Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:12

Jemig gratis iets weggeven en dan nog zo zeuren + maar 3 sterren geven. Ik vind dat bizar

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:33

Ik heb zoiets als het niet voldoet aan je verwachtingen dan laat je het toch staan.
Bovendien komt het over alsof het geheel onder de deuken zat, maar dat was echt niet zo. Het zag er nog keurig uit met zeer lichte gebruikerssporen, maar stond me gewoon in de weg.
En de nareactie zo vreselijk onvriendelijk. Ik baal zo van mijn 5 sterren beoordeling, heb er zelfs vriendelijk aangevinkt. ☹️ Ja vriendelijk totdat de buit gratis binnen was.
Echt een ondankbare krijger en dan te bedenken dat ik nog mensen reserve had staan als het niet door zou gaan.

Jolliegirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:06

Kan je een beoordeling niet voorkomen door niet te melden dat je het via MP hebt verkocht??

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:14

Jolliegirl schreef:
Kan je een beoordeling niet voorkomen door niet te melden dat je het via MP hebt verkocht??

Ja wel, maar als er toch niks bijzonders is voorgevallen ga je toch uit van een goede beoordeling?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:16

Jolliegirl schreef:

Nee, de persoon met wie je het laatste gechat hebt krijgt dan de kans om je te beoordelen.

Gratis spul gaat bij mij alleen nog via Facebook op de weggeefhoek van mijn postcode, ik hoor te vaak dat mensen op MP een negatieve beoordeling krijgen via spul dat ze gratis weggeven.

Vriendin van mij gisteren ook, ze hadden het graf van haar schoonmoeder wat bijgewerkt, netter gemaakt, een Skimmia struik er uit gehaald, want die was veel te groot geworden en nieuwe plantjes geplant. De Skimmia gratis af te halen op marktplaats gezet met (een beetje lollig) de tekst: “Altijd goed verzorgd”. Is van een “oud vrouwtje” geweest. Met foto’s van de struik nog op het graf en de uitleg waarom ze het weggehaald hadden.

Iemand reageert meteen en is gelijk ruim 50 km komen rijden om het op te halen en geeft ze vervolgens een 2 sterren recensie met als opmerking “betere foto’s” en “betere productomschrijving”. Nou echt, schiet mij maar lek.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:46

Ik heb nav jullie verhalen het idee dat mensen die weinig sterren geven wellicht het idee hebben dat het een product beoordeling is? Dat ze dus niet doorhebben dat het over de persoon er achter gaat? Of er zelf geen waarde aan hechten.

Ik doe eigenlijk nooit iets met MP maar lees mee voor de leuke verhalen, en mijn pa is wel behoorlijk actief.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:54

Wat zouden jullie doen met een potentiële koper die gemiddeld 3 sterren heeft op 32 beoordelingen? Hij heeft meer 1 ster beoordelingen dan 4 of 5 ster beoordelingen. Veel geziene verbeterpunten zijn: Beleefder communiceren, op komen dagen etc.

Hij wil bij mij potloden komen halen, maar noemt geen dag (want druk)

Ik heb ze niet gereserveerd, ik vermoed nml dat ik voor de kat zijn viool zit te wachten straks :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:03

Niet reserveren zo inderdaad en de eerste die komt heeft het.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:08

Tallie1979 schreef:
Wat zouden jullie doen met een potentiële koper die gemiddeld 3 sterren heeft op 32 beoordelingen? Hij heeft meer 1 ster beoordelingen dan 4 of 5 ster beoordelingen. Veel geziene verbeterpunten zijn: Beleefder communiceren, op komen dagen etc.

Ik heb ze niet gereserveerd, ik vermoed nml dat ik voor de kat zijn viool zit te wachten straks :')

Ik doe niet aan reserveren tenzij het meteen gehaald of betaald wordt, ik heb altijd de volgende tekst onder mijn advertenties staan (even afhankelijk van de grootte natuurlijk):

Kan verzonden worden als brievenbuspakket van PostNL voor €4,10
Verzenden heeft onze voorkeur, maar ophalen kan op afspraak. Indien het item niet binnen 24 uur opgehaald kan worden, vragen wij het aankoopbedrag alvast te voldoen om het item te kunnen reserveren.
U krijgt hiervoor van ons een betaalverzoek via Marktplaats.

Kan verzonden worden met pakketpost van PostNL voor €6,75
Verzenden heeft onze voorkeur, maar ophalen kan op afspraak. Indien het item niet binnen 24 uur opgehaald kan worden, vragen wij het aankoopbedrag alvast te voldoen om het item te kunnen reserveren.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:27

Nou ja, wat onbeschoft. Zeker als je iemand live ontmoet hebt en het blij in hebt staan laden. Dat die mensen bestaan. Teleurstellend.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:06

Daphara schreef:
Jolliegirl schreef:

Nee, de persoon met wie je het laatste gechat hebt krijgt dan de kans om je te beoordelen.

