Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:26

Huertecilla schreef:
Mijn hemel dames; of jullie een jaar terug in de tijd stappen; plakken en knippen :roll:

Verschil is een jaar behandelervaring en dat er nu miljoenen mensen in de EU gevaccineerd zouden moeten zijn. Degenen met de grootste risicos eerst = de druk zou nu veel minder moeten zijn toch?!

Kortom een jáár verder, vier maanden vaccineren verder en .... >;)

Je vergeet een paar dingen:
- er zijn nu meer agressieve varianten in het spel
- de mensen zijn het beu en leven de maatregelen minder strikt na
- veel niet-dringende ingrepen zijn uitgesteld, maar iets wat 6 maand geleden niet dringend was is het nu misschien wel
- voor het medisch personeel is het een uitputtingsslag geweest
Dat alles maakt dat de druk zeker niet minder is dat vorig jaar rond deze tijd.

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:02

De druk is in Nederland echt weer heel groot, veel meer jonge mensen ook op de IC’s. Niet te vergelijken met grote delen van Spanje, HC. Wij zitten in Murcia zelfs al op net niveau van het nieuwe normaal, met minder dan 4 procent positieve testen en 2 procent van de IC-bedden bezet door COVID-patiënten. Daar kan Nederland voorlopig alleen van dromen.

Ik maak me daar ook zorgen om, als er iets met een familielid of vriend gebeurt, moet je maar zien hoe het loopt. Deze week een vriend verloren aan een infectie na een veel te lang uitgestelde niertransplantatie. Geloof me, ik heb gedroomd van IC’s en hoe ik daar ooit zat aan het bed van mijn man. Gesteund door familie en vrienden, die nu niet eens zouden mogen komen. Dikke ellende nog.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:01

En zo zijn er overal slachtoffers van deze pandemie, soms niet direct door het virus maar overal worden de gevolgen gevoeld, ook hier helaas.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:49

MoniqueT schreef:
De druk is in Nederland echt weer heel groot, veel meer jonge mensen ook op de IC’s. Niet te vergelijken met grote delen van Spanje, HC. Wij zitten in Murcia zelfs al op net niveau van het nieuwe normaal, met minder dan 4 procent positieve testen en 2 procent van de IC-bedden bezet door COVID-patiënten. Daar kan Nederland voorlopig alleen van dromen.

Hoho, niet te kritisch zijn naar NL ja ;)

Herinnert zich iemand hier nog het feestelijke aankondigen door de Min.of Health in de UK dat daar meer dan de helft van de bevolking gevaccineerd was en wel de meest kwestbare helft?!
Inmiddels geen jubbelcijfers en slechts heel beperkte verlichting van beperkingen; nu vergelijkbaar met hier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:56

Volgens mij mogen ze in de UK toch wel een beetje jubelen, weinig ziekenhuisopnames en besmettingen ook flink minder. Druk op de zorg door covid is daar grotendeels weg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:19

Ik ben niet kritisch naar Nederland, vooral angstig en bezorgd. Ik heb mijn hele gezin daar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:37

bigone schreef:
Volgens mij mogen ze in de UK toch wel een beetje jubelen, weinig ziekenhuisopnames en besmettingen ook flink minder. Druk op de zorg door covid is daar grotendeels weg.

Dus waarom doét de UK regering dat dan niet? Daar zijn ze tot nu toe zelfs ronduit voorbarig in geweest. Dát is de crux van mijn observering.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:41

Ze doen genoeg misschien zit de crux in jouw observerend vermogen. Er is al redelijk wat versoepeld en er komt nog meer aan. En versoepelingen kun je nu bijna niet meer terugdraaien aangezien de eigenwijze westerse wereld het blijkbaar vertikt dus logisch dat ze niet alles in eens opengooien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:53

MoniqueT schreef:
Ik ben niet kritisch naar Nederland,

Hint; zie de knipoog :)*

Hier in Spanje is het niet meer zo spannend imo.
De staan van alarm loopt de negende af en er is nú al geen reden meer voor verlenging. Ondertussen not twee weken volop vaccineren voor die tijd.
Denk dat de meeste deelstaten na de negende de proviciegrenzen openen doch de deelstaat-grens nog dicht houden. Zeker rond Madrid.
Avondklok? Pfff hópelijk weg maar zal wel 24.00 worden hier in Andalucía. Voor toeristen áán de kust net weer leuk, voor naar de kust uitgaan net weer niet. Wordt hotel boeken. Nu ja, ook leuk voor een keer.

Jij sterkte met de familie. Met een beetje geluk loopt het deze zomer met een sisser af door de vaccinaties en kan je ze zien. Dan vingers kruisen voor het najaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:06

Dit valt natuurlijk net als in Spanje ook gewoon NIET uit te leggen _-:(

International tourists will be exempt from lockdown rules in Turkey, the country's tourism minister said Tuesday.

Turkije gaat in een strenge harde lockdown, maar toeristen zijn vrij om te gaan waar ze willen :roll:

https://www.aa.com.tr/en/turkey/foreign ... ey/2222095

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:08

Sizzle schreef:
Dit valt natuurlijk net als in Spanje ook gewoon NIET uit te leggen _-:(

International tourists will be exempt from lockdown rules in Turkey, the country's tourism minister said Tuesday.

