Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:58

Fitzroy schreef:
Nou, ik sluit me aan bij Purny. In Nederland krijg ik ook niet echt het vakantiegevoel. Ik vind het sowieso fijn om een andere taal te horen, ander eten te krijgen en andere gewoontes van de mensen mee te maken.

Het werd gisteren besproken bij Op1.
Echter waren dit speculaties/verwachtingen omdat vanavond pas de persconferentie is.

Niet,
Verkeerde quote.
Dit was voor Emieta bestemd.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 13-10-20 10:01, in het totaal 2 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:59

Loretta schreef:
Citaat:
Wat betreft boze mensen omdat hun familielid verplaatst wordt; ik las op de NOS dat er zelfs verpleegkundigen in hun gezicht waren gespuugd. Als je zulk gedrag vertoont mag van mij je familielid met bed en al de deur uit worden gerold en succes ermee.

Bedoel je nu te zeggen dat als jouw familie zich misdraagt dat ze jou daarvoor het ziekenhuis uit mogen trappen.

Je quote ging niet helemaal goed. Tuurlijk zullen ze dit in het echt nooit uitvoeren. Ik zeg dit enkel om duidelijk te maken hoe schandalig ik het gedrag van de familie vindt. Een verpleegkundige in het gezicht spugen, ben je (niet jij) nou helemaal gek geworden?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:01

Als je reizen gewend bent is het w gelijk een grote verandering en aanpassing die wordt gevraagd. Ik ga niet vaak naar buiteland, ik kan dat niet betalen. Dit jaar eindelijk genoeg geld en zou ik naar Afrika en een bruiloft in Italië. Ging beiden niet door. Dat is extra zuur als je eindelijk die kans had sinds jaren....

Maar goed. Ik heb mij er wel overheen kunnen zetten. We hopen nu op september 2021. De bruiloft heb ik gemist.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:02

Electra63 schreef:
Fitzroy schreef:
Nou, ik sluit me aan bij Purny. In Nederland krijg ik ook niet echt het vakantiegevoel. Ik vind het sowieso fijn om een andere taal te horen, ander eten te krijgen en andere gewoontes van de mensen mee te maken.

Het werd gisteren besproken bij Op1.
Echter waren dit speculaties/verwachtingen omdat vanavond pas de persconferentie is.

Niet,
Verkeerde quote.
Dit was voor Emieta bestemd.

Bedankt! Ik ga even kijken of ik dat ergens terug kan vinden... Ergens heb ik een klein sprankeltje hoop dat ze het zo aan gaan pakken.
Maar het zal wel niet -O-

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:06

Chinezen reizen nu zo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:06

purny schreef:
Bedoel je nu te zeggen dat als jouw familie zich misdraagt dat ze jou daarvoor het ziekenhuis uit mogen trappen.

Ik weet niet hoe het komt maar ik heb dat dus niet geschreven.[/quote]

Dan is er iets fout gegaan met het quutten. Was het blijkbaar van iemand aanders

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:07

Mooi, zo werken wij ook de hele dag. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:07

Heel eerlijk lolaliza dit soort afbeeldingen vallen voor mij onder stemmingsmakerij want wat wil je er mee zeggen.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:09

Mogen zij wel reizen dan? Of is dat een trein? Het lijkt een vliegveld?
Oh, binnendlandse reizen kan natuurlijk wel :j

Als we hier ook die pakken gaan dragen, hoef ik in ieder geval niet meer te bedenken wat ik aanmoet. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:09

Lolaliza schreef:
Chinezen reizen nu zo

[ [url=m/HVlqRy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LioCDm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RgrSYC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gm9XX2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier was al gebrek aan mondkapjes in het begin. Voldoende testcapacitieit is hier ook al een probleem.
Maar in China heeft men zelfs voldoende beschermingspakken voor reizigers. Waarom gaat het hier dan allemaal zo moeizam.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:10

Cer schreef:
Volgend jaar NY? Dat is wel heel optimistisch :)

Altijd... Dat heb ik wel geleerd van de vorige keer.
Overigens zijn mondkapjes wel heel handig in het vliegtuig. Hoef je je geen zorgen meer te maken over enige vorm van kwijl als je slaapt
Laatst bijgewerkt door purny op 13-10-20 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:11

lenaa_tje schreef:
Heel eerlijk lolaliza dit soort afbeeldingen vallen voor mij onder stemmingsmakerij want wat wil je er mee zeggen.

