[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 06:26

Dat dacht ik al dat het niet standaard was. De testen als je eenmaal zwanger zou ik ook sowieso laten doen

Het gaat er mij om dat de combinatie tussen mijn vriend en ik misschien een verhoogde kans geeft op degeneratieve erfelijke ziektes. Hij draagt dat gen via zijn ouders (2 verschillende ziektes) en als blijkt dat ik dat gen ook heb en er dus 50/50 kans is dat we een kind op de wereld zetten met 1 van die 2 aandoeningen dan willen we er niet aan beginnen.

Gelukkig zijn we zo ver nog niet :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 06:42

Je hebt dan sowieso kans op een kind, dus ik zou er helemaal niet aan beginnen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:23

Precies wat Niobe zegt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 09:53

Niobe schreef:
Je hebt dan sowieso kans op een kind, dus ik zou er helemaal niet aan beginnen :+

:')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:43

Eens :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:42

Schuur_ schreef:
Dat dacht ik al dat het niet standaard was. De testen als je eenmaal zwanger zou ik ook sowieso laten doen

Het gaat er mij om dat de combinatie tussen mijn vriend en ik misschien een verhoogde kans geeft op degeneratieve erfelijke ziektes. Hij draagt dat gen via zijn ouders (2 verschillende ziektes) en als blijkt dat ik dat gen ook heb en er dus 50/50 kans is dat we een kind op de wereld zetten met 1 van die 2 aandoeningen dan willen we er niet aan beginnen.

Gelukkig zijn we zo ver nog niet :D

Dat zou toch gewoon vergoed moeten worden, genetische screening vooraf. Zou zoveel ellende schelen. Nee we beginnen maar gewoon met gokken en gaan dan pas testen, met alle ellende nadien. Zowel voor ouders als het afgebroken moet worden of voor kinderen die met ziekte geboren worden. Want nee, vooraf screenen maken we lekker moeilijk.
Waarom is het zo’n taboe om er gewoon heel verstandig mee om te gaan zoals schuur dat wilt...

Wat niet weg neemt dat ik het nog steeds niet zou willen. Helemaal niet na alle vreselijke rot kinderen die bij vriend zijn familie zijn toegevoegd ondertussen. Needless to say dat ik er nu bijna helemaal niet meer kom. 5 aliens rondrennend waarvan er welgeteld eentje is opgevoed. Brrrrr

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:35

Ik “heb” dus aangeboren (flinke) HD en zou liever daar niet mee fokken. Maar daar kan je wel gewoon 100 mee worden als mens. :P

Je hebt alleen wel meer fysieke klachten maar die kunnen ook komen door de combinatie met mijn hypermobiliteitssyndroom. :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:14

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:38

Huh ik was jullie kwijt!

Gisteren tijdens een [***] weer irritatie alom. Ik heb zo'n virtuele achtergrond van de teletubbies met die baby als zon. Dus het ging ineens over baby's en dat ik al aan het oefenen was. Dus ik zei: nou ik laat het lekker bij de achtergrond. Waarbij een van mijn [***] voor de zoveelste keer zei: ik spreek jou over vijf jaar nog wel. Als hij dit nog een keer flikt dat kan hij hem krijgen. Wie denk jij te zijn om te bepalen dat jij het wel beter weet dan ik. -:(-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:59

Och, hier was laatst een vriend van mijn vriend op bezoek, al een tijd niet gezien/gesproken en die vroeg ook naar onze kinderwens. Aangegeven die niet te hebben, en kreeg inderdaad de standaard opmerking "wacht maar tot je begin dertig bent". Uhm, nee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:00

ik moet wel gniffelen om je achtergrond en kan me zelfs wel voorstellen dat er dan opmerkingen over komen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:00

Ik heb een mooie, want mijn vriend is al dertig. :D Mogen wij het dan wel zeggen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:01

Nee, je hebt nog steeds tijd en mannen kunnen hun hele leven kinderen maken :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:02

Qimm schreef:

;(

Pas na je 40e weet je het zeker toch? :')