Turkije gaat in een strenge harde lockdown, maar toeristen zijn vrij om te gaan waar ze willen :roll:

https://www.aa.com.tr/en/turkey/foreign ... ey/2222095

Dat is al langer zo in Turkije :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:09

Idioot -O-

Ik ben niet zo protest lustig, maar daar zou ik zelfs de straat voor op gaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:40

Ze gaan hier (BE) ook alle reizigersvervoer ( vlieg,trein,boot, speedpedelec :+ ) vanuit India, Zuid-Afrika en Brazilië verbieden.
Met een paar uitzonderingen uiteraard.

Misschien moeten ze Turkije dan ook maar bij op het lijstje zetten ... :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:35

Sizzle schreef:
Idioot -O-

Ik ben niet zo protest lustig, maar daar zou ik zelfs de straat voor op gaan.

Tja het is confronterend om te mérken dat we slechts sheeple zijn.

Maakt het je aan de strenge beperkingen voor locals houden zowel moeilijker als makkelijker. Moeilijker vanwege het discriminerende, makkelijker omdat het de morele druk op jezelf verlicht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:52

Zie echt dramatisch drukke bijeenkomsten in de parken gister tijdens Koningsdag op tv...
Het was te verwachten maar denken die jongelui nu echt dat ze onaantastbaar zijn!? Ik sta wederom perplex hoe dom een groot deel van onze bevolking is. Je kunt best buiten zijn en ook in een park even zitten maar als het zo achterlijk druk word ga je toch pleite!?
Zijn er nou nog echt mensen die het allemaal maar een Haox vinden met de beelden die uit India komen..
Zelfs tegenover het OLVG in Amsterdam waar de IC vol ligt met Covid patiënten zat het park bomvol. Schaamteloos.. en vreselijk zuur voor de mensen die zich wel netjes aan de regels houden want
het gaat nog lang duren zo met dat achterlijke gedrag ben ik bang

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:56

Waren bij ons (BE) ook beelden van op het nieuws inderdaad.

En hier proberen ze op 1mei weer één of ander festival te organiseren in het park in Brussel.
La Boum 2 ofzo. Al 20.000 mensen hebben zich opgegeven op fb.
Daar heeft de politie en het parket een hele vette kluif aan op het moment :Y)
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 28-04-21 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:57

En vergeet niet het valt bijna samen met het openen van de terassen
Dus als er een piek komt mogen de terassen weer dicht

Het was een dikke vinger naar de zorg en alle ondernemers

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:58

Ja ik kan er ook niet tegen wat ik daar zie.
Maar ja in dit softe land, waarom niet gewoon doen wat we willen, wat zijn de consequenties?
Boetes moeten zo giga hoog worden dat het echt afschrikt.
En niet meteen de politie die zich moet verantwoorden als er eens een paar een plein afknuppelen.
Maar nee dat mag allemaal niet, dus dit gaat gewoon door.
En ja als ze ziek worden of hun ouders staan ze wel vooraan met een grote bek in het ziekenhuis.
Klagend dat het belachelijk is dat ze maar met 1 op bezoek mogen oid.
Van de week ook nog zo'n k.t gastje, zo brutaal als wat op de regels moeten wijzen, als een kleutertje.
Papa is pas 54, hoop voor hem dat die het overleefd, maar als je vader op de ic ligt en je nog zo gedragen :n

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:02

In Amsterdam lieten ze ook veel rotzooi achter op straat en konden de horeca uitbaters nog zelf de straat en hun terras gaan schoonvegen zag ik ook :x

Als bij ons op 8 mei de horeca weer open mag, zijn er toch 3 op de 10 zaken die beslist hebben om niet te openen. Vooral de grotere zaken en restaurants.
Het loont niet om personeel in te zetten en veel voorraad voeding in te kopen om dan misschien weken haast geen klanten te krijgen omdat het weer te slecht is om buiten te zitten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:26

2 leerkrachten organiseerden een '' illegale '' schoolreis naar Turkije tijdens de paasvakantie.
Het moet echt niet gekker worden :+

Citaat:
Twee leerkrachten van een middelbare school uit Vorst hebben een reis naar Turkije met een tiental leerlingen gemaakt tijdens de eerste week van de paasvakantie. Ze verwittigden de school niet van hun trip, die ingaat tegen de geldende coronaregels. Om het verbod op niet-essentiële reizen te omzeilen, reisde de groep eerst per bus naar Duitsland. Vanuit Duitsland ging het met het vliegtuig naar de Turkse metropool.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:30

Oei, jullie hebben me ontdekt :')

Er is echt zoveel mis met dat bericht, ik weet niet eens waar ik moet beginnen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:33

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:41

Hier de cijfers dusdanig beter dat per donderdag 24.00 de provinciegrenzen binnen andalucía open gaan.
Horeca tot 23.00 open.

De deelstaat zelf blijft wel dicht voor niet essentieel (en niet buitenlandse toeristen :roll: ).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:01

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:04

Ach. Belgen komen nu ook naar Luxemburgse terrassen en binnenkort is t andersom, want vanaf 08.05 gaan Belgische terrassen open tot 22u en 4 per tafel. In Luxemburg mogen ze voorlopig tot 18u open en 2 per tafel.

Wat die volle parken en achteloze houding betreft: geen worden voor. Boos en verdrietig tegelijkertijd . En al helemaal over de zooi die ze achterlaten.

Park dichtzetten en er pas na betalen boete en sneltest naar buiten.