Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Fitzroy schreef:Je bent een oen als je geen vaccinatie laat doen![]()
![]()
Ik ben bang dat ze nog harder roepen dat het allemaal een vooropgezet plan is.
En de filmpjes van de IC nep enz.
Gewoon simpel, x bedden voor niet gevaccineerde coronazorg.
zijn ze op zijn ze op.
Niet meer de rest er onder laten lijden.
Winged schreef:Ik denk dat elke campagne wordt gezien als vooropgezet plan....
Suzanne F. schreef:veerledec schreef:Mooi dat er weer nieuwe cijfers zijn. 67% ongevaccineerd in het ziekenhuis en 75% op de IC (de afronding zijn wel erg ruim genomen in het bericht).
En 40% van de positief getesten in gevaccineerd.
Die laatste vind ik best hoog eigenlijk.
mysa schreef:Oh ja, da's altijd wel fijn als iemand die cijfers even interpreteert, ik ben daar niet zo goed in. Hier nu in de fam. twee ouderen (80+)positief en redelijk ziek. Zijn er cijfers over de leeftijd van gevaccineerden die toch ziek worden? Ik denk vooral ouderen omdat hun immuunsysteem misschien ook minder reageert op de vaccinatie en ze daardoor minder antistoffen aanmaken?
robert45 schreef:De overheid heeft het in elk geval goed geregeld dat de gevaccineerde mensen de ongevaccineerde mensen de schuld geven.
Een bevolkingsgroei van 100.000 mensen per jaar en geen uitbreiding van je capaciteit is natuurlijk niet het probleem. Sterker je sluit ook nog eens de nodig plekken (ziekenhuizen failliet en gesloten) zodat de druk nog hoger is.
Bij een goede griepgolf lopen de ziekenhuizen al vol. Afgelopen jaar geen griep gezien in de statistieken. Iedereen had corona i.p.v griep gekregen.
Ben benieuwd wie de schuld zal krijgen als we straks wel een dermate hoog niveau van gevaccineerden hebben, vermoedelijk de mensen die de 3e prik nog niet gehaald hebben.
Er is nog steeds 0.0 aan plannen om de zorg te upgraden.
robert45 schreef:De overheid heeft het in elk geval goed geregeld dat de gevaccineerde mensen de ongevaccineerde mensen de schuld geven.
Een bevolkingsgroei van 100.000 mensen per jaar en geen uitbreiding van je capaciteit is natuurlijk niet het probleem. Sterker je sluit ook nog eens de nodig plekken (ziekenhuizen failliet en gesloten) zodat de druk nog hoger is.
Bij een goede griepgolf lopen de ziekenhuizen al vol. Afgelopen jaar geen griep gezien in de statistieken. Iedereen had corona i.p.v griep gekregen.
Ben benieuwd wie de schuld zal krijgen als we straks wel een dermate hoog niveau van gevaccineerden hebben, vermoedelijk de mensen die de 3e prik nog niet gehaald hebben.
Er is nog steeds 0.0 aan plannen om de zorg te upgraden.
Citaat:RIVM: vaccins beschermen ook goed tegen overdracht deltavariant
Coronavaccins beschermen ook goed tegen overdracht van de deltavariant van het virus, schrijft het RIVM op basis van onderzoek met data uit augustus en september. Volledig gevaccineerde mensen die toch besmet raken, dragen het virus 63 procent minder vaak over aan ongevaccineerde huisgenoten dan besmette mensen die niet waren gevaccineerd.
Eerder concludeerde het RIVM al dat de vaccins beschermen tegen overdracht van de alfavariant. Dat onderzoek was gebaseerd op informatie uit bron- en contactonderzoek uit de maanden februari tot eind mei, toen die variant van het virus nog dominant was in Nederland.
De vaccins beschermden iets beter tegen overdracht van alfa dan tegen overdracht van delta, maar het RIVM noemt de bescherming tegen overdracht van de nu dominante variant toch "aanzienlijk".
pmarena schreef:Ik probeer ook zoveel mogelijk anderhalve meter afstand te bewaren en ga liever niet naar gelegenheden waarbij ze daar niet goed op letten. Daarom baal ik ook zo van die zwemles dat het daar veel te druk is....
Te veel mensen in een kleine, bedompte ruimte, te dicht op elkaar in de kleedruimtes en voor-tijdens-na de lessen, geen QR-codes en er wordt allerlei aanhang meegesleept van snotterige kinders enzo.... ik vind het echt onverantwoord dat ze de regels daar helemaal losgelaten hebben