[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:48

Ik baal dat ik geen Netflix heb. Hou van dat soort documentaires en series als csi en ncis etc.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:05

Sanet schreef:
Vreselijk... wat ik ook “bijzonder” vind, is dat ze vonden dat de Joden (en anderen) zoveel minder waren en dat ze wel experimenteerden om te zien wat de reactie was, dan waren de Joden ineens wel gelijkwaardig. Maar toch weer niet zo gelijkwaardig dat die experimenten als inhumaan gezien werden.

Zo "bijzonder" vind ik dat dan weer niet. We doen nog altijd experimenteren op dieren, bij voorkeur die soorten die het meest genetisch verwant met de mens zijn. Wellicht dat die über ariers zo ook tegen joden aan keken.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:06

Wij zitten het nu te kijken.
Erg indrukwekkend..

En een herkenbaar stuk wat ook in band of brothers zit..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:46

Varekaj schreef:
Ik baal dat ik geen Netflix heb. Hou van dat soort documentaires en series als csi en ncis etc.

Goedkoopste abbo is geloof ik €7,99 per maand.
Wat houd je tegen. ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:58

Niobe schreef:
Ja, als je even opzij zet hoe gruwelijk het is, is het wel interessant om te zien hoe een mens kan werken.
Zijn ook hele interessante onderzoeken van, hoe ver mensen kunnen gaan.

Deze bijvoorbeeld:
https://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/ ... -mens.html

Hoe toevallig, dit vertelde gisteren iemand tegen mij. Het is echt erg inderdaad dat mensen zo ver kunnen gaan. Zij zei ook dat mensen dan de zaal verlieten en dat ze nooit wisten of ze dan iemand hadden vermoord.

BarbaravdW

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 07:34

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:24

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:01

Je hebt altijd nog het Stanford prison experiment (SPE) van professor Philip Zimbardo.

Dat is die van die klas die werd opgedeeld in gevangenen en bewaarders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:17

@ Tinkerloos: mijn vent :+ Hij ziet geen meerwaarde in Netflix en nou ja, eerlijk is eerlijk, de periodes dat ik alleen thuis ben kijk ik betrekkelijk weinig tv. Mede omdat er geen zak op te zien is wat me interesseert.
Behalve vrijdagavond, dan is het crime night op zes (of is het fox?) en is het bingewatching aan ncis en csi :Y) maar in de zomer zou het dus best kunnen dat de tv een maand lang niet aan staat...

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:35

Heb ook geen Netflix. Merk wel dat er verschillende programma’s zijn die ik zou willen zien.
Maar langs de andere kant, ik heb een abo op Clipmyhorse, twee tijdschriften abo, instagram, bokt, whatsapp, Facebook en ook nog een voltijdsjob! Drie paarden en moet alles alleen doen.
Netflix zou vergif zijn denk ik :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:37

Gewoon je werk opzeggen joh, tijdsverspilling!

:+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:39

Hebben jullie dit wel eens geluisterd? Allemaal heftig, maar bij eentje gaat het over dat een jongen met zijn been in een machine is gekomen en die daarbij geamputeerd is. Hij overleefd het.
https://www.youtube.com/watch?v=EtK5a31T8Vc

Als je in de beschrijving onder de video kijkt, staat daar een link naar een filmpje van die jongen. En daarin zitten foto's van die machine en ook van zijn geamputeerde voet..
Opzich vond ik ze best wel meevallen. Maar met verhaal erbij is het wel ehm, juk, 't zal je maar gebeuren :oo

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:44

Niobe schreef:
Gewoon je werk opzeggen joh, tijdsverspilling!

:+

:P Da’s een idee :D

Yak, arme jonge

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:19

Daphne__ schreef:
Hebben jullie dit wel eens geluisterd? Allemaal heftig, maar bij eentje gaat het over dat een jongen met zijn been in een machine is gekomen en die daarbij geamputeerd is. Hij overleefd het.

Als je in de beschrijving onder de video kijkt, staat daar een link naar een filmpje van die jongen. En daarin zitten foto's van die machine en ook van zijn geamputeerde voet..
Opzich vond ik ze best wel meevallen. Maar met verhaal erbij is het wel ehm, juk, 't zal je maar gebeuren :oo

Oh heftig.
Wat een droogkloot ook trouwens, moest soms wel een beetje om hem lachen. Zal wel een soort overlevingsmodus geweest zijn of zo, wat erg dat je zoiets overkomt en niemand van je collega's het doorheeft. Dan duurt een kwartier echt 2 jaar voor je gevoel denk ik.

Mijn vriend werkt in een papierfabriek, daar hebben ze ook van die machines geloof ik.

En mijn vader heeft ook praktisch zijn hele leven in een papierfabriek gewerkt, ook in de tijd dat de medewerkers nog ringen mochten dragen. Daar zijn nogal eens wat vingers aan verloren geraakt. Ook andere gruwelijke ongelukken trouwens die nog minder goed afliepen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:40

Netflix kan je toch een maand gratis proberen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:47

:j

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:03

Niobe schreef:
Daphne__ schreef:

Oh heftig.
Wat een droogkloot ook trouwens, moest soms wel een beetje om hem lachen. Zal wel een soort overlevingsmodus geweest zijn of zo, wat erg dat je zoiets overkomt en niemand van je collega's het doorheeft. Dan duurt een kwartier echt 2 jaar voor je gevoel denk ik.

Mijn vriend werkt in een papierfabriek, daar hebben ze ook van die machines geloof ik.

En mijn vader heeft ook praktisch zijn hele leven in een papierfabriek gewerkt, ook in de tijd dat de medewerkers nog ringen mochten dragen. Daar zijn nogal eens wat vingers aan verloren geraakt. Ook andere gruwelijke ongelukken trouwens die nog minder goed afliepen.

Ik vind het ook wel shocking dat hij honderd keer moet herhalen waar hij is.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:46

Over werkongevallen gesproken, er is laatst bij een lokaal betonbedrijf een medewerker in de betonmixer gedonderd.
was niet zoveel van over.
ik ken de eigenaar van het bedrijf toevallig, ze zijn er met zn allen goed ziek van geweest.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:18

Laurora schreef:
Over werkongevallen gesproken, er is laatst bij een lokaal betonbedrijf een medewerker in de betonmixer gedonderd.
ik ken de eigenaar van het bedrijf toevallig, ze zijn er met zn allen goed ziek van geweest.

Klinkt meer als een horror.. wat een naar ongeluk bah. Sommige bedrijfsongevallen zijn echt luguber en vervelend. Ook om als collega er bij te zijn of het wel kunnen navertellen en de ander niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:50

Of om de ontdekking te doen.

Een tijd terug is op een schip iemand vermist geraakt. Iedereen zoeken, vonden ze hem in een stortpojp een tiental meters lager tussen een hoop steenpuin wat ze gebruiken voor op de zeebodem. Nog levend van boord gehaald maar nadien toch overleden aan de verwondingen.
Niemand weet hoe het gebeurd is, maar de hele crew was er immens van onder de indruk.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:24

Luxorvalkje schreef:
Je hebt altijd nog het Stanford prison experiment (SPE) van professor Philip Zimbardo.

En ook dit experiment is in twijfel getrokken;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stanford- ... experiment

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:32

Daphne__ schreef:

Jee, recording is tenenkromend (sorry) hoe vaak hij heeft moeten vertellen wat het adres is en dat zn been er af lag...wonder dat ie niet idd is doodgebloed

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:50

Luxorvalkje schreef:

Hierover is / was ook een film op Netflix. Echt bizar inderdaad!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:13

Ik heb eindelijk tijd om die Netflix docu te kijken.
Onbeschrijfelijk...Hóe kun je dit toch iemand aandoen. Nazi-barbarism noemen ze het en barbaars is het ;( :n
Stapels en stapels van naakte, dode mensen..
Ze nemen de Nazi kampbewaarders, die ze gevangen hebben, mee en die moeten kijken naar wat ze hebben gedaan maar het lijkt ze geeneens te interesseren
De opluchting op de gezichten van degenen die gered zijn...

Wat is propaganda toch een gevaarlijk iets...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:25

Laurora schreef:

Je bedoelt niet de vrachtauto, maar de menger die het beton maakt voordat het in de vrachtwagen gedropt wordt? ‘Knap’ dat dat gelukt is. Zitten normaal gesproken minstens 2 beveiligingen op, in de praktijk vaak 3.

Maar als het dan toch mis gaat krijg je als slachtoffer nauwelijks de kans om te schrikken voordat je aan stukken gaat helaas. Beton is een mengsel van water, cement en grind. De wrijving van het grind met de stalen mengschoepen maakt ze vlijmscherp. We hebben bij mijn vroegere werkgever een medewerker gehad die tot 2x toe een stukje vinger verloren is bij het schoonmaken van de menger: even niet opletten, je vastgrijpen aan zo’n schoep en hoppa....weg vingertop.