Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:09

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:
Ik snap het probleem met je partner om hulp vragen niet. Daar ben je toch ook partners voor?

Verder vind ik bepaalde dingen niet eens helpen, maar iets dat je als partners voor elkaar doet.

Ik vind echt dat er een verschil zit tussen mijn partner om hulp vragen of om geld vragen.

Hulp kan ook in geldvorm zijn. Ik zie daar het probleem ook niet van, tbh.

M_D_H

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:11

Nou ja, een keer 5 euro... Prima...
Maar vind een paar honderd euro geen hulp meer hoor, daar kan je gewoon zelf voor werken.
Waarom zou je in godsnaam zo afhankelijk willen zijn van iemand?, snap dat echt niet :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:16

Ik vind het alleen een beetje kort door de bocht om te oordelen, omdat Merlen het ook had over dat dochter een oude maar dure auto wilde kopen. Misschien zit tussen dat en haar vriend die niet wil helpen wel een heel verhaal nog

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:18

M_D_H schreef:
Maar vind een paar honderd euro geen hulp meer hoor, daar kan je gewoon zelf voor werken.
Waarom zou je in godsnaam zo afhankelijk willen zijn van iemand?, snap dat echt niet :o

Ziekte? Dat kan al 1 reden zijn. Niet iedereen kan werken, hoe graag ze ook willen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:19

Niobe schreef:
Ik vind het alleen een beetje kort door de bocht om te oordelen, omdat Merlen het ook had over dat dochter een oude maar dure auto wilde kopen. Misschien zit tussen dat en haar vriend die niet wil helpen wel een heel verhaal nog

Nou ja, dat was ook waarom ik op die 10.000 euro uitkwam, als iemand het heeft over een oude maar dure auto, ga ik wel uit van dat soort bedragen :+

Je weet ook niet wat er is besproken natuurlijk, maar ik vind het nogal wat om vriend te verwijten dat hij wel iets voor zichzelf koopt als hij geen geld wil uitlenen. Het is immers gewoon zijn geld, hij mag er mee doen wat hij wil :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:20

wyoming schreef:
M_D_H schreef:

Ziekte? Dat kan al 1 reden zijn. Niet iedereen kan werken, hoe graag ze ook willen.

Klopt, maar je uitgaven zijn toch ook afhankelijk van je inkomen?
Geld moeten lenen betekend dat je meer uitgeeft dan je je kan veroorloven, dat is gewoon niet slim :n
Daar krijg je schulden van :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:23

Ik ben blij dat in onze relatie niet zo panisch met geld om wordt gegaan. Wat van mij is, is van hem, wat van hem is, is van mij :).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:26

_San87_ schreef:
Ik ben blij dat in onze relatie niet zo panisch met geld om wordt gegaan. Wat van mij is, is van hem, wat van hem is, is van mij :).

en ik...

Zou op die manier geen relatie kunnen hebben.
Een relatie is samen, niet ikke en ikke ieder apart.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 19:27

Ik heb afgelopen juli mijn vriend de laatste 200 euro betaald. Nog voor mijn rijbewijs en later mijn auto.

Mijn vriend heeft me dus geld geleend, ja. Maar hij heeft me ook onafhankelijkheid gegeven, en de mogelijkheid om een bijbaan te nemen die ik heel graag wilde doen (bezorging). Ik heb er iets meer dan 3 jaar over gedaan om het terug te betalen. Ik ben hem enorm dankbaar, want door de manier waarop ik (onvrijwillig) uit huis ben gegaan heb ik nooit de kans of tijd gehad om te sparen voor dat soort dingen en zonder hem was ik nog steeds afhankelijk van het OV en mijn fiets (waardoor ik mijn huidige stage niet had kunnen doen, want die is slecht bereikbaar met het OV).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:36

Urbanus schreef:
Wij niet, hier gaat alles op de grote hoop.

Hier ook, scheelt een hoop gedoe als ik het zo lees :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:38

Ook aan lenen en terugbetalen hebben wij nooit gedaan.
Gewoon van de rekening halen en betalen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 19:44

DuoPenotti schreef:

Wij woonden toen nog niet samen.. :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:45

Hier gaat ook alles op 1 hoop en daar geven we onszelf 'zakgeld' van.
Ik ben degene die het meeste verdiend want mn vriend is afgekeurd. Maar t is ons geld, want we bouwen samen een leven op. T komt regelmatig voor dat we iets willen dat duurder is dan ons zakgeld en dan gaat t in overleg regelmatig van de gezamenlijke rekening. En dat werkt beide kanten op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:50

xPabloBokt schreef:
DuoPenotti schreef:

Wij woonden toen nog niet samen.. :)

dan is dat wat anders :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:54

Als ieder zijn eigen geld houdt, is er daar in ieder geval geen gezeik over als de relatie sneuvelt. Ben ik dan te progressief?

Vandaag zijn schijnbaar de paarden uitgebroken. Krijg ik natuurlijk een heel relaas over me heen dat ik moet zorgen dat er stroom op de draad staat en dat de weides fatsoenlijk sluiten. Iedereen weet het ook allemaal beter hoe het moet worden aangesloten, etc., etc., maar mij een keer ermee helpen ho maar.

