Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:56

Hahaha :+

Aansluitend op jouw ergernis, ik denk er oprecht aan om mijn auto te verkopen. Het is langzaam niet meer te betalen. Volle tank is 95 euro. Dan nog maandelijks verzekering en belasting en hij moet over 3 maanden weer door de APK..

Ik gebruik hem eigenlijk te weinig dat ik vind dat ik hem nog echt nodig heb. Ik rij ermee naar mijn werk, maar dat kan ook op de fiets (4km). Daarbuiten rij ik er alleen mee naar de manege, maar dat is op maandagavond en dan kan ik eventueel de auto van mijn vriend pakken. Boodschappen bestel ik, dus daarvoor heb ik ook geen auto nodig. School kan met mijn studenten OV.

Kan er nog 2000-3000 voor vangen.. wordt steeds aantrekkelijker..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:58

xPabloBokt schreef:

Aansluitend op jouw ergernis, ik denk er oprecht aan om mijn auto te verkopen. Het is langzaam niet meer te betalen. Volle tank is 95 euro. Dan nog maandelijks verzekering en belasting en hij moet over 3 maanden weer door de APK..

Ik gebruik hem eigenlijk te weinig dat ik vind dat ik hem nog echt nodig heb. Ik rij ermee naar mijn [***], maar dat kan ook op de fiets (4km). Daarbuiten rij ik er alleen mee naar de manege, maar dat is op maandagavond en dan kan ik eventueel de auto van mijn vriend pakken. Boodschappen bestel ik, dus daarvoor heb ik ook geen auto nodig. School kan met mijn studenten OV.

Ik heb onlangs mijn auto ook verkocht. Toen waren de benzineprijzen nog niet zo hoog, maar ik gebruikte hem amper en kostte me toch qua verzekering en wegenbelasting een hoop geld per maand. Ik gebruik nu de auto van mijn vriend, die heeft hem zelf maar 3x per week nodig. :+ Ik plan dingen er omheen, dus ga 's morgens naar mijn paard als hij op zondagmiddag weg moet. Gaat prima!! :j

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:01

Volle tank zijn 60 liter
Tel uit je winst -O-
1 dag naar t werk rijden zou 7.91 Euro zijn....

Echt niet grappig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:02

Ik heb er ook al aan gedacht. Helaas nog niet mogelijk qua werk. Ik geraak met de fiets niet op tijd bij mijn klanten in de tijd die wij daarvoor krijgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:08

Zo moe en bleh dat ik eigenlijk alleen maar kan zitten/ liggen.

Gelukkig heb ik de luxe dat ik dat vandaag “kan”. Kom wel in de problemen met deadlines maar goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:14

Hier ook met dat ik nu ook nog ziek ben dus geen reiskosten, maar auto kost wel geld wat ik eigenlijk niet heb. Maar als ik weer beter ben ook weer aan het werk moet en zonder auto geen optie.

Na 15 mei (einde contract) moet de auto gewoon ook weg.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:15

Captain schreef:
xPabloBokt schreef:

Ik gebruik hem eigenlijk te weinig dat ik vind dat ik hem nog echt nodig heb. Ik rij ermee naar mijn werk, maar dat kan ook op de fiets (4km). Daarbuiten rij ik er alleen mee naar de manege, maar dat is op maandagavond en dan kan ik eventueel de auto van mijn vriend pakken. Boodschappen bestel ik, dus daarvoor heb ik ook geen auto nodig. School kan met mijn studenten OV.

