eilleen333 schreef:Macs schreef:Tonga![]()
Helemaal te gek!!!
En waarom heeft China tig departementen? Hoezo doet Hong Kong los mee?!
Omdat het een los land is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LisaaBloem schreef:Janine1990 schreef:Ik begrijp inmiddels dat de kater die mijn motorkap heeft besproeid, dit ook doet met mijn schuur en voordeur...Voordeur niet zo heel erg, dat ruik ik maar heel erg af en toe. Maar ik kwam net in de schuur en allemachtig wat een meur
Hoe kan ik dit tegengaan?
Schuur wordt komend voorjaar trouwens opnieuw in een beits gezet denk ik. Weet niet of dat ook helpt...
Er is een spray te koop, Urine-Off heet dat. Werkt goed tegen de penetrante geur
Edit: https://www.medpets.nl/urineoff+kat/?lpc=478-464-499
Janine1990 schreef:LisaaBloem schreef:
Ik begrijp inmiddels dat de kater die mijn motorkap heeft besproeid, dit ook doet met mijn schuur en voordeur...Voordeur niet zo heel erg, dat ruik ik maar heel erg af en toe. Maar ik kwam net in de schuur en allemachtig wat een meur
Hoe kan ik dit tegengaan?
Schuur wordt komend voorjaar trouwens opnieuw in een beits gezet denk ik. Weet niet of dat ook helpt...
Er is een spray te koop, Urine-Off heet dat. Werkt goed tegen de penetrante geur
Edit: https://www.medpets.nl/urineoff+kat/?lpc=478-464-499
LisaaBloem schreef:Wat bedoel je? Dat het kitten dan ook gaat sproeien of juist niet?
eilleen333 schreef:Het is een administratieve regio toch?, maar hoort wel bij volksrepublieken China. Dus onzin dat ze los lopen als Korea ook als 1 loopt. Vind ik :p
NinaCharlie schreef:eilleen333 schreef:Het is een administratieve regio toch?, maar hoort wel bij volksrepublieken China. Dus onzin dat ze los lopen als Korea ook als 1 loopt. Vind ik :p
Niet helemaal. Mensen uit Hong Kong hebben ook een "Hong Kong nationaliteit"/paspoort. Geen regulier Chinees paspoort. Het is dus meer dan enkel een administratieve regio.
Janine1990 schreef:LisaaBloem schreef:Wat bedoel je? Dat het kitten dan ook gaat sproeien of juist niet?
Waauw, wat een heldere reactie van mijIk was duidelijk niet helemaal bij de les
![]()
Ik ben voornemens om een poes te kopen, dus echt gesproei krijg je dan natuurlijk niet. Maar ik vraag me af of het dieren ook echt wegjaagt? Want dat spul bestaat toch ook? Dat katten niet meer in de buurt willen komen...
Edit: Nog vager zie ik nu... Is het niet zo dat mijn kitten op de vlucht slaat wanneer ik dit spul gebruik?
Janine1990 schreef:LisaaBloem schreef:Wat bedoel je? Dat het kitten dan ook gaat sproeien of juist niet?
Waauw, wat een heldere reactie van mijIk was duidelijk niet helemaal bij de les
![]()
Ik ben voornemens om een poes te kopen, dus echt gesproei krijg je dan natuurlijk niet. Maar ik vraag me af of het dieren ook echt wegjaagt? Want dat spul bestaat toch ook? Dat katten niet meer in de buurt willen komen...
Edit: Nog vager zie ik nu... Is het niet zo dat mijn kitten op de vlucht slaat wanneer ik dit spul gebruik?
LisaaBloem schreef:Haha ik snap je, het jaagt de katten niet weg maar zorgt ervoor dat de plaats waar gesproeid is niet meer aantrekkelijk ruikt om nogmaals te sproeien. Als ze urinesporen ruiken sproeien ze graag weer op diezelfde plek. Zal dus geen invloed hebben op het kitten
Edit: er is inderdaad spul wat ze helemaal afschrikt maar dat is niet hetzelfde als de urine-off
oomens schreef:Verder doet er ook nog een 'Chinees Taipei' (o.i.d.) mee, omdat de Republiek China (=wat wij Taiwan noemen) niet door de Volksrepubliek China (=dat deel van China dat communistisch is geworden onder Mao; de rest van China dus) wordt erkend.
NinaCharlie schreef:oomens schreef:Verder doet er ook nog een 'Chinees Taipei' (o.i.d.) mee, omdat de Republiek China (=wat wij Taiwan noemen) niet door de Volksrepubliek China (=dat deel van China dat communistisch is geworden onder Mao; de rest van China dus) wordt erkend.
En ook Chinees Taipei (Taiwan) geldt als een aparte nationaliteit.China maakt het er in elk geval niet veel makkelijker op...
eilleen333 schreef:NinaCharlie schreef:
En ook Chinees Taipei (Taiwan) geldt als een aparte nationaliteit.China maakt het er in elk geval niet veel makkelijker op...
En dan snap ik dus niet waarom dat land niet gewoon Taiwan heet. Of gewoon Republic of China. Want zo heten ze dus wel, alleen op (sport)evenementen is het dan weer Chinese Taipei...
Cowboy55 schreef:eilleen333 schreef:En dan snap ik dus niet waarom dat land niet gewoon Taiwan heet. Of gewoon Republic of China. Want zo heten ze dus wel, alleen op (sport)evenementen is het dan weer Chinese Taipei...
Dat laatste wil China niet. Dat eerste willen ze wellicht zelf niet?