Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 00:12

M_i_R schreef:
Ik zie geen linkje emoe?

Sorry sliep gisteravond al half en was idd vergeten foto erbij te doen. Zal m'n vraag even opnieuw stellen.

Even een vraagje: weet iemand of dit onderste pakje standaard in de collectie zit of gaat dat er over een tijdje weer uit? Wil t eigenlijk kopen voor onze augustusbaby, maar ben dus bang dat het dan nog heel warm is (te warm voor zo'n pakje). Dus wil eigenlijk wachten met kopen maar ben bang dat het straks niet meer in de collectie zit..

Afbeelding

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 00:36

Geen idee of het in de standaard collectie zit, maar A had eind juli als eerste pakje ook iets vrij warms (fluweelachtig) en ook in de eerste weken heeft ze ook wel truien ed gedragen. Voor zo’n kleintje is het in mijn ervaring niet snel te warm. Ik zou het wel aandurven als ik jou was. Je hebt toch op z’n minst een warm setje nodig, al is het maar voor koelere avonden oid.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 06:16

Die zit standaard in de collectie!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 06:23

Wat een leuke setjes komen er langs.
Heerlijk dit zomerse weer <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 06:47

Mavelle schreef:
Geen idee of het in de standaard collectie zit, maar A had eind juli als eerste pakje ook iets vrij warms (fluweelachtig) en ook in de eerste weken heeft ze ook wel truien ed gedragen. Voor zo’n kleintje is het in mijn ervaring niet snel te warm. Ik zou het wel aandurven als ik jou was. Je hebt toch op z’n minst een warm setje nodig, al is het maar voor koelere avonden oid.

En voor dat geld zou ik het risico wel durven nemen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:15

Mijn baby was vorig jaar in juli geboren alleen in zkh had ie kleding aan, daarna 4/5 weken enkel rompers

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:41

Mijn zoon is van augustus en was warm aangekleed en lag met kruiken de hele dag maar ja die was dysmatuur oa. Ik zou gewoon zorgen dat je iets warms en luchtigs heb zeker als het een zomer als vorig jaar wordt.

Hoe vallen de carlijn q sweaters?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:12

tita schreef:
Mijn baby was vorig jaar in juli geboren alleen in zkh had ie kleding aan, daarna 4/5 weken enkel rompers

Gup ook. Die is zowat in romper uit het zkh gekomen :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:51

Ik heb zojuist toch maar weer hydrofiel slaapzakken voor de zomer aangeschaft.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 09:42

Hier een juni kind van 2016, eind juli toen thuisgekomen, die heeft ook de zomer in rompers gelegen. Echt zonde van de kleertjes. Was nog prematuur en dysmatuur ook, maar kon zichzelf wel heel erg goed op temperatuur houden. (Op zich ook niet moeilijk denk ik als t 35graden is :P)

Hoop dat het deze keer een poedersuiker wordt, anders kan ie al z’n leuke kleertjes niet aan :+ Maar heb nu niet zoveel in kleine maatjes nog gekocht, dat scheelt :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 09:51

O is van eind augustus, ondanks mooie nazomer we rompers met lange mouw.

Maar ik heb nu wel alle lange-mouw-spullen in 62 of groter. Ik heb wel alles van O bewaard maar mijn smaak is wel veranderd en ik koop liever wat nieuws na de geboorte.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:03

Oudste is geboren eind juni wanneerht over de 30°C was, dus veel kleertjes heeft hij niet aangedaan.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:07

MarcoBorsato schreef:
Mavelle schreef:

En voor dat geld zou ik het risico wel durven nemen.

Thanks voor de reacties allemaal. Ik probeer deze keer iets bewuster te kopen dan bij de eerste dus liever niet te veel onnodige spullen. Daarbij is mijn budget wat kleiner dan van anderen hier :o maar heel duur is t inderdaad niet! Denk dat ik m gewoon ga bestellen.

Dl vanmorgen heel basic in broekje van Primark en (jongens)shirtje van de Zara. Die jongens shirtjes hebben naar mijn idee toch wat minder vorm, maar vond de print zo leuk :+

Afbeelding

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:26

Afbeelding
Outfit van vandaag. Hebben straks een verjaardag. De jurk is van moodstreet, maillot van vingino en laarzen van shoesme. Die blijven niet aan maar wil ze overal onder aan. Voor het konijn verzorgen prima maar niet straks

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:38

Mooi Arethe!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:41

Emoe, niet iedereen heeft het zelfde budget inderdaad. Ik koop ook geen dure kleding, gewoon uit principe niet. Ik heb een december baby en die heeft tot nu toe nog geen enkele keer een vestje of een trui gedragen. Je kunt hem altijd nog later kopen want Zara heeft die vestjes altijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:42

Welk principe dan :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:00

Ik heb ook niet de mogelijkheid om enorm veel geld te spenderen aan kleding maar koop uit principe niet bij bedrijven die niks aan duurzaamheid doen en waar kinderhandjes of mensen in erbarmelijke omstandigheden hebben aangezeten.
Is ook prima met klein budget te doen heb ik ontdekt.

