Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:16

eilleen333 schreef:
Macs schreef:
Tonga :D :')

Helemaal te gek!!!

En waarom heeft China tig departementen? Hoezo doet Hong Kong los mee?!

Omdat het een los land is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:16

Macs schreef:
Ja dat is gewoon geneuzel :=
Maaar waaauw Korea onder 1 naam? :wow:

Dat vind ik dan dus wel tof. China helemaal moeilijk doen en Korea staat daar gezamenlijk! Daar kan ik dan kippenvel van krijgen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:17

Trui schreef:
En is singapore een land?

Een republiek zelfs.

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:20

Hong Kong is een land en Singapore een op zichzelf staande republiek.

Dat Korea als 1 uit komt vind ik wel heel erg mooi eigenlijk.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:21

Het is een administratieve regio toch?, maar hoort wel bij volksrepublieken China. Dus onzin dat ze los lopen als Korea ook als 1 loopt. Vind ik :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:22

LisaaBloem schreef:
Janine1990 schreef:
Ik begrijp inmiddels dat de kater die mijn motorkap heeft besproeid, dit ook doet met mijn schuur en voordeur... :') Voordeur niet zo heel erg, dat ruik ik maar heel erg af en toe. Maar ik kwam net in de schuur en allemachtig wat een meur :') Hoe kan ik dit tegengaan?

Schuur wordt komend voorjaar trouwens opnieuw in een beits gezet denk ik. Weet niet of dat ook helpt...

Er is een spray te koop, Urine-Off heet dat. Werkt goed tegen de penetrante geur :)

Edit: https://www.medpets.nl/urineoff+kat/?lpc=478-464-499

Thanks, ik begrijp dat het er ook voor zorgt dat de katten niet terugkomen naar een bepaalde plek... Maar als ik straks zelf een kitten neem, krijg ik dan niet hetzelfde?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:29

Janine1990 schreef:
LisaaBloem schreef:

Ik begrijp inmiddels dat de kater die mijn motorkap heeft besproeid, dit ook doet met mijn schuur en voordeur... :') Voordeur niet zo heel erg, dat ruik ik maar heel erg af en toe. Maar ik kwam net in de schuur en allemachtig wat een meur :') Hoe kan ik dit tegengaan?

Schuur wordt komend voorjaar trouwens opnieuw in een beits gezet denk ik. Weet niet of dat ook helpt...

Er is een spray te koop, Urine-Off heet dat. Werkt goed tegen de penetrante geur :)

Edit: https://www.medpets.nl/urineoff+kat/?lpc=478-464-499

Thanks, ik begrijp dat het er ook voor zorgt dat de katten niet terugkomen naar een bepaalde plek... Maar als ik straks zelf een kitten neem, krijg ik dan niet hetzelfde?[/quote]

Wat bedoel je? Dat het kitten dan ook gaat sproeien of juist niet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:32

LisaaBloem schreef:

Waauw, wat een heldere reactie van mij :') Ik was duidelijk niet helemaal bij de les :+

Ik ben voornemens om een poes te kopen, dus echt gesproei krijg je dan natuurlijk niet. Maar ik vraag me af of het dieren ook echt wegjaagt? Want dat spul bestaat toch ook? Dat katten niet meer in de buurt willen komen...

Edit: Nog vager zie ik nu... Is het niet zo dat mijn kitten op de vlucht slaat wanneer ik dit spul gebruik?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:34

eilleen333 schreef:
Het is een administratieve regio toch?, maar hoort wel bij volksrepublieken China. Dus onzin dat ze los lopen als Korea ook als 1 loopt. Vind ik :p

Niet helemaal. Mensen uit Hong Kong hebben ook een "Hong Kong nationaliteit"/paspoort. Geen regulier Chinees paspoort. Het is dus meer dan enkel een administratieve regio.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:36

NinaCharlie schreef:
eilleen333 schreef:

Niet helemaal. Mensen uit Hong Kong hebben ook een "Hong Kong nationaliteit"/paspoort. Geen regulier Chinees paspoort. Het is dus meer dan enkel een administratieve regio.

klopt... zo staat het op wikipedia :')
Maar het is wel meer dan bijvoorbeeld een staat in de USA ofzo... meer op zichzelf staand en wel een echte eigen nationaliteit als inwoner.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:38

Ah oké. Wikipedia is ook niet heel betrouwbaar natuurlijk, maar ik hoor dit echt voor het eerst, haha!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:40

Janine1990 schreef:
LisaaBloem schreef:

Waauw, wat een heldere reactie van mij :') Ik was duidelijk niet helemaal bij de les :+

Ik ben voornemens om een poes te kopen, dus echt gesproei krijg je dan natuurlijk niet. Maar ik vraag me af of het dieren ook echt wegjaagt? Want dat spul bestaat toch ook? Dat katten niet meer in de buurt willen komen...

Edit: Nog vager zie ik nu... Is het niet zo dat mijn kitten op de vlucht slaat wanneer ik dit spul gebruik?

