Secret Santa Surprise 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 06:03

Jodym schreef:
Hm

Gokdenarrow is het niet want die houd niet van thee
DeEenhoorn woont niet in de middle of nowhere

Ooh jaaa! @Mondy ben jij mijn ss? *\o/* <3
Losse thee rooibos, check
Diamant painting, check

:(:) nope sorry

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 06:14

Marisje76 schreef:
Zo..thuis en dan meteen maar even aan de puzzel.
DeEenhoorn ben jij mijn ss?

Jaaa *\o/*

capopjekop

Re: Secret Santa Surprise 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:27

Mijn vorige bericht is inmiddels bedolven onder de gave pakketten. Dus bij deze nog een keer de vraag: pradadaan ben jij mijn santa?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:06

DeEenhoorn schreef:
Marisje76 schreef:
Zo..thuis en dan meteen maar even aan de puzzel.
DeEenhoorn ben jij mijn ss?

Jaaa *\o/*

Superbedankt, ben er echt blij mee!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:11

Vandaag eindelijk mijn pakket ophalen *\%/*

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:17

Mondy schreef:
Jodym schreef:
Hm

Gokdenarrow is het niet want die houd niet van thee
DeEenhoorn woont niet in de middle of nowhere

Ooh jaaa! @Mondy ben jij mijn ss? *\o/* <3
Losse thee rooibos, check
Diamant painting, check

:(:) nope sorry

Oh -O-
Vanavond weer verder zoeken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:24

capopjekop schreef:
Vriendlief en ik zitten samen door boktprofielen te struinen op zoek naar Santa. De meningen zijn verdeeld. We hebben gezocht op unicorns en harry potter en creatieve mensen. We denken nu aan Pradadaan of Bienotje. Mijn gevoel zegt Bienotje. Ben jij mijn Santa?

Ben aan het bijlezen en weet niet of je je santa nu al weet. Had supertof geweest als ik dat had gekund!

Maar ik was het dus niet ;-)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:25

fohadie schreef:
Loveslimpie, wil jij misschien nog vertellen welke hints ik niet snapte? Was het getal 9? En welk woord was er nu met de puzzel?

Ik was je berichten even kwijt hier... :o

Maar hint 1 -> 29
Hint 2 puzzel -> 17

En het laatste getal had 10 moeten zijn, de X voorop, de 10 kerstballen op de kaart en de 10 ingepakte cadeaus(envelop meegerekend)

Dan kom je uit op 58 en dat ben ik in de lijst.

Ik heb enorm gelachen om je verbazing bij de eerste kaart, het nummer verwees in eerste instantie alleen naar het aantal dagen te gaan tot verzending, ik wist nl dat ik vrij laat zou versturen aangezien ik 3 weken in China zat ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:35

Ik heb nog 2 gokjes gedaan voor mijn SS maar nog geen reactie. Dus Chiren ben jij mijn SS ivm jouw opleiding?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:39

Bienotje schreef:
Zo.. hectische dagen. Nog niet bijgelezen. Maar bij deze mijn verslag!

Prachtig roze ingepakt met glitterpapier. En tijdens het openmaken verscheen dit:

[ [url=m/oP9nfR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig ingepakte glitter roze pakjes met een snoepjeszoete geur! Geen grapje ;-) perfect!

Alle pakjes op tafel, mijn jongens konden niet wachten met uitpakken. De roze waren voor mij, de groene voor hen.

[ [url=m/ILS9CP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn jongens superblij met hun cadeautjes uitpakken (stiekem hebben ze de mijne ook later nog mee
uitgepakt trouwens)

[ [url=m/jSkhIU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Y2X7Uo.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na het uitpakken van al mijn cadeautjes :-)

[ [url=m/qp4kD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Superleuk gedaan SS! Ultieme ervaring met die snoepjeszoete geur door het hele huis zo'n pakket uit mogen pakken. Ook heel benieuwd waarmee je dat nu ook voor elkaar had gekregen!

Er zat ook nog soort bowlingspel voor de jongetjes bij en dat is echt nieuwe favoriete speelgoed!

