Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:20

Shadow0 schreef:
Mijn buurman is met een beademingskapje meegegaan met de ambulance. Niet met grote spoed, dat is het voornaamste dat ik kan zeggen geloof ik.
(De demente buurman is iemand anders denk ik.)

En nu staan anderen uit dit gebouw voor zijn deur te praten!! -:(- NEE, doe dat eens even niet. Maar ik wil dus ook echt de deur niet open gaan doen om dat nu uit te leggen (en degene die nu staat te praten is sowieso al iemand waar ik een beetje uit de buurt wil blijven.)

Ik denk, ik klop even op het raam voor de voorzichtige hint, maar dat werkt ook niet. Ik geloof dat ik me hier vooral buiten ga houden.

Wat een nare mensen zeg. Ook een beetje raar om precies voor zijn deur te gaan praten.

Oh ik zag vandaag het eerste mondkapje in de supermarkt, het zag er heel normaal uit.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 29-03-20 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:22

Thailand is t ook heftig, al vanaf begin feb, chinezen die thailand niet meer in mