Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:36

Nee ik bedoel de verliefdheid, de vlinders, kriebels, roze bril. Dat is heel iets anders als fysieke aantrekkingskracht voor mij. Dat is dierlijk af fabriek vastgelegd bij alle diersoorten inclusief de mens. Idd feromonen, botte lust.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:53

Wat bedoel je dan?

Het klassieke daten, elkaar langdurig het hof maken, leren kennen, naar/tot elkaar groeien vs. snel schakelen, weinig dates, direct resultaat?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:15

karuna schreef:
Ga ik een vraag hier neergooien omdat lijkt het meer mensen hier mee worstelen. Wat is dan belangrijker, gillend verliefd (wetende dat dat gevoel een chemische reactie is die gegarandeerd stopt na paar weken of maanden) of eerst een goede vriendschap en van daar verder omdat al dan duidelijk is dat je het met elkaar kunt vinden. Of is dat het men wil tegenwoordig snel lichamelijke actie hebben? Vroeger "liep" je eerst langere tijd met elkaar met gestolen kusjes en knuffels voor je daadwerkelijk verder ging. Of is dat ook weer iets van de snelle alles is altijd voor handen en wel nu maatschappij (mobiele telefoons dus altijd bereikbaar ipv een aan een touwtje) winkels die altijd open zijn, krediet voor telefoon ipv eerst sparen enz. Niet meer kunnen accepteren dat je soms moet sparen of wachten voor iets kan. En soms kan iets gewoon niet. En ook teleurstellingen en afwijzingen horen bij het leven en maakt een mens sterker

Ik denk dat ik dat persoonlijk niet zou kunnen, niet omdat ik het niet wil maar omdat het dan gewoon raar zou aanvoelen.
Mijn relaties vormen zich vanaf het begin op een bepaalde manier vrij sterk, en om dan 'plots' over te gaan naar kussen en meer... Ik denk niet dat ik mezelf er in zou kunnen vinden. Volgens mij ben ik nog nooit echt verliefd geweest, maar mijn gevoel van het hebben van een 'crush' gaat soms vrij snel over, en dan zie ik iemand echt als vriend. Als ik uiteindelijk ook verliefd zou kunnen worden op die persoon zou het mooi zijn maar ik weet het niet...

Misschien niet helemaal te vergelijken maar wel een beetje. Zo kan ik met sommige vrienden gerust knuffelen in bed of in de zetel en 's nachts in elkaars armen slapen. Maar met sommige vrienden ook niet, puur omdat die relatie zich niet zo gevormd heeft en we die dingen in het begin ook nooit deden. De vrienden waarmee ik dit doe, deed ik dit praktisch al vanaf het begin mee.
Het is niet dat ik het niet zou willen met die andere vrienden, maar het zou gewoon raar aanvoelen omdat we het gewoon nooit gedaan hebben, ik kan dat dus gewoon niet.
Maar dat is natuurlijk ook gewoon persoonlijk voor mij, als ik iemand al voor een langere tijd ken vind ik het net soms moeilijker om me open te stellen voor 'nieuwe' dingen. Omdat het niet in onze relatie zat vanaf het begin. Maar misschien ben ik gewoon raar. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:23

Ailill schreef:
Wat bedoel je dan?

Het klassieke daten, elkaar langdurig het hof maken, leren kennen, naar/tot elkaar groeien vs. snel schakelen, weinig dates, direct resultaat?

Ja klopt. :j

Een crush hebben waarvan het gevoel snel weer weg is. Dat is de chemische onbelans van wat verliefde gevoelens zijn, dat is niet te sturen door je bewust. dat wat langer nodig heeft om te groeien is liefde. Dat is de stabiele band die groeit. Heeft niks met chemie te maken maar is wel stuurbaar meestal

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:36

Loolotte, welkom! Veel Tinderplezier. En het is even filteren maar er zitten echt wel serieuze tussen hoor.

Cer, het is ook een raar verhaal :+

Yvanka, aahh dat is wel heel frustrerend. Zo komt een gesprek idd niet op gang.

Ailill, dat is wel ingewikkeld ja. Maar ik ken je gevoel. Ik heb daar ook last van, komt bij mij denk ik wel door te vaak mijn teen gestoten dat elke nieuwe vorm van 'relatie' als een flinke sprong in het diepe voelt.

Darah, ahh balen van de radiostilte. Wat een gedoe zeg :(:)

Berdien, oehh leuk have fun vanavond!

Karuna, dat is een hele goeie vraag! Maar ik weet het antwoord niet, maar wel precies waar ik vandaag eigenlijk een beetje tegen aan loop. Ik ga jullie antwoorden eens afwachten..

