Ook de radioloog niet, die binnen 1 m. van mij bezig was.
Ik zag wel wat patienten/bezoekers met mondkapjes.
Buiten stonden ze te roken met een mondkapje onder hun kin hangend.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Cer scheelt denk ik misschien de grote stad of toch een dorpsere omgeving in het oosten. Hier zie je nagenoeg geen enkel mondkapje op straat.
Wel benieuwd hoe de regering het gaat oplossen, er is een verboden je gezicht te bedekken in openbare ruimtes voor zover ik weet in nederland. Mondkapjes doen dat juist weer wel.
Electra63 schreef:Ik was dus gisteren in het zkh voor een echo. Ik heb er speciaal op gelet. Ik heb nergens een medewerker gezien met een mondkapje.
Ook de radioloog niet, die binnen 1 m. van mij bezig was.
Ik zag wel wat patienten/bezoekers met mondkapjes.
Buiten stonden ze te roken met een mondkapje onder hun kin hangend.
bigone schreef:Ik hoor steeds meer verhalen van mensen die besmet zijn zonder een zieke of hoestende persoon tegen zijn gekomen. Gisteren nog, moeder van een bekende is eind maart in hospice overleden. Ouderdom, geen Corona . Ze waren als familie super voorzichtig, al weken voordien. Gingen nergens heen en hielden zich nog strenger aan de maatregelen en droegen al mondkapjes bij moeder. Twee zussen van bekende werken in zorg dus goed op de hoogte en ondanks dat! Ze zijn als familie net weer hersteld, begin april de een na de ander ziek , eentje drie weken op ic en nu in revalidatiecentrum. En geen idee waar ze het op hebben gelopen, kwamen ook alleen 1 op 1 bij moeder , hun eigen kinderen en kleinkinderen waren niet welkom bij hun thuis . Dus zeg het maar, zij zegt dat verspreiding van de ziekte echt door iemand moet zijn gebeurt in het hospice die geen symptomen had en ondanks alle maatregelen zijn ze dus als familie door het oog van de naald gekropen. 10 mensen, allemaal ziek met als enige gemene deler het hospice . Want de moeder die overleden is was getest op Corona en negatief.
karuna schreef:Cer scheelt denk ik misschien de grote stad of toch een dorpsere omgeving in het oosten. Hier zie je nagenoeg geen enkel mondkapje op straat.
Wel benieuwd hoe de regering het gaat oplossen, er is een verboden je gezicht te bedekken in openbare ruimtes voor zover ik weet in nederland. Mondkapjes doen dat juist weer wel.
Blussem schreef:karuna schreef:Cer scheelt denk ik misschien de grote stad of toch een dorpsere omgeving in het oosten. Hier zie je nagenoeg geen enkel mondkapje op straat.
Achja, ik wat nou zeggen dat de moslims ver voor hun tijd uit waren met de burka. Nog even en we moeten straks hier allemaal zo blij lopen.
Ik ben in idd blij dat de mondkapjes hier nier verplicht zijn. Ik vind echt niks. Btw denk dat kans nog groter is dat ik door een auto wordt aangereden en overlijdt dan dat je sterft aan de Corona.
Blussem schreef:Achja, ik wat nou zeggen dat de moslims ver voor hun tijd uit waren met de burka. Nog even en we moeten straks hier allemaal zo blij lopen.
Popstra schreef:Ik was gister in Duitsland een paard ophalen en zag mensen toch meerdere keren met mondkapjes achter het stuur zitten. Vaak met zn 2
Zie daar het nut niet zo van in...
Blussem schreef:karuna schreef:Cer scheelt denk ik misschien de grote stad of toch een dorpsere omgeving in het oosten. Hier zie je nagenoeg geen enkel mondkapje op straat.
Achja, ik wat nou zeggen dat de moslims ver voor hun tijd uit waren met de burka. Nog even en we moeten straks hier allemaal zo blij lopen.
Ik ben in idd blij dat de mondkapjes hier nier verplicht zijn. Ik vind echt niks. Btw denk dat kans nog groter is dat ik door een auto wordt aangereden en overlijdt dan dat je sterft aan de Corona.
Cer schreef:pien_2010 schreef:De stelligheid en zekerheid waarmee NL zijn waarheid verkondigt ben ik dus nog niet zo van overtuigd.
Welke waarheid is dat en wie verkondigt dat?
Qua mondkapjes.. ik zie ze best wel met enige regelmaat op straatIk heb niet het idee dat, daar waar ik ben, iemand er raar naar kijkt..
Wel zie ik zie inderdaad ook onder kinnen, op voorhoofden, niet over de neus etc..
maar dan nog denk ik, ook al heb je m op je kin gezet, het zal toch nog een stukje ademsterkte tegenhouden.. (of is dat niet zo?)
In het OV lijkt het me een prettig idee. In de openlucht is het niet zo nodig, lijkt het..
Popstra schreef:Ik was gister in Duitsland een paard ophalen en zag mensen toch meerdere keren met mondkapjes achter het stuur zitten. Vaak met zn 2
Blussem schreef:Popstra schreef:Ik was gister in Duitsland een paard ophalen en zag mensen toch meerdere keren met mondkapjes achter het stuur zitten. Vaak met zn 2
In Duitsland mag me wel met meerdere in de auto zitten mits ieder een mondmasker op heeft.
In Nederland mag dit helaas niet zover ik weet. Zou wel een uitkomst zijn.
Scum schreef:Destination, misschien dat jij dit weet. Ik was in Duitsland en ik zag dat daar iedereen dezelfde mondkapjes op had. Lichtblauw geplooide wegwerpdingen. Een mevrouw stapte zonder kapje uit de auto, ging de winkel in en kwam met kapje terug om daarna pas haar lege statiegeldflessen in de kar te zetten. Daarna de winkel in om te gaan shoppen.
Hoe komen ze daar eigenlijk aan die dingen? Delen ze die in de winkels uit?
Destination schreef:Popstra schreef:Neem aan je ze daar ook gewoon in de supermarkten kan kopen. Net als hier
Bijna niet. Het meeste gaat of privé of via apotheken. Ik heb ze hier eigenlijk nog nergens bij de supermarkt gezien
lenaa_tje schreef:Volgens mij verschilt dit ook wel weer. Collega (die dus in Duitsland woont) had ze daar wel gekocht.
Destination schreef:lenaa_tje schreef:Volgens mij verschilt dit ook wel weer. Collega (die dus in Duitsland woont) had ze daar wel gekocht.
Vandaar dat ik ook zeg 'hier'. Er zijn gigantische regionale verschillen in Duitsland. Bayern zat bijvoorbeeld ook in een veel hevigere lockdown dan Mecklenburg-Vorpommen. En Thüringen wil de maatregelen compleet gaan opheffen, Schleswig-Holstein niet.