Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:10

Ik ben van mening (oke het is niet echt een mening) dat als we niet allemaal snel serieus aan de slag gaan met het klimaat, wij onszelf als soort (mens) nog een keer uitroeien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:15

HopeMyDay schreef:
Ik ben van mening (oke het is niet echt een mening) dat als we niet allemaal snel serieus aan de slag gaan met het klimaat, wij onszelf als soort (mens) nog een keer uitroeien.

Dat is idd geen mening maar helaas een feit :(

Gelukkig lijken steeds meer mensen zich bewust van het feit dat het al 10 over 12 is en we echt hard aan de bak moeten om het milieu te redden.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:15

HopeMyDay schreef:

Unpopular opinion: prima. :')
Hebben we t zelf naar gemaakt :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:16

HopeMyDay schreef:

We roeien onszelf uit, daar kunnen we kort over zijn.

En het is wel heel simpel roepen dat ergens iemand iets moet met dat klimaat, maat WAT dan?

Wordt eens concreet: Wat is er nodig om het klimaat te redden.

Daar kan ik dan ook wel een erg onpopulaire mening tegenaan gooien: Dat hele klimaat -gezemel gaat nergens over. Wordt er alleen maar aan de haren bij gesleept om allerlei onzin recht te l*llen en om vooral NIET met echte oplossingen te komen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:18

Als we gaan, dan gaan we met zijn allen :)ddd

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:19

verootjoo schreef:
HopeMyDay schreef:

Dat is idd geen mening maar helaas een feit :(

Gelukkig lijken steeds meer mensen zich bewust van het feit dat het al 10 over 12 is en we echt hard aan de bak moeten om het milieu te redden.

Het lijkt inderdaad wel alsof er steeds meer bewustwording komt maar zoveel mensen denken goed bezig te zijn doordat ze afval scheiden o.i.d. en daardoor een keer extra op vakantie kunnen ;(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:05

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:16

HopeMyDay schreef:

En jij denkt dat het tij nog te keren is?

Met de beste wil van de wereld niet hoor.

Maaruhm de aarde is niet altijd het zelfde geweest er hebben dinosaurussen geleefd, mensapen enz en het is dus sowieso iets wat veranderd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:21

Is "biomassa moet je niet willen" een unpopulair opinion?

Ik zie het nut daar nog niet zo van in hoor... :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:25

Cer schreef:
Is "biomassa moet je niet willen" een unpopulair opinion?

Ik zie het nut daar nog niet zo van in hoor... :n

Bomen verbranden, maar het verbranden van gas aan banden leggen. Zo slim.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:10

Op klein niveau doe ik echt wel wat aan milieu.
Als je kijkt wat wat wij verbruiken aan gas en elektra, niet van spullen houden en wat we hebben echt goed gebruiken. Nog nooit gevlogen hebben, netjes alles scheiden. Gooi geen afval in de natuur. Geen kinderen hebben. Dan denk ik dat wij als persoon een nette bijdrage hebben.
Maar dat zet geen zode aan de dijk als ze de grote vervuilers door laten gaan.
Zelfs wat piepklein Nederland doet zet geen zode aan de dijk als de grote landen gewoon doorgaan.
Dat zet geen zode aan de dijk als er dagelijks duizenden mensen bijkomen.
Daarnaast onze aarde heeft zijn schommelingen altijd gehad, ja ik weet dat er mensen beweren nooit groter dan nu, maar er beweren mensen ook anders.
Dat is maar net hoe en wie je gaat googelen.
Dus ja ik vind dat het echt door de strot geduwd word en wij mensen op enorme kosten gejaagd worden hier in Nederland die geen effect gaan hebben.
En weet je, bij de grootste groep is dit niet eens een onpopulaire mening. Dat is voor een groot deel bij de jeugd zo. Maar veel minder bij de oudere die alle onzin al voorbij hebben horen komen alle jaren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:07

Het gaat door ons "de mens" wel sneller maar hoeveel dat is ook maar net de vraag.

Hier ook geen kinderen, nooit gevlogen, zelf heb ik geen rijbewijs vriend wel maar dus ook geen twee auto's ik fiets veel op mijn e bike, ik doe jaren met kleding zelfs nog met gaten, wij scheiden afval. Maarja eet dus soms wel vlees.