Wat een heerlijk weer!! Tijd voor de nieuwe zomergarderobe *D

Hoop dat m’n man een beetje normale combi’s maakt want ik ben niet thuis :7 -O-
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 20-04-19 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:05

Giolli schreef:
Emoe, niet iedereen heeft het zelfde budget inderdaad. Ik koop ook geen dure kleding, gewoon uit principe niet. Ik heb een december baby en die heeft tot nu toe nog geen enkele keer een vestje of een trui gedragen. Je kunt hem altijd nog later kopen want Zara heeft die vestjes altijd.

Hier zelfde principe ook kwa hoeveelheid. Heb liever dat ze afgedragen worden, dan dat ze misschien 1 keer gedragen worden. Je kan toch maar 1 broek dragen bv, wat heb je dan aan 10 broeken bijvoorbeeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:11

verootjoo schreef:
Ik heb ook niet de mogelijkheid om enorm veel geld te spenderen aan kleding maar koop uit principe niet bij bedrijven die niks aan duurzaamheid doen en waar kinderhandjes of mensen in erbarmelijke omstandigheden hebben aangezeten.
Is ook prima met klein budget te doen heb ik ontdekt.

Wat een heerlijk weer!! Tijd voor de nieuwe zomergarderobe *D

Hoop dat m’n man een beetje normale combi’s maakt want ik ben niet thuis :7 -O-

_O- we hebben hier 2 papa en mama stapels :') kan J hem lekker naar eigen smaak kleden :=

dromertje2 schreef:
Giolli schreef:

Hier zelfde principe ook kwa hoeveelheid. Heb liever dat ze afgedragen worden, dan dat ze misschien 1 keer gedragen worden. Je kan toch maar 1 broek dragen bv, wat heb je dan aan 10 broeken bijvoorbeeld.

1. Ik heb zelf ook niet iedere dag hetzelfde aan
2. Het is lekker om niet iedere dag te hoeven wassen als iets vies is.

En verder proberen wij ook voor duurzaam en in ieder geval kinderarbeid- vrij te gaan. Lukt niet altijd want mijn moeder bestelt nog wel eens bij H&M en mijn zwangerschapslegging komt daar ook vandaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:26

Ik las trouwens op de site van primark, dat ze ook claimen duurzaamheid hoog in het vaandel te hebben en ook geen kinderarbeid en slechte werkomstandigheden ondersteunen :=

Weet iemand hoe dat zit? Is dat echt waar dat ze dus katoen gebruiken wat goed is voor de wereld? (Het is niet GOTS gecertificeerd bv)
Ze hebben wel enorm lage prijzen. Wat wel uitnodigt tot fast fashion, heel veel kopen, 1x aantrekken en weer weggooien. Dat vind ik ook niet bepaald duurzaam. En de kwaliteit is daar ook niet naar :o

MB: Ik heb maar 1 stapel kleding, en dat is mijn smaak :Y) Als er wel leuke combi’s van gemaakt worden. Toen ik in het begin van mn zwangerschap in het zkh lag, had hij echt lelijke combi’s aan en ook broeken 4 maten te groot, die niet eens in z’n kast lagen -O-
Dus hou mn hart maar weer vast :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:33

Ik was ook niet iedere dag hier en de kinderen hebben elke dag compleet andere outfit aan.
Heb nu nog shorten van de oudste die hun 3de jaar in gaan en nog steeds er goed uitzien en hijvnu nog perfect kan dragen.
Dit is onze manier om verspilling tegen te gaan. Ieder heeft zijn manier denk ik dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:39

dromertje2 schreef:
Ik was ook niet iedere dag hier en de kinderen hebben elke dag compleet andere outfit aan.
Heb nu nog shorten van de oudste die hun 3de jaar in gaan en nog steeds er goed uitzien en hijvnu nog perfect kan dragen.
Dit is onze manier om verspilling tegen te gaan. Ieder heeft zijn manier denk ik dan.

Natuurlijk, is ook zo. Maar er gaan hier gerust 3 broeken op een dag doorheen, dan is 10 niet zoveel.

En als jij er goed mee kunt leven dat iets in sweatshops wordt gemaakt dan is dat prima, ik vind dat lastiger maar goed, ik heb natuurlijk makkelijk praten, dat is zo.

Primark scoort volgens mij beter dan H&M en Zara.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:45

dromertje2 schreef:

Hier ook! Elke dag nieuw setje kleding, maar ik was niet elke dag. Primark kleding heb ik niet, omdat ik de pasvorm nooit mooi vind. Ik koop kleding wat fijn voelt, er leuk uit ziet en in mijn budget past. Ik bezuinig/bespaar/be-duurzaam wel op andere dingen, niet op kleding.

En dat mag gelukkig ieder voor zich weten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:51

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet mag :) Ik begon de hele discussie niet ;)