Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurtjeuh schreef:Hier snap ik niks meer van...
oomens schreef:fleurtjeuh schreef:Hier snap ik niks meer van...
FYROM is de 'Former Yugoslav Republic Of Macedonia', ofwel het land Macedonië. Niet te verwarren met de streek Macedonië in Griekenland, waarvan de Grieken vinden dat zij de enigen zijn die überhaupt de naam Macedonië mogen gebruiken. Iets met een Alexander die al ruim tweeduizend jaar dood is en Grieks zou zijn geweest (maar afkomstig uit Macedonië). De huidige bewoners van het land Macedonië zijn geen Grieken maar Slaven. Βάρβαροι dus, en die schijnen geen recht te hebben op die naam, ofzo.
Kinderachtig, maar wel een van de redenen dat Griekenland een eventueel EU-lidmaatschap blijft tegenhouden zolang de M in FYROM staat.
FOPOG is trouwens 'Former Ottoman Province Of Greece', een afkorting die gebruikt kan worden om de zuiderburen van Macedonië aan te duiden.
furious schreef:iirrssjjee schreef:Hoe oud moet je minimaal zijn om mee te doen aan de Olympische spelen? Ik dacht altijd in het jaar dat je 18 word? Of het jaar dat je 17 word? Of is het heel wat anders? Ik kan op internet niet echt duidelijk antwoord op vinden....
Ik dacht zelfs 16.
Marie_Anne schreef:Sinds kort heb ik op mijn mobiel op Bokt last van avatars en smilies in onderschriften die flikkeren. Als ik scroll blijven ze staan, dan zie ik ze dus dubbel, waarvan 1 knippert.
Waar ligt dat aan, mijn mobiel of Bokt? Hebben meer mensen dat?