Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 17:51

Dat al mijn verplichte afspraken zo ontiegelijk vroeg zijn. Volgende week om 9:00 mag ik mij melden bij de bedrijfsarts |o

Stomme is alleen de dag erna ga ik pas naar een psycholoog dus echt een diagnose is er nog niet.

Ik merk dat ik het sowieso spannend vind om te gaan. Dus ik ga een van mijn ouders maar vragen om mee te gaan ook omdat twee meer onthouden dan een.

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 17:55

Vragen of je het gesprek mag opnemen. Mag vaak wel hoor, logisch dat er veel op je af komt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 17:57

Je kan ook vragen of je afspraak bij de bedrijfsarts verplaatst kan worden tot na je andere afspraak, dat is veel logischer en de bedrijfsarts kan dan tot een veel beter advies komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 18:13

Marcella schreef:
DuoPenotti schreef:
Marcella hoe is de mri gegaan?
Mag je naar huis?

Bijna thuis.

Uitslag mri krijg ik nog.

fijn dat je naar huis mag.
Knuffel ze met de katten :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 18:15

MyWishMax schreef:
Hoe kunnen sommige mensen zo makkelijk zijn als paard wat mankeert? Gewoon niet komen en het maar door stalgenoten laten oplossen, niet eens basiszorg als temperaturen of zelfs medicatie geven. Zal wel aan mij liggen, maar als je dat niet kan bieden moet je je afvragen of je aan een paard moet beginnen.
In normale tijden als paard niks mankeert niet elke dag komen, geen probleem, zolang de zorg maar gedaan wordt. Maar zodra er medisch iets aan de hand is wat dagelijks 1 of 2 keer aandacht nodig heeft zorg je gewoon dat je er heen gaat.

Zoveel mensen waar het vooral om rijden draait en waar het paard gewoon niet de aandacht krijgt die het nodig heeft als ze medisch niet in orde zijn. Of niet de tijd voor correcte revalidatie, omdat ze maar zo snel mogelijk weer aan de slag willen. En ergste is nog dat ze soms ook nog geprezen worden als er wel een dierenarts bij gehaald wordt. De lat ligt wel heel laag hoor...

Ik begrijp daar ook helemaal niets van en heb voor zo'n mensen echt geen goed woord over.

Lay_D schreef:
Ik heb mij vanmorgen 'verslapen' mijn wekker stond op 5.30 maar ik schrok wakker om 5.40.
Mijn batterij percentage van mijn tel was op het moment van naar bed gaan 56%, ben er nog niet achter hoe hij ineens leeg kon zijn. ( zet mijn wekker op mijn telefoon aan).

Nou was het niet zo heel erg, want moest pas om 7u de deur uit maar doordat ik zo naar wakker ben geworden, liep de hele dag gewoon in de soep.

Oef ja, dat herken ik. Kan dan ook echt de hele dag naar zijn en alles loopt verkeerd dan.

fleurtjeuh schreef:
Marcella schreef:

Je moest wachten op de mri voordat je naar huis mag, maar je mag naar huis voor de uitslag van die mri?
Bijzonder

Hoe bedoel je dit?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 18:26

Zebrastreep schreef:
Dat al mijn verplichte afspraken zo ontiegelijk vroeg zijn. Volgende week om 9:00 mag ik mij melden bij de bedrijfsarts |o

Stomme is alleen de dag erna ga ik pas naar een psycholoog dus echt een diagnose is er nog niet.

Ik merk dat ik het sowieso spannend vind om te gaan. Dus ik ga een van mijn ouders maar vragen om mee te gaan ook omdat twee meer onthouden dan een.

Probeer op een rijtje te hebben welke symptomen je hebt. Daarmee kan je bedrijfsarts vast al inschatten hoe je belastbaarheid op dit moment is. En dat je dus nog niet kunt werken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 18:39

Altijd iemand meenemen bij zoiets.
Kijk met een gebroken been en duidelijke prognose is wat anders.
Maar bij dit, in een staat dat onthouden van een gesprek gewoon al moeilijker is. Vertellen wat er loos is al moeilijker is. Nooit echt nooit alleen gaan.

Succes daar!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 18:46

Little_Gift schreef:
fleurtjeuh schreef:

Je moest wachten op de mri voordat je naar huis mag, maar je mag naar huis voor de uitslag van die mri?
Bijzonder

Hoe bedoel je dit?

Gewoon zoals het er staat eigenlijk?
Het was ernstig genoeg dat ze meer dan een dag moest blijven in het ziekenhuis, maar vervolgens laten ze haar zonder uitslag weer naar huis gaan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 18:49

Mijn vader gaat mee , hij heeft ervaring met bedrijfsartsen.

En klopt hoor ik kan dat soort gesprekken nu ook even niet alleen. Is niet erg, maar ik krijg ook niet zoveel mee. En vind het ook anders nu het om mentaal iets gaat je kan natuurlijk niet je hersenen uit je kop trekken en zeggen daar zit nu even een kabeltje los.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 18:55

Vriendin die blijft hameren op weekendje weg met dezelfde planning terwijl ik al 6x heb gezegd dat ik dat niet trek.
Nu nóg een keer, duidelijker, gezegd en nu is ze pissed.
Ja schat dat jij het de eerste keren niet serieus neemt.. En zelf altijd je grenzen kilometers over gaat en ik wel m'n grens kan aangeven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:00

fleurtjeuh schreef:
Marcella schreef:
Bijna thuis.

Bijzonder

Ja mocht van de arts als ik wilde en mij rustig zou houden. Uitslag wordt ik over gebeld.

