[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:37

Cowboy55 schreef:
Laurora schreef:
Over werkongevallen gesproken, er is laatst bij een lokaal betonbedrijf een medewerker in de betonmixer gedonderd.
was niet zoveel van over.
ik ken de eigenaar van het bedrijf toevallig, ze zijn er met zn allen goed ziek van geweest.

Je bedoelt niet de vrachtauto, maar de menger die het beton maakt voordat het in de vrachtwagen gedropt wordt? ‘Knap’ dat dat gelukt is. Zitten normaal gesproken minstens 2 beveiligingen op, in de praktijk vaak 3.

Maar als het dan toch mis gaat krijg je als slachtoffer nauwelijks de kans om te schrikken voordat je aan stukken gaat helaas. Beton is een mengsel van water, cement en grind. De wrijving van het grind met de stalen mengschoepen maakt ze vlijmscherp. We hebben bij mijn vroegere werkgever een medewerker gehad die tot 2x toe een stukje vinger verloren is bij het schoonmaken van de menger: even niet opletten, je vastgrijpen aan zo’n schoep en hoppa....weg vingertop.

Geen idee om eerlijk te zijn, de nieuwskanalen en de eigenaar hadden het over een betonmixer.
https://www.dvhn.nl/groningen/Dode-bij- ... irefox-b-m

Kan me er zelf ook niet echt een voorstelling van maken. Het was hoe dan ook een gruwelijk freak accident.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:25

Een voormalige klant van mij is op zijn 20ste in een soort hakselaar terecht gekomen. Het was in een fabriek en de messen waren 30 centimeter lang. Ook door iets te moeten nemen en uitgegleden waardoor hij er in terecht kwam. Collega heeft het net op tijd kunnen stopzetten. 2 centimeter verder en niet alleen zijn hele been was weg maar ook zijn heup. Man is nu in de 70. Toendertijd heeft hij nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met wat ooit zijn been was nog aan hem. Als ik de verhalen hoorde was het halvelings een blok gehakt dat aan hem nog hing. Pas toen het zwart zag hebben zij geamputeerd. Daarna nog 2 jaar in het ziekenhuis gelegen voor te herstellen en revalideren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:07

Zelf ooit een bijbaantje in de vakantie gehad bij een folderverwerkingsbedrijf, waar de moeder van een vriendinnetje werkte. Ik stond naast haar, toen ze - zonder de machine even uit te zetten - een folder ergens tussen vandaan wilde halen. Baf! Duim hing aan een dun stukje vel. Bloeden als een rund, moeder helemaal in paniek (net als de omstanders). Ik was de enige die rustig bleef. Heel spoor aan bloed door de fabriek, toen ze in de kantine een theedoek ging halen. Direct naar de eerste hulp, waar ze de boel gelukkig nog konden fixen, maar wat een oenige actie was dat. Iedereen was van slag, ik ging gewoon weer verder met het werk. Sh*t happens.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:20

Nant schreef:
Luxorvalkje schreef:
Je hebt altijd nog het Stanford prison experiment (SPE) van professor Philip Zimbardo.

Dat is die van die klas die werd opgedeeld in gevangenen en bewaarders.

Hierover is / was ook een film op Netflix. Echt bizar inderdaad!

De film komt vanavond op TV op Rtl 7

SavannahNx

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:25

Hoelaat komt die film?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:25

Oh tof! Ga ik kijken :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:10

Oké die iets uit de machine pakken wat is vast gelopen ken ik van een vroegere collega bij een vlees fabriek. Die had ook mazzel dat ze niks kwijt was en iemand op de noodstop drukte.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:15

SavannahNx schreef:
Hoelaat komt die film?

23.08 op Rtl 7, the experiment heet het.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:21

Je had vorig jaar ook de serie Dictator op NPO 3. Was ook wel apart om te zien, hoe snel dictatuur kan ontstaan en mensen daar aan meedoen..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:05

Na het zien van een filmpje van ‘de frisse kater’ was ik op zoek gegaan naar een bedrijfs ongeval en kwam ik op deze website.
https://www.arboinspectie.nl/arbeidsong ... llen-2020/

Staat per jaartal alle dodelijke bedrijfs ongevallen, waarvan sommige best gedetailleerd beschreven.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:11

Hier ook in het dorp laatst. De bakkersvrouw ging 'eventjes' de deegmachine helpen. Doei vingers.

Hier op de zaak is het mijn grootste nachtmerrie dat er iemand met zijn voet of hand in de ketting komt. Heb er al wat filmpjes van gezien in de fb groep en bah. Elke werknemer wordt er continj aan herinnerd om OVER de ketting te stappen ipv erin en NIETS te pakken dat is gevallen als de ketting draait of er een klant staat af te rekenen. Is sowieso standaard om enkele filmpjes te tonen over het gevaar in de wasstraat. Niets gruwelijk, soms best grappig totdat je jezelf voorstelt als onderwerp in het filmpje. Weten ze meteen waarom oogcontact met de klant belangrijk is, slangen op de grond en aan de kant moeten liggen en je nooit recht voor een auto mag staan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:26

dat is de ketting die de auto voortrekt? zag laatst een filmpje van een die gas geeft in de wasstraat.. stort half in dat draaiding. dat er niemand onder kwam was nog mazzel.

bah je hand door de deeg machine. zelfde als boeren die even de draaiende machine wat eruithalen ofzo.. sta e midden op het land.. sommige proberen nog hulp te halen..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:14

Op mijn vader zn werk hadden ze een papiersnijmachine (drukkerij)
Maar die kon je enkel en alleen met 2 handen bedienen.

