Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:48

Cer schreef:
Nja, ik heb dat nooit gedaan.. en niet ziek geworden.. Ik zou ook niet weten of dat toeval is.
Winkelwagentjes (of boodschappen) ontsmetten doe ik ook niet.. En (nog) niet ziek geworden.. Ook geen idee of het toeval is..

Nee ik doe dat in NL nooit. Ook nu niet. (Al dat ontsmetten) En ook nergens last van.
Maar zoals Bali linken ze het handelen van het geld wel met de befaamde Bali belly waar bijna iedereen wel last van heeft schijnbaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:50

purny schreef:
Je hoort ook dat er veel niet westerse mensen nu in het ziekenhuis liggen. Word er eigenlijk in het bijvoorbeeld Arabisch gecommuniceerd bij persconferenties? (Dit is maar een voorbeeld qua taal)

Nee en dit is een serieus probleem. Heel veel mensen, waaronder ook mensen met Nederlands als moedertaal, begrijpen de persconferenties niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:53

Lolaliza schreef:
Cer schreef:
Wat een nutteloze post Lolaliza...
Zet er op zn minst bij wat er in het artikel staat :) En dan nog.. in een lab in het donker... wat is het nut?

Conclusie alle onderzoeken zijn nutteloos en media brengt nutteloos nieuws ?

Ik schreef hierbiven dat ik ergens gelezen had dat een onderzoek had uitgewezen dat het virus toch langer overleefd op gladde oppervlakten en bankbiljetten dan eerst was aangenomen ,ook de temperaturen waren van belang
Verklaard misschien ook de wereldwijde besmettingen in de vleesverwerkende bedrijven

Een link zonder een tekst erbij is zinloos. Denk je nou echt dat ik een random link ga openen? Iets met virussen? (Sorry, flauwe woordspeling).
Enige vorm van toelichting is gewenst. Nou, gewoon nodig.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:53

purny schreef:
Je hoort ook dat er veel niet westerse mensen nu in het ziekenhuis liggen. Word er eigenlijk in het bijvoorbeeld Arabisch gecommuniceerd bij persconferenties? (Dit is maar een voorbeeld qua taal)

nu.nl doet sowieso alle maatregelen in verschillende talen posten op hun app.
De persconferentie ondertitelen in een andere taal vind ik echt te ver gaan.

RIVM kan in het Engels
Corona Dashboard kan in het Engels

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:55

Klopt. En onder die bevolkingsgroepen komt ook relatief veel diabetes voor, dat was al zo toen ik nog regelmatig meewerkte aan prikacties bij bijvoorbeeld de Pasar Malam in Den Haag. Genetisch bepaald, helaas. Maar een ander probleem is dat bij laagbetaalde beroepen (veel buitenlandse werknemers!) mensen gewoon niet betaald krijgen als ze niet komen werken, dus ook met een positief test of klachten blijven doorwerken. Met alle gevolgen van dien. Hier is dat een groot probleem onder Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landarbeiders, maar ook in grote fruit- en vleesverwerkende bedrijven.

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:56

Bovendien zijn veel laag betaalde beroepen niet de beroepen waarin je thuis kan weken. Schoonmaker, vuilnisman dat soort beroepen. En ze zijn zeer essentieel dus het werk moet doorgaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:58

Ik hoorde een imam gisteren zeggen dat ook coronaschaamte een rol speelt. En dat men zich ook liever niet wil laten testen. Dus al met al een lastige kwestie.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:59

Ik ga vandaag op fiets vakantie,in m'n eentje, zonder man en kinderen dus.
Nadat ik door Corona m'n baan kwijtraakte heb ik per 1 november weer werk. Gelijk vast contract En geen proeftijd, dus heb veel vertrouwen gekregen ( groot internationaal bedrijf, ik ga de Nederlandse tak opzetten).

