Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
muppetmayo schreef:Zo hebben wij een stel in de vriendengroep die altijd mega profiteert. Als we splitten dan bestellen ze allemaal speciaal biertjes en irish coffee, duurste gerechten etc. Als we per persoon betalen dan nemen ze 1 drankje en het goedkoopste van de kaart. We hebben 1 keer op wintersport na een maaltijd op de piste gezegd dat iedereen betaalde wat hij/zij had gegeten, er waren namelijk mensen met een kaal patatje en mensen met een uitgebreide maaltijd en dat vonden we niet eerlijk. Daar hebben ze de hele week nog over lopen zeuren, en de rest van de vakantie bij elke lunch/bar etc vroegen zij vooraf, gaan we splitten of ieder voor zich?En steevast werd daar het gerecht op aangepast.
Ik moet zeggen dat ik echt met veel minder plezier uit eten ga als zij erbij zijn, altijd dat gezeur. Ik vind het echt niet erg om meer te betalen (ik drink meestal minder dan de rest), maar elke keer zo profiteren irriteert mij enorm. Als je er iets van zegt is het niet waar...
Zonnebloem92 schreef:Ik had ook zo'n 'vriendin' ze had mijn H en M wachtwoord gejat en heel veel besteld, wel even adres en e-mail aangepast zodat ik van niets wist. Uiteindelijk kreeg ik een dagvaarding en moest ik voorkomen.
Relaxed schreef:Zonnebloem92 schreef:Ik had ook zo'n 'vriendin' ze had mijn H en M wachtwoord gejat en heel veel besteld, wel even adres en e-mail aangepast zodat ik van niets wist. Uiteindelijk kreeg ik een dagvaarding en moest ik voorkomen.
Nee joh!
Heb je aangifte gedaan?
poes schreef:Maar is dat niet gewoon in de haast gebeurd? Je hebt al minder betaald dan de rest dus de intentie is er wel nee? Drie drankjes zijn hier toch al snel 12 euro of zo.
Ik zou hier zelf idd ook niet moeilijk over doen maar volgende keer misschien beter op letten zoals je zegt. Maar ik denk niet dat dit bewust was of zo, dan hadden ze je gewoon een derde laten betalen.
Zonnebloem: hoe is dat afgelopen trouwens? In België kost voorkomen alleen al echt veel geld.
Poekkie schreef:Nouja, dan gaan jullie duidelijk anders om met verhuizen dan wij. Ik denk dat ik bij de meesten van jullie als ‘helper’ gewoon weg zou gaan na een paar uur.
Vorige keer toen we aan het schilderen waren bij mijn beste vriendin, ze ze tegen haar vader dat het even niet uit kwam toen die langskwam. Wij vonden dat allemaal de enige normale reactie. Maargoed, als je verhuizen ziet als een feestje dan kan alles natuurlijk :p
simongek schreef:Poekkie schreef:Nouja, dan gaan jullie duidelijk anders om met verhuizen dan wij. Ik denk dat ik bij de meesten van jullie als ‘helper’ gewoon weg zou gaan na een paar uur.
Vorige keer toen we aan het schilderen waren bij mijn beste vriendin, ze ze tegen haar vader dat het even niet uit kwam toen die langskwam. Wij vonden dat allemaal de enige normale reactie. Maargoed, als je verhuizen ziet als een feestje dan kan alles natuurlijk :p
Een feestje is heel wat anders.
Wij kregen ook onverwacht kijkers. Even snel laten zien en toen gezegd sorry we gaan weer door. Zijn druk bezig.
Wij verhuisden met zo min mogelijk hulp. Loop je niet teveel elkaar in de weg. Eten drinken etc. Alles wel geregeld. Veel te blij dat iemand zijn vrije dag aan ons helpen wil besteden.![]()
Toppunt van gierigheid. Jarenlang met mij meerijden naar het werk en zelf km vergoeding ontvangen.
poes schreef:Lastig.
In de haast met enkel wijntjes op zie ik mezelf hier ook wel deze fout maken haha.
Ik zou het zelf niet meer rechtzetten voor die 12 euro maar op je betaalde bedrag is het ook niet weinig.
Mijn man schiet vaak voor neemt het rekeningetje mee en berekent het dan achteraf. Dat is wel het makkelijkst vind ik! Onlangs gaan eten. Lang blijven tetteren, plots sloot restaurant dus we moesten ook door en dus maar rekening gesplit.
Pas achteraf besefte ik dat dat ook echt niet gelijk kon geweest zijn. Daar stuur ik dan wel een berichtje achteraan of de rest nog geld terug wil…
LWDaisy schreef:Dat was bij ons dus ook het geval. Plots ging de radio uit en alle lichten aan, "rekenen jullie even af dames?" We schrokken ons een bult haha, het was ook echt ocharme maar 21.20u.. We hebben met snel te zijn het bedrag naar boven, naar 200 euro afgerond en door 4 gedeeld. Maarja - als je dan uitrekent, kom ik er wel duurder vanaf, en dat wringt wel een beetje. Niet genoeg om er achteraf nog iets van te zeggen, het gaat om 12 euro, niet 120, maar wél genoeg om de volgende keer alerter te zijn
ista schreef:LWDaisy schreef:Dat was bij ons dus ook het geval. Plots ging de radio uit en alle lichten aan, "rekenen jullie even af dames?" We schrokken ons een bult haha, het was ook echt ocharme maar 21.20u.. We hebben met snel te zijn het bedrag naar boven, naar 200 euro afgerond en door 4 gedeeld. Maarja - als je dan uitrekent, kom ik er wel duurder vanaf, en dat wringt wel een beetje. Niet genoeg om er achteraf nog iets van te zeggen, het gaat om 12 euro, niet 120, maar wél genoeg om de volgende keer alerter te zijn
Ik denk dat het wel meevalt. €30, plus smaakjeskoffie a €5, plus 2 cola a €4, Dan hou je €7 over en dan moet je daar je fooi nog vanaf halen![]()