Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:46

Zinzi_jewel schreef:
Crap zeg
Toto rosanna
In april 82
Ik doe niet meer mee |(

Toen was ik nog niet eens geboren :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:57

Ailill schreef:
Nee. En al zou ik er een reden voor kunnen bedenken, dan nog denk ik dat het bij mij ligt. Kan nu roepen dat ie jonger is, iets kort dan ik ben of anderen redenen.

Ergens ben ik denk ik bang om weer een aantal jaren weg te gooien. Ergens wil ik me nog niet binden. Ergens, heel veer weg, zit er toch nog een klein stukje gevoel voor mijn ex.

Ergens ben ik gewoon een moeilijk persoon.

Ooit zal ik de ware vinden.

Ergens.

:')

OMG.. Dit dus precies!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:01

Mijn lijstje. Ach niet verkeerd toch. :D
Afbeelding

Berdien lekker *\o/*

Allil :(:) als ik zo lees wil je wel maar durf je niet of ben je bang om iets te missen. Daar toevallig pas iets over gelezen de huidige jongere generatie daters fear of missing out. Oftewel niks doen want wie weet loopt er een nog perfecter persoon rond.

Maar ik sta daar denk ik in als berdien. Waarom maar niets doen want dan heb je ook geen pijn. Maar dan mis je ook de leuke dingen met mensen *\%/* daar is het leven toch te leuk voor.

Mijn vader zegt altijd de mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Erg waar :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:04

Ailill schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Crap zeg
Toto rosanna
In april 82
Ik doe niet meer mee |(

Toen was ik nog niet eens geboren :')

Ik ben een fossiel ( zo onderhand)

Daarom vindt ik niks om te daten.
En weet niet eens of ik het heel erg vindt .
Behalve geen sex dan . Dat is wel erg .

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:06

SophievdV schreef:
Ailill schreef:
Nee. En al zou ik er een reden voor kunnen bedenken, dan nog denk ik dat het bij mij ligt. Kan nu roepen dat ie jonger is, iets kort dan ik ben of anderen redenen.

Ergens ben ik denk ik bang om weer een aantal jaren weg te gooien. Ergens wil ik me nog niet binden. Ergens, heel veer weg, zit er toch nog een klein stukje gevoel voor mijn ex.

Ergens ben ik gewoon een moeilijk persoon.

Ooit zal ik de ware vinden.

Ergens.

OMG.. Dit dus precies!

En dit zouden mijn woorden kunnen zijn .
Behalve over ex , maar wel een BFF
Die ik erg heb gemist.
Maar wat nu oké is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:08

Zinzi_jewel schreef:
Ik ben een fossiel ( zo onderhand)

Daarom vindt ik niks om te daten.
En weet niet eens of ik het heel erg vindt .
Behalve geen sex dan . Dat is wel erg .

Ik ben hier denk ik de oudste. Heb sarah inmiddels gezien hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:10

Karuna, ik had daar dit weekend nog een gesprek over met iemand op Tinder.. We hadden het over scharrelen/fwb, hij vond dat maar onzin, want hij zocht liefde en geen s*x (was dus ook meteen duidelijk dat zo iemand niet bij mij past :') Veelste serieus..) Dus ik zei, ik ben 2 jaar single, moet ik dan maar 2 jaar als een non leven? Gaan wachten op mr perfect? Ik neem het risico gewoon en zie wel hoe het loopt :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:12

Relaxed waarover? Ah wacht even Over wat het verschil is :j . Zo zie je maar wat voor naam je eraan hangt. Gelukkig is dat voor ieder anders en gelukkig is die keuze er ook. :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:13

Zinzi, je bent jonger dan ik hoor :')
Karuna is iets ouder, ik zit ertussenin ongeveer..

Maar ik denk dat veel mensen wel hebben wat Ailill heeft, en dat een groot aantal met minder genoegen neemt, wat niet wil zeggen dat je dan niet heel gelukkig kunt zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:15

karuna schreef:
Relaxed waarover? Ah wacht even Over wat het verschil is :j . Zo zie je maar wat voor naam je eraan hangt. Gelukkig is dat voor ieder anders en gelukkig is die keuze er ook. :j

Mijn reactie was hierop, beetje onduidelijk.. Deze jongen ging dus ook alleen maar voor de ware en voor datgene wat hij nodig had (echte liefde) Tot die tijd stond alles bij hem on hold.. Sluit dus wel aan bij wat jij hieronder zegt :j

karuna schreef:
Allil :(:) als ik zo lees wil je wel maar durf je niet of ben je bang om iets te missen. Daar toevallig pas iets over gelezen de huidige jongere generatie daters fear of missing out. Oftewel niks doen want wie weet loopt er een nog perfecter persoon rond.