Nou een ochtendje sporten met spierbundel werd een hele dag met elkaar optrekken :j . Samen sporten, thuis bij hem gechilld (en een massage gekregen tegen de spierpijn haha), pasta gegeten in de stad en vervolgens naar strandje/park en heerlijk zonnen. Hij is ontzettend lief, maar ik vraag me wel af of dit echt wat voor mij is. Er zijn wel wat dingetjes. We zijn beide best introvert dus niet honderduit aan het praten. Dat is wel een groot contrast met extroverte fwb die mij wel wat meer uit de kast trekt daarin. Ik weet niet of ik met deze man echt kan praten op momenten dat er wat is en ik ben wat dat betreft ook altijd best afwachtend. Ook mijn fout, maar we hebben het nog niet gehad over elkaars intenties. Oh en we hebben ook nog niet gekust :') Dat laatste is toch wel behoorlijk vreemd gezien er wel andere dingen zijn gebeurd := _O- We hebben wel heel veel geknuffeld overigens <3 .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:45

LF, wel de rest maar niet zoenen? Hoe dan? :)) Ik vind 'de rest' zonder zoenen ook vrij weinig aan, vooral omdat een goede zoenpartij zo leuk is :D

Ik heb nog nooit eerst een vriendschap gehad die uitgroeide tot meer. Ik wil wel vanaf het begin een bepaalde aantrekkingskracht voelen en het warm van iemand krijgen. Dat is niet alleen botte lust, ik wil ook een kriebel in m'n buik en stomme grijns op mijn gezicht als ik aan hem denk. Stiekem ben ik best een weekdier _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:49

Grappig hier alleen maar eerst vriendschap die langzaam verandert in meer dan dat :) volledig omgekeerd dus. Ligt denk ik aan mijn toch wat terughoudende aanrd wat betreft gevoelens en emoties. Geef me niet zo maar bloot figuurlijk maar dus ook letterlijk. Heb gewoon tijd nodig daarin.

Maar lf klinkt eerder als leuk voor zo even fysiek maar echte diepgang zal lastig worden? Of zit je hoofd toch bij fwb? Maar idd hoe dan? Geen zoenen wel meer?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:52

Oh ik ben ook heel terughoudend met gevoelens en emoties hoor. Tenzij het echt goed klikt, dan durf ik wel uit te spreken dat ik iemand oprecht leuk vind. Zoals met huidige date. Maar me verder blootgeven qua angsten, zorgen en me echt kwetsbaar opstellen.. :n Maar dat doe ik bij niemand snel, relatie of niet. Maar in de tussentijd kan ik het wel leuk <<) met iemand hebben. Seks zonder emotie vind ik niks, maar ik kan wel seks met iemand hebben zonder dat het de ware is of pas na een hele lange tijd.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:07

Ik ben ook niet zo makkelijk met het bloot geven van emotie en gevoel. Ben wat dat betreft een though cookie en er moet echt al wat meer Zijn, met name vertrouwen. Blijkbaar vinden mannen dat mysterieus, ik vind het vooral verstandig :Y)

Ik duik ook niet van relatie naar relatie. Ik benoem het pas als relatie als ik echt iets van toekomst daarin zie. En niet omdat we het nu gezellig hebben. Als het maanden duurt voor dat gevoel of idee er is dan zit er imo meestal al iets scheef...

En of dat nou oude of jonge generatie Is, het is zoals ik er in sta.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:39

Ja hoe dat vraag ik me ook af :+ zal ik hier niet verder in details gaan O:)

Het voelt allemaal niet heel erg alleen voor de fysiek. Of nouja.. niet alleen voor de seks. Dan zou ik er ook snel klaar mee zijn. Hij knuffelt veel en gaf ook aan hoe fijn hij dat vond. Kreeg zo nu en dan wel een kus op mijn voorhoofd, wang of nek. Maar een zoenpartij :n

Toch is het interessant genoeg om te kijken hoe dit verloopt. Wel een onhandig dingetje trouwens, meneer heeft geen auto := zijn werk alles is heel dichtbij en woont in Rotterdam dus is niet nodig.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:05

karuna schreef:
Ailill schreef:
Wat bedoel je dan?

