snelheid van de weg te hoog en dat maakt de oversteek lastig, zeker als je dat in 1 keer moet. Voetgangers hebben een eiland in het midden, maar daar heb je te paard niet zoveel aan.

(Ik heb het meteen even nagezocht en de aanpassing van de snelheid is inderdaad al voorgesteld. Leek mij ook erg logisch.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:44

Niet een ergernis maar een behulpzame tankstation medewerker. Voor de eerste keer moest ik de banden op pompen, maar ik wist niet hoe het werkte. Gelukkig heeft de dame mij van het tankstation mij geholpen vandaag...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:49

Een ergernis van mijn man gisteren.
Loopt op het trottoir langs een winkel, komt er een kind in volle vaart op een step de winkel uit.
Recht voor mijn man door.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 17:15

Purny wat een aardige medewerker.

FrNo zo hevaarlijk kinderen die in volle vaart ergens uit komen en niet kijken.
Als ouder moet je dat wel corrigeren vind ik.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 19:17

Kinderen en fietsen en stepjes zijn hier ook vrij regelmatig een ergernis. Ik woon boven een winkelcentrum en daar ligt een egale gladdere vloer dus ideaal om hard over te racen…

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:03

Net weer een debiel die met 110 een tunnel op de snelweg in reed en er met 70 weer uit omhoog reed. Zo gevaarlijk en zo dom. Geef gewoon gas.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 21:04

Nou echt he, ik snap dat ook nooit dat mensen geen gas bijgeven. Tijdens je rijlessen leer je dat toch? Ik hoor het mijn instructrice nog zeggen :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 21:29

De meeste mensen doen dat niet helaas. Op de A2 bij Vianen heb ik het ook altijd als ik de brug over rij, kan ik alles de brug op inhalen en onderweg naar beneden komen ze mij weer voorbij omdat ze niet bijremmen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 21:30

Vandaag van Groningen naar Arnhem: de A28..

Gewoon een uur lang over de reis gedaan, zoveel motoren die tussen de auto’s reden..

Afbeelding

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:12

Marocje schreef:

Gewoon een uur lang over de reis gedaan, zoveel motoren die tussen de auto’s reden..

[ Afbeelding ]

Wij hebben dezelfde route gereden en waren er gelukkig vroeg genoeg voorbij zodat we door konden rijden. We zagen al wel mensen zich installeren langs de kant van weg om te kijken. Wat je daar nou aan vindt is weer een andere discussie natuurlijk, niet mijn hobby zullen we maar zeggen. :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:16

Dit bedacht ik mij onderweg dus ook af; wtf is er nog leuk aan om langs een snelweg te staan? Er kwam niks bijzonders voorbij.. en dan een beetje zwaaien naar die auto’s/motoren.. ik snap het werkelijk waar niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:52

Naast dat het een traditie is om alle motoren uit te zwaaien na afloop van TT, was het dit jaar het 100ste TT jaar. Dus ik begrijp het wel, vond het een mooi en verbonden gezicht om naar te kijken gisteren. :)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:21

Ineke2 schreef:
Nou echt he, ik snap dat ook nooit dat mensen geen gas bijgeven. Tijdens je rijlessen leer je dat toch? Ik hoor het mijn instructrice nog zeggen :')

Dit zijn denk ik dezelfde mensen die tijdens het fietsen op random momenten
(En vooral als ze juist door moeten fietsen!) stoppen met trappen.... :')

Marocje schreef:
Dit bedacht ik mij onderweg dus ook af; wtf is er nog leuk aan om langs een snelweg te staan? Er kwam niks bijzonders voorbij.. en dan een beetje zwaaien naar die auto’s/motoren.. ik snap het werkelijk waar niet.

