Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 17:52

Heeft iemand tips voor mij?

Ik wil met de auto naar Amsterdam voor een overnachting. Dagje door het centrum struinen en de dag erna een afspraak vlakbij Sloterplas. Ik denk dat we daarna nog naar het centrum gaan.

Kunnen wij vlakbij Sloterplas ergens goedkoop parkeren voor 24+ uur?
Dan kunnen we voor of na de afspraak even langs de auto om de tassen af te gooien.
Geen idee waar het hotel zit, dat moeten we nog boeken, maar parkeren is al snel 30+ euro, das zonde in een stad waar je zo gemakkelijk met het OV rond komt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:23

Ik heb ooit Ben & Jerry's cookie dough gekocht. Die was echt overrated, en ik vond het geen 'bijzonder' ijs.
Nu is de B&J bij de Jumbo in de aanbieding... Welke twee smaken moet ik kopen om wel over de streep 'ik ben B&J's fan!' te trekken?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:23

Kookaburra schreef:
Ik heb ooit Ben & Jerry's cookie dough gekocht. Die was echt overrated, en ik vond het geen 'bijzonder' ijs.
Nu is de B&J bij de Jumbo in de aanbieding... Welke twee smaken moet ik kopen om wel over de streep 'ik ben B&J's fan!' te trekken?

Caramel Chew Chew!!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:29

xPabloBokt schreef:
Kookaburra schreef:

Caramel Chew Chew!!

Ja die!
En Baked Alaska

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:39

Nyaleti schreef:
Heeft iemand tips voor mij?

Ik wil met de auto naar Amsterdam voor een overnachting. Dagje door het centrum struinen en de dag erna een afspraak vlakbij Sloterplas. Ik denk dat we daarna nog naar het centrum gaan.

Kunnen wij vlakbij Sloterplas ergens goedkoop parkeren voor 24+ uur?
Dan kunnen we voor of na de afspraak even langs de auto om de tassen af te gooien.
Geen idee waar het hotel zit, dat moeten we nog boeken, maar parkeren is al snel 30+ euro, das zonde in een stad waar je zo gemakkelijk met het OV rond komt.

Deze is max 12 euro per dag. https://www.parkeren-amsterdam.com/parkeergarage-tempelhofstraat

Verder zou ik afraden om je tassen in de auto te leggen, dat is zeker in Amsterdam vragen om moelijkheden..

Je kan ook naar de P+R garages kijken. Dan heb je een goedkoop tarief als je vanaf daar naar centrum met ov gaat en terug.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:03

Goede tip, dankjewel! :)
Ja heb je een punt. Maar in de kofferbak verstopt lijkt me geen punt. Denk eerder de kleding eruit en dezelfde tas weer mee.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:19

Kleding in de kofferbak zal wel los lopen, maar zorg dat er geen electronica in de auto zit. Ook niet op een onzichtbare plek.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:58

Jet schreef:
Nikass, misschien is dit ook wel een optie: https://www.google.nl/search?q=oudholla ... nt=gws-wiz . Ik weet natuurlijk niet in welke omgeving je zit en ze zijn waarschijnlijk niet allemaal geschikt om met 30 personen te gaan doen, maar wie weet zie je er iets bij je in de buurt tussen staan dat wel kan.

Dank je wel!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:59

xPabloBokt schreef:
Kookaburra schreef:

Caramel Chew Chew!!

Precies!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:08

Het was een goede koop! Dankjulliewel!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:18

*\o/* Leve Bokt :))

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:09

Hebben we goede huisvrouwen op bokt?