Ik heb onlangs mijn auto ook verkocht. Toen waren de benzineprijzen nog niet zo hoog, maar ik gebruikte hem amper en kostte me toch qua verzekering en wegenbelasting een hoop geld per maand. Ik gebruik nu de auto van mijn vriend, die heeft hem zelf maar 3x per week nodig. :+ Ik plan dingen er omheen, dus ga 's morgens naar mijn paard als hij op zondagmiddag weg moet. Gaat prima!! :j

Ik merk echt nu ik weer op school zit dat ik hem veel minder gebruik. Hij staat eigenlijk de hele week voor de deur en de enige ritjes die ik maak zijn die van 4km heen en 4km terug naar mijn werk. Auto heb ik ook niet nodig voor mijn werk. Dus ik denk dat het de beste beslissing is. Het is zuur om vrijheid in te leveren maar het is gewoon financieel heel dom om hem voor "passieve vrijheid" voor de deur te laten staan. Ik kan op de fiets naar de winkel, ik kan op de fiets naar het station, ik kan op de fiets naar het centrum (en ik kan ook wel wat extra beweging gebruiken), ik kan op de fiets naar het werk en school doe ik met mijn studenten OV.

Ik denk dat ik hem eind van de week maar eens ga uitzuigen en door de wasstraat ga halen en dat hij dan op internet gaat..

Edit: net ook gerekend en de vaste kosten (benzine, verzekering, wegenbelasting) zouden me per jaar al €2100,- schelen. Daar zitten de APK en onderhoud/incidentele kosten nog niet eens bij.. dat is een heel jaar collegegeld -O-

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:39

Laatst een dikke discussie gehad met een recruiter aan de telefoon over dat ik geen motivatiebrief mee had gestuurd. Nu heeft ze me net gebeld of ik haar even terug wil bellen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:55

De heerlijke keuzes die mijn rottige studio met zich mee brengt; de opties zijn
1. raam dicht en stilte maar 24 graden binnen
2. raam dicht en gordijnen dicht en 21 graden + donker
3. raam open en geluidsoverlast

Dus ik kies optie 3 met koptelefoon. :roll:

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:55

Ik krijg de fles terpentine met geen mogelijkheid open (druk en draai) :+

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:40

Ik ben per ongeluk achteruit in de trein gaan zitten en er zijn geen stoelen meer vrij die vooruit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:50

Het drama wat wij aantroffen in het huis wat ik ging bezichtigen.. Wat een gedoe, ik had goede hoop dat dit wat kon zijn maar dit was gewoon zo vies en ranzig dat ik me überhaupt afvraag wat een woningbouw bezield om zo'n woning niet eerst keihard aan te pakken en dan pas te verhuren. Toen ik de sleutel terug bracht kreeg ik nog eens duidelijke informatie na de afgelopen week tig gesprekken te hebben gevoerd was dat te moeilijk blijkbaar, dat het hele huis dus aangepakt en gestript word, dan had ik er wellicht anders tegenaan gekeken maar voor mij was de keuken sowieso veel te klein ook dus daardoor viel het ook al af. Zo jammer. Voel wel dat ik net goed ziek geweest ben ben echt helemaal bekaf nu...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:04

Telefoon gaat... kennis die ik al lang niet meer heb gesproken.
Begint met de vraag hoe het gaat.
Begint vervolgens met het verhaal: ik weet dat het een brutale vraag is, maar ik moet mijn vakantie betalen. Kan ik van jou misschien 400 euro lenen en dat je dat donderdag terug krijgt?
Ik heb keihard nee gezegd... en gezegd dat ik het nogal brutaal vond. Antwoord: dat weet ik en dat zei ik toch?

Asociaal en brutaal

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:22

Ik werd net gebeld door een gespoofd 06-nummer.
Ik kreeg een engelstaligbandje (alarmbel 1) dat iets zei over mijn BSN (alarmbel 2) en daarna press 1.
Meteen opgehangen, gegoogled, en dit blijkt een bekende oplichtingspraktijk te zijn om achter je BSN en andere gegevens te komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:30

Recht op uitstel hebben. Uitstel aanvragen. Het niet krijgen.

Zit nu half huilend achter mijn computer mijn imac de ingewikkelde Engelse wetenschappelijk artikelen te laten voorlezen omdat lange teksten lezen niet lukt. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:05

Mijn collega die vanmorgen zei dat ze om 3 uur wegging want ze had al zoveel overuren gemaakt.