Naast dat het indrukwekkend is, is het voor sommige ook de enige manier (nog) om een klein beetje mee te kunnen doen in de hobby. Lichamelijk niet (meer) kunnen rijden, te jong, te oud, geen rijbewijs maar wel motorgek, redenen genoeg. En er rijdt echt genoeg bijzonders; motoren zelf, kleding en/of bijzonder rijgedrag :+ Ik vind het elke keer ook mooi om te zien dat je mensen van alle leeftijden een glimlach kan bezorgen, puur door een enthousiaste zwaai terug.

Dat de motoren er tussendoor rijden, helpt alleen maar met het oplossen van de file. Als die er ook nog tussen blijven staan zou het echt nog langer duren. Van de bijna 110.000 bezoekers op zondag, is denk ik meer dan de helft op de motor. Maar snap zeker dat als je er plots tussen komt en er niet op had gerekend, dat het irritant kan zijn.

Bedenk mezelf altijd dat mensen die mijn hobby niet snappen, misschien een hobby hebben die ik niet begrijp. Maar ik weet wel dat zij er zelf blij van worden. Meer hoef ik niet te weten. Meer hoeft een ander er ook niet van te weten, begrijpen of snappen. Of dat nu paardrijden, kijken naar een stoet motoren, bier doppen verzamelen, punniken of wielrennen is.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:36

Marocje schreef:

[ Afbeelding ]

Over 4 weken is het nog een keer zo ver, dan is de uittocht van Truckstar :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:40

Thanks NTL: dat ik het niet snap, betekent niet dat ik het niet wil begrijpen. Vorige keer zat ik er ook al midden in, maar toen zag je ook echt bijzondere auto’s voorbij komen. Of motoren. Veel (bijzonder) vrachtverkeer die dus ook toeterden en felle lichten hadden. Ja, dan begrijp ik wel dat het een bezienswaardigheid is.

Maar gister zag ik dat gewoon niet en wist überhaupt niet wat de gelegenheid was.

Dat de motoren in het midden reden vond ik logisch. Blijkbaar ook een (ongeschreven?) regel want iedereen reed netjes aan de kant.

Oh, thanks voor de tip MarJon, dan rij ik idd die route maar wellicht is er een beter alternatief dan

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:10

Marocje schreef:
Thanks NTL: dat ik het niet snap, betekent niet dat ik het niet wil begrijpen. Vorige keer zat ik er ook al midden in, maar toen zag je ook echt bijzondere auto’s voorbij komen. Of motoren. Veel (bijzonder) vrachtverkeer die dus ook toeterden en felle lichten hadden. Ja, dan begrijp ik wel dat het een bezienswaardigheid is.

Maar gister zag ik dat gewoon niet en wist überhaupt niet wat de gelegenheid was.

TT is elk jaar laatste weekend van juni. Kan die ook alvast in je agenda voor komende jaren :')

Dit jaar kwamen er uiteindelijk ook wat oldtimers (op trailers) nog langs. Was vanwege 100 jaar TT op Assen een Legend Parade, dus een aantal museumstukken mochten weer eens rondjes over het circuit rijden.

Ergens in het begin van het jaar is er ook Japfest, auto event voor Japanse auto’s. Kan druk zijn, maar vooral bijzonder rijgedrag wat het irritant kan maken. Meeste gekheid wordt met iets als Japfest al gedaan bij het verlaten van het circuit, ivm alle carspotters met hun camera's die staan te wachten op een burnout. Maar altijd wel aardig wat volk langs de snelweg.
Truckstar geen idee hoe druk dat kan zijn, want daar ben ik zelf dan nooit geweest. Zullen tussendoor nog wel wat drukkere events op Assen zijn, maar zo druk als de TT zal het denk ik nooit worden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:40

Ja ben er zelf een keer geweest samen met mijn en zijn oldtimer Amerikaan. Maar zijn toen binnendoor gereden. Was idd veel bekijks toen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:44

Motoren halen op bepaalde banen in.
Heeft te maken met ongelukken zien te voorkomen.
Zodoende gaan ze ook tussen de auto’s rijden en blijven niet achteraan staan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:50

Truckstar is ongeveer net zo druk langs de snelweg en op de viaducten.