Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:50

Ik kan dus echt helemaal niks met die cijfers. Hoeveel mensen hebben zich nav een oproep laten testen, zonder eigenlijk klachten te hebben? Normaal zie je dat aantal al niet terug. Nu met die massale oproepen na het stappen wel. Het lijkt er iig nog op dat het om vooral milde klachten gaan, gezien de ziekenhuiscijfers.

Getup, met veel testen is nog veel mogelijk qua vakantie op moment. En dat vele testen lijkt mij vooral heel verstandig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:54

Relaxed schreef:
Alsof wij niet weten hoe we ervoor staan :')

Blijkbaar niet, want dan zou je niet zo pittig op mij reageren met nare woorden zoals z..k post. Ik laat gewoon zien wat het is. Het is een vakantie topic en met mij zijn er heel veel mensen erg bezorgd en gewoon verontwaardigd dat het zo ontspoord is in Nederland. Want niet voor het een of het ander, maar ik krijg 0,0 terug gave van inkomens verlies en ik heb afgelopen jaar gewoon mijn kosten gemaakt om deze luxe gîte open te houden en puntje gaaf voor de toeristen dit jaar. Met mij heel veel anderen mensen. Dus geen wonder dat er nogal wat mensen verontwaardigd zijn. De meesten voelen het niet in hun portemonnee. Maar wij en vele anderen met mij wel. Sorry, maar ik kan daar niet eventjes vlotjes overheen huppelen. Zo van jammer dan.........volgende keer beter.

Het vele testen idinn voorkomt niet de vele besmettingen. De huisarts (schoondochter) vertelde, dat daar nu net de kneep zit. Want als jij vandaag negatief bent getest, kun je toch vanavond of morgen als je aan het feesten bent positief zijn. Het testen is heel belangrijk, maar is niet helemaal dekkend. Aanvullende maatregelen zouden zeker niet misstaan, zoals bv mondkapjes, gelletjes, op tijd stoppen, beperkte alcohol schenken , etc.
Wat wel een indicatie is, is het cijfer van hoeveel mensen er nu daadwerkelijk die getest worden besmet zijn. Dat zegt wel iets. Want ik hoorde ook al mensen die zeiden in Nederland tegen ons→ als je veel test dan vind je ook veel. Je moet kijken naar het aantal verhoudingen. Dat is dus wat er ook gebeurt en ook te lezen valt in de cijfers.
Dus ja eens met je dat testen erg belangrijk is, maar het heeft ook iets van een "schijn" veiligheid in zich nu de aantallen zo giga hoog zijn en er geen extra beschermende maatregelen verplicht zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:05

Maat Pien die inkomsten verlies heeft toch niet te maken met de huidige cijfers
Mensen gaan toch op vakantie ondanks dat, terwijl veel.mensen al.eerder besloten in Nederland te blijven

Als de cijfers hier nu lager zouden zijn zou het dan anders zijn

BigOne

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:10

Wanneer wij op rood gaan als land en dat gaat gebeuren wanneer de cijfers geen duikeling maken deze week dan zijn er zeer veel mensen die dan afhaken en niet naar de gite van Pien en al die andere ondernemers in het buitenland gaan want dan nemen ze het zekere voor het onzekere. Dat zie je nu al aangezien de Nederlandse recreatiebedrijven bommetje vol zitten, met Nederlanders en niet met buitenlanders.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:12

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:12

Wat voor ondernemers in Nederland weer heel goed is ook voor de horeca

Dan hebben die iig minder steun nodig
Chauvinistisch als.ik dan ben gun ik het de Nederlandse ondernemers ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:15

Maar pien, wat kunnen wij daaraan doen? Onze regering neemt die beslissingen, de Nederlanders zelf niet.. Wij zijn toch net zo goed de dupe? Wat dacht je van Nederlandse ondernemers? Die knijpen hem nu ook weer..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:21

Mwa er is nog steeds iets als gezond verstand. Ik zag fotos van tilburg de avond voor het opnieuw sluiten inging en het was er meer dan overvol. 8)7 Dan neem je gewoon bewust het risico dat je ziek wordt en daarmee anderen kan aansteken. Ik heb interviews gelezen van door stappen besmette jeugd en die zeiden allemaal ach ja ik ben nu ziek maar hee ik heb een topavond gehad. Dan ben je gewoon hersenloos bezig.

