Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:40

Gelukkig heb je niets Merlen! Studeert jou dochter nog dat ze zelf geen vervanging kan regelen?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:49

taartjee schreef:
Ik me helemaal haasten om op tijd bij mn afspraak van 15.50 te zijn en ben nog niet aan de beurt... We wachten rustig af.

Nou, dat wordt een duur grapje, om de hallux valgus te verlichten heb ik steunzolen aangemeten gekregen. Nog even 2 weken doorbijten en dan hopelijk verlichting van de pijn. Helaas wordt niets vergoed door de verzekering, maar liever even flink betalen dan in de pijn blijven zitten.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:51

@Merlen, wat ontzettend balen zeg. Gelukkig zelf er niks aan over gehouden. Ik zou altijd even horen wat de verzekering er van zegt, het kan je nog meevallen, ze kijken normaalgesproken naar vervangingswaarde ;)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:52

Moestuin schreef:
Gelukkig heb je niets Merlen! Studeert jou dochter nog dat ze zelf geen vervanging kan regelen?

Ze woont nu een dik jaar samen en werkt.
Ongeveer een jaar geleden mocht ze mijn auto gebruiken tot ze gespaard om haar eigen wagen te kopen.
Eerst wilde ze dat ik geld voor schoot om een hele oude maar te dure auto te kopen.Haar vriend wilde haar niets lenen.Ik had ook geen reserves.
Haar vriend heeft in tussentijd wel een hele dure Mercedes voor zichzelf gekocht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:03

Merlen schreef:
Moestuin schreef:

Ze woont nu een dik jaar samen en werkt.
Ongeveer een jaar geleden mocht ze mijn auto gebruiken tot ze gespaard om haar eigen wagen te kopen.
Eerst wilde ze dat ik geld voor schoot om een hele oude maar te dure auto te kopen.Haar vriend wilde haar niets lenen.Ik had ook geen reserves.
Haar vriend heeft in tussentijd wel een hele dure Mercedes voor zichzelf gekocht.

Klinkt als een gezellige vent waar mee te praten valt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:09

Klinkt als dat ze het voorbeeld van vader als vriend heeft...

Hopelijk krijg je toch redelijk wat voor de verzekering.
En vervanging zou ik mooi je dochter zelf laten doen.

Op jezelf gaan betekend toch ook alle boontjes doppen denk ik dan

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:14

Vervelend van de auto Merlen, wel fijn dat je zelf niks mankeert!

Ik ben eigenlijk voor benieuwd waarom het zo benoemt moet worden dat vriend haar nis wilde lenen en vervolgens wel iets voor zichzelf koopt. Ik denk vooral: Waarom zou hij dat niet mogen doen? Het is toch zijn geld :o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:17

M_D_H schreef:

Ik ben eigenlijk voor benieuwd waarom het zo benoemt moet worden dat vriend haar nis wilde lenen en vervolgens wel iets voor zichzelf koopt. Ik denk vooral: Waarom zou hij dat niet mogen doen? Het is toch zijn geld :o

zo zijn relaties inderdaad tegenwoordig.
Ieder eigen geld en elkaar niets toeschuiven.

Ik oudje heb dat met mijn vriend gelukkig anders gehad.
Merlen waarschijnlijk ook :D

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:22

Inderdaad DuoPenotti.Dat denk ik dus ook al een hele tijd.

M_D_H Hij rijdt er zelf ook mee,heb ik vernomen.Hij kan haar evengoed geld lenen in een relatie dan dat ik dat nog moet doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:24

Dees, ik zou dat ook niet zo leuk vinden hoor, ik bedoel, ja het is zijn geld maar een beetje voor je partner zorgen is toch fijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:27

M_D_H schreef:

Dat toch wat een relatie is? Samen leven, voor elkaar zorgen, dingen doen voor een ander?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:39

Urbanus schreef:
Dees, ik zou dat ook niet zo leuk vinden hoor, ik bedoel, ja het is zijn geld maar een beetje voor je partner zorgen is toch fijn?

Ja, maar voor een partner zorgen vind ik wat anders.
Als ik een levensbehoefte nodig heb, ja dan vind ik wel dat mijn partner daarin voor mij mag zorgen, maar een auto is geen levensbehoefte, dat is gewoon een luxe. Ik zou nooit van mijn man verwachten dat hij mij geld uitleent omdat ik een luxe voor mijzelf wil, terwijl hij daardoor niet meer kan kopen wat hij graag wil.
In dit geval, zou ik bijvoorbeeld wel verwachten van mijn partner dat hij garant staat voor een lening voor de auto, dat valt voor mij dan onder zorgen voor.
Maar ik zou echt niet verwachten dat hij mij het geld uitleent, zelfs nu wij getrouwd zijn houden wij bepaalde zaken echt gescheiden :j

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:40

Steekincident bij de buren :oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:40

Wij niet, hier gaat alles op de grote hoop.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:44

Mijn vriend heeft mijn paard voor mij betaald. :) Ik had op dat moment nog niet genoeg gespaard, maar zat zonder paard in een heel diep zwart gat. Ik heb hem bijna terug betaald, maar ben mijn vriend extreem dankbaar dat hij dat voorgeschoten heeft. <3 <3 Ik zou dat andersom ook met veel liefde gedaan hebben.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:49

_San87_ schreef:
M_D_H schreef:

Dat toch wat een relatie is? Samen leven, voor elkaar zorgen, dingen doen voor een ander?