En toen nog de hints. Ik dacht slim te zijn. Eerst zoeken op paar opvallende woorden uit de kaart in het topic. Maar niks.gezocht op glitterpapier wie daar ervaring mee had. Gezocht wie afvielen vanwege de uitspraak dat ze niet konden inpakken en wie evt wel.
Cadeautjes komen bij flying tiger vandaan, die zit niet in groningen/ friesland en zeeland/ Limburg.

Dus al heel veel aanwijzingen en toen toch maar over gegaan op de hints :')

Een plaatje van een wiko smartphone en een coördinaat. Coördinaat was in Duitsland (huh?). Ellert heette de straat. Ik zoeken op bokt. Kom op een ijslander die ellert heet. Iemand met een ijslander dus dacht ik. Typenaam van de smartphone op het plaatje op Google gezocht. Lenny maar geen hits op bokt.

Ik begon te vrezen dat ik de lijst 1 voor 1 af zou moeten gaan. Inmiddels al 1 uur onderweg, waarop mijn man de ingeving kreeg om eens te googlen op bokt en ellert ipv zoeken op bokt. En daar verscheen een naam en wat blijkt, andere paardennaam was wiko!

Xswanheart, ben jij mijn santa?! O:)

Yes, it's me!

Man, wat heb je me lang laten zweten met uitpakken :') Blij dat je er blij mee bent!

En leuk dat de geur er nog in zat, was bang dat die al vervlogen zou zijn. Ben vlak voor verzenden helemaal los gegaan met de Snow Fairy body spray van de Lush :') Mijn hele huis rook ernaar, haha.

Fijn ook dat alle cadeautjes nog ingepakt waren, want dat glitterpapier, my god... Dat koop ik nooit meer _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:52

:')
Dat glitterpapier heeft mij ook een dag werk gekost :)) Vreselijk spul!

Wat een hoop mooie pakketten zijn er weer binnen gekomen!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:54

Ja, ik had al bewondering voor je inpakkunsten, 8nnemiek, maar toen ik eenmaal aan de slag ging nog veel meer! :') Heb het idee van plakken (dan wel met lijm, dan wel met plakband) halverwege maar opgegeven en ben verder gegaan met touw en lint...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:57

Dyphusion schreef:
miccamaaike schreef:
Okee ik was te nieuwsgierig en heb mn extra hint open gemaakt.
[ [url=m/sa4Jzf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enige hint waar ik wat op bedacht had, was de hint 'de circel is rond'. Ik had Asvinia als lootje en Asvinia had Dyphusion als lootje. Dus ik had net wat berichten van Dyphusion zitten lezen en daarin dus dit plaatje gezien.

Ik snap nog steeds niks van de hints, sorry.. maar Dyphusion ben jij mijn Secret Santa?

Klopt helemaal! :D
De cirkel is rond is inderdaad zoals je beschrijft. De plaatjes verwijzen beiden naar het getal 30, mijn nummer op de lijst. Een is inderdaad gebarentaal (het grote plaatje) en de ander in het Babylonisch.

Het plaatje was in eerste instantie bedoeld als top van mezelf waar jij op hebt gereageerd, maar toen hij daadwerkelijk in mijn pakket zat heb ik hem als extra hint gepakt omdat ik dacht dat het anders te makkelijk werd haha.

Ahh bedankt voor de uitleg! Ik kom er maar niet achter komen wat t was op de plaatjes. Heb t gebarentaal alfabet bestudeerd, maar dus niet de getallen. Handig hè :+ zag in je berichten ook nog een foto met de brandweerman Sam spons op de achtergrond, haha geniaal. M’n zoon vindt de spons ook wel geschikt als kussentje.