Ook hier je mag met je ogen dicht een drukke straat te voet oversteken maar je kunt dan beter je hersens gebruiken en dat niet doen.

Eerst liepen mensen te schreeuwen de overheid en zijn zinloze regels ik volg ze niet. Stom gedoe enz. En dan opeens ja de regering heeft zo n topbeslissing gemaakt we mogen weer vrij. En dan nu weer lopen zeuren.

Nee gebruik je gezonde verstand en denk na. Er is een besmettelijk virus gaande. En dan ga je risico nemen door propvol boven op elkaar lucht en virus uit te wisselen in een afgesloten bedompte ruimte, waardoor je het verpest voor heel veel mensen. En dan de regering de schuld geven. _-:(

Ik snap Pien heel goed wat ze bedoeld. Het gaat gewoon niet goed hier met de besmettingen en al helemaal niet als je het vergelijkt met andere landen om ons heen. Dat zal gevolgen hebben voor de status van nederland. Ik las vanmorgen dat ze in belgie vooral geen voorbeeld willen nemen aan nederland.

Dat mag gezegd worden. En ja ik voelde me absoluut geen nederlandse en schaam me eigenlijk kapot voor mijn landgenoten omdat ik alleen maar onverantwoordelijke korte termijn denkende mensen tegenkom die alleen aan hun eigen ik denken. -O-

De mensen die geen afstand hielden in frankrijk waren nederlanders vooral en belgen. Als je een nagenoeg lege camperplek hebt (een nederlandse camper eerst en drie fransen op pakweg 25 plekken) en je gaan dan echt strak hutje mutje naast elkaar staan (1 meter tussen de campers want je tv ontvangst is belangrijker dan een virus) dan ben je gewoon stom bezig. Vrijdag avond en zaterdag stroomde de boel vol van regio noord die vakantie kreeg en kennelijk die plek als eerste stop gebruikt (15 campers binnen 2 uur) |o en wij zijn daarop halsopver kop daar vertrokken, mij te groot risico,
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-07-21 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:24

Pien, maar het nu massaal testen van mensen zonder klachten, geeft wel een vertekend beeld van de cijfers. Die mensen zouden normaal namelijk niet gecheckt hebben of ze besmet waren. Mensen met lichte klachten lieten zich regelmatig ook al niet meer testen "nee joh ben gewoon verkouden". Die hele groep test nu wel en paar weken terug niet. Terwijl er toen misschien evenveel van besmet waren. Dat zag je echter niet in die cijfers.

Karuna, is dat hersenloos bezig zijn of beseffen ze zich dat ze met hun leeftijd zeer weinig risico lopen om echt ziek te worden. En is het dus voor die jeugd "maar een coronavirusje" en dus dat avondje stappen waard. Zoals de gemiddelde persoon normaal ook zegt "het is maar de griep", ondanks dat die griep voor bepaalde groepen ook gevaarlijk is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:26

Die mensen die testen zonder klachten bij bv testen voor toegang worden niet door de ggd meegerekend. Het % besmette testen op alles is groot.

Jeugd (leeftijd 18/25) heeft hoop ik inmiddels wel wat gezond verstand in huis en heeft ook ouders die hun op de risicos kan wijzen, een van de geinterviewde meisjes (23) wist wel degelijk dat ze risico liep maar vond een avond stappen belangrijker. Dan ben je gewoon dom bezig. :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:28

Relaxed schreef:
Maar pien, wat kunnen wij daaraan doen? Onze regering neemt die beslissingen, de Nederlanders zelf niet.. Wij zijn toch net zo goed de dupe? Wat dacht je van Nederlandse ondernemers? Die knijpen hem nu ook weer..

Dat zeg ik toch ook. Daar zit ook mijn verontwaardiging.

Echwel ik en vele anderen in Frankrijk ben/ zijn ook Nederlandse ondernemers en als wij niet meer mogen dan zijn de Nederlandse ondernemers al lang gesloten. Die knijpen hem ook weer hoor. Nog wel meer als ik.

Het punt is dat ook al is het risico vele male hoger Bigone in Nederland als bij ons, er een kans is dat de verzekering niets uitkeerd als mensen ih buitenland covid krijgen. Of dat Frankrijk de grenzen gaat sluiten voor het diep rode Nederland. Dat zal niet zo heel vlug gebeuren want Macron denkt Europees. Maar het risico blijft natuurlijk zeker als Nederland bv over de 400 - 500 besmettingen per 100.000 gaat tellen. Met een R getal van 2++ is dit wel te verwachten.

