Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:21

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Hoe zíek aardig wat mensen zijn van de mini-spuit geeft aan dat het bepaald geen onschuldige reactie is. Ik heb van Jansen bijna een week forse koorts, tot boven de 40 van gehad.
...

Oh en heb nu long vaccinatie :P ; de vierde week na prikken nog steeds een beurse boverarm en tintelende vingers.

Een week 40 graden koorts ? En na vier weken nog altijd een beurse bovenarm en tintelende vingers ?
Ik geloof er geen bal van.

Nou, ik ben anders ook 4 dagen vies ziek geweest met 40° + van mijn Janssen prik en daarbij verschrikkelijke jeuk onder mijn voeten, waarvan nu na inspanning nog steeds onder mijn rechtervoet.
De booster met Moderna heeft alleen een gevoelige arm gegeven.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:25

Neonlight schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht, sommige schulden zijn inderdaad door eigen toedoen, maar ook enorm veel mensen die in de schulden zijn gekomen waar ze zelf niets aan konden doen.

Inderdaad, zoals nu de sluiting van de winkels....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:26

Vayo, ik heb er niet voor gekozen. Toen ik er kwam werken was de stofklasse dusdanig dat dit allemaal niet nodig was, nurse cap en stofjas, naar nu complete ruimtemannetjes pakken. Ook de luchtvochtigheid is een stuk lager als in een doorsnee huis, want de machines en het hele process is al gevoelig voor een verandering van 0.01% luchtvochtigheid.
Dan gaan we lekker in die extra pakjes in onaangename houdingen rustig 50 kilo zware objecten op 3 meter hoogte vervangen en dergelijke. Werkdagen zijn ooit 10 uur geweest, toen we nog 4 x 10 roosters draaiden. :+
Ik koos er net zo hard voor als jij dat nu doet, je moet niet dit werk doen he, je kunt ook ontslag nemen, kon ik destijds ook. :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:28

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:28

Ik vraag me wat af, die tennisser Djokovic mag wel Australië binnen maar het is bijzonder moeilijk( lees niet mogelijk) om als Australiër terug naar hun land te gaan. En dat is zelf met alle vaccinaties.
Waarom wordt er voor een topsporter een uitzondering gemaakt?

1 achternicht van mij woont in Sydney en was vorige week na een lading papierwerk eindelijk in staat naar haar geboorteland Amerika te vliegen. Ik hoop dat ze dadelijk zonder al te veel gedoe ook weer Australië binnenkomt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:34

Citaat:
Het reisadvies voor Australië is geel. U kunt nog steeds niet als toerist naar Australië reizen. Alleen Australische staatsburgers, personen met een Australische permanente verblijfsvergunning en een beperkte groep directe familieleden en bepaalde visahouders kunnen zonder reisvrijstelling van en naar Australië reizen. Bekijk wat dit reisadvies voor u betekent.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:34

Neonlight schreef:
Vayo, ik heb er niet voor gekozen. Toen ik er kwam werken was de stofklasse dusdanig dat dit allemaal niet nodig was, nurse cap en stofjas, naar nu complete ruimtemannetjes pakken. Ook de luchtvochtigheid is een stuk lager als in een doorsnee huis, want de machines en het hele process is al gevoelig voor een verandering van 0.01% luchtvochtigheid.
Dan gaan we lekker in die extra pakjes in onaangename houdingen rustig 50 kilo zware objecten op 3 meter hoogte vervangen en dergelijke. Werkdagen zijn ooit 10 uur geweest, toen we nog 4 x 10 roosters draaiden. :+
Ik koos er net zo hard voor als jij dat nu doet, je moet niet dit werk doen he, je kunt ook ontslag nemen, kon ik destijds ook. :+

Nou ja goed, dat jij er geen last of weinig last van had wil niet zeggen dat het voor anderen net zo is natuurlijk. Ik vind het binnen mijn werkomstandigheden niet oké in ieder geval. Als ik ontslag neem kom ik toch wel heel erg in de problemen. Ik ben alleen en heb een hypotheek en andere vaste lasten te betalen.
Wel ben ik inderdaad op zoek naar ander werk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:42

Dingen door elkaar halen heb ik geleerd van de covid-angst:

BMI >30, longoedeem door roken, maar mét Covid = overleden áán Covid19.