Ik vraag me dit dus af.. Want dan zou ik meer mensen moeten kunnen beoordelen....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:05

Daphara schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik doe niet aan reserveren tenzij het meteen gehaald of betaald wordt, ik heb altijd de volgende tekst onder mijn advertenties staan (even afhankelijk van de grootte natuurlijk):

Kan verzonden worden als brievenbuspakket van PostNL voor €4,10

Kan verzonden worden met pakketpost van PostNL voor €6,75

Dit vind ik wel een hele goeie! :) Ik ga dit ook in mijn advertenties zetten.

Ik had er ook eentje die eerst 20 bood op een item waar stond bieden vanaf 25. Krijg ik ineens een heel verhaal dat ze in de schuldhulp zit en dinsdag haar geld pas heeft, dat e niet meer dan 20 kan missen.

Dan denk ik, je prioriteiten liggen verkeerd. Als je je leefgeld moet gebruiken voor de aankoop van hebbendingetjes ipv eten?

Ik heb haar bod afgewezen. Gebruik dat geld aub elders voor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:25

Ik heb zo iemand ook eens gehad, en ik geef toe ik verkoop. Tenminste als het bedrag klopt.
Haar probleem of het een hebbeding is of niet. Ik heb niet de behoefte volwassenen op te voeden.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:34

Ze kunnen het ook voor de nep zeggen.. en dan hopen dat hun lagere bod geaccepteerd wordt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:35

Ook dat ja.
of ik ben een arme student...ja is niet mijn probleem.
De smoesjes er om heen doen me echt niets. }>

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:16

DuoPenotti schreef:
Ook dat ja.
of ik ben een arme student...ja is niet mijn probleem.
De smoesjes er om heen doen me echt niets. }>

Nee ben daar ook niet gevoelig voor, dan moeten ze maar in een andere prijsklasse zoeken idd

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:22

Nee idd, de rest van Nederland hoeft niet te werken voor hun geld... :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:56

Nou ja, ik vroeg ook bieden vanaf 25 euro. Dus met 20 euro aankomen is onder de prijs.

Maar heb haar keurig gemeld dat 20 euro niet akkoord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:27

Ik kom net 1 van mijn verkochte paarden tegen op 2dehands. Geen gebreken staat erbij, nog geen 3 en al beleerd. Dier heeft een pees over gehad en de andere half over op 7 weken. Wat een rotte wereld is het toch. Ik kon niet anders, maar dit is dus de reden dat ik vanaf nu geen enkel dier nog verkoop, maar alles hier nog alleen maar vertrekt met rendac. Wat voor reden het ook is dat ik ze niet meer kan houden. Bah, ben je zo eerlijk met jou verhaal en dan nog.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:44

Wat heeft hij gehad? Begrijp je daar niet.
Zijn dat ook de mensen waar je het paard aan verkocht hebt? Of weten deze van niets?
Misschien kun je terug kopen?

Kapotte paarden verkoop ik ook niet.
Of ze blijven of ik laat ze inslapen. De wereld is idd te verrot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:47

Pees links volledig door gesneden door draad en pees rechts half op 7 weken oud. Kan nog perfect als recreatiepaard gebruikt worden, als hij de tijd krijgt om uit te groeien. Dus kapot kun je hem niet noemen maar zonder gebreken is hij zeer zeker niet. En hij is nog geen 3 en al beleerd. Zo helpen zij hem wel aardig om zeep... Nee, het zijn niet de mensen aan wie ik hem heb verkocht. Ik zou wel willen dat ik hem terug kon kopen maar hij is weg gegaan omwille van het financiele. Ik heb het geld niet om hem terug te kopen... Ze vragen 5x zo veel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-21 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:48

oooh wat enorm rot voor je ;(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:53

Was nu even in je berichten aan het kijken en herinner me het verhaal nu weer.
Ah zoveel liefde in gestopt en nu dit.... :knuffel:

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:24

Nou ik heb mijn eerste 1 ster te pakken. Met als bemerking vriendelijk en betaalt snel. Dus ik vraag die mevrouw waarom 1 ster. Zegt ze ik had je 4 willen geven (denk waarom niet 5 maar ach). Paniek, maar ze kon het zelf niet terugdraaien. En krijg net een pakketje, er staat op wat er in zit, maar niet dus, een lelijk oud dienblad. Verkoper heeft zich vergist, benieuwd hoe ze dit op gaat lossen. Heb voorgesteld ons allebei de verzendkosten te betalen dan sturen we het naar elkaar, maar nog geen antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:59

Moestuin schreef:
Pees links volledig door gesneden door draad en pees rechts half op 7 weken oud. Kan nog perfect als recreatiepaard gebruikt worden, als hij de tijd krijgt om uit te groeien. Dus kapot kun je hem niet noemen maar zonder gebreken is hij zeer zeker niet. En hij is nog geen 3 en al beleerd. Zo helpen zij hem wel aardig om zeep... Nee, het zijn niet de mensen aan wie ik hem heb verkocht. Ik zou wel willen dat ik hem terug kon kopen maar hij is weg gegaan omwille van het financiele. Ik heb het geld niet om hem terug te kopen... Ze vragen 5x zo veel.

Sorry, vind dit erg naïef van je. Een keuze heb je altijd.