Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
YvonneV schreef:DuoPenotti schreef:Maar leao was gelijk aan mavo zeg maar. Dus gewoon middelbaar beroepsonderwijs
Nee LEAO was Lager Economisch en Administratief Onderwijs en
MAVO Middelbaar Algemeen Vormend Onderwijs
pmarena schreef:Ja, en...? Ik heb mijn HAVO-diploma gehaald. Was echt ontzettend klaar met school dus ben van 3 Atheneum naar 4 HAVO gegaan, beste keuze die ik had kunnen makenMaar wellicht toen tussen aanbod van een type-cursus doorgeglipt ofzo? Ik weet het niet. Het was geen vak bij mij op school in ieder geval.

YvonneV schreef:DuoPenotti schreef:Maar leao was gelijk aan mavo zeg maar. Dus gewoon middelbaar beroepsonderwijs
Nee LEAO was Lager Economisch en Administratief Onderwijs en
MAVO Middelbaar Algemeen Vormend Onderwijs
En kan dus keurig met 2 tot 4 vingers typen.
Neonlight schreef:MAVO is in ieder geval geen beroepsonderwijs wat LEAO wel was. Ik heb ook geen typen op de MAVO gehad.En kan dus keurig met 2 tot 4 vingers typen.
![]()
Tussen LEAO en MAVO zat wel een verschil, en dat is inderdaad niveaus. MAVO mocht je een paar vakken op C niveau doen en de rest moest op D nivo gedaan worden. LEAO was op B/C nivo, een enkele uitzondering naar een los vak op D nivo.
Vanuit de MAVO kon je ook doorstromen naar de HAVO, vanuit LEAO doorgaans niet (of ze moeten alles op D niveau hebben gedaan, maar dan zaten ze niet op de LEAO maar op de MAVO).

Huh? Sokje_6 schreef:Als kind keken wij graag naar het programma Taarten van Abel. Ik kom er net pas achter, door dit nieuwsartikel, dat die bakker helemaal niet Abel heetHuh?

Als hij nu verteld over zijn vakantie's dan hoor ik er wel Francorchamps in, maar ook nogsteeds frankhuisjan.