Wat testen betreft, in Frankrijk wordt ook voor iedere scheet heel veel getest. En toch zijn de cijfers gunstiger. Dus je redenatie klopt zeker wel, maar ook niet helemaal idinn.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-07-21 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:28

Ach karuna, met al jouw gezondheidsproblemen ga jij gewoon toch ook gewoon op pad? Maar nee, anderen zijn hersenloos :') hou toch op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:29

karuna schreef:
Die mensen die testen zonder klachten bij bv testen voor toegang worden niet door de ggd meegerekend. Het % besmette testen op alles is groot.

Maar die mensen zijn na het stappen vervolgens toch door de GGD opgeroepen zich te laten testen? Met of zonder klachten? Dan zitten ze toch wel in de cijfers verwerkt?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:30

Als je Nederlands ondernemer bent heb je toch ook recht op Nederlandse financiële hulp

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:30

Relaxed je opmerking slaat nergens op. :n In een stille rustige omgeving liep ik veel minder risico dan hier. En ook daar en hier houd ik afstand van mensen. Ik blijf graag zo gezond mogelijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:38

Ik zou zeggen verhuis in Nederland of naar Frankrijk.

Jou ervaring deel ik echt totaal niet en ik woon op 7 km van het zwarte Corona gebied van nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:39

Karuna, dat is jou redenatie erbij en dat is helemaal prima. Maar ook als je daar eens een winkel in stapt heb je kort contact met mensen. Totaal buiten je normale bubbel. En prima dat je dat kleine risico neemt, want die winkels zijn niet de hotspots om besmet te raken. Mede door het afstand houden etc.

Er zijn echter ook mensen die nog steeds niet buiten hun eigen tuin komen. Die noemen jou gedrag misschien ook hersenloos. Zoals jij dat van die jeugd vindt. Die misschien gewoon beredeneren "die snotneus kans voor mij, die neem ik wel".

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:45

Ik kom ook 'gezellig' mee kletsen :+

Aangezien het een vakantietopic is... In mei zijn wij naar mijn schoonouders in Turkije geweest. Deze wonen vlakbij Iran, en voornamelijk daar thuis gezeten. Dus daar niet echt veel gemerkt van corona. Met het vliegen natuurlijk wel.. Testen voor vertrek, in spanning zitten voor de uitslag :+ Gelukkig beide negatief. Na het bezoekje zijn wij nog 3 dagen in Istanbul geweest. Daar was vrij weinig te merken van corona. Het was er echt super druk, restaurants/terrassen/winkels alles was open. Wel een mondkapjesplicht, maar was ook niet echt streng.

Wij hopen in september nog een keer naar Turkije te gaan, maar dan echt op 'vakantie' (lees; zon/zee/strand/relax :+ ). Hebben nog niks geboekt, we hebben nog even.
Ik weet dat bepaalde maatschappijen niet naar oranje gebieden vliegen, maar wel vakanties aanbieden. Beetje krom is het wel.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:06

karuna schreef:
De mensen die geen afstand hielden in frankrijk waren nederlanders vooral en belgen. Als je een nagenoeg lege camperplek hebt (een nederlandse camper eerst en drie fransen op pakweg 25 plekken) en je gaan dan echt strak hutje mutje naast elkaar staan (1 meter tussen de campers want je tv ontvangst is belangrijker dan een virus) dan ben je gewoon stom bezig. Vrijdag avond en zaterdag stroomde de boel vol van regio noord die vakantie kreeg en kennelijk die plek als eerste stop gebruikt (15 campers binnen 2 uur) |o en wij zijn daarop halsopver kop daar vertrokken, mij te groot risico,

Ik moet hier bijna om lachen ..serieus
Campers hutje mutje is een probleem ?
Moeten we nu overal alles gaan uitbreiden zodat ook tussen wagens ,fietsers meerdere meters afstand kan gehouden worden ook op parkeerplaatsen enzo

Ik ben blij dat ik gewoon door leef ..we zijn anderhalf jaar verder en geen corona gehad in gezin en familie , heb ook nooit hoeven testen en doe gewoon redelijk normaal wat mag : uit eten ,boodschappen , af en toe winkelen , ontsmet eigenlijk enkel als ze het uitdrukkelijk vragen ,mondkapje waar het verplicht is maar geen corona fobie
Heb net 2de vaccinatie gehad en dat heb ik enkel gedaan omdat manlief en zoon erop aandrongen dat ik anders nergens meer heen zou mogen ..en dat is ook zo blijkt nu met de coronapassen overal

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:09

Mwa campers ga je in en uit. Ramen staat tegen elkaar open en als dan ook de deuren op minder dan een meter zitten. Met uitstappen is afstand dan wel een probleempje. Vooral als er zoveel ruimte is is dat gewoon niet verstandig. :n best veel campings en camperplaatsen hebben zelfs best lang hun capaciteit verkleind om afstand te kunnen garanderen.