Ben het zo spuug en spuug zat. Ik kan morgen naar de Cranenbroek en weer mijn volledige spaarrekening omkeren om het maar weer eens te fixen. Gvd van meet af aan geklaagd om de isolatoren die er nu omheen zitten en het feit dat er fiets strotouwtjes sommige isolatoren op zijn naam plek houden. En ik zal het hek wel niet goed hebben gesloten, en ik had meer tijd moeten steken in het afheinen van de wei, en ik heb verkeerde zuinigheid toegepast.

Want ik heb ook zeker niet een foto in de gc gegooid met hoe de wei gesloten moet worden waar iedereen lekker maling aan neemt. En ik ben ook zeker niet constant gepusht dat nu absoluut moet worden gezorgd dat de paarden naar huis kunnen/op de andere wei kunnen. En ik heb absoluut niet in het donkerrood gestaan omdat ik twee extreem dure dierenarts rekeningen kreeg voorgeschoteld net voordat de paarden over gingen.

Nee joh. Denise heeft het allemaal zo makkelijk! Lekker paardjes aan huis! Lekker uit het werk kunnen rijden! Not. Nee joh. Laten we voor de gezelligheid even vergeten dat ik 40 uur in de week werk, maar hé, een kantoorbaan is geen werk hè...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:57

chanicha schreef:
Urbanus schreef:
Wij niet, hier gaat alles op de grote hoop.

Hier ook, scheelt een hoop gedoe als ik het zo lees :))

Had ik ook met mijn ex. We hebben ook nooit ruzie gehad om geld.

En ik ben nog steeds afhankelijk van mijn ex want een bijstandsuitkering krijg ik niet en werken kan ik op dit moment ook niet. Maar dan ben ik maar dom :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:58

Wij hebben afspraken gemaakt over de verdeling, voor wanneer de relatie sneuvelt. We hebben samen een koophuis, dus dat moet sowieso.

We gaan er alleen niet van uit dat we uit elkaar gaan :7.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:15

Mijn vriend beheert onze rekeningen, want ik heb een gat in mijn hand en hij houdt zijn hand op de knip := maar ik kom niks te kort hoor. En ik kan er wel bij en ook wel geld uitgeven, maar ik vind het wel prettig zo. Op deze manier kunnen we ook goed sparen voor grote aankopen.
Maar wij doen ook veel samen en kosten verdelen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:16

Geen ergernis, wel een zorg. Arme Poes heeft zeer waarschijnlijk een blaasontsteking ;( Ze wil steeds plassen en dat lukt niet. En ze mauwt zo zielig ;( Ze staat al op pijnstillers voor haar artrose, moest dat wat ophogen en dan aankijken. DA zag geen reden om vanavond nog langs te komen, tenzij ze verslechterd.

Mijn arme oude dotje… zo sneu om haar zo te zien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:27

Dat mijn beste vriendin voor vanavond heeft afgezegd met een goede reden , en mijn huisgenoot is op pad dus ik zit hier nu een beetje zielig alleen :')

En dat ik vanmiddag nog geen 5 km volhield op de mountainbike en ben omgekeerd naar de auto. Fiets was niet vooruit te krijgen en ik was ervan overtuigd dat het aan mijn eigen conditie lag. Kom ik thuis zie ik dat de remblokjes vast zijn blijven zitten en ik dus continue met de rem erop aan het fietsen was. Ja dan ben je wel kapot na 5 km met heuveltjes.

En ik maar chagrijnig zijn dat ik niks vol kan houden

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:30

Wyoming steekpartij bij je buren. Dat klinkt naar.

Berdien sterkte met je kat.
Krijgt ze geen antibiotica?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:43

Nou oom die eindelijk bij een arts geweest is urine, suiker en ogen (1 oog maar 20%). Nu nog binnenkort bloedprikken en dan uitslagen bespreken, maar is niet goed. Rijbewijs is hij dus zo goed als kwijt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:52

Luuntje, ze staat op Meloxidyl, dat is pijnstiller en AB :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:56

Ik zit rustig op de bank gooit iemand wat tegen het raam. Ik schrok me kapot... Helemaal omdat ik hier nog maar net woon en de wijk niet heel goed ken. Het was een klein takje dus stelde niet zoveel voor.

Vermoeden is onze GGZ patiënt buurman die al onder verscherpt toezicht staat. We hebben daar camera's hangen dus ik ben heel benieuwd. Ik kan helaas nu niet inloggen op de app... Anders is het één belletje naar de politie en dan wordt hij gelijk naar het GGZ gebracht in plaats van dat hij zich moet melden.

Beetje vervelend dat mijn huisgenoot niet thuis is , ik voel mij nu niet zo veilig -O-

Edit: het was een takje van de boom door de harde wind , valt weer mee dus
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 10-02-23 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:05

Niobe schreef:
Mijn vriend beheert onze rekeningen, want ik heb een gat in mijn hand en hij houdt zijn hand op de knip := maar ik kom niks te kort hoor. En ik kan er wel bij en ook wel geld uitgeven, maar ik vind het wel prettig zo. Op deze manier kunnen we ook goed sparen voor grote aankopen.
Maar wij doen ook veel samen en kosten verdelen.

Hier houd ik de hand op de knip en beheer ik de rekeningen want mijn man denkt nog weleens dat hij Caransa van zijn achternaam heet :=