Ja klopt. :j

Een crush hebben waarvan het gevoel snel weer weg is. Dat is de chemische onbelans van wat verliefde gevoelens zijn, dat is niet te sturen door je bewust. dat wat langer nodig heeft om te groeien is liefde. Dat is de stabiele band die groeit. Heeft niks met chemie te maken maar is wel stuurbaar meestal
Als ik mijn bericht zo terug lees klinkt het wat zakelijk en objectief, niet m'n bedoeling. Verre van zelfs :')

Net terug van hardlopen en een uurtje goed na kunnen denken. Ik denk, als ik voor mijzelf spreek, dat het een combi van beide is. Het moet gelijk een crush zijn en dat groeit dan 'vanzelf' verder tot meer. Tot een paar maanden terug een tijd EMDR gevolgd, best een tijd en heftig maar ik had het veel eerder moeten doen. Het volgende staat hier los van, maar door die sessie komt er een hoop naar boven.

Eigenlijk van begin 19/20 tot anderhalf jaar terug in een relatie gezeten, 4 en 5 jaar en er zat erg kort tussen. Beide verliepen vanaf het begin goed, ik voelde/wist meteen dat dit serieus was en het klikte ook, soort van op elkaar afstemmen of van nature bij elkaar passen.

Dit voelde goed, gaf vertrouwen/energie/plezier en dat geef je dan ook direct terug. Echter, de paar jaar daarvoor was het veel drama, gedoe met meiden, vage gasten en onbewust vormt dat je wel. Ik ben door de EMDR wel extra waakzaam geworden voor (nieuwe) problemen, denk vaak te rationeel en kan mijn gevoel relatief snel in/uitschakelen (tot op zekere hoogte natuurlijk. En dit is natuurlijk niet goed, soort van introverte overlevingsmodus.

Dit zie je denk ik terug in daten anno 2018, althans voor mij. Het moet of direct goed voelen en gaan, of het gaat nooit wat worden. Verspil ik hiermee potentiële matches? Zou zomaar kunnen.

Maar ik ga echt pas voor een soortgelijk iemand. Of je het echt weet/voelt of iemand de 'ware' is? Geen idee, ik dacht/riep bij beide wel dat het serieus was en waarschijnlijk lang zou gaan duren. Een van mijn grote voorbeelden, Maya Angelou, is het meermaals overkomen. Sterker nog, ze was eens ergens tijdens een int. congres te gast en werd daar voorgesteld aan een hooggeplaatste politicus/diplomaat uit Nigeria:

"You're gonna be my husband!" zei ze, nadat ze hem spontaan op zijn mond zoende. Ze zijn jaren getrouwd geweest, hebben elkaars leven ten positieve en vergaand veranderd. Het kan dus wel ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:34

Hallo dames en heer! :D Ben een beetje drukkies de laatste tijd! Sorry!

Ik ga even teruglezen!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:04

Ah jonges wij hebben maanden niet eens gezoend :+

En ondertussen helpt ie me de plannen van de architect evalueren want ja hij moet daar toch ook gaan wonen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:13

Ok, een vent van 39 die duidelijk een saai gesprek op gang wil houden, vraagt wat mijn lievelingskleur is..... Zijn we weer 8? :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:21

"Wit!"
"Maar wit is geen kleur!"

:')

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:22

Haha als ik die vraag krijg zeg ik vaak "zwart, net als m'n ziel" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:23

Oh nu vraagt ie waarom mijn blauwe vinkjes uit staan :+ Waarom had ik hem ook alweer mijn nummer gegeven :')

Haha jullie zijn creatiever met antwoorden dan ik :')

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:24

Oh ik ben sowieso mega sarcastisch :') maar daarmee kan ik ook gelijk peilen of diegene aan de andere kant ook zo is. Kan die daar niet tegen dat word het toch nooit wat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:26

Ik reageerde dat ik geen idee heb en niet echt een bepaalde kleur heb... "O ik wel" krijg ik terug.. Nou ik ga niet vragen welke kleur, I don't care :+

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:26

Haha goed gesprek wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:29

Hij vroeg net of ik hem een zeikerd vond, had blijkbaar toch iets door... Heb het niet ontkent. Nu maar ff afkappen, ben er wel weer klaar mee :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:31

_O-

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:33

Relaxed schreef:
Oh nu vraagt ie waarom mijn blauwe vinkjes uit staan :+ Waarom had ik hem ook alweer mijn nummer gegeven :')

Haha jullie zijn creatiever met antwoorden dan ik :')

Zodat je dubbel leven als spion geen gevaar loopt?

Omdat blauw niet jou kleur Is?

Je bent vegetariër en leeft je leven zonder vinkjes? Of bang van vogels dus geen vinkjes?

Zat mogelijkheden tot reply's... als het m niet Is, waarom nog door appen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:34

Daarom moet ik niet te lang/veel appen.. gisteren was het nog leuk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:34

Rytir ff verder lezen ;)