Oke, dus voor jou een relatie dat je partner pak en beet zo'n 10.000 euro uitgeeft omdat jij een luxe wil?
Nee, sorry, dat is niet hoe een relatie voor mij is.
Voor elkaar zorgen prima, samen leven, absoluut, dingen doen voor een ander, helemaal mee eens.
Maar mijn man geld uitlenen omdat hij graag iets wil wat hij niet nodig heeft, nee, dat kan hij oprecht vergeten.
Er zijn genoeg relaties stuk gelopen op geld, ik ga daar mijn handen niet aan branden.
Als hij wil dat ik garant sta voor een lening, dan zou ik dat absoluut doen, maar hem zelf geld uitlenen, nooit van mijn langzalzeleven :n

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:50

Alsof een auto 10.000 euro moet kosten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:53

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:

Oke, dus voor jou een relatie dat je partner pak en beet zo'n 10.000 euro uitgeeft omdat jij een luxe wil?
Voor elkaar zorgen prima, samen leven, absoluut, dingen doen voor een ander, helemaal mee eens.
Maar mijn man geld uitlenen omdat hij graag iets wil wat hij niet nodig heeft, nee, dat kan hij oprecht vergeten.
Er zijn genoeg relaties stuk gelopen op geld, ik ga daar mijn handen niet aan branden.
Als hij wil dat ik garant sta voor een lening, dan zou ik dat absoluut doen, maar hem zelf geld uitlenen, nooit van mijn langzalzeleven :n

Ligt aan je definitie van nodig hebben en wat je afspraken zijn in je relatie. Ik vind een auto niet per definitie een luxe. Voor 2000 euro heb je ook een prima auto zodat je iig van A naar B kunt. Als je met zoiets je vriendin, waar je naar ik aanneem je leven voor altijd mee wil delen, al niet wil helpen... dan vind ik dat wel droevig, eigenlijk :).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:55

Urbanus schreef:
Wij niet, hier gaat alles op de grote hoop.

Ja ik hoor dat vaker, als het werkt is dat echt super :j

Mijn man en ik hebben een gezamelijke rekening, daar storten wij iedere maand een bedrag naar rato op, voor de gezamenlijke rekeningen, de boodschappen, uitjes, etentjes en vakanties.
En dan hebben wij ieder nog onze eigen rekening waar wij de rest op houden :j
Ben ik heel gelukkig mee, mijn man kan mij nooit verwijten dat ik geld uit geef aan iets wat hij onzin vind, ik kan dat andersom nooit naar hem doen.
Zo heeft hij geen zeggenschap over mijn uitgaven en ik geen zeggenschap over die van hem :n

Captain schreef:
Mijn vriend heeft mijn paard voor mij betaald. :) Ik had op dat moment nog niet genoeg gespaard, maar zat zonder paard in een heel diep zwart gat. Ik heb hem bijna terug betaald, maar ben mijn vriend extreem dankbaar dat hij dat voorgeschoten heeft. <3 <3 Ik zou dat andersom ook met veel liefde gedaan hebben.

Dat is echt super lief van hem, maar ik vind het dan wel weer wat anders als je het een soort van aangeboden krijgt, dan wanneer je er om vraagt.

Ik zou mijn man oprecht echt nooit om geld vragen :n
Ik ben denk ik misschien wel te onafhankelijk? Ik verdien mijn eigen geld wel, is het niet genoeg dan werk ik wat harder of moet ik langer sparen :j
Maar ik ga absoluut mijn handje niet ophouden bij mijn man.
Ik werk heel hard en ik wil ook mijzelf gewoon kunnen onderhouden, als mijn partner ooit door wat voor een reden dan ook weg valt, weet ik dat ik mijzelf kan redden :)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:56

Ik spreek over een bedrag van max 1500€,geen duizenden,dat hij ook had kunnen voorschieten toen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:57

M_D_H schreef:

Hier dus wel. Hier gaat alles op 1 hoop en we beslissen samen wat daarmee te doen.
Dat kan iets in het huis zijn. Zoals nieuwe kozijnen.
Maar ook hij een motor en ik een paard.

Daarnaast is mijn aandeel de meeste tijd minder geweest.
Maar zijn kleren zijn gewassen en als hij in 27 jaar 10 keer de stofzuiger in zijn handen heeft gehad is het veel.
Maar het duurt voor mij wel langer voordat ik een auto heb gespaard dan. Zou mooi zijn zeg... Hij een andere auto en ik niets kunnen...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:59

Merlen schreef:
Ik spreek over een bedrag van max 1500€,geen duizenden,dat hij ook had kunnen voorschieten toen.

Vind jij. Hij heeft daar schijnbaar een hele andere mening over en dat is zijn goed recht.
Het is immers, zijn geld :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:01

Ik snap het probleem met je partner om hulp vragen niet. Daar ben je toch ook partners voor?

Verder vind ik bepaalde dingen niet eens helpen, maar iets dat je als partners voor elkaar doet.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:04

_San87_ schreef:
Ik snap het probleem met je partner om hulp vragen niet. Daar ben je toch ook partners voor?

Verder vind ik bepaalde dingen niet eens helpen, maar iets dat je als partners voor elkaar doet.

Ik vind echt dat er een verschil zit tussen mijn partner om hulp vragen of om geld vragen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:06

_San87_ schreef:

Gok dat we te ouderwets zijn. -O-