Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bloodymary schreef:karuna schreef:Mwa campers ga je in en uit. Ramen staat tegen elkaar open en als dan ook de deuren op minder dan een meter zitten. Met uitstappen is afstand dan wel een probleempje. Vooral als er zoveel ruimte is is dat gewoon niet verstandig.best veel campings en camperplaatsen hebben zelfs best lang hun capaciteit verkleind om afstand te kunnen garanderen.
Dus ja het is wel een extra risico wat je kunt vermijden. En afstand is afstand onder welke omstandigheid ook. En opvallend is dat de fransen die we tegenkwamen de afstand van iedereen wel respecteerden.
De deuren van campers op minder dan een meter. Dan hoop ik dat de bewoners niet te dik zijn, anders kunnen ze niet eens naar binnen. Maar dat heeft niets met corona te maken. Zo wil je toch gewoon nooit op vakantie.
pien_2010 schreef:Dat is in Nederland ook hoor Getup. Ik heb vandaag nog de cijfers van Nederland gegeven naast die van Frankrijk. De link staat nog in een van mijn posts vandaag. Daar wordt wel degelijk het aantal tests mee genomen en gekeken naar het aantal positief besmette mensen, daar worden dan de percentages op los gelaten en gekeken naar het R nummer.
mylittlejoy schreef:pien_2010 schreef:Dat is in Nederland ook hoor Getup. Ik heb vandaag nog de cijfers van Nederland gegeven naast die van Frankrijk. De link staat nog in een van mijn posts vandaag. Daar wordt wel degelijk het aantal tests mee genomen en gekeken naar het aantal positief besmette mensen, daar worden dan de percentages op los gelaten en gekeken naar het R nummer.
Maar ook die cijfers zijn vertekend omdat alleen de positieve testen van TvT daarin zijn meegenomen (deze worden doorgegeven aan de GGD) en niet de negatieven. Het is zorgelijk, maar voor de "gewone burger" wat moeilijk te ontrafelen hoe zorgelijk.
Citaat:Even voor alle duidelijkheid . Want waar praten we over?
Hier de laatste cijfers van Nederland. Het is buitengewoon zorgelijk
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers
Lees en vergelijk:
301 per 100.000 hebben een positieve covid test en in Nederland is het R getal 2,17!!
Frankrijk gaat ook slecht maar daar
39,5 op de 100.000 hebben een positieve covid test (Haute Viene 13,8) en R getal is 1,50 (1,39 Haute Viene).
In Nederland test 13,4 positief en in Frankrijk is dat 1,2 % (gezien R number zal dit zeer gauw gaan stijgen) en Haute Viene 0,7 %.
Die cijfers zijn echt heel heel hoog. Ik kan er niet meer van maken. Het is gewoon wat het is. Dat gaat wederom veel inkomensverlies opleveren voor veel uitbaters overal in Nederland en Frankrijk (waar veel Nederlanders verhuren aan Nederlanders)
Sizzle schreef:Back on topic:
Alle vakantie valt letterlijk in het water overal en daar heeft covid niets mee te maken
Ik had zulke mooie wandelplannen (in eigen land) maar ik durf met de modderlawines echt de bergen niet in.
Mijn tante heeft een volgelopen tent in zuid-frankrijk. Had ze net zo goed in NL kunnen blijven
pien_2010 schreef:Sizzle schreef:Back on topic:
Alle vakantie valt letterlijk in het water overal en daar heeft covid niets mee te maken
Ik had zulke mooie wandelplannen (in eigen land) maar ik durf met de modderlawines echt de bergen niet in.
Mijn tante heeft een volgelopen tent in zuid-frankrijk. Had ze net zo goed in NL kunnen blijven
In zoverre heeft covid daar wel mee te maken, dat ik denk dat met dit vochtig weer dat het virus zich zeer senang voel en dat dit ook tegen werkt. Vorig jaar was het kokend heet overal en daar hield het virus niet van. Dat hielp wel mee.
lenaa_tje schreef:Hier valt totaal geen regen en toch erg veel Corona.
Het verschil noord en zuid Nederland qua regenval is enorm momenteel. Hier gister halfuurtje motregen gehad.