Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:35

En het is nog vies ook!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:39

Echt niet! Lekker juist :D

Nogmaals mijn vraag, hoe werkt een snellader voor een smartphone? Als ik mijn gewone lader eraan leg dan duurt het uren en pak ik de snellader is het met een klein uurtje vol. Ook kan ik met de snellader een spelletje spelen of filmpje kijken en dan blijft ie opladen. Terwijl met de gewone lader het leegtrekt als je een spelletje speelt of Facebook kijkt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:46

_sharonnn schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat bloemen in de tuin veel langer leven dan bloemen in een vaas? Ergens snap ik het natuurlijk wel, maar vroeg het me af :)

Omdat alleen de zuigkracht van de bladeren (en bloemen) niet genoeg is om het water en nodige voedingsstoffen omhoog te trekken, daarnaast is er nog de capillaire werking van de houtvaten (vaten in het midden van de plant), deze zijn zo smal dat door de oppervlaktespanning van water het water omhoog word getrokken (denk aan capillairen, die zuigen zichzelf ook vol).

De wortels geven ook stuwkracht, maar die zitten er in een vaas niet aan dus die valt dan weg :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 01:39

Citaat:
Oké, dat is wel een logische reden idd. Maar was het dan ook zo dat je voor en na het parcours ook moest groeten?

In mijn vroeger groette je inderdaad ook af bij het springen.
Maar toen ging je ook pas de ring in als de vorige deelnemer over de laatste spring was.
Nu willen ze zo snel mogelijk veel deelnemers erdoorheen hebben, dus daarna groeten kost veel tijd.

Vooraf groeten is vaak ook met je naam zeggen als het niet op volgorde is.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:19

Een koe heeft 4 spenen, maar waarom? ze krijgen vaak maar 1 of 2 kalveren tegelijk.
Een paard heeft toch ook maar 2 spenen, een geit ook 2. Terwijl die vaak ook 4 lammetjes krijgen.
Een hond heeft 8 tepels omdat die ook vaak 8 of meer pups krijgt.
Maar waarom heeft de koe er dan 4, terwijl ze er maar 2 nodig heeft?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:12

Onze hond heeft er 9 maar hoort er 10 te hebben...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:19

amkeVH schreef:
Een koe heeft 4 spenen, maar waarom? ze krijgen vaak maar 1 of 2 kalveren tegelijk.
Een paard heeft toch ook maar 2 spenen, een geit ook 2. Terwijl die vaak ook 4 lammetjes krijgen.
Een hond heeft 8 tepels omdat die ook vaak 8 of meer pups krijgt.
Maar waarom heeft de koe er dan 4, terwijl ze er maar 2 nodig heeft?

Een baby wordt omgelegd, een veulen wisselt van speen etc. etc. Een koe heeft er 4 omdat dat in het verleden het meest praktisch bleek te zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:23

Iemand een idee wat dit écht kan zijn? Zonder grapjes graag.
https://www.youtube.com/watch?v=M0BvIySscEY

Ik vind dit echt zeer fascinerend,wil graag weten wát het zou zijn.Volgens de media zou het komen door de afkoeling v.d. aarde. Maar de aarde warmt toch juist op? dus dat kan helemaal niet.Daarbij zijn deze geluiden pas vanaf 2010 waar genomen. Als het een natuur verschijnsel zou zijn,waarom dan niet voor 2010?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:42

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:29

Oke thnx,niet gezien,maar ik wil graag weten wát het is.Vandaar hier de vraag.
In dat topic weten ze het ook niet echt.Verschillende verhalen gaan rond.Ze zeggen iets met magnetische velden.Die zouden ook de route v.d. walvissen verstoren,daarom zijn er wereldwijd zoveel aangespoeld.Maar magnetische velden verstoren bij ons toch ook electrische aparaten,computers enz.Hier horen we niks over dat dit verstoord word.
Het komt wel duidelijk vanuit het Heelal.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:04

Waarom zijn geesten in horrorfilms altijd vrouwen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:07

amkeVH schreef:

Omdat vrouwen mysterieuze wezens zijn!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:29

Nee, integendeel; het is omdat ze doorzichtig zijn....

