Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:22

Zo.. ik was ook even naar de paarden geweest en moest bij terugkomst heel wat pagina’s bij lezen! Wat een leuke pakketten en wat zijn er toch veel creatieve mensen _/-\o_

Ik heb net voor de zekerheid weer even met mijn zaklamp de garage bij m’n ouders gecheckt, maar helaas, nog geen pakket, nog even geduld hebben :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:27

Wat leuk, al die pakketten <3
Zo leuk om te zien hoe veel moeite iedereen erin heeft gestopt, geweldig!

Ik kom nog steeds niet uit mijn hints :')
De co-ordinaten zijn dus geen coordinaten? :+
Als ik ze om zet naar letters kom ik ook niet veel verder haha.
Afbeelding

Ik heb het de komende dagen helaas te druk om nog lang te puzzelen, maar ik zal er komend weekend eens uitgebreid voor gaan zitten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:28

Het topic ontploft met verslagjes.. ik doe gezellig mee!

Toen ik naar stal ging stond deze doos voor de deur. Gelukkig woog die geen 25kg, want onze voordeur gaat naar buiten open :')
Afbeelding
Met een confetti waarschuwing erop *\%/*

Tussen het eten koken door eindelijk tijd om uit te gaan pakken! Het begon met een leuke kaart inclusief hints.. "ik kom uit de provincie van je biertje" .. ER ZIT BIER IN! Joepie! "De planten die ik je heb meegestuurd" .. PLANTJES! Snel redden..
Afbeelding
Afbeelding

Helemaal vol met cadeautjes! En confetti..
Afbeelding
En nog veel meer confetti *\o/* *\o/*
Afbeelding

Ik zit trouwens uit te pakken in de woonkamer. Kan prima.

Zoveel cadeautjes!
Afbeelding

En allemaal uitgepakt <3
Afbeelding

Wat een geweldig pakket! Aan de sticker te zien leek hij al even onderweg. Dus de ietwat sip uitziende plantjes snel van wat water voorzien. Ze zien er alweer gelukkiger uit. Zo blij met alle cadeautjes! Dit is trouwens officieel mijn eerste wasknijper.. roze.. en gigantisch. Briljant! De gehaakte zeekoetjes ( <3 ) mogen van mij ook in de kerstboom, samen met de andere ballen. De zaklamp dacht ik even open te schroeven, zodat die het ging doen. Die heb ik dus in 2 seconde al vakkundig gesloopt. Mijn vriend zit al een uur ermee te prutsen en wil niet opgeven tot ie het weer perfect doet. Mocht 'm voor de foto even lenen.

Het is nu heel gezellig in de woonkamer..
Afbeelding

Jorex ben jij mijn Santa?

1. Je woont als het goed is in Drachten.
2. Ik vond 6 zeekoeien en 6 extra batterijen en je bent op 6 mei jarig.
3. Je haakt regelmatig figuurtjes, alleen specifiek al zeedieren voor SS kon ik zo snel niet terug vinden.. wel al eens een schildpad.
4. Je zit ook in het Kamerplantenasiel topic en hebt een tijdje terug je calathea dood laten gaan :(:)

En nu hopen dat je niet ondertussen al iemand anders Santa blijkt te zijn..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:30

StonedRomy schreef:
Waar kan ik meer hints aanvragen want ik krijg een foutmelding in mijn hoofd.

Ik zal even informeren bij jou Santa

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:32

M_D_H schreef:
StonedRomy schreef:
Waar kan ik meer hints aanvragen want ik krijg een foutmelding in mijn hoofd.