Maar ik sta daar denk ik in als berdien. Waarom maar niets doen want dan heb je ook geen pijn. Maar dan mis je ook de leuke dingen met mensen *\%/* daar is het leven toch te leuk voor.

Mijn vader zegt altijd de mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Erg waar :j

karuna
Drukke kabouter

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:18

Ah ok op die manier. Ik zie dat bij lease dochter. Die wil eigenlijk heel graag een vriendje maar werkelijk alles en iedereen wordt afgewezen ivm uiterlijk, zoals te klein te weinig haar te gekke neus, verkeerde schoenen te serieus, niet serieus genoeg enz. Moet perfect zijn of niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:21

Maar dan hebben ze toch of bindingsangst of is het toch de ware niet.. want anders heb je dat niet denk ik... ?

Voor die andere persoon alleen maar betere dat ze afgewezen worden, want anders houden ze altijd ergens het gevoel niet goed genoeg te zijn, en dat is ook heel naar..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:26

Artikel was boeiend om te lezen. Geen idee meer waar ik het heb gelezen kan best viva zijn. Maar schijnt typisch een probleem te zijn van mensen van 30 en jonger ongeveer. Alleen perfectie willen of iets beginnen maar blijven rondkijken want wie weet is er een beter nieuwer frisser exemplaar ergens maar daardoor onrustig blijven of eeuwig vrijgezel terwijl ze wanhopig op zoek zijn naar de prins op het witte paard of de prinses in de toren

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:29

ja maar dat is toch logisch? De hele samenleving is veranderd..

vroeger was het veel gangbaarder om getrouwd te zijn, helemaal voor een vrouw die kinderen wilde (en achter het aanrecht bleef staan, dat gaat lastig zonder man).
Nu zijn mensen veel onafhankelijker en daardoor waarschijnlijk ook veel kritischer.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:32

Volgens mij is dat met meer dingen bij onze generatie, we hebben zoveel keus.. Ook in banen/opleidingen :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:45

Ik heb dat artikel ook gelezen, herkende me er zelf ook wel wat in eigenlijk :j Maar dan meer wat de "verslaving" van het swipen, en sneller iemand een kans geven, want stel dat het toch mr. Perfect is. Toen ik met mijn ex had mistte ik Tinder niet, maar merkte het wel dat het niet helemaal goed zat toen ik weer naar anderen kon kijken en dacht wauw jou zou ik wel doen :')
Sinds mijn twee weken durende tinderstop rond pasen ben ik wel minder obsessief ermee bezig en kan ik zo ook een tijd niet swipen, maar het is toch wel een rare gewaarwording dat het je zo bezig houd zegmaar.

Ik ben onderweg naar Zwolle, eetdate met Utrechtjongen! Maar wel vriendschappelijk, geen verdere bijbedoelingen (van mijn kant iig := )

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:08

Cer schreef:
Maar dan hebben ze toch of bindingsangst of is het toch de ware niet.. want anders heb je dat niet denk ik... ?

Voor die andere persoon alleen maar betere dat ze afgewezen worden, want anders houden ze altijd ergens het gevoel niet goed genoeg te zijn, en dat is ook heel naar..
Eigenlijk is bindingsangst juist verlatingsangst en verlatingsangst is bindingsangst. Om het nog ingewikkelder te maken :P

Zou zomaar kunnen hoor. Sterker nog, ik denk inderdaad dat ik hier wat 'last' van heb. Wat ik voornamelijk bedoel is dat ik geen tijd wil verspillen als het toch niet gaat werken. 1/2/3 keer op date is prima, maar daarna wil ik wel een keuze gemaakt hebben/maken.

Artikel lijkt me interessant.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:08

Relaxed schreef:
Volgens mij is dat met meer dingen bij onze generatie, we hebben zoveel keus.. Ook in banen/opleidingen :j
Jep, de opties zijn eindeloos. Welkom in het digitale tijdperk :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:11

Aillil waarom wil je dan al een keuze gemaakt hebben? Je hebt nog je hele leven tijd? Niet alles is een quick fix. Soms moet je de tijd nemen voor iets. Door snel snel kun je mogelijk mensen afwijzen die misschien met wat tijd van beide kanten het lang heel fijn met elkaar kunnen hebben.

Dat gezegd hebbende ben daarin wel blij dat ik in een rustiger tijd ben opgegroeid in een klein dorpje met weinig afleiding om me heen

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:11

Ailill schreef:
Cer schreef:

Eigenlijk is bindingsangst juist verlatingsangst en verlatingsangst is bindingsangst. Om het nog ingewikkelder te maken :P

Zou zomaar kunnen hoor. Sterker nog, ik denk inderdaad dat ik hier wat 'last' van heb. Wat ik voornamelijk bedoel is dat ik geen tijd wil verspillen als het toch niet gaat werken. 1/2/3 keer op date is prima, maar daarna wil ik wel een keuze gemaakt hebben/maken.