Nu hoofdleegmaken en lekker offroad van hotel naar hotel, ongeveer 90km per dag.
Ik heb een kruising tussen een mtb en racefiets en daar tassen aan gemonteerd ( bike packing).
Zonder restaurant red ik me ook prima ( supermarkt salades komt ook wel goed)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:04

Veel plezier Eleeke. Daarna veel succes in je nieuwe job!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:05

Veel plezier, Eleeke. Geniet ervan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:06

Veel plezier en gefeliciteerd met je vaste baan!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:09

Eleeke schreef:
Nadat ik door Corona m'n baan kwijtraakte heb ik per 1 november weer werk. Gelijk vast contract En geen proeftijd, dus heb veel vertrouwen gekregen ( groot internationaal bedrijf, ik ga de Nederlandse tak opzetten).

Nu hoofdleegmaken en lekker offroad van hotel naar hotel, ongeveer 90km per dag.
Ik heb een kruising tussen een mtb en racefiets en daar tassen aan gemonteerd ( bike packing).

Veel plezier!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:13

dubbel
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 13-10-20 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:15

rien10 schreef:
Conclusie alle onderzoeken zijn nutteloos en media brengt nutteloos nieuws ?

Ik schreef hierbiven dat ik ergens gelezen had dat een onderzoek had uitgewezen dat het virus toch langer overleefd op gladde oppervlakten en bankbiljetten dan eerst was aangenomen ,ook de temperaturen waren van belang
Verklaard misschien ook de wereldwijde besmettingen in de vleesverwerkende bedrijven

Een link zonder een tekst erbij is zinloos. Denk je nou echt dat ik een random link ga openen? Iets met virussen? (Sorry, flauwe woordspeling).
Enige vorm van toelichting is gewenst. Nou, gewoon nodig.[/quote]
Dus een link zondert tekst is gevaarlijk, en een link met tekst is veilig?
Goede tip voor hackers {:}
edit : probleempje met de quotes

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:17

Nee, een link hier neer pletteren zonder enige vorm van info is niet gewenst.

Nogal ja, probleempje met de quote. Dat wat nu als mijn quote staat, heb ik namelijk helemaal niet gezegd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:28

Eleeke schreef:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan en heel veel plezier met je vakantie!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:35

MoniqueT schreef:
Wij hadden het graag nu nog wat ingehaald met een mooie road trip door Spanje en Portugal, maar blijven nu ook weer keurig thuis vanwege corona.

Inderdaad jammer: Na augustus t/m nu was de perfécte periode voor binnenlands toerisme in Spanje. Nagenoeg niemand, bijna uitsluitend locaal publiek en ronduit gedisciplineerd besmettingmijdend gedrag.
Was afgelopen weekeinde weer een fantastische ervaring naar Vila Real de Santo Antonio.

Na dit feestweekeinde echter ben ik bang dat het éventjes uit is met die lol. Zoals je opmerkt worden familie en langjarige vrienden automatische als veilig gezien. Daarbij komen dan nog de opvatting over peroonlijke ruimte en het omhelzen.
Privé bestaat het risico ineens niet want onzichtbaar.
Er komt nu gegarandeerd een forse stijging in de smettingen en een serie quarantaines. Kan meevallen met mortaliteit omdat de modale leeftijd lager zal zijn.
Mijn zoon heeft denk ik geluk dat hij al vóór het weekeinde onder een quarantaine stad viel.

Vriendin heeft een tweede huis in Ayamonte, wil daar het volgende feetsweekeinde; 1 november, weer heen met mij maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken wegens reisbeperkingen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:44

Huertecilla schreef:
Na dit feestweekeinde echter ben ik bang dat het éventjes uit is met die lol. Zoals je opmerkt worden familie en langjarige vrienden automatische als veilig gezien. Daarbij komen dan nog de opvatting over peroonlijke ruimte en het omhelzen.
Privé bestaat het risico ineens niet want onzichtbaar.
Er komt nu gegarandeerd een forse stijging in de smettingen en een serie quarantaines. Kan meevallen met mortaliteit omdat de modale leeftijd lager zal zijn.

Bij ons zat de schrik er al voor dit weekend in. Ruim twee weken geleden de eerste positief geteste in ons dorp en het buurtdorp. Bij ons is het bij 7 gebleven waarvan er maar een echt ziek is, andere dorp bijna 50 nu. Op 850 inwoners. Afgelopen zondag is daar een mobiele PCR-test opgezet, ben erg benieuwd hoeveel dat weer opgeleverd heeft. Wij worden al twee weken opgeroepen zo min mogelijk bij elkaar over de vloer te komen, ook binnen families.

Ik vraag me af hoeveel reisbeperkingen er gaan komen, op dit moment is de trend hier dalend, op provincieniveau. De lockdowns zijn lokaal.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 13-10-20 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:48

Iemand had het over de knuffelende viruswaanzinnigenen en dat dat niet uit te leggen was ivm de maatregelen. Die zullen echt niet vertellen dat ze positief zijn of erg ziek worden want dan hebben ze helemaal geen poot meer om op te staan.
En verder, vakanties, leuke dingen doen, winkelen en je geluk, ik ben al gelukkig dat ik nog redelijk gezond ben en geen Corona heb tot nu toe. Het is maar net hoe je er naar kijkt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:54

https://www.nu.nl/binnenland/6083542/mi ... mch0yKqHcU

Toch apart dat ze scholen open willen houden. Ik heb best veel berichten gezien over scholen die dicht gingen vanwege het aantal besmettingen, of laten ze scholen gewoon zelf kiezen? Dit nieuwsbericht gaat ook over een school die gesloten is vanwege het aantal besmettingen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-10-20 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:56

Zo is het ook Bigone, wij zijn alweer drie weken het erf bijna niet afgeweest. Na de totale lockdown in maart, is het al fijn dat we nog gewoon mensen voorbij zien wandelen. En ja, het kriebelt bij mij af en toe enorm om er even lekker uit te gaan, maar dan kijk ik naar mijn man die echt zwaar in de risicogroep valt en dan besef ik dat hij belangrijker is dan wat dan ook.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:56

Ik blijf het lastig vinden.
Zo kom ik weleens op een zorgboerderij waar echt niet Corona proof gewerkt wordt ( op elkaar in de pauze in de kantine, hoestende niet geteste medewerkers, ).. en dat is dan dus iets waar ik vraagtekens bij heb als mensen het zelf totaal niet serieus nemen..

Zelfde bij veel hobby matige / proffesionele opleidingen in bijvoorbeeld paarden sector ( dus geen mbo of hbo maar meer de cursussen en opleidingen daarin) waarin ook echt helemaal niet altijd coronaproof gehandeld wordt...
Grote groepen, geen 1,5 meter afstand...
Sommigen durven niet af te zeggen omdat ze dan bang zijn hun geld kwijt te raken weet ik uit eerste hand...
dan denk ik wat zijn we dan aan t doen met z’n allen

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:00

moonsparkle schreef:
https://www.nu.nl/binnenland/6083542/mi ... mch0yKqHcU

Toch apart dat ze scholen open willen houden. Ik heb best veel berichten gezien over scholen die dicht gingen vanwege het aantal besmettingen, of laten ze scholen gewoon zelf kiezen?

In Belgie houden ze ook heel erg vast aan het openhouden van de scholen. Er wordt heel erg de nadruk gelegd op de nadelen van afstandsonderwijs, maar je hoort nauwelijks iets over de voordelen, die er toch ook wel zijn. Eerst was er het plan om de middelbare scholen 4 dagen open te houden en 1 dag afstandsonderwijs. Wat de contacten met % zou doen dalen, minder druk op bussen, etc. Maar ergens is dat plan in stilte verdwenen. Jammer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:03

Ik lees dat Roche een nieuwe sneltest ontwikkeld heeft.
Resultaat in 18min.
Zou eind van het jaar op de europese markt zijn.