Je bent te aardig. Mijn hulp lijn die me aan het helpen is Moet anders heel Nederland door omdat ze mijn foto’s niet vertrouwt :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:35

Yes! De schildpad was een zeeschildpad dus dat klopt volledig idinn! Mooi dat je de knijper ook geniaal vond, dat vond ik ook toen ik m tegenkwam. De zaklamp had ik zelf ook al problemen mee, hij deed het op het moment van inpakken wel. Jammer dat ie het weer heeft opgegeven.. :(:)

De plantjes zijn stekjes van mijn eigen pannekoekplant. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:36

StonedRomy schreef:
M_D_H schreef:

Je bent te aardig. Mijn hulp lijn die me aan het helpen is Moet anders heel Nederland door omdat ze mijn foto’s niet vertrouwt :')

Aaahhh <3
Niemand heeft mij ooit te aardig genoemd <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:37

Neonlight schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
NEONLIGHT Ben jij mijn santa??

Er is Neonlight in Las Vegas? :')

Als jij het niet bent heb ik GEEN FLAUW IDEE

wie het wel is.

Met de letters kom ik namelijk ook geen steek verder... geen idee waar ik mee moet beginnen :+

LET IT BE LET IT BE

Ja, ik ben het. *\o/*
Met de letters kon je de namen van mijn pony (Vaderhoeves Sarona) en mijn hond (Kiko) maken.
Ik hoop dat jij en je konijnen het pakket leuk (lekker :)) ) vinden. Ik heb gezocht naar groentes die goed voor konijnen zijn. En die knoflookolie kwam ik tegen in de winkel, omdat die zo goed beviel vorig jaar heb ik hem er nog een keer ingedaan.
Ik hoopte dat het kaartspel je op de verkeerde been zou zetten, die heb ik ooit gekregen en komt totaal niet hier uit de buurt. :))

Ik kon varken maken van de letters _O-
Ik vond het pakket heeeel leuk! <3 en je hebt zelfs de favoriete snoepjes van de konijnen erin gedaan :))
Haha de knoflookolie bevalt zeker <<)

Nogmaals ontzettend bedankt voor het pakket! :*

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:37

8nnemiek schreef:

[ [url=m/xq8Tiq.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het de komende dagen helaas te druk om nog lang te puzzelen, maar ik zal er komend weekend eens uitgebreid voor gaan zitten :Y)

Ik denk dat ik jouw santa gevonden heb, anders is het wel extreem toevallig :') het zijn wel coördinaten volgens mij, maar er hoort 1 morse bij 1 groep letters. En dat dan twee keer (dus 2x een coördinaat met morse-letters). De letters zijn volgens mij een code waardoor er alleen cijfers uitkomen waardoor je alsnog op coördinaten uitkomt.

Linnie050

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:43

Theadora heel knap als je dat door hebt.
Ik begrijp de uitleg niet eens :') :\

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:46

Ahhhm wat super leuk die gehaakte zeekoeitjes! <3

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:49

Linnie050 schreef:
Theadora heel knap als je dat door hebt.
Ik begrijp de uitleg niet eens :') :

Ik hou van puzzels :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:01

Jorex schreef:
Yes! De schildpad was een zeeschildpad dus dat klopt volledig [***]! Mooi dat je de knijper ook geniaal vond, dat vond ik ook toen ik m tegenkwam. De zaklamp had ik zelf ook al problemen mee, hij deed het op het moment van inpakken wel. Jammer dat ie het weer heeft opgegeven.. :(:)

De plantjes zijn stekjes van mijn eigen pannekoekplant. :D

Echt super bedankt voor dit geweldige pakket! Je poffertjes staan gezellig in de vensterbank. De zeekoeien liggen nu door heel de woonkamer heen en de kerstboom is weer wat voller!

Dit weekend het biertje proeven, die ken ik nog niet. Confetti chocolade erbij *\o/*

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:13

Jeetje zeg! Wat gaat dit topic hard en wat een ontzettend leuke pakketten allemaal! Heel tof.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:16

Sjongejonge je zou toch denken dat ik met zo’n woordzoeker makkelijke hints zou hebben als het er zelfs 10 zijn maar … :o? :o?

Ik ga verder zoeken :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieve SS heel erg bedankt voor het mooie pakket!