Verder is te dik per maart 2020 al een glashelder héél groot risicoprobleem en de tabaksindustrie wordt al sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw gecensureerd.

De regering van OZ heeft een lastg probleem nu met Djokovic.
Als ze Djokovic toch arresteren en uitzetten kunnen ze dat prima zelfs zonder verdere jurisdische uitleg anders dan een klapstokverhaal.Dat is echter niet zo fijn voor de publieke opinie.
Aan de andere kant kunnen ze hem er voor die publike opinie evenmin nu ploep inlaten zonder een HÉÉL aannemelijk verhaal.
Desnoods een beschamend ´foutje :oo hij had een groen vinkje wegens hersteld maar kon dat niet bewijzen omdat we hem om 03.00 uit zijn bed hebben gelicht.´ Of zoiets.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:50

friezenfan2 schreef:
Ik vraag me wat af, die tennisser Djokovic mag wel Australië binnen maar het is bijzonder moeilijk( lees niet mogelijk) om als Australiër terug naar hun land te gaan. En dat is zelf met alle vaccinaties.

Het ligt iets genuanceerder. Hij is in een hotel bij binnenkomst vastgezet, want zo zijn de regels in Australië. Dus hij mocht niet Australië binnen!
Djokovic vond dit onterecht want hij is van mening dat hij wel voldoet aan alle regels en heeft dit voor de rechter gebracht.

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... elemaal-af

De rechter Kelly is van mening dat Djokovic aan alle voorwaarden heeft voldaan en ik citeer uit het artikel:

Citaat:
Eerder uitte rechter Kelly zijn zorgen over de behandeling van Djokovic op het vliegveld. Volgens hem had de tennisser een medische vrijstelling gekregen van een onafhankelijk deskundigenpanel dat door de staat Victoria was opgericht.

"Het punt waar ik enigszins geïrriteerd over ben: wat had deze man nog meer kunnen doen?", zei Kelly.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:55

pien_2010 schreef:
friezenfan2 schreef:

Het ligt iets genuanceerder. Hij is in een hotel bij binnenkomst vastgezet, want zo zijn de regels in Australië. Dus hij mocht niet Australië binnen!
Djokovic vond dit onterecht want hij is van mening dat hij wel voldoet aan alle regels en heeft dit voor de rechter gebracht.

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... elemaal-af

De rechter Kelly is van mening dat Djokovic aan alle voorwaarden heeft voldaan en ik citeer uit het artikel:

Citaat:
Eerder uitte rechter Kelly zijn zorgen over de behandeling van Djokovic op het vliegveld. Volgens hem had de tennisser een medische vrijstelling gekregen van een onafhankelijk deskundigenpanel dat door de staat Victoria was opgericht.

"Het punt waar ik enigszins geïrriteerd over ben: wat had deze man nog meer kunnen doen?", zei Kelly.

en hij is alweer gearresteerd .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:56

Tja , de besmetting van Djokovic is van 16/17 december volgens zijn artsen. Een minister in Tsjechië noemt het een misdrijf tegen de hele natie wanneer hij niet mee mag doen. Djokovic is Tsjechië!!!! En dan kijk je op zijn IG , plichtplegingen, handen schudden enz op 17 december .
Ik durf er wel om te wedden dat die verklaring zo nep is als het maar kan. Hij is heilig in Tsjechië en multimiljonair. Money makes the world go round, ook daar .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-01-22 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:57

Wouw, wat een soap is dit. Bizar.

De rechter heeft toch lijkt me het laatste woord in een normaal land. Wat raar is dit.

bigone dat is een zwarte beschuldiging. Ik parkeer hem even totdat het als feit bewezen is wat jij beweert.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:59

Vayo, ik was toen ook alleenstaand. :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:00

Veel bekende mensen op insta hebben al van te voren vaststaan wat wanneer geplaatst wordt. Dus wat er op een bepaalde dag geplaatst wordt is echt niet altijd ook daadwerkelijk die dag gedaan is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:01

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:02

Ze zijn wel het verst in het maken van een plan van aanpak.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:02

pien_2010 schreef:
De rechter heeft toch lijkt me het laatste woord in een normaal land. Wat raar is dit.

