Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:28

Ik zag hem net staan, wat jammer, je was er zo blij mee -O-

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:28

Alweer verwijderd, zet morgen een advertentie als ik goede foto's heb.
Ja het is echt jammer, ik vind 'm zo mooi :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:30

Dan koop je een ander oud zadeltje voor het inrijden en laat je deze liggen ?
Wie weet past hij straks toch ..

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:31

Ja ik zit echt heel erg te twijfelen, is het niet slecht voor een zadel als het zolang niet gebruikt word dan? scheurt het dan straks niet snel? het is leer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:33

Welnee, als je het maar goed weghangt, sommige zadels hangen in de winkel ook wel een jaar of meer ...

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:34

Nou ik heb ook weer beet hoor. Had via MP een hoofdstel gekocht. Dus netjes geld overgemaakt, gevraagd of ze het wilde melden als ze het geld had zien staan en wanneer ze het op zou sturen. Paar dagen later maar eens gemaild of ze het al verstuurd had. "Ik doe het morgen op de post" .. . intussen vier dagen later dus hij is niet op de post gegaan. Heb toch maar eens een mailtje gestuurd dat als ze het niet opstuurt ze het geld maar gewoon terug overmaakt. Als ik daar geen reactie op krijg gaat er van het weekend een wat minder vriendelijk mailtje uit. .. echt.. sommige mensen...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:40

En misschien af en toe invet?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:42

ik zou niet met vet maar met olie of créme doen :j

mijn nieuw longeerdekje dat ik verkocht had voor 6 euro incl. verzenden is '' niet aangekomen''
ik heb het gevoel dat ik bedonderd word door de koper :=
ik ga het geld dan ook niet teruggeven !
ik heb er ook bij staan
verzonden = verkocht.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:51

Wat doen jullie met verkochte spullen die binnen een week kapot gaan bij de nieuwe eigenaar?? Is mij niet overkomen, maar gewoon nieuwsgierig :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:04

Ja niks, de verkoper kan er niks aan doen als iets bij de koper kapot gaat natuurlijk. Dan moet de koper direct ingrijpen als iets wat ze koopt in slechte staat verkeerd, maar niet na een week aankomen :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:48

romyloverrr schreef:

mijn nieuw longeerdekje dat ik verkocht had voor 6 euro incl. verzenden is '' niet aangekomen''
ik heb er ook bij staan
verzonden = verkocht.

Je bent nu wel aansprakelijk.. Je hebt er namelijk niet in staan dat verzenden eigen risico is... Alleen dat je het product niet terugneemt..

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:52

Daarom zet ik ALTIJD dit in mijn MP-advertenties;
Citaat:
Al mijn producten zijn op te halen in Harmelen (provincie Utrecht) of te verzenden tegen meerprijs. Bij verzending wordt het pakket zo goedkoop mogelijk gefrankeerd en via pakketpost of brievenbuspost verzonden, zodra de betaling en het aflever-adres binnen zijn. Verzenden via brievenbuspost gebeurt altijd met afzender-gegevens op het pakket maar omdat het postbedrijf geen aflevergarantie geeft, is dit altijd op eigen risico. Gelukkig zijn mijn brievenbus-pakketten tot nu toe altijd aangekomen. Verzending gebeurt altijd binnen 24 uur na ontvangst van de betaling. Bij aankopen via de post, krijgt u altijd ons adres.

Voel u vrij tot kopiëren! :j

PS; Upendo; je hebt PB!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 01:08

upendo schreef:
romyloverrr schreef:

ik heb er ook bij staan
verzonden = verkocht.