Ik ga eens goed nadenken wie je kan zijn, mijn eerste ingeving is Ynske maar ik weet niet of hint 2 daar ook bij past.
Laatst bijgewerkt door Charaz op 15-12-21 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Wauw, ondertussen mijn pakket ook uitgepakt en echt niet normaal hoe mooi het er allemaal uitzag!! Mijn santa heeft er echt allemaal hele gave dingen van gemaakt, gewoon zonde om open te maken eigenlijk.
Maar toch gedaan, en ook de inhoud is echt heel erg passend!
Ga de oorwarmers morgen meteen aan m'n cap maken, ik kende ze niet maar lijken me ideaal. En ook de teenwarmers zijn goed.
De boeken heb ik ook nog niet gelezen, de schrijvers wel en daar wel meer van gelezen en die waren erg goed. De bruisbal is eigenlijk zonde om in bad te doen, dus die krijgt voorlopig een mooi plekje in de badkamer.
En het spel klinkt ook erg leuk, daar gaan we van het weekend eens voor zitten, fijn dat het ook echt voor 2 spelers is.

Maar eerst ga ik aan de puzzel om te achterhalen wie je bent, maar ik wil je wel heel erg bedanken alvast!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StonedRomy

Lieve santa: gaan deze gedachte spinsels ergens de goede kant uit?

1. Irisskib: witte Oreos komen ( volgens zeer dubieuze bronnen ) uit zomer 2018. Deze Oreos zijn zwart wit. Je tinker is zwart wit en heet cookie. Daarom ben jij mijn santa

Of

2. Het potje in het roze inpakpapier bevat bijenwas ( nee, het proeft als crème, maar daar krijg ik mijn elf niet van overtuigd ) en een persoon hier heeft bijen en dat is idinn.

Dus mag mijn hulp elf nog doorgaan of is het hopeloos? :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:21

theadora99 schreef:
8nnemiek schreef:

[ [url=m/xq8Tiq.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ik jouw santa gevonden heb, anders is het wel extreem toevallig :') het zijn wel coördinaten volgens mij, maar er hoort 1 morse bij 1 groep letters. En dat dan twee keer (dus 2x een coördinaat met morse-letters). De letters zijn volgens mij een code waardoor er alleen cijfers uitkomen waardoor je alsnog op coördinaten uitkomt.

Kan je het wat duidelijker uitleggen? :D (Als Annemiek dat ook wil natuurlijk :+ )
Ben nu na al die dagen wel heel benieuwd hoe/wat de oplossing is!!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:25

Oohhh ik weet het!

1 vd hints is stenen en geen tenen :+
Chantaliiejj ben jij mijn ss?

Je bent jarig in november, houd van unicorns, werkt als pakket bezorger, je hebt iets met stenen en houd van thee :D

<3 <3 <3 <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:33

Dispar_Vulgo schreef:
theadora99 schreef:

Kan je het wat duidelijker uitleggen? :D (Als Annemiek dat ook wil natuurlijk :+ )
Ben nu na al die dagen wel heel benieuwd hoe/wat de oplossing is!!

Ja hoor, alle hulp is welkom haha! Ik ga daar never nooit uit komen, ik snap de uitleg niet eens :')
Ik heb volgens mij zo'n beetje alle combinaties ingevoerd als coördinaten, en kom de ene keer in de Middellandse zee uit, dan weer in Griekenland.. Maar nooit hier in de buurt.

Wel heb ik het vermoeden dat mijn Santa in de buurt van Nijmegen woont, vanwege de thee die uit Nijmegen komt :Y)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:34

Jodym schreef:
Oohhh ik weet het!

1 vd hints is stenen en geen tenen :+
Chantaliiejj ben jij mijn ss?

