Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HopeMyDay schreef:Ik ben van mening (oke het is niet echt een mening) dat als we niet allemaal snel serieus aan de slag gaan met het klimaat, wij onszelf als soort (mens) nog een keer uitroeien.
HopeMyDay schreef:Ik ben van mening (oke het is niet echt een mening) dat als we niet allemaal snel serieus aan de slag gaan met het klimaat, wij onszelf als soort (mens) nog een keer uitroeien.
verootjoo schreef:HopeMyDay schreef:Ik ben van mening (oke het is niet echt een mening) dat als we niet allemaal snel serieus aan de slag gaan met het klimaat, wij onszelf als soort (mens) nog een keer uitroeien.
Dat is idd geen mening maar helaas een feit![]()
Gelukkig lijken steeds meer mensen zich bewust van het feit dat het al 10 over 12 is en we echt hard aan de bak moeten om het milieu te redden.
Dilan93 schreef:Maar als iedereen roept 'dat beetje dat ik als individu bijdraag heeft toch geen zin', dan komen we natuurlijk nooit ergens.
En nee, ik ben niet van mening dat iedereen veganist moet worden. Maar juist als iedereen op zijn eigen manier 'iets' doet, dan kunnen we stapjes zetten.
Voor de een is dat misschien geen dierlijke producten eten, de ander gebruikt auto/vliegtuig niet of zo min mogelijk.
Maargoed, dat is mijn (mogelijk unpopulair) mening.
Dilan93 schreef:Maar als iedereen roept 'dat beetje dat ik als individu bijdraag heeft toch geen zin', dan komen we natuurlijk nooit ergens.
En nee, ik ben niet van mening dat iedereen veganist moet worden. Maar juist als iedereen op zijn eigen manier 'iets' doet, dan kunnen we stapjes zetten.
Voor de een is dat misschien geen dierlijke producten eten, de ander gebruikt auto/vliegtuig niet of zo min mogelijk.
Maargoed, dat is mijn (mogelijk unpopulair) mening.
DuoPenotti schreef:Maar heel veel mensen doen al beetjes.
En nee veganist ga ik niet worden, maar doe wel al heel veel andere dingen.
Maar volgens sommige is dat niet genoeg, of juist niet wat in hun straatje ligt.
Hier dus wel een auto, maar heb wel eens uitgezocht hoe met de trien naar het werk... 2,5 uur. voor toen 4 uur werk. En dan weer 2,5 terug. Met de auto 28 minuten.
Tja....
DuoPenotti schreef:Precies iedereen doet dingen die te doen zijn voor die persoon.
Voor de een is dat geen vlees eten, voor de ander minder reizen of...
Ik denk gemiddeld gezien dat wij Nederlanders het zo gek niet doen. Al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik de mondkapjes over nooit had verwacht. Zelfs op wandelpaden in het bos, echt hoe dan?!
Dus ja dat er verbeter punten zijn is zeker.
MarlindeRooz schreef:Ja ik eet dan niet vegan maar vega maar ik woon weer extreem zuinig. Ik heb afgelopen jaar (2020) maar 279,62 betaald aan de verwarming (warmtepomp) en -127,07 aan elektra ipv 60 euro die er stond. Dus ik kreeg 127 + 60 euro terug. Dit komt door zonnepanelen en bijna niks verbruiken. Dus dan lever ik extreem veel meer terug dan ik verbruik.![]()
Daar kan bijna niemand aan tippen denk ik. En dat is in een corona jaar waar ik heel veel thuis was.