Okay ergenis ben op bed gaan liggen voor groeps knuffelen katten.

Lig alleen Blue bij mijn voeten en de andere 2 stuiteren door het huis. :=

En afwas van vrijdag nog opruimen.

En alle brokken waren op echt alles.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 30-09-25 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:19

Laptop kapot...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:39

Bellatrix schreef:
Tancreda4 schreef:
Verrot geslapen.
En last van mijn tand. Maar ik wil niet bellen, want ik denk (weet) dat dit dikke ellende gaat worden...

Maar als je niet belt wordt de ellende alleen maar groter...

Ja ik weet t, maar vind het zo naar en eng.... het is al maanden maar wordt wel erger. Paar maand terug vonden ze een mini gaatje in die tand, ik blij want dat was hopelijk het euvel. Maar helaas geen verbetering. Ben bang dat ik een wortelkanaal behandeling moet en dat vind ik echt heel eng. In de vakantie rijden in de bergen gaf ook pijn wat wat ook geen goed teken is :=

Morgen een poging doen om te bellen.

Marcella, fijn dat je weet thuis bent!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:49

Marcella, het is dus de bedoeling dat je nu niet de afwas gaat doen...
Rust is rust. Neem dit nou even aan van de arts voor een keer.
Voordat je morgen weer honing staat te slingeren... We kennen je inmiddels een heel klein beetje :*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:19

Honing gaat tzt terug naar de bijen scheelt voer kopen/maken en scheelt voor de bijen werk. Dat was al planning maar kan ook pas na de varroa behandeling en dan ramen merken. ;)

Afwas laten staan geen optie. En daarvoor trippel stoel ook. ;) En dat scheelt echt voor mijn rug. :j

En als ik het niet bijhoudt stapelt het alleen maar op. Niemand anders die het gaat doen.

Huishoudelijke hulp voor aan het bellen geweest, maar werd van kastje naar de muur gestuurd. En kan zeker vanaf intake gesprek ook nog 6 tot 8 weken duren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:25

Marcella, ze bedoelt dat je al die dingen die je nu noemt juist niet moet doen voorlopig. Dat weet je zelf ook wel. Dus die bijen hun honing terug geven gaat voorlopig niet als je er van alles voor moet doen en je huis uit moet. Rust houden is rust houden. Of je moet weer terug naar het ziekenhuis willen? Want die kans is groot als je je niet aan het advies en eigenlijk de voorwaarde van de arts houdt waarop je naar huis mocht.

Huishoudelijke hulp moet je voor bij de gemeente zijn en dat kan met spoed juist. Dat is juist bij ziekenhuisopname en weer naar huis mogen vaak het geval. Alleen bij normale aanvraag duurt het langer, ja, want dat is geen spoed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:29

Ben nog aan het behandelen voor varao dus bijen hebben nog wel even geduld. Ga morgen ook niet naar de moestuin. Donderdag kijk ik wel weer hoe of wat denk het niet. Kippen worden verzorgd in principe.

Sitenote kan nu ook niet, want de honing staat niet op de moestuin en ik heb geen auto. Op de scooter past het zeker niet.:+

Pakket voedselbank wordt morgen opgehaald.

Morgen dus maar even bellen met wmo. Heb wel al indicatie.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:03

In een goed warm bad geweest vanmiddag/avond, en daarna goed dik aangekleed.. en ik heb het KKOUD.
En heb nu achter de laptop (aan tafel) mijn deken maar over de benen heen gedaan.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:33

Zebrastreep schreef:

Bel de arbo, grote kans dat ze het willen verplaatsen naar je intake bij de psych.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:41

Aan Oasen die een advies geeft na een leidingbreuk.( Zo'n 1 km verderop)... En dus bruin water uit de kranen...
Water 3 minuten koken...niet schadelijk voor de gezondheid..

Mijn BABY drinkt dit water!!!

Er zit een dikke laag ZAND in...
Weten mensen wel hoeveel bacterien zand bevat...eitjes van vanalles en nogwat wat in de grond leeft...
Er mag NOOIT zand in je leidingen komen... en zo wel...is dit het meest baggere ( haha grappig) advies ever!

De waterverstrekker is inmiddels aangeschreven door de plaatselijke nieuws verslaggever... Want dit kán echt niet....

Ik nen echt giftig gewoon!
Godzijdank heb ik altijd flessenwater in huis....
Maar het avond eten kook ik in normaal water...en haar pap maak ik er ook mee...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:44

Ieuw.

Okay ik wil languit op de bank liggen, maar mijn lieve knuffel sibeer blokkeert de boel.

Of stille hint dat ik naar bed moet.

Bed zou eigenlijk verschoond moeten worden, maar dat gaat even nog niet gebeuren. En hulp heb ik nog niet. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:50

Bah… begrijpelijk dat je er zo boos over bent.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:56

Gadverdamme Jollie.

... :oo
Afbeelding

Maar ik geen kleur en console stopt om de paar minuten :') maar omg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 22:02

Zoals ik al vaker gezegd heb, als hulp echt nodig is, stuur me dan even een berichtje.
Kleine moeite om even een bed te komen verschonen...
Het is dagelijks mn werk voor de wmo...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 22:08

Ga in ieder geval morgen wmo bellen.

O slingeren van de honing kan ook niet dus daar hoef je geen zorgen over te maken. Honing staat ook niet thuis. ;)

Slinger wel thuis en tot vrijdag geen auto. :+

Daarbij ben ik geen fan van besturen van een voertuig met verdovende middelen.