Hoezo stemmingmakerij ?
Na de mondkapjes moeten we straks misschien allemaal zo rondlopen

Ik kreeg gisteren trouwens nog een artikel te lezen dat bvb cash geld ook een grote bron van besmettingen zijn alsook bepaalde oppervlakten
Eerst wel ,dan weer niet en nu weer wel ..pff

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:12

Cer schreef:
Mogen zij wel reizen dan? Of is dat een trein? Het lijkt een vliegveld?
Oh, binnendlandse reizen kan natuurlijk wel :j

Als we hier ook die pakken gaan dragen, hoef ik in ieder geval niet meer te bedenken wat ik aanmoet. :+

Is op de luchthaven van Dubai

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:12

Lolaliza schreef:
lenaa_tje schreef:

Hoezo stemmingmakerij ?

Ik kreeg gisteren trouwens nog een artikel te lezen dat bvb cash geld ook een grote bron van besmettingen zijn alsook bepaalde oppervlakten

Precies mijn punt. Stemmingsmakerij.
Er mag nauwelijks gereisd worden, ook niet onder de Chinezen. Je weet de situatie niet. Je hebt alleen dit random plaatje van mensen in zo’n pak.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:14

Lolaliza schreef:
lenaa_tje schreef:

Hoezo stemmingmakerij ?

Van dat cash geld vraag ik me ook wel serieus af hoe het nu echt zit. Er zijn verschillende partijen die maar wat graag van cash geld af willen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:14

En daarbij Staan er ook mensen in eigen kleding tussen dus het lijkt mij een geval eigen keuze.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:20

Loretta schreef:
Van dat cash geld vraag ik me ook wel serieus af hoe het nu echt zit. Er zijn verschillende partijen die maar wat graag van cash geld af willen.

Ik weet dat het in bv Bali wel een bron is van bacterien enz en ze raden ook aan nadat je geld hebt vastgehad je handen te ontsmetten.
Dat heb ik ook gedaan en ben niet ziek geweest... Toeval? Geen idee.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:20

pien_2010 schreef:
Voor Frankrijk kan ik je het wel vertellen. Ze doen alles behalve de afstand (1 meter is het hier en men houdt zich daar echt niet aan). De mensen zijn gewoon heel erg gemakkelijk. Ze doen alleen waar ze niet aan onderuit kunnen zoals desinfecteren van de handen (geen keuze vaak) en het dragen van een mondkapje. Daarbij wil ik de mensen niet de kost geven die hun mondkapje niet goed dragen (dus neus vrij) of helemaal naar beneden etc. Frankrijk is niet zo gedisciplineerd land hoor ondanks al die maatregelen. Dus ik zie de lock down alweer aankomen. Mijn berichten zijn niet moralistisch bedoeld. Ik beschrijf gewoon de stand van zaken hier in dit land.

Grappig om dit zo te lezen. Wij waren in de zomer een weekje in Frankrijk en ik vond dat alles daar net heel gedisciplineerd verliep. Ook een paar weekend in Nederland (Zeeland) geweest en daar was het net het tegenovergestelde, niemand hield daar rekening met Corona. Rap terug in ons campertje gevlucht. Op dat moment was het hier in Belgie een beetje daar tussenin. Ik denk dat het momentopnames zijn en dat overal alles zo een beetje op en af gaat en dat nu eens het ene land heel strikt is en dan weer het andere.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:25

Needje schreef:
Loretta schreef:

Ik weet dat het in bv Bali wel een bron is van bacterien enz en ze raden ook aan nadat je geld hebt vastgehad je handen te ontsmetten.
Dat heb ik ook gedaan en ben niet ziek geweest... Toeval? Geen idee.

Nja, ik heb dat nooit gedaan.. en niet ziek geworden.. Ik zou ook niet weten of dat toeval is.
Winkelwagentjes (of boodschappen) ontsmetten doe ik ook niet.. En (nog) niet ziek geworden.. Ook geen idee of het toeval is..

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:26

Laatst bijgewerkt door Lolaliza op 13-10-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:27

Wat een nutteloze post Lolaliza...
Zet er op zn minst bij wat er in het artikel staat :) En dan nog.. in een lab in het donker... wat is het nut?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:32

Lijkt me toch wel nut te hebben. Bv. om donkere ruimtes extra te ontsmetten.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:33

Cer schreef:
Wat een nutteloze post Lolaliza...
Zet er op zn minst bij wat er in het artikel staat :) En dan nog.. in een lab in het donker... wat is het nut?