Maarja dan hoor je weer dat Shell ergens olie heeft gedumpt enz. En dan denk je ook weer tja dat schiet niet op.

Maar het leven op de aarde veranderd door de eeuwen en de mensheid zal op een gegeven moment ook niet meer bestaan of anders.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:38

Maar als iedereen roept 'dat beetje dat ik als individu bijdraag heeft toch geen zin', dan komen we natuurlijk nooit ergens.

En nee, ik ben niet van mening dat iedereen veganist moet worden. Maar juist als iedereen op zijn eigen manier 'iets' doet, dan kunnen we stapjes zetten.
Voor de een is dat misschien geen dierlijke producten eten, de ander gebruikt auto/vliegtuig niet of zo min mogelijk.

Maargoed, dat is mijn (mogelijk unpopulair) mening. :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:12

Dilan93 schreef:
Maar als iedereen roept 'dat beetje dat ik als individu bijdraag heeft toch geen zin', dan komen we natuurlijk nooit ergens.

En nee, ik ben niet van mening dat iedereen veganist moet worden. Maar juist als iedereen op zijn eigen manier 'iets' doet, dan kunnen we stapjes zetten.
Voor de een is dat misschien geen dierlijke producten eten, de ander gebruikt auto/vliegtuig niet of zo min mogelijk.

Nee je hebt gelijk maaruhm
We doen dus al individueel iets en het is dus niet zo dat we alleen maar roepen het voegde niks toe.

Veganist worden zal ik nooit maar we doen hier dus weer andere dingen. Ondanks dat het niet veel zal helpen realistisch gezien.

Mensen worden blind gemaakt voor de realiteit.

Ik zou zeggen leef. Denk na over wat je kunt doen. Als mensen met de auto naar hun werk moeten is de auto nodig. Ik kan wel zeggen wij hebben geen twee auto's maar werk vanuit huis ;)

Door slaan voor een zogenaamde groene wereld heeft naar mijn idee en dat zal een opopulaire mening zijn geen zin. Het ijs smelt toch wel. De aarde/natuur regelt dat zelf ;) Daar moeten we zo weinig mogelijk aan rommelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:17

Dilan93 schreef:

Volgens mij zeggen mensen dat alleen zodat ze zelf vooral niks hoeven te veranderen aan hun eigen leefstijl.

Je kan er toch tegenwoordig niet meer omheen dat we echt niet langer zo door kunnen gaan :? En dat de mensen echt een enorm grote invloed hebben op de klimaatstijging.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:59

Maar heel veel mensen doen al beetjes.
En nee veganist ga ik niet worden, maar doe wel al heel veel andere dingen.
Maar volgens sommige is dat niet genoeg, of juist niet wat in hun straatje ligt.
Hier dus wel een auto, maar heb wel eens uitgezocht hoe met de trien naar het werk... 2,5 uur. voor toen 4 uur werk. En dan weer 2,5 terug. Met de auto 28 minuten.
Tja....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:05

Ja het OV is leuk maar het werkt niet voor iedereen. Maar wegens de hoge benzinekosten hebben mijn vriend en ik wel besloten in de stad te gaan wonen waar hij werkt. Zodat hij op de fiets kan en ik met de trein naar de uni. En dan de auto alleen voor leuke dingen en/of bij heel slecht weer.

Maar dat betekent wel dat wij onze droom van niet meer in de stad wonen vooruit moeten schuiven. Want wij willen heel graag wonen op een stille, rustige plek.

Maar mijn onpopulaire mening is ook dat de individuele consument weinig kan doen aan het klimaat. De mensen die dat heel hard wel doen (zoals ik) die doen dat omdat het hunzelf een beter gevoel geeft. De mens is egoïstisch.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:07

Ja dat is een mooie oplossing als dat kan. :j

Zou ik fatsoenlijk met het OV hebben gekund zou ik dat ook zeker gedaan hebben, heb een schijthekel aan auto rijden.
Daarnaast zat ik toen regelmatig op een andere werkplek. 1 van de eisen van de werkgever was ook rijbewijs B plus auto.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:09

DuoPenotti schreef:
Maar heel veel mensen doen al beetjes.
En nee veganist ga ik niet worden, maar doe wel al heel veel andere dingen.
Maar volgens sommige is dat niet genoeg, of juist niet wat in hun straatje ligt.
Hier dus wel een auto, maar heb wel eens uitgezocht hoe met de trien naar het werk... 2,5 uur. voor toen 4 uur werk. En dan weer 2,5 terug. Met de auto 28 minuten.
Tja....