Hoe krijg ik een wasmiddel vlek uit mijn broek? Help :')

Had een vette vlek (eten) erin zitten dus dan maar wat wasmiddel direct op die plek gedaan, oorspronkelijke vlek is weg maar het is wel donker verkleurd van het wasmiddel zelf :') lekker dom bezig. Internet heeft het over azijn of juist baksoda :?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:17

Ossengal?
Overigens geen doorgewinterde huisvrouw dus kan zomaar compleet verkeerd uitpakken :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:29

Ik zou het een nacht + dag weken in een emmer met azijn en dan met heel weinig wasmiddel wassen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 23:06

Waarom heet de deel de deel bij een boerderij?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 23:59

https://www.etymologie.nl/ en dan zoeken op "deel"

Lijkt af te stammen van het woord voor plank of vloer. Maar waar dat dan van komt?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 06:50

Fly_high schreef:
Hebben we goede huisvrouwen op bokt?

Hoe krijg ik een wasmiddel vlek uit mijn broek? Help :')

Had een vette vlek (eten) erin zitten dus dan maar wat wasmiddel direct op die plek gedaan, oorspronkelijke vlek is weg maar het is wel donker verkleurd van het wasmiddel zelf :') lekker dom bezig. Internet heeft het over azijn of juist baksoda :?

Baking soda (ook wel zuiveringszout genoemd B-) ) en azijn samen gaan een chemische reactie aan. Dus die worden vaak samen gebruikt. Als in ‘strooi baking soda over de vlek en spray daarna azijn erover’.
Er zijn ook veel thuis-scheikunde-proefjes waarbij je ze gebruikt, zijn altijd wel grappige dingen! (Vind ik :Y) )
Zie hier, de proefjes:
https://www.greelane.com/nl/science-tech-math/wetenschap/baking-soda-science-projects-604174/

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:42

Ik kreeg een tip van een cliënt van de thuiszorg,als een vlek er niet uit wil, hoort het er op :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:50

Britta31 schreef:
Ik kreeg een tip van een cliënt van de thuiszorg,als een vlek er niet uit wil, hoort het er op :D

Zo zal het maar zijn vrees ik _O-

Ik heb de azijn methode geprobeerd en heel succesvol de hele broek nogal ontkleurd :+ inclusief de vlek in kwestie maar goed, het is dan bij deze omgedoopt tot een stalbroek. Mijn paard zal niet te veel aanstoot nemen denk ik ;)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:54

Britta31 schreef:

:+ :D

Nu heeft mijn moeder wel al eens met een strijkijzer een vlek gemaakt in mijn blousje... Maar dat blousje heeft meer vlekken die wél horen. Het is nog nooit iemand opgevallen volgens mij :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:57

Fly_high schreef:
Britta31 schreef:

Zo zal het maar zijn vrees ik _O-

Ik heb de azijn methode geprobeerd en heel succesvol de hele broek nogal ontkleurd :+ inclusief de vlek in kwestie maar goed, het is dan bij deze omgedoopt tot een stalbroek. Mijn paard zal niet te veel aanstoot nemen denk ik ;)

Dat heb ik nog nooit gehad met azijn. Wat voor gekke broek was dit. :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 08:08

Eentje van GAP, van katoen en beetje joggingbroek-achtig. oliebol happens, kan hem tenminste wel prima over mijn wedstrijdbroek heen dragen enz :P

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:37

Waarom wordt een vaccin tegen Japanse encefalitis alleen aangeraden als je langer dan 3 maanden in risicolanden blijft? Een virus wat hersenontsteking kan veroorzaken kan je toch in 1 dag ook al oplopen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 12:17

Waarom heten jonge wolven welpjes, en geen puppy's? :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:19

Kairos schreef:
Waarom wordt een vaccin tegen Japanse encefalitis alleen aangeraden als je langer dan 3 maanden in risicolanden blijft? Een virus wat hersenontsteking kan veroorzaken kan je toch in 1 dag ook al oplopen?

Het overgrote deel van de mensen die geïnfecteerd zijn, merkt niets van de ziekte.
Hoe langer je blijft, hoe groter de kans dat je meer bloot wordt gesteld aan de virus.

Daarnaast is zo'n vaccinatie ook 6 weken van te voren en moet je er 2 nemen voor de volledige bescherming.