Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Ik zou kunnen testen als ik dat zou willen, maar ben er niet zeker van of het moet. Ik geloof het niet, wat zouden jullie doen? Heb een mail gehad dat een collega positief getest is. Heb afgelopen woensdag zijn lokaal overgenomen en 3 minuten op afstand met mondkapje met hem gepraat. Heb nergens last van verder. Nu even aan het afwegen of ik een extreem goed burger ga zijn of een keer relaxed elke omga net als veel anderen...
Citaat:De Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie was pas sinds vorige week donderdag op de hoogte dat de persoon met de Indiase variant besmet bleek. Sindsdien bleek de man spoorloos, maar maandag is de contactopsporing erin geslaagd hem te bereiken. De patiënt is intussen genezen.
“Hij was geïsoleerd en hoeft dus geen quarantaine meer te ondergaan. Ook zijn contacten, zijn vrouw en kind, zijn al ziek geweest. Zelf zou hij door zijn gezin besmet zijn geraakt, geen verdere contacten hebben gehad en dus heeft hij de variant niet verder doorgegeven”, vertelt Inge Neven.
Hoe de man dan de Indiase variant opgelopen heeft, is nog een groot vraagteken. Uit de tests van zijn vrouw en kind blijkt dat zij besmet waren met de Britse variant. De contactopsporing gaat nu op zoek waar zij geïnfecteerd raakten om zo de mogelijke patient zero te vinden.
“Ik heb experts gevraagd of het mogelijk is dat de Britse variant een mutatie kan ondergaan en een Indiase variant wordt”, geeft Neven nog mee.
Citaat:MOL - Geen problemen met de luchtwegen, maar zware maagklachten: dat hield de 19-jarige Matthias Vansaet uit Mol over aan zijn coronabesmetting. Vier maanden lang deed hij niets dan overgeven, hij lag twee keer in het ziekenhuis en moest zelfs astronautenvoeding proberen om toch iets binnen te krijgen.
raket schreef:Ik vond het echt schokkend dat Kluitman gisteren zei dat als er een ramp zou gebeuren de slachtoffers eigenlijk niet meer opgevangen kunnen worden.
Sheran schreef:Ik zou kunnen testen als ik dat zou willen, maar ben er niet zeker van of het moet. Ik geloof het niet, wat zouden jullie doen? Heb een mail gehad dat een collega positief getest is. Heb afgelopen woensdag zijn lokaal overgenomen en 3 minuten op afstand met mondkapje met hem gepraat. Heb nergens last van verder. Nu even aan het afwegen of ik een extreem goed burger ga zijn of een keer relaxed elke omga net als veel anderen...
Pandora2 schreef:Dit kwam ik net nog tegen. Een 19 jarige jongen liep corona op en aanvankelijk viel het allemaal goed mee. Beetje vermoeid en keelpijn.
Maar pas achteraf kwamen dus hele zware maagproblemen.Citaat:MOL - Geen problemen met de luchtwegen, maar zware maagklachten: dat hield de 19-jarige Matthias Vansaet uit Mol over aan zijn coronabesmetting. Vier maanden lang deed hij niets dan overgeven, hij lag twee keer in het ziekenhuis en moest zelfs astronautenvoeding proberen om toch iets binnen te krijgen.
Pandora2 schreef:Dit kwam ik net nog tegen. Een 19 jarige jongen liep corona op en aanvankelijk viel het allemaal goed mee. Beetje vermoeid en keelpijn.
Maar pas achteraf kwamen dus hele zware maagproblemen.Citaat:MOL - Geen problemen met de luchtwegen, maar zware maagklachten: dat hield de 19-jarige Matthias Vansaet uit Mol over aan zijn coronabesmetting. Vier maanden lang deed hij niets dan overgeven, hij lag twee keer in het ziekenhuis en moest zelfs astronautenvoeding proberen om toch iets binnen te krijgen.
Schemerdier schreef:Hier was ik toch wel van geschrokken: een kennis van me had gisteren een zware operatie, die met spoed vastgelegd was (hersentumor). De operatie werd echter uren uitgesteld omdat er blijkbaar geen enkel bed meer vrij was op de ICGelukkig na veel schuiven toch in orde gekomen.
Schemerdier schreef:Hier was ik toch wel van geschrokken: een kennis van me had gisteren een zware operatie, die met spoed vastgelegd was (hersentumor). De operatie werd echter uren uitgesteld omdat er blijkbaar geen enkel bed meer vrij was op de ICGelukkig na veel schuiven toch in orde gekomen.