Dus ja het is wel een extra risico wat je kunt vermijden. En afstand is afstand onder welke omstandigheid ook. En opvallend is dat de fransen die we tegenkwamen de afstand van iedereen wel respecteerden. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:12

Besita wat fijn dat covid bij jullie buiten de deur is gebleven. Ik begrijp je dankbaarheid hierover. Want helaas is niet iedereen zo gelukkig gebleken, ondanks het zeer goede toepassen van de regels.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-07-21 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:21

Waarom is minder afstand zo'n groot probleem nog steeds ? Jullie zijn toch allemaal gevaccineerd ?

In het echte leven merk ik hier in elk geval het laatste jaar weinig commotie omtrent heel het covid verhaal.
Iedereen draagt mondmaskers waar het gevraagd wordt, de beperking in aantal personen in een winkel of restaurant wordt gerespecteerd en voor de rest gaat het leven gewoon door zoals we nu al anderhalf jaar gewend zijn.

En ik moet nog steeds een keuze maken welk vaccin ik wil. Of niet wil. :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:49

karuna schreef:

Jeugd (leeftijd 18/25) heeft hoop ik inmiddels wel wat gezond verstand in huis en heeft ook ouders die hun op de risicos kan wijzen, een van de geinterviewde meisjes (23) wist wel degelijk dat ze risico liep maar vond een avond stappen belangrijker. Dan ben je gewoon dom bezig. :n

Wel als ze positief zijn, al dan niet doordat ze daarna nog een GGDtest moeten doen. Alleen het aantal testen telt niet mee. Dus de teller wel, maar de noemer niet. Daarom is het percentage positief in NL ook hoger.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:52

karuna schreef:
Mwa campers ga je in en uit. Ramen staat tegen elkaar open en als dan ook de deuren op minder dan een meter zitten. Met uitstappen is afstand dan wel een probleempje. Vooral als er zoveel ruimte is is dat gewoon niet verstandig. :n best veel campings en camperplaatsen hebben zelfs best lang hun capaciteit verkleind om afstand te kunnen garanderen.

Dus ja het is wel een extra risico wat je kunt vermijden. En afstand is afstand onder welke omstandigheid ook. En opvallend is dat de fransen die we tegenkwamen de afstand van iedereen wel respecteerden. :j

_O- De deuren van campers op minder dan een meter. Dan hoop ik dat de bewoners niet te dik zijn, anders kunnen ze niet eens naar binnen. Maar dat heeft niets met corona te maken. Zo wil je toch gewoon nooit op vakantie.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:53

Bloodymary schreef:
karuna schreef:

Wel als ze positief zijn, al dan niet doordat ze daarna nog een GGDtest moeten doen. Alleen het aantal testen telt niet mee. Dus de teller wel, maar de noemer niet. Daarom is het percentage positief in NL ook hoger.

Precies dit. Dat is ook wat ik zo raar vind aan het R-getal. Hierbij wordt puur gekeken naar het aantal positieve tests van nu en een week geleden (of een andere termijn), maar het aantal afgenomen tests wordt compleet buiten beschouwing gelaten. Terwijl er begin vorige week 278% meer testen waren afgenomen dan daarvoor.

Ik begrijp dat we even op de rem trappen, zeker. We willen weten of deze toename resulteert in meer ziekenhuisbezetting of niet. Maar als die stijging uitblijft, lijkt het mij dat wat ze de hele tijd hebben aangegeven (dat jongeren relatief weinig last hebben van het virus)klopt en er dus weinig aan de hand is.

Ik ben absoluut geen ontkenner en heb lange tijd het beleid redelijk gesteund, maar deze ontransparantie in de manier waarop met de cijfers wordt omgegaan irriteert mij toch wel redelijk.