idinn schreef:Maar de "je leert elkaar pas kennen als je gaat samenwonen" en de "wat als het dan mis gaat" is toch ook gewoon van toepassing als je bv 2 jaar langer wacht met samenwonen?
Ik zou best deze zomer willen gaan samenwonen. Snel? Ja, maar we wonen al praktisch samen afwisselend hier en daar. Kosten technisch zou het dus gewoon veel handiger zijn. En misschien is het ook de leeftijd
Zou alleen niet heel snel al samen kopen. Liever 1 iemand kopen en ander erbij in. Als het dan mis gaat zit je niet met een hypotheek samen.
Klopt dat heb je na 2 jaar ook nog. Maar na 2 jaar heb je al iets meer van elkaars leven gezien dan na 1 jaar. Het blijft altijd een risico; ook na 30 jaar gaan mensen nog scheiden...
Ik zou nooit als we samen een huis gaan kopen het huis op de ander zijn naam alleen laten zetten. Als het dan mis gaat kun je met niks in je handen vertrekken. Er van uit gaande dat je wel hebt geholpen met inrichten enzo maar je in een gevecht uit elkaar gaat (wat vaak toch wel het geval is).
Ik zou dan eerder samen een huis kopen wat wel betaalbaar is in je uppie voor het geval het toch fout gaat. Zo kan de ene de andere uitkopen (toch...?).