Note:Ze gaat altijd eerder weg en werkt er pas 4 weken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:13

Goh, lijkt mijn vorige leidinggevende wel -O-

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:22

purny schreef:
Telefoon gaat... kennis die ik al lang niet meer heb gesproken.
Begint met de vraag hoe het gaat.
Begint vervolgens met het verhaal: ik weet dat het een brutale vraag is, maar ik moet mijn vakantie betalen. Kan ik van jou misschien 400 euro lenen en dat je dat donderdag terug krijgt?
Ik heb keihard nee gezegd... en gezegd dat ik het nogal brutaal vond. Antwoord: dat weet ik en dat zei ik toch?

Asociaal en brutaal

Zo verschrikkelijk. Zou gelijk klaar zijn met die persoon.

Mijn beste vriendin van vroeger nam toen ook een keer contact op na 8 jaar.
Hoe het ging etc, en of ze niet even mn trailer kon lenen... _-:(
Heb toen gewoon de hoorn erop gegooid :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:58

Aan het mannenbrein. Gisteren is de poetshulp geweest, ligt er vandaag op het aanrecht al weer een bescheiden stapeltje papier, karton en brik. Het is letterlijk de kastdeur eronder open trekken want daar staan de vuilbakken. Uitleg: Ging ik nog doen hoor!
Ik heb ondertussen ook al 3 mooie vuilnisbakjes voor op het aanrecht van Tupperware om groen en fruitafval in te doen. Alle 3 leeg en mooi uitgewassen. Neemt hij een propere mengkom uit de kast en staat die nu weer gevuld met afval. Zonder deksel helaas.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:59

Wat een lef heb je dan ook om na 8 jaar te denken dat alles nog wel even zo goed zit dat je dat kunt vragen :')

Mensen met wie ik een jaar geleden veel contact had maar nu niet meer durf ik al niet meer om een gunst te vragen. Doe ik alleen bij mensen met wie ik goed contact heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:26

Mijn moeder die het normaal vind om me vandaag ineens te mailen (ik heb haar oktober voor het laatst gesproken) niks geen hoe gaat het of iets maar of ik mijn kat (die sinds een paar jaar bij haar woont) wel even op wil komen halen omdat "zij anders wel een andere oplossing zoekt voor Puck". Verder alles goed? |o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:27

Dat ik vandaag besloot, na week op de bank te hebben gelegen, te gaan wandelen. Zonder hond voor het eerst in anderhalf jaar, want ik mag nog niet zo veel. Heb ik wel direct afgeleerd want voelde me totaal niet veilig. Een man die ineens van de fiets af stapte en nogal gefixeerd was op mij. -O-

Ik wacht wel tot ik weer mag wandelen met de hond voor ik weer wandelingen ga maken. -O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:38

Te veel stress op dit moment in mijn leven en dan speelt mijn burn out ook meteen weer op.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:52

Dat ik al ruim 1,5 uur naar het plafond aan het staren ben en niet kan slapen. Dat gaat een hele zware nachtdienst worden zo. :=

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:00

Vanmiddag een gesprek gehad met een begeleider.

Een gesprek die ik niet perse wilde, maar goed iedereen moet het doen.

En dan gaat hij lopen zeggen dat ik geen huilbuien mag hebben of zonder reden verdrietig mag zijn.
Ik heb niks gezegd om dit aan te sporen, ik ben heel gesloten. Maar toch.
Waarom zou dat niet mogen?

Ik vond het gewoon geen fijn gesprek. Te veel flashbacks. En nou zit ik hier natuurlijk te proberen niet te huilen en geen herinneringen te krijgen.

Ik wil gewoon schreeuwen en huilen. En ik wil dat die herinnering niet meer in mijn hersens gebrand staan |(