Dus platen papier erin, zowel links als rechts zaten onder de tafel knoppen en beide moesten ingedrukt worden om te snijden.

Ding heeft me als klein meisje altijd gefascineerd. Vooral het geluid.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:34

Met 2 handen is inderdaad wel zo veilig.
Dat ding snijd zo je hele arm eraf..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:34

Christiene schreef:
Oké die iets uit de machine pakken wat is vast gelopen ken ik van een vroegere collega bij een vlees fabriek. Die had ook mazzel dat ze niks kwijt was en iemand op de noodstop drukte.

Dan had die zeker mazzel! Een familielid van de aangetrouwde kant had minder geluk: die was zijn duim, wijsvinger en middelvinger kwijt door een vleesmachine. Ik vond het als klein meisje gek genoeg (met het oog op hoe ik er nu insta) eng om die man een hand te moeten geven op een verjaardag.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:08

Ik kan dat toch niet snappen hoor. Ik ben zelf Slager en werk met grote en gevaarlijke machines en messen. Als ik met zo'n apparaat bezig ben dan ben ik in opperste staat van concentratie en geen haar op mijn hoofd die bedenkt om even snel het vlees met de hand aan te duwen in plaats van met de stamper die ervoor bedoeld is. Brrrr

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:18

Noisy schreef:
Ik kan dat toch niet snappen hoor. Ik ben zelf Slager en werk met grote en gevaarlijke machines en messen. Als ik met zo'n apparaat bezig ben dan ben ik in opperste staat van concentratie en geen haar op mijn hoofd die bedenkt om even snel het vlees met de hand aan te duwen in plaats van met de stamper die ervoor bedoeld is. Brrrr

Ik doe dit wel ooit :o

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:56

Ev3n met de hand een balk aanduwen met de cirkelzaag heb ik ook geweten met techniek les op school.wel heel lichte schade geen vingers kwijt. Maar never nooit niet dat ik nog met zagen werk.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:01

Ik heb ooit op een activiteiten centrum gewerkt voor mensen met niet aangeboren hersenletsel . Op mijn eerste dag besloot een man bewust zijn duim door de decoupeer zaag te duwen . Goede eerste dag was dat. Duim kon ook niet meer aangezet te worden, en waarom hij het bewust deed weten we tot de dag van vandaag nog steeds niet

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:16

bij Boels een takkenversnipperaar huren en dan even een dikke tak aanduwen. Die kwam er dus even hard weer uit, dwars door iemands lip heen. Dat laten we dus ook aan profs over voortaan...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:49

Meeste zware industriële machines moeten met 2 handen bediend worden uit veiligheidsoogpunt. Een kennis van mij ontwierp destijds allerlei soorten machines, waaronder ook persen, snijmachines, you name it. Hij was degene waar je moest zijn als je iets volledig custom en one of a kind wilde hebben.

Alleen, hij woonde in Turkije. Is er een malloot geweest die 1 van de knoppen die ingedrukt moesten worden om zijn machine te bedienen vast had gezet met een bezemsteel, was een rolpers ofzo. Vent gebruikt beide handen om het materiaal in te leggen en presteert het om tegen de andere knop aan te gaan staan en rolt zo beide handen de machine in en kwam van zijn lang zal ze leven niet meer los. Die handen waren ook niet meer te redden.

Die kennis is daarna opgepakt en heeft dik een maand in de gevangenis gezeten terwijl zijn machine aan alle voorschriften voldeed en het slachtoffer zelf gewoon enorm dom bezig was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:00

sureido schreef:
Noisy schreef:

Ik doe dit wel ooit :o

De gehaktmolen op mijn werk kan geen hand in alleen de stamper, zou het knap vinden :))

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:30

Xyris schreef:
Meeste zware industriële machines moeten met 2 handen bediend worden uit veiligheidsoogpunt. Een kennis van mij ontwierp destijds allerlei soorten machines, waaronder ook persen, snijmachines, you name it. Hij was degene waar je moest zijn als je iets volledig custom en one of a kind wilde hebben.

Alleen, hij woonde in Turkije. Is er een malloot geweest die 1 van de knoppen die ingedrukt moesten worden om zijn machine te bedienen vast had gezet met een bezemsteel, was een rolpers ofzo. Vent gebruikt beide handen om het materiaal in te leggen en presteert het om tegen de andere knop aan te gaan staan en rolt zo beide handen de machine in en kwam van zijn lang zal ze leven niet meer los. Die handen waren ook niet meer te redden.

Die kennis is daarna opgepakt en heeft dik een maand in de gevangenis gezeten terwijl zijn machine aan alle voorschriften voldeed en het slachtoffer zelf gewoon enorm dom bezig was geweest.

Dat is in zo'n land weer irritant zit je een maand in de bak omdat zo'n idioot een van de knoppen vastzet.machine verkeerd gebruikt.

Heb je nog mazzel dat je niet veroordeeld word

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:05

Inderdaad, dat is uiteindelijk gelukkig niet gebeurd.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:36

Morrie schreef:
bij Boels een takkenversnipperaar huren en dan even een dikke tak aanduwen. Die kwam er dus even hard weer uit, dwars door iemands lip heen. Dat laten we dus ook aan profs over voortaan...

Oeh nu je het zegt.
2 jaar terug bij ridderspelen in Duitsland. Steekspel, afrijden op een dummy met schild.
Ergens brak er hout vanaf en dat boorde zich in de lip van de ruiter.
Was een flinke splinter, hij is doorgereden en daarna behandeld.
S' avonds bij het eten een dikke lip met pleister :')

Vraag me af of ik het filmpje nog heb.