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:31

amkeVH schreef:

Ook als we dood zijn, willen we zeuren

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:47

khirshanta schreef:
amkeVH schreef:

Ook als we dood zijn, willen we zeuren

_/-\o_

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:59

gohya schreef:
In dat topic weten ze het ook niet echt.Verschillende verhalen gaan rond.Ze zeggen iets met magnetische velden.Die zouden ook de route v.d. walvissen verstoren,daarom zijn er wereldwijd zoveel aangespoeld.Maar magnetische velden verstoren bij ons toch ook electrische aparaten,computers enz.Hier horen we niks over dat dit verstoord word.

Van wat ik het heb begrepen komt het inderdaad vanuit de ruimte, door zonnestormen die dan weer de magnetische velden verstoren. Hierdoor zijn er andere 'trillingen' wat wij als horende wezens oppikken als een geluid uit de ruimte. Correct me if i'm wrong though, want ik heb geen idee of dit allemaal echt zo werkt, maar 't klonk wel aannemelijk :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:14

Piekosjj schreef:
gohya schreef:

Van wat ik het heb begrepen komt het inderdaad vanuit de ruimte, door zonnestormen die dan weer de magnetische velden verstoren. Hierdoor zijn er andere 'trillingen' wat wij als horende wezens oppikken als een geluid uit de ruimte. Correct me if i'm wrong though, want ik heb geen idee of dit allemaal echt zo werkt, maar 't klonk wel aannemelijk :o

Ik las idd. iets over zonnestormen,maar dat werd tegen gesproken,omdat die er al een poosje niet waren.
Een ander zegt dat het komt door de Super Nova en weer een ander door afkoeling v.d. aardkorst.
Ik begin meer en meer te denken aan verschuivingen van de platen in de kern v.d. aarde,door de hete Lava die daar zit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:31

Maar als het verschuivingen moesten zijn dan zouden er toch aardbevingen moeten zijn? En die zijn niet gemeten.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:44

Dat laatste kan niet Gohya, in de kern zitten sowieso geen platen (dat is gewoon allemaal lava en de kern zelf bestaat geloof ik uit verschillende elementen). Platentektoniek veroorzaakt dan ook wat Fjordjes zegt aardbevingen, geen geluiden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:09

Oke ik dacht dat miss. door het opstuwen v.d. lava in de kern,de platen onder druk kwamen en daardoor gingen schuiven/wrijven.Maar dat kan dus niet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:36

Nee dat kan inderdaad niet. De platen liggen gewoon óp de laag met lava, en als deze lava nou omhoog wilt komen, boort het gewoon een gat in de grond en krijg je dus een hotspot, waar lava gewoon uit de aarde stroomt. Zo is oa hawaii ontstaan, en het bekende Yellowstone park bevind zich ook op een hotspot.
Afbeelding

Platen kunnen zéker bewegen door de druk vd magma (naar links & naar rechts) en als er wrijving ontstaat heb je dus een aardbeving. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:13

Oke thnx. voor je uitleg.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:58

Hoeveel syndroom van down tweelingen zouden er zijn ?
( dit vroeg ik me af na de vraag wil je laten testen op down?)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:04

Stel, je hebt een beker water over de bank gegooid.
Maakt niet uit, het is maar water, even laten opdrogen.

Maar waar gaat al dat water naar toe?
Want je zou zeggen dat het niet kan verdampen omdat water pas bij 100 graden verdampt >;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:08

gerlindie schreef:
Stel, je hebt een beker water over de bank gegooid.
Maakt niet uit, het is maar water, even laten opdrogen.

Maar waar gaat al dat water naar toe?
Want je zou zeggen dat het niet kan verdampen omdat water pas bij 100 graden verdampt >;)

Het trekt in de stof. En vanwege de zwaartekracht denk ik dat het dan omlaag zakt. Het droogt daarna op, maar water verdampt al wel eerder. Water kookt bij 100 graden :) .

Maar water verdampt natuurlijk veel eerder, denk maar aan hoe regen ontstaat :) Regen ontstaat door verdampte waterstofdeeltjes die van de meren en zeeën naar boven gaan en een wolk vormen. Als dit pas bij 100 graden gebeurt, zouden we nooit neerslag meemaken :)