Je bent nu wel aansprakelijk.. Je hebt er namelijk niet in staan dat verzenden eigen risico is... Alleen dat je het product niet terugneemt..

sorry , vergeten te vermelden , dat heb ik er ook in staan !

ik heb er altijd hetzelfde onder staan :
ophalen of verzenden
verzonden = verkocht
verzenden op eigen risico

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:48

Je kunt nog voorstellen dat ze een formulier van kwijtraken post van postnl invullen. Niet dat je daar echt iets aan hebt, maar als ze daar mee akkoord gaan, spreken ze waarschijnlijk wel de waarheid dat het niet is aangekomen.

ik heb nu iemand die geen internetbankieren heeft en het via een overschrijfformulier gaat overmaken. Iemand een idee hoe lang het zal duren voordat het bijgeschreven is?? (ze heeft het artikel redelijk snel nodig)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:51

Volgens mij is dat 5 werkdagen. Geen internet bankieren jeetje

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:52

:=
Poeh, 5 werkdagen, dat gaat heel net aan worden.... Zit te twijfelen als het echt zo lang gaat duren of ik het wel of niet voor die tijd op de post zal doen en er op vertrouw dat het echt overgemaakt is?!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:56

Ja dat is moeilijk te controleren je kan geen printscreen vragen natuurlijk.
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan iets opgestuurd zonder dat ik wist of de betaling binnen was. Toen lag internet bankieren er uit en ze had het ook snel nodig. Dat was gelukkig goed gegaan .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:13

Ik kijk het wel even aan, soms moet je inderdaad ook wel eens van de goedheid van iemand uit kunnen gaan :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:28

Wegens plaatsgebrek een 80 liter aquarium gratis op te halen... In het weggeeftopic, op BM en op MP gezet... Ben benieuwd!

(de schuur staat nog te vol, dus daar tijdelijk neerzetten is geen optie... + we doen er toch niets meer mee... willen niet kweken etc. zitten met tropische vissen en het bijhouden is dan gewoon te veel van 2 aquariua..)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:29

Kentaro schreef:
Ik kijk het wel even aan, soms moet je inderdaad ook wel eens van de goedheid van iemand uit kunnen gaan :D

misschien even kijken hoelang ze lid van MP is?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:38

Ik zou het ook een beetje eng vinden.. En als ze het echt nodig heeft --> ophalen/brengen... Zo iets afspreken dat er contant afgerekend kan worden?

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:44

In hoeverre heeft, hoe lang iemand lid is van mp, betrekking op hoe betrouwbaar ze zijn ?

De gene waar wij dus een overeenkomst mee hebben, is al 8 jaar actief op mp, maar inmiddels zijn we ruim een week verder en heb ik 3 mails verstuurd en op geen van alle een antwoordt :n

Mijn man gaat langs om of ons geld terug te halen of om onze reservering op te halen, ben er inmiddels meer dan klaar mee

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:53

Ik kan nu ook een MP-profiel aanmaken, die over 3 jaar pas gaan gebruiken ;)

Als iemand actief is op MP, ander verhaal... Maar 3 jaar niet actief lid.. tjah zegt niets in mijn ogen...

Net al een reactie gehad op het aquarium!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:58

Milka schreef:
In hoeverre heeft, hoe lang iemand lid is van mp, betrekking op hoe betrouwbaar ze zijn ?

De gene waar wij dus een overeenkomst mee hebben, is al 8 jaar actief op mp, maar inmiddels zijn we ruim een week verder en heb ik 3 mails verstuurd en op geen van alle een antwoordt :n

Mijn man gaat langs om of ons geld terug te halen of om onze reservering op te halen, ben er inmiddels meer dan klaar mee

Maar de 'afleverdatum' is nog niet geweest toch? Absoluut niet netjes en prof. Om niet te reageren, maar je wist ook dat het nog niet beschikbaar was en dus sowieso moest wachten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:06

In mijn ogen zegt het ook helemaal niets....
Wij hebben veel op MP en doen dit al weer heel wat jaar. Nu had ik een tijd terug nog een account aangemaakt om ergens op te bieden (cadeautje, dus schatje mocht het niet zien :+ ) en tot m'n verbazing was ik al zóveel jaar (net zo lang als ons gezamelijke account) actief op MP }:0