Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Destination schreef:Blussem schreef:Ja maar niet op Corona. Was 2 jaar terug vanwege mogelijk contact met een besmet persoon. Uitslag was negatief.
En je weet 100% zeker dat het dezelfde test was?
pien_2010 schreef:De stelligheid en zekerheid waarmee NL zijn waarheid verkondigt ben ik dus nog niet zo van overtuigd.
karuna schreef:Het helpt idd om anderen niet aan te steken. Je snot en speeksel komen gewoon niet zo ver. in azie al gewoon en mijn leuke blauw geruite mondkapje heb ik gekocht in Vietnam waar je veel (dan wel bijna iedereenj mensen in de stad ziet met een kapje.
pien_2010 schreef:Al dat gedoe hier in het topic over de mondkapjes, en dan meestal negatief en het werkt toch niet, is voor mij best wel vreemd. Hier nl in heel veel winkels is het verplicht anders kom je er gewoon niet in. Simpel zat. Ik vind het nu al gewend en het vervelend vinden van het begin is over. Het went heel snel, en ik denk omdat er geen keuze is, doet ook niemand er moeilijk over. Vanochtend was een mijnheer het per ongeluk vergeten. Heel vriendelijk werd hem gevraagd om zijn mondkapje om te doen. Verschrikt zei de man "désolé" (sorry) en ging gelijk terug om zijn mondkapje op te doen.
Omdat iedereen het doet, vind ik het eigenlijk wel fijn. Wat ik zelf nl heel vreemd vindt is de redenatie→ het helpt alleen om anderen niet te besmetten, maar andersom heeft het geen zin. Of ik probeer dat dan voor me te zien, de laatste dagen, als ik hoest en proest, in mijn arm met mondkapje op, zit het virus in het binnenste van mijn mondkapje en gaat minder of niet naar buiten, maar als een ander ditzelfde doet, dan kan ik met mondkapje even gemakkelijk besmet worden . Of anders gezegd "eruit" dan werken ze wel want het houdt tegen, "erin" dan werken ze niet en dat heeft geen zin.
Dat zie ik dus nog niet zo voor me.
Wel ben ik het eens dat je er goed mee om moet gaan (daar mankeert het nogal eens aan) en het iets extra's is op alle regels die er al zijn. Verder denk ik dat die landen waar het verplicht is, dat die niet gek zijn en ik verwacht zomaar dat over een tijd de inzichten omtrent de mondkapjes zomaar eens kunnen veranderen. De stelligheid en zekerheid waarmee NL zijn waarheid verkondigt ben ik dus nog niet zo van overtuigd.