Kan natuurlijk altijd zo zijn dat ik over 10 jaar 4 kinderen heb (Storm, Vlinder, Djaylano en Sharinda). Maar dat bepaal ik en niet iemand anders. _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:03

Het stomme is nou eenmaal dat er plenty mensen wel van gedachten veranderen om uiteenlopende redenen. Maar ik vind het gewoon zo brutaal om dat te benoemen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:12

Ja maar mensen kunnen nu eenmaal nooit voor de toekomst spreken, alleen over het heden.
Dus dat er een kans is dat je er later anders over denkt, ja lekker boeiend. Dat is niet alleen zo met een kinderwens.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:19

Precies dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:27

MarlindeRooz schreef:
Qimm schreef:

;(

Pas na je 40e weet je het zeker toch? :')

Kan natuurlijk altijd zo zijn dat ik over 10 jaar 4 kinderen heb (Storm, Vlinder, Djaylano en Sharinda). Maar dat bepaal ik en niet iemand anders. _O-
Na je 40ste krijg je dan "weet je het héél zeker? Het kan nog hoor!" of "wat zonde dat jullie geen kinderen hebben, jullie waren zulke goede ouders geweest," "heb je er geen spijt van? Mis je niets in je leven*?" :')

*) "Ja, een levenslange straf voor die ene keer dat ik niet nadacht."

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:27

Het kan best zijn dat ze van gedachte is veranderd over 5 jaar maar het is zo belerend. Alsof de andere persoon alwetend is en zij maar een slavin van haar eierstokken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:35

Mis ik iets in mijn leven...
- uitslapen zolang we willen :Z
- niet wakker gejankt worden 's nachts _-:(
- geen uitgezakt lijf #)
- spontaan weg kunnen wanneer we willen :#
- geen gedoe met naar school brengen/halen en vervolgens naar voetbal/ballet/zwemles *\o/*
- ons verdiende geld aan onszelf uitgeven :$
- boodschappen doen zonder krijsend jong mee te slepen :=
- op vakantie buiten de schoolvakanties {:}

Neuh geloof niet dat ik wat mis :P

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:40

Je vergeet nog Covid en de school sluiten :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:40

MarcoBorsato schreef:
Het kan best zijn dat ze van gedachte is veranderd over 5 jaar maar het is zo belerend. Alsof de andere persoon alwetend is en zij maar een slavin van haar eierstokken.

Nou ja, zoiets dus ja. Niemand weet hoe het over 5 jaar is, maar dat toontje altijd vind ik zo ongelooflijk irritant. Ik heb zelfs al te horen gekregen dat ‘X wilde het ook niet en die is nu ook zwanger. Dùs jullie straks ook.’ Ehm, het was zo niet gepland als het maar kan bij X, en daarmee wil je dan beweren dat een ander dus ook kinderen moet gaan krijgen :? Goede onderbouwing Karen. Not. 8)7
Mars _/-\o_

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:00

Ik vind dat heel denegrerend als mensen dat zo zeggen inderdaad. Het kan prima dat een persoon nog op andere gedachten komt maar dat hoeft niet en zelfs al is het zo: it is not your f**ing business _-:(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:00

Qimm schreef:
Het stomme is nou eenmaal dat er plenty mensen wel van gedachten veranderen om uiteenlopende redenen. Maar ik vind het gewoon zo brutaal om dat te benoemen

Natuurlijk, maar dat betekent niet dat het bij iedereen zo is. Daarnaast, wat als ik geen kinderen zou kunnen krijgen en ik daarom zou zeggen 'die gaan hier niet komen'? Is toch asociaal? Dat jij blij bent met je wormen betekent niet dat iedereen zo'n levensstijl wil. Ik zal eens aan hem vragen of hij een paard heeft, zo niet.. Ik spreek je over 5 jaar nog wel.
Laatst bijgewerkt door Captain op 17-03-21 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:01

MarcoBorsato schreef:

Nou dat dus.
Alsof ik op mijn leeftijd (bijna 30 omg!!) nog niet kan weten wat ik later wil als ik groot ben. Hou eens op joh. Ik riep het als 4-jarige al.