Cowboy55 schreef:Laurora schreef:Over werkongevallen gesproken, er is laatst bij een lokaal betonbedrijf een medewerker in de betonmixer gedonderd.
was niet zoveel van over.
ik ken de eigenaar van het bedrijf toevallig, ze zijn er met zn allen goed ziek van geweest.
Je bedoelt niet de vrachtauto, maar de menger die het beton maakt voordat het in de vrachtwagen gedropt wordt? ‘Knap’ dat dat gelukt is. Zitten normaal gesproken minstens 2 beveiligingen op, in de praktijk vaak 3.
Maar als het dan toch mis gaat krijg je als slachtoffer nauwelijks de kans om te schrikken voordat je aan stukken gaat helaas. Beton is een mengsel van water, cement en grind. De wrijving van het grind met de stalen mengschoepen maakt ze vlijmscherp. We hebben bij mijn vroegere werkgever een medewerker gehad die tot 2x toe een stukje vinger verloren is bij het schoonmaken van de menger: even niet opletten, je vastgrijpen aan zo’n schoep en hoppa....weg vingertop.
Geen idee om eerlijk te zijn, de nieuwskanalen en de eigenaar hadden het over een betonmixer.
https://www.dvhn.nl/groningen/Dode-bij- ... irefox-b-m
Kan me er zelf ook niet echt een voorstelling van maken. Het was hoe dan ook een gruwelijk freak accident.