Heel erg bedankt voor t leuke pakket!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:21

Ik kan eindelijk mijn Zwitsal geurbuiltje ruiken :D :D :D :D :D :D

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:02

dieseltje09 schreef:
Hahaha oow ik heb geloof ik wat gemist dan met Sid :D Vanmiddag nog eens goed kijken als ik terug ben van mijn werk dan :j

Ja ik ben echt volledig in de wolken met mijn gehaakte fjord! <3 <3 <3 Echt ik vind het mega knap dat je dat kan, dit zou mij dus nooit lukken :=

Je poste dat ik het topic en vond het zo grappig. Je wist natuurlijk niet dat ik kan haken. Het was wel moeilijk hem in het pakket te doen hoor. Ik denk dat ik er nog eentje ga maken in de kleuren van mijn Special hihi.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:03

Hoeveel mensen hebben pakket nog niet?? :D

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:07

SpeechLess schreef:
Ik dacht dus even m'n pakket te gaan halen op stal, normaal zo'n 20 minuutjes heen en weer terug, was er een deel afgesloten -O- Ik heb er serieus ruim een uur over gedaan heen en weer.. Maar als beloning nu wel m'n pakket :D

Doos open gemaakt
[ [url=m/6C4Ibf.jpg]Afbeelding[/url] ]
De kaart (schattig hondje <3 )
[ [url=m/cETJO7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Binnenkant met hint
[ [url=m/c7EuiS.jpg]Afbeelding[/url] ]
De cadeautjes :):)
[ [url=m/DvckZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]
En uitgepakt
[ [url=m/XSsALt.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ja ik wilde meteen de puzzel uitproberen, maar kreeg hem zo snel niet meer goed :')

Erg leuk! Super leuke sokken :)) En zelf popcorn maken leek me altijd al eens leuk, dus ben benieuwd. De raamstickers ga ik ook ophangen, leuk! Het spel lijkt me ook geinig om eens met een groep te gaan spelen :D En blijkbaar ruikt m'n auto dus naar paard, dus die luchtverfrisser komt ook goed van pas :')

Heel erg bedankt voor het leuke pakket Pascalle90!

Ik ben inderdaad jou ss! Fijn dat je het pakket leuk vind! *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:16

xSwanHeart schreef:
Ja, ik had al bewondering voor je inpakkunsten, 8nnemiek, maar toen ik eenmaal aan de slag ging nog veel meer! :') Heb het idee van plakken (dan wel met lijm, dan wel met plakband) halverwege maar opgegeven en ben verder gegaan met touw en lint...

Ik had een lijmpistool gebruikt, maar zelfs dat was een heel gedoe :))

Ik hoop dat de Aloë vera plantjes ondertussen een beetje zijn bijgekomen van de reis en het allemaal overleefd hebben trouwens, dat was nog een hele uitdaging met inpakken!

De kwalletjes op het vaasje had ik zelf gemaakt, en het boek is geschreven door een leraar van mijn opleiding fotografie. Daar heb ik zelf altijd veel aan gehad, en er staat vooral wat oudere maar zeker nog nuttige informatie in, dus hopelijk heb jij er net zo veel plezier van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:25

Yonker schreef:
Hoeveel mensen hebben pakket nog niet?? :D

Me! [&]

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:25

Ik heb nog geen pakket, maar wel een briefje in de bus (was echter pas na 23 uur thuis gister). Vanmiddag kijken of dat een telefoonscherm is of toevallig ook het SS pakket :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:31

Awh ben ik dus niet de enige :')
Mijne na het werk ophalen, zin innnnnnnn

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:32

Ik kreeg net een berichtje dat mijn pakket er al vanaf woensdag is. Sorry aan mijn secret santa! Wij wonen op een park waar alle pakketjes bij de centrale receptie worden bezorgd en neergelegd.. ik ben elke keer pas thuis nadat ze al gesloten zijn :=

Maar ik heb zojuist mijn moeder op pad gestuurd om hem op te halen :+ dus vanavond kan ik hem uitpakken *\o/*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:36

Secret Santa Lootjes Verzoek

Citaat:
@Capopjekop, jouw Santa heeft mij een hint gegeven

“Het rood ingepakte cadeautje is inderdaad de hint! De rest van de pakjes niet, die vormen ook geen aanwijzing oid. Succes!”

Citaat:
DonDon, alle letters zitten erin, maar je bent niet per se op zoek naar een gebruikersnaam
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 20-12-19 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:42

Thx santa, dan ga ik op een ander spoor zoeken. Fijn dat je even bijstuurt want ik bleef anders stug de verkeerde kant op kijken :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:57

Er hebben nog wel een aantal mensen niks of niet goed geraden volgens mij?