Ja en veganisten rijden bijvoorbeeld ook gewoon auto of hebben spullen van leer (niet allemaal) maar dat is het punt. De één doet dit de ander dat.

Maar als mensen specifiek iets doen zoals veganist zijn. Dan moet volgens sommigen iedereen dat gelijk maar doen want dat is het dan helemaal. Dat een ander andere keuzes maakt gaat er dan niet meer in ;) of Bijv tarwegras in de familie geloofden ze heilig in de geneeskrachtige werking daarvan en dronken elke ochtend een bekertje tarwegras. Ik deed niet mee en heb daar wat boze blikken in gehad haha. Nu hoor ik ze er niet meer over en ze drinken het niet meer. Maar ik moest me schamen dat ik daar niet aan mee wilde doen. Dat is natuurlijk heel iets anders maar wel zoals het gaat. Men staat ergens achter en verdedigd dat en dat is prima. Maar laat een ander ook gewoon begaan.

Ik reis af en toe ook met OV van Alphen aan den rijn naar een adres in Rijswijk/op de rand van Moerwijk doe ik ook al 2 tot 2 en half uur over. Als ik dat elke dag zou moeten doen dan zou ik heel snel iets anders bedenken.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 15-12-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:12

Precies iedereen doet dingen die te doen zijn voor die persoon.
Voor de een is dat geen vlees eten, voor de ander minder reizen of...
Ik denk gemiddeld gezien dat wij Nederlanders het zo gek niet doen. Al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik de mondkapjes over nooit had verwacht. Zelfs op wandelpaden in het bos, echt hoe dan?!
Dus ja dat er verbeter punten zijn is zeker.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:16

Ja ik eet dan niet vegan maar vega maar ik woon weer extreem zuinig. Ik heb afgelopen jaar (2020) maar 279,62 betaald aan de verwarming (warmtepomp) en -127,07 aan elektra ipv 60 euro die er stond. Dus ik kreeg 127 + 60 euro terug. Dit komt door zonnepanelen en bijna niks verbruiken. Dus dan lever ik extreem veel meer terug dan ik verbruik. :=

Daar kan bijna niemand aan tippen denk ik. En dat is in een corona jaar waar ik heel veel thuis was. _O-

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 12:19

Zullen we hier geen milieu/vegan/kinderloos/autoloos-discussietopic van maken?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:21

DuoPenotti schreef:
Precies iedereen doet dingen die te doen zijn voor die persoon.
Voor de een is dat geen vlees eten, voor de ander minder reizen of...
Ik denk gemiddeld gezien dat wij Nederlanders het zo gek niet doen. Al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik de mondkapjes over nooit had verwacht. Zelfs op wandelpaden in het bos, echt hoe dan?!
Dus ja dat er verbeter punten zijn is zeker.

Gister was ik mijn mondkapje vergeten af te zetten en heb 9 km met dat ding op gefietst. Heb het de hele rit niet in de gaten gehad :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:22

MarlindeRooz schreef:
Ja ik eet dan niet vegan maar vega maar ik woon weer extreem zuinig. Ik heb afgelopen jaar (2020) maar 279,62 betaald aan de verwarming (warmtepomp) en -127,07 aan elektra ipv 60 euro die er stond. Dus ik kreeg 127 + 60 euro terug. Dit komt door zonnepanelen en bijna niks verbruiken. Dus dan lever ik extreem veel meer terug dan ik verbruik. :=

Daar kan bijna niemand aan tippen denk ik. En dat is in een corona jaar waar ik heel veel thuis was. _O-

ik altijd thuis
Wonen met 2 personen

per jaar is ons gasverbruik per jaar 600m3
Van elektra is geschat jaarverbruik 2687 kWh. Maar dat leveren we totaal terug, zelfs meer.

Oud vrijstaand huis, letterlijk altijd ergens in de wind.

Dus....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:23

Balenciaga schreef:
Zullen we hier geen milieu/vegan/kinderloos/autoloos-discussietopic van maken?

..nope... :')