Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:59

Ik hou van die filmpjes op YouTube waar voorbijgangers het terug in de auto gooien. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:02

Hoe moeilijk is suppen als je het nog nooit gedaan hebt?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:18

Niet, als je een beetje evenwichtsgevoel hebt :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:25

Jolien87 schreef:

Dit schijnt dus echt supermegaverschrikkelijknaar te zijn de eerste (/tweede, derde) keer.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:44

Giolli schreef:
Jolien87 schreef:

Dit schijnt dus echt supermegaverschrikkelijknaar te zijn de eerste (/tweede, derde) keer.

Nou dat vond ik echt niet, vorig jaar voor het eerst gedaan op zee, was helemaal prima. Deze zomer nog een keer op een rustig water, al helemaal geen probleem. En nee, ik heb geen surfervaring, op dat ene kinderfeestje na :+
Plus je kan ook op je knieën suppen of zelfs een beetje zittend op je plank. Maakt het nog wat makkelijker.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:43

:j Vond ik ook. Op vlak water is het erg goed te doen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:46

Shanna schreef:
Ik kan altijd wel in het rood tanken. Niet veel, maar een paar euro maximaal ofzo, maar ik kan altijd wel meer tanken dan wat op mijn rekening staat.

Ik vraag me altijd wel af hoe die minimale tank-afname werkt. Dan staat er bijvoorbeeld minimale afname 5 liter ofzo, maar hoe gaat dat dan als je maar 2 liter wil tanken? Stroomt de boel dan over omdat hij alsnog 5 liter geeft? Stopt hij wel bij 2 liter maar betaal je dan voor 5? Misschien moet ik dat toch eens proberen.. :+

Nee hoor, geen idee waarom t er staat maar ik gooi heel vaak 1,5 Liter in mn brommer om m Ff snel vol te gooien en betaal dan gewoon een paar euro :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:21

Die 2 Liter (of soms 5l) is ook meer om claims te voorkomen. Brandstofpompen worden geijkt. Maar bij hele lage hoevelheden is dat niet 100% betrouwbaar. Dus bekijken ze vanaf welke hoeveelheid er geen afwijkingen plaatsvinden. Daaronder zeggen ze dat leveren we niet. Als jij dan toch te weinig tankt en er zit een afwijking in dan kunnen ze in iedergeval verwijzen naar die regel.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:37

Klis schreef:
Plus je kan ook op je knieën suppen of zelfs een beetje zittend op je plank.

Nee. Dat is onmogelijk.

Je peddelend verplaatsen op een drijvende plank kan vast op die manier, maar als je niet staat, dan is het geen Stand up paddleboarding.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:21

oomens schreef:
Klis schreef:
Plus je kan ook op je knieën suppen of zelfs een beetje zittend op je plank.

Nee. Dat is onmogelijk.

Je peddelend verplaatsen op een drijvende plank kan vast op die manier, maar als je niet staat, dan is het geen Stand up paddleboarding.

Eh oké :’) gelukkig mag iedereen lekker doen wat hij zelf wil, en als je tijdens het suppen even zin hebt om op je knieën te gaan zitten, mag dat gewoon :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:46

Ik snap oomens :j
STAND UP Peddleboarding - SUP ..
Anders wordt t KDP en dat klinkt echt anders :') Of SDP-en... ofzoiets...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:52

Ach dat is hetzelfde gedoe als met een kano en een kayak. Wij varen als we met z’n tweeën gaan in een kano maar met een kayak peddel. Dat vaart namelijk veel beter dan als je met 1 hand peddelt :D
Feit is dat je ook op je knieën op een sup bord staat en niet op een surf plank.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:00

:oo lenaa_tje.. jij leeft wel op het randje! :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:03

Cer schreef:
:oo lenaa_tje.. jij leeft wel op het randje! :D

Ja hè :') :') :')
Ga toch niet meer moeite doen dan nodig :D

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:07

Maar de vraag was of suppen moeilijk is als je het voor het eerst doet. Dus het antwoord is nee, je kunt zelfs even op je knieën gaan zitten om het makkelijker te maken. Ik snap ook wel dat suppen stand up paddle is, maar als jij aan het fietsen bent en je stopt even met trappen ben je toch ook ineens niet meer aan het fietsen? Is gewoon totaal geen toevoeging op de vraag die gesteld werd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:12

Klis schreef:
Maar de vraag was of suppen moeilijk is als je het voor het eerst doet. Dus het antwoord is nee, je kunt zelfs even op je knieën gaan zitten om het makkelijker te maken. Ik snap ook wel dat suppen stand up paddle is, maar als jij aan het fietsen bent en je stopt even met trappen ben je toch ook ineens niet meer aan het fietsen? Is gewoon totaal geen toevoeging op de vraag die gesteld werd.

Dat was inderdaad ook mijn punt haha

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:14

Klis schreef:

Doe even een lachje... :D
Het was een grapje :')

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:58

Wat ik me al heel lang afvraag........

Bij mij in de wc woont een spin, zo'n glazige. Volgens mij is er niets te eten maar toch wordt hij groter en dikker. Hoe kan dat, waar leeft die spin van?

In mijn vorige huis hadden we ook zo'n glazige spin (Henk) in de badkamer wonen. Die is toen door de werkster met de stofzuiger opgezogen. Dat vonden wij erg zielig maar na 2 maanden zat Henk er (gelukkig) weer!

Ik ben heel benieuwd of iemand hier het antwoord weet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:01

Vaak lopen er van die zilvervisjes in de badkamer/toilet, die hoef je niet altijd op te merken. Die zullen ze dan wel eten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 12:03

er zijn ook overal beestjes die wij niet kunnen zien omdat ze te klein zijn en hele snelle beestjes die niet te voorschijn komen wanneer wij er zijn... ik denk dat Henk en kornuiten deze eten :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:32

fjordjes schreef:
Vaak lopen er van die zilvervisjes in de badkamer/toilet, die hoef je niet altijd op te merken. Die zullen ze dan wel eten

in dat geval wil ik ook wel een Henk, wel 2 ook :) ondank mijn enorme spinnenfobie %)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:34

Spareribs uit de supermarkt komen van varkens, kun je ook spareribs eten van andere dieren? Ik zou denken van wel maar waarom zouden die dan niet verkocht worden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:35

Over beestjes... waarom.. waaaarom komen vliegen de kamer binnenvliegen, om vervolgens om de lamp te gaan vliegen. De lamp is niet aan, er is geen eten oid, er is hier verder niks te doen, maar blijkbaar is dat hun doel in het leven? Zoek een lamp en vlieg eromheen... why ... :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:36

moonsparkle schreef:
Spareribs uit de supermarkt komen van varkens, kun je ook spareribs eten van andere dieren? Ik zou denken van wel maar waarom zouden die dan niet verkocht worden?

Die van kippen zijn veel te klein en die van koeien zijn weer te groot..
Bepaalde snedes stoofvlees van koeien willen nog wel eens een stuk rib hebben, maar die zijn echt enorm :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:38

Ja koe past misschien moeilijk op de bbq :') en schaap dan? Of zou dat niet vet genoeg zijn en dus niet zo lekker?