Je bent jarig in november, houd van unicorns, werkt als pakket bezorger, je hebt iets met stenen en houd van thee :D

<3 <3 <3 <3

JAA! Ik ben jou Santa :D ik had bijna nog een kaartje gestuurd met een extra hind. Je bent een leuk lootje, heb met plezier de cadeautjes mogen uitzoeken. Hoop dat je blij bent met het pakket.
Geen tenen? Staat dat in de woordzoeker? Ik heb alleen gekeken of de goede woorden er in stonden _O-

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:37

Wauw, wat een ontzettend toffe pakketten komen er weer voorbij! Dit maakt me echt zo ontzettend blij :D

Ik vergeet dan altijd stiekem weer dat ik ook nog een pakket mag ontvangen.. ben benieuwd <3

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:40

Donna89 schreef:
Verslag!!

[ [url=m/dWwk92.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo nieuwsgierig, maar moest eerst nog werken, en toen kwamen de kids al thuis. Dus zij hebben me geholpen!

Eerst deze brief, zo leuk! En ja de kids waren er dus 8 en 9 moesten eerst

[ [url=m/PWXLXe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alle cadeautjes grabbelen

[ [url=m/IozkBg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hij is leeg want nu passen ze er zelf in :')

[ [url=m/X5Sv7l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles verzameld en nagerekend Wat veel!

[ [url=m/nsgBc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cadeau wat er uit (8 of 9) kwam keken ze wat verbaast over.

[ [url=m/sKMs2R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig bleek er wat anders in te zitten

[ [url=m/4BRfdG.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de andere

[ [url=m/gumnZL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jongens zijn er super blij mee! As we speak zitten ze samen te puzzelen en kleuren (eigenlijk al bedtijd maargoed)

Ik moest enorm lachen om de cadeautjes voor de hond.
Cadeau nr 10

[ [url=m/DjixMy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar nr 11... HAHAHAHAHHAA
Kurken pannen onderzetters, Ja daar is ze dol op! Ze had ze inmiddels allemaal gesloopt.
Hopelijk laat ze deze heel, en ik zal ze dus zorgvuldiger opruimen

Nr 1 waren dus sloffen. Heerlijk want die van mij staan bij mijn vriend. Houd ik deze lekker thuis
2,3 en 4 thee <3
5 een thee ei! Yehes eindelijk thee zo slap drinken als ik wil :')
6 chocolade pepernoten, altijd goed!!! Had net de laatste op, en ja deze kunnen altijd, lekker bij de thee
7 het boek , FANTASTISCH, dit boek zo vaak zien liggen, opgezocht, nooit gekocht
Dus hoe kimberly dit weet, of een gokje, maar een schot in de roos dus! Nu nog vrije tijd zoeken dat ik m kan gaan lezen . (Sleep is overrated)
8 en 9 dus voor de kids een papa pig knuffel en paw patrol puzzels
10 een bal voor de hond (word al fanatiek op gekauwd)
11 die onderzetters dus, hier moet ik zo om lachen icm de brief. Maar super blij mee
12, dit spel ken ik nog niet maar gaan we binnenkort eens uit proberen. Idd met de oudste kids of eerst een x zelf

[ [url=m/7PJnEX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kimberley, dankje Dankje Dankje.
Super leuk pakket! Kids blij, hond blij, ik blij

Leuk, haha Kimberly, dacht je nu, ik doe niet aan raadsels, zet gewoon m'n naam eronder? :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:43

Ik ga mijn best doen voor een duidelijkere uitleg. Je hoort niet hier in de buurt uit te komen (denk ik).
Er komen2 verschillende getallen uit de morse codes en er komen 2 getallen uit de codes. Dit is niet heel moeilijk om te zetten (google decoderen zoeken werkt altijd goed :') ). Dan moet je een goede combinatie zoeken van 1 morse-coördinaat en 1 code-coördinaat en die samen vormen een locatie (land). Hierbij moet je even combinaties uitproberen tot je uitkomt op 2 landen en dat zijn best wel grote hints naar een van de deelnemers. Je moet dus niet op een locatie uitkomen ergens in de buurt waar je santa woont, de hint is anders.