Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:45

Seventeen schreef:
Ik vroeg mij af hoeveel tijd er gemiddeld verstrijkt als je knippert. :')

Citaat:
Het knipperen met het oog gebeurt in een reflex. Een knipoog duurt tussen de 300 en 400 milliseconden.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Knipperen

Britta31

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:44

De buren krijgen een nieuw dak.Alles ligt nu open en s'avonds met plasic goed ingepakt.Maar met deze wind en regen wordt alles toch nat en loopt de regen ook naar beneden?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:10

Free2 schreef:
saddledancer schreef:

Heeft dat er niet mee te maken dt je met springm vaak al voor de vorige klaar is de bak in mag on te 'verkennen' ? Lijkt me lastig als je dan net lekker in je ritme zit en je moet weer stoppen om te groeten

Dat wat jij zegt is hoe het nu gaat: Als degene vóór je bezig is mag jij de ring in om daar alvast wat te draven of te stappen. Als de ander klaar is ga je richting het juryhok, je groet en begint met het parcours. Maar het gaat mij erom waarom we niet ná het parcours groeten :)

Ohja zo hee, lekker wakker haha
Ik groet eigenlijk sowieso nooit echt bij t springen, gewoon een knikje voor en na :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:21

Britta31 schreef:
De buren krijgen een nieuw dak.Alles ligt nu open en s'avonds met plasic goed ingepakt.Maar met deze wind en regen wordt alles toch nat en loopt de regen ook naar beneden?

Als ze het goed doen w.b.t. inpakken komt er geen druppel water naar binnen.
Toen wij een nieuw dak kregen werd er een groot blauw zeil over het gehele dak gelegd.Ook toen was er regen/hagel en wind,maar er is geen druppel waren binnen gekomen.
Dus als ze het goed doen w.b.t. afdekken,is het waterdicht en kan de wind er niet onder slaan.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:33

Waarom klinkt het verschil tussen een 6,9 of een 7 zo groot? :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:45

Omdat een zeven hoger is dan een 6,9.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:53

Maar het verschil tussen een 7 en een 8 vind ik minder groot klinken dan tussen 6,9 en 7. Hoe komt dat?

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:53

Omdat de focus eigenlijk meer ligt op het eerste cijfer. Je merkt het ook bij 7,9-8 5,9-6 8,9-9 9,9-10 etc.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:56

Met het verschil tussen 6/7 en 7/8 is even groot, en toch klinkt het verschil tussen 6,9/7 groter dan 6/7

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:03

Niet te moeilijk doen hoor, de week is nog niet doormidden :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:05

Waarom zeggen nederlanders witlof en wij belgen witloof?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:47

Volgens mij is het een loof (loofgroente?), dus het zal witloof zijn geweest maar in Nederland verbasterd naar witlof.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:08

Nederlanders zijn gewoon eigenwijs en willen er een eigen woord voor hebben denk ik :)

(En nee ik ben zelf ook Nederlandse dus ben nu net zo goed mezelf eigenwijs aan het noemen)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:37

Namen en termen zijn gewoon streek/landgebonden.

Zo vind ik het ook vreemd dat zee en meer in het Duits exact het omgekeerde betekend (See en Meer) terwijl ze het wel weer hebben over Nord en Ostsee (noord en oostzee)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:29

Erm... In België spreken ze o.a. Nederlands en Nederland bestaat iets langer dan België dus als t ergens is verbasterd is de kans groter dat dat in België is gebeurd.. (Goed nu wil t toeval wel dat witlof ontdekt werd/zijn intrede deed tijdens de Belgische revolutie, dus is het op dit punt eigenlijk wel onbeslist := ) Denk aan het woord proper en diverse andere termen die in Nederland niet standaard zijn. Witloof kun je ook in Nederland gebruiken, alleen is de term niet gebruikelijk hier. Beiden is juist.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:42

wortelsussie schreef:
Bestaat er een app waar je zelf tijd kan instellen? Oke, dit is niet duidelijk probeer het uit te leggen...

Voorbeeld voor longeren, het is vervelend als je steeds op je mobiel voor de tijd moet kijken.
Bestaat er een app waar je zelf ene training progamma in kan stellen die om de zoveel minuten die je zelf instelt ene piep af geeft waardoor je weet wat je moet doen.
Bijv:
na 5 min piep, na 3 min piep, na 1 min piep en zo verder?

Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:29

Sammie schreef:
Erm... In België spreken ze o.a. Nederlands en Nederland bestaat iets langer dan België dus als t ergens is verbasterd is de kans groter dat dat in België is gebeurd.. (Goed nu wil t toeval wel dat witlof ontdekt werd/zijn intrede deed tijdens de Belgische revolutie, dus is het op dit punt eigenlijk wel onbeslist := )

Pardon?

In Frankrijk kent iedereen die tekst van Julius Caesar, 'dat de Belgen de dappersten aller Galliërs zijn'.

Onze zuiderburen weten dat vast ook wel - maar wij hebben de oorlog verloren (de zuidelijke nederlanden wensen die botte noorderlingen niet langer, 1830) en dan krijg je dit soort vertekeningen van het collectieve geheugen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:35

Sammie, je beledigt de Belgen :') hahaha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:42

Zal wel weer eens niet. := waarom snap ik niet. Ik heb thans niks gezegd dat Belgen niet dapper zouden zijn. :+. Belgica was vroeger een veel gebruikte benaming voor de hele streek en t heeft meerdere benamingen gehad, maar het land België bestaat toch echt nog maar sinds 1830. Daarvoor was t gebied gewoon onderdeel van het VK der Nederlanden. Tegen de zin van de meeste inwoners, logisch anders was de Belgische revolutie er nooit geweest.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:45

Hahaha :=
Je hebt helemaal gelijk!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:47

Eh - kijk just fot fun eens in een historische atlas, als je zo'n ding kunt vinden.

Van 1815 (....een beslissing van het congres van Wenen....) tot 1830 maakten ze deel uit van het gloednieuwe koninkrijk der nederlanden dat de republiek verving.

En nee, ze lustten koning Willem I niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:49

Zon ding hoef ik niet te vinden.. Ik zie totaal niet wat die info zou veranderen aan mijn eerdere opmerkingen... Trek je tenen gewoon even in :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:19

:)
Historische atlassen hebben ze in een bieb. (Bibliotheek.)

Wat mij trof - niet op mijn tenen, overigens - was dat je de geschiedenis in 1815 ofzo laat beginnen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:24

De discussie ging om een uitspraak van een woord.. Zullen we de geschiedenis van België achterwege laten? :')

Hoe komt het eigenlijk dat bloemen in de tuin veel langer leven dan bloemen in een vaas? Ergens snap ik het natuurlijk wel, maar vroeg het me af :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:31

Mwah.. Heb meerdere historische atlassen gewoon in de kast staan. Daar hoef ik niet voor naar de bieb.. :+ en verder. Tja.. Dat maak jij er zelf van.... Misschien toch stiekem omdat je je tenen er onder duwt. Het. Is de toon die de muziek maakt.. Niet nodig.. Echt niet... Als je dat nou eens niet doet en gewoon leest wat er staat...

Ik laat het hierbij.. Het staat je vrij om informatie aan te vullen, maar houdt daar je teentjes gewoon bij ingetrokken. :) ik was toch echt niet van plan om 6 miljard jaar aarde tot aan 1830 te bespreken te bespreken omdat iemand zich beledigd voelt dat dit niet gemeld is. T gaat verdikkeme om witloof/witlof...! Een groente..