Haha ik snap je, het jaagt de katten niet weg maar zorgt ervoor dat de plaats waar gesproeid is niet meer aantrekkelijk ruikt om nogmaals te sproeien. Als ze urinesporen ruiken sproeien ze graag weer op diezelfde plek. Zal dus geen invloed hebben op het kitten :)

Edit: er is inderdaad spul wat ze helemaal afschrikt maar dat is niet hetzelfde als de urine-off :)
Laatst bijgewerkt door LisaaBloem op 09-02-18 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:41

:j Klopt. De regels zijn ook iets afwijkend. Als iemand met een regulier Chinees paspoort Nederland binnen wil komen is een visum nodig. Als iemand met een Hong Kong paspoort binnen wil komen hoeft dat niet, wanneer hij/zij maximaal 90 dagen verblijft. Niet relevant voor de Olympische Spelen maar dat geeft wel een voorbeeld over dat ze wel degelijk meer verschillen dan zo op het eerste gezicht lijkt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:43

Janine1990 schreef:
LisaaBloem schreef:

Nee, het breekt de eiwitten in de urine af waardoor de stank weggaat en de kans een stuk kleiner wordt dat er weer gepist/gesproeid wordt op die plek.
Nu hangt er een pislucht, en dat wordt telkens opnieuw besproeid om de geurvlaggen opnieuw uit te zetten, komen er andere katten langs dan gaan die er met wat pech overheen sproeien en krijg je een soort ver-pis-wedstrijd omdat er strijd is om dat stukje territorium.
Mocht dit zo doorgaan en je hebt tzt een eigen wat dominanter ingestelde kat dan heb je kans dat die ook mee gaat doen.
Of als een andere kat tegen je deur opzeikt dat jouw kat dat binnen ook tegen diezelfde deur gaat doen.
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 09-02-18 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:43

Verder doet er ook nog een 'Chinees Taipei' (o.i.d.) mee, omdat de Republiek China (=wat wij Taiwan noemen) niet door de Volksrepubliek China (=dat deel van China dat communistisch is geworden onder Mao; de rest van China dus) wordt erkend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:44

LisaaBloem schreef:
Haha ik snap je, het jaagt de katten niet weg maar zorgt ervoor dat de plaats waar gesproeid is niet meer aantrekkelijk ruikt om nogmaals te sproeien. Als ze urinesporen ruiken sproeien ze graag weer op diezelfde plek. Zal dus geen invloed hebben op het kitten :)

Edit: er is inderdaad spul wat ze helemaal afschrikt maar dat is niet hetzelfde als de urine-off :)

Oké thanks! *\o/*

Vind het te leuk om katten in de tuin te hebben namelijk :') Alleen jammer dat niet iedereen hier de katten heeft geholpen, het geruzie begint al aardig namelijk :')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:50

oomens schreef:
Verder doet er ook nog een 'Chinees Taipei' (o.i.d.) mee, omdat de Republiek China (=wat wij Taiwan noemen) niet door de Volksrepubliek China (=dat deel van China dat communistisch is geworden onder Mao; de rest van China dus) wordt erkend.

En ook Chinees Taipei (Taiwan) geldt als een aparte nationaliteit. _O- China maakt het er in elk geval niet veel makkelijker op...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:53

Ach, komen Noord-Ierland (UK) en 'gewoon' Ierland ook niet samen voor de OS? :))

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:56

Piekosjj schreef:
Ach, komen Noord-Ierland (UK) en 'gewoon' Ierland ook niet samen voor de OS? :))

Dat mag, maar Ieren mogen ook apart uitkomen voor Noord-Ierland in plaats van GBR

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:01

Piekosjj schreef:

en Nederland en België? O:)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:04

NinaCharlie schreef:
oomens schreef:

En ook Chinees Taipei (Taiwan) geldt als een aparte nationaliteit. _O- China maakt het er in elk geval niet veel makkelijker op...

En dan snap ik dus niet waarom dat land niet gewoon Taiwan heet. Of gewoon Republic of China. Want zo heten ze dus wel, alleen op (sport)evenementen is het dan weer Chinese Taipei...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:12

eilleen333 schreef:
NinaCharlie schreef:

En dan snap ik dus niet waarom dat land niet gewoon Taiwan heet. Of gewoon Republic of China. Want zo heten ze dus wel, alleen op (sport)evenementen is het dan weer Chinese Taipei...

Dat laatste wil China niet. Dat eerste willen ze wellicht zelf niet?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:02

Cowboy55 schreef:
eilleen333 schreef:

Dat inderdaad. Weet iemand eigenlijk of FYROM meedoet? Ook zo'n ingewikkelde kwestie. Ligt nogal gevoelig bij hun buurland FOPOG.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:42

oomens schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat inderdaad. Weet iemand eigenlijk of FYROM meedoet? Ook zo'n ingewikkelde kwestie. Ligt nogal gevoelig bij hun buurland FOPOG.

Ja, FOPOG had zoiets van WTF? Terwijl FYROM juist FTW was.....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:44

:')