Nee hoor, ELK land heeft een hele serie kapstokartikelen waaronder ze niet eens tekst en uitleg hoeven te geven.
Nationale belangen, nationale veiligheid, nationale volksgezondheid en nog heel veel meer. Kan je vervolgens 30 jaar over tegen procederen tegn die staat áls je niet in bv de VS ergens incommunicado zonder rechten vastzit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:06

C_arola schreef:
Spanje beschouwt corona voortaan als griep

https://www.destentor.nl/buitenland/spa ... ~a3b908ac/

Ik lees net dit, klopt het dat Spanje het eerste land is dat Corona nu als griep gaat behandelen?

Mooie ontwikkelingen! Ik hoop zo dat het hier ook die kant op gaat! De zorg op peil krijgen, zorgen dat je je kunt laten vaccineren, maar verder geen beperkingen meer en niet meer testen … heerlijk lijkt me dat!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:07

C_arola schreef:
Spanje beschouwt corona voortaan als griep

https://www.destentor.nl/buitenland/spa ... ~a3b908ac/

Ik lees net dit, klopt het dat Spanje het eerste land is dat Corona nu als griep gaat behandelen?

Ja en nee.
Wat betreft het plan van aanpak wel maar het blijft onverminderd op de A lijst van de EU.

Zie hier de kloof tussen de nog steeds paniekberichten over 1,3 miljoen besmetten door kerst en de realistisch aanpak van de overheid om tot natuurlijke weerstand te komen.

Overigens betekent vergelijkbaar met risiconiveau van griep NIET dat een stevige aanpak niet mogelijk is. Griep is tenslotte ook potentieel mortaal, overlijden ook mensen aan, had ook een pandemie; nota bene Spaanse Griep genaamd.

Heerlijk wel, ópenlijk wat meer realisme vanuit een overheid.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:26

Loretta schreef:
Dat is inderdaad marktwerking. Dankzij dezelfde marktwerking zijn er zoveel mensen te dik.
MC Donalds verkoopt hoofdzakelijk troep.

Mensen zijn te dik omdat ze teveel eten en te weinig fysische arbeid verrichten.
Met MacDonald's heeft dat weinig te maken.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:38

Huertecilla schreef:
Beter dik en verplicht gevaccineerd dan gewoon gezond leven met een afdoende werkend afweersysteem.

Alsof mensen die 'gewoon gezond leven' geen corona kunnen krijgen, niet ziek worden van corona, en nooit sterven aan corona. Het is wat mij betreft niet of maar én. Gewoon gezond leven én gevaccineerd zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:44

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Beter dik en verplicht gevaccineerd dan gewoon gezond leven met een afdoende werkend afweersysteem.

Alsof mensen die 'gewoon gezond leven' geen corona kunnen krijgen, niet ziek worden van corona, en nooit sterven aan corona. Het is wat mij betreft niet of maar én. Gewoon gezond leven én gevaccineerd zijn.

Zoals je had kunnen lezen heb ik daar geen énkel probleem mee. Kies daar gerust voor.
Verplícht het echter niet.
Nog minder als Fat Food reclame gewoon goed is ;)

Enneh, ook mét vaccinatie kan je sterven aan covid en met hoog BMI wat meer kans.

Gelukkig is er nu vanuit de spaanse regering een eerste zet naar terugkeer naar een realistische situatie.
Vrijwillige seizoensprik en klaar.

Maakt trouwens de situatie rond Djokovic nóg meer :roll: Moeten we wellicht aan refereren als de Jóke-ovic affaire.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-01-22 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

PoelieWoelie

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:47

Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar Huertecilla, ik denk dat iedereen het met jou eens is over dat gezondheid een grote impact heeft en dat hieraan gewerkt moet worden, nu en in de toekomst. Waarom haal je dit telkens weer aan? Niemand spreekt je toch tegen daarin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:09

PoelieWoelie schreef:
Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar Huertecilla, ik denk dat iedereen het met jou eens is over dat gezondheid een grote impact heeft en dat hieraan gewerkt moet worden, nu en in de toekomst. Waarom haal je dit telkens weer aan? Niemand spreekt je toch tegen daarin?

Hij schijnt te denken dat hij de enige is die dit denkt en vindt :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:28

Bien, nu ook BMI opnemen in de QR code dus? De ´plus´ in 2G+ :Y) O:)

Ja, ik weet het; moet dan geen + zijn maar dit is grappiger. Vínd ik.