Conclusie alle onderzoeken zijn nutteloos en media brengt nutteloos nieuws ?

Ik schreef hierbiven dat ik ergens gelezen had dat een onderzoek had uitgewezen dat het virus toch langer overleefd op gladde oppervlakten en bankbiljetten dan eerst was aangenomen ,ook de temperaturen waren van belang
Verklaard misschien ook de wereldwijde besmettingen in de vleesverwerkende bedrijven

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:40

Ik heb dit jaar mijn ogen uitgekeken (beetje jaloers!) naar alle leuke vakantiefoto´s, etentjes, boottochtjes, fietsers etc. op vakantie in Nederland. Veel van mijn Facebookvrienden ken ik uit de ´Amerikaforums´, allemaal gewend aan regelmatig een verre reis, nu gedwongen in eigen land of elders in Europa. Wát een feestje hebben velen daar van gemaakt en wat is Nederland ook eigenlijk mooi en leuk! Mijn jaloezie zat hem in het feit dat wij dat ook graag gedaan hadden, maar dat juist in de zomermaanden mijn man niet mobiel was. Plannen in het water. Maar je kan echt wel genieten in eigen land of dichterbij dan over de plas! Wij hadden het graag nu nog wat ingehaald met een mooie road trip door Spanje en Portugal, maar blijven nu ook weer keurig thuis vanwege corona.

Ik ervaar de coronamaatregelen in Spanje echt nog wel een stuk strenger en gedisciplineerder dan in Nederland deze zomer. We hebben van maart tot en met eind juni in Spanje gezeten met een lockdown die nóg strenger was dan Pien in Frankrijk omschreef. Gewoon niet de deur uit, behalve naar de dichtstbijzijnde apotheek of supermarkt, that´s it. Gewapende politie of leger op straat. Langzaam aan werd alles soepeler tot de EU besloot dat 21 juni ineens de grenzen open moesten, wij mochten de 20e nog niet vijf minuten verderop een andere provincie in voor boodschappen of de kapper en de 21e vlogen weer massaal toeristen deze kant op. Onder druk van ...

Een week later naar Nederland, waar voor mijn gevoel corona bijna vergeten was, in elk geval vergeleken met wat wij gewend waren. En heeft het geholpen? Al die strenge maatregelen hier? Blijkbaar niet, Spanje gaat slecht! Maar dat heeft óók te maken met waar Nederland zich nu heel bewust van wordt: achterstandswijken, mindere inkomens, veel mensen in één huis bij elkaar, dat soort zaken. Wat ik vanmorgen hoorde op de Nederlandse radio, in veel culturen staat de deur altijd open voor famlieleden, dat herken ik hier ook. Familieleden zijn altijd welkom, daar sluit je de deur niet voor. Je komt bij een Spanjaard zomaar niet binnen als buitenstaander, maar familie is eigen en niet alleen in de eerste graad. Als oma bij de ene dochter inwoont (wat hier heel normaal is) , dragen andere kinderen gewoon ook nog bij aan de zorg of in elk geval aan de saamhorigheid. En dat is nu niet zo heel handig gebleken. Plus feestende jongelui, die hele zomer door en zeker niet alleen toeristen.

Wat dan wel weer typisch is, zijn de regionale verschillen. Waar wij als landbouwprovincie slecht scoren, zijn onze buren van de Communidad Valenciana als echte toeristenprovincie juist het beste kindje van de klas gebleken. Doordat er al weer een maand of anderhalf een code oranje is voor veel buitenlandse gasten is de horeca daar naar de knoppen, maar corona-wijs zijn ze super bezig. Daar mogen wij dus nu wel boodschappen doen, voor zolang het duurt en dat doen we dus ook. Maar ze schijnen vooral héél consequent en goed bron- en contactonderzoek gedaan te hebben!

Wij wonen dus op het blauwe puntje.

Afbeelding

Ter vergelijking Nederland ... doet het niet beter op dit moment. Het rode bolletje is waar ons appartement staat, voorlopig ook niet de handigste plek om te gaan zitten.

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:46

Je hoort ook dat er veel niet westerse mensen nu in het ziekenhuis liggen. Word er eigenlijk in het bijvoorbeeld Arabisch gecommuniceerd bij persconferenties? (Dit is maar een voorbeeld qua taal)