Artikel lijkt me interessant.

Volgens mij is dit hem, al heb ik hem via een andere site gelezen
https://nos.nl/l/2211168

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:14

Was een ander artikel dat ik gelezen had. Of zelfde onderzoek wat vrijer geschreven. Wat ik gelezen heb wat inclusief psychologen en ging de diepte in, heb het op papier gelezen. Maar de strekking is het zelfde

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:16

karuna schreef:
Aillil waarom wil je dan al een keuze gemaakt hebben? Je hebt nog je hele leven tijd? Niet alles is een quick fix. Soms moet je de tijd nemen voor iets. Door snel snel kun je mogelijk mensen afwijzen die misschien met wat tijd van beide kanten het lang heel fijn met elkaar kunnen hebben.

Dat gezegd hebbende ben daarin wel blij dat ik in een rustiger tijd ben opgegroeid in een klein dorpje met weinig afleiding om me heen
Goede vraag. Komt denk ik bij het principe vandaan dat het, zeker gevoelsmatig en ook die kriebel, direct goed moet zitten. Anders geloof ik d'r niet in. Berust, nogmaals, voornamelijk om vorige ervaringen: 2 keer direct bam en 2 keer direct twijfel en is het toen ook niet geworden. Zeker bij de laatste ben ik hier te lang mee door gegaan en heb haar ook echt daar pijn mee gedaan. Daarom wil ik het nu snel voelen/weten.

Ik ben daar denk ik ook een rare in hoor, ben echt een gevoelsmens en wil eigenlijk direct 'resultaat'.

Je laatste punt snap ik. Echter, hier ook opgegroeid in een rustig dorp en tot mijn 15e was het digitale nog lang niet zo booming zoals nu, dus een soort van randgeval ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:18

Yvankaxx schreef:
Volgens mij is dit hem, al heb ik hem via een andere site gelezen
https://nos.nl/l/2211168
Deze heb ik een tijd terug al gelezen, interessant artikel :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:28

Ga ik een vraag hier neergooien omdat lijkt het meer mensen hier mee worstelen. Wat is dan belangrijker, gillend verliefd (wetende dat dat gevoel een chemische reactie is die gegarandeerd stopt na paar weken of maanden) of eerst een goede vriendschap en van daar verder omdat al dan duidelijk is dat je het met elkaar kunt vinden. Of is dat het men wil tegenwoordig snel lichamelijke actie hebben? Vroeger "liep" je eerst langere tijd met elkaar met gestolen kusjes en knuffels voor je daadwerkelijk verder ging. Of is dat ook weer iets van de snelle alles is altijd voor handen en wel nu maatschappij (mobiele telefoons dus altijd bereikbaar ipv een aan een touwtje) winkels die altijd open zijn, krediet voor telefoon ipv eerst sparen enz. Niet meer kunnen accepteren dat je soms moet sparen of wachten voor iets kan. En soms kan iets gewoon niet. En ook teleurstellingen en afwijzingen horen bij het leven en maakt een mens sterker

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:32

karuna schreef:
Ga ik een vraag hier neergooien omdat lijkt het meer mensen hier mee worstelen. Wat is dan belangrijker, gillend verliefd (wetende dat dat gevoel een chemische reactie is die gegarandeerd stopt na paar weken of maanden) of eerst een goede vriendschap en van daar verder omdat al dan duidelijk is dat je het met elkaar kunt vinden. Of is dat het men wil tegenwoordig snel lichamelijke actie hebben? Vroeger "liep" je eerst langere tijd met elkaar met gestolen kusjes en knuffels voor je daadwerkelijk verder ging. Of is dat ook weer iets van de snelle alles is altijd voor handen en wel nu maatschappij (mobiele telefoons dus altijd bereikbaar ipv een aan een touwtje) winkels die altijd open zijn, krediet voor telefoon ipv eerst sparen enz. Niet meer kunnen accepteren dat je soms moet sparen of wachten voor iets kan. En soms kan iets gewoon niet. En ook teleurstellingen en afwijzingen horen bij het leven en maakt een mens sterker
Ooh ik wilde er even voor gaan zitten, maar ga zo afsluiten hier op kantoor en dan op huis aan.

Alvast kort: Die chemische reactie bleef bij beide relaties tot de laatste dag aanwezig. Dan heb je het over de feromonen/fysieke aantrekkingskracht, toch? Was bij beide relaties bizar goed. Libido/frequentie sex werd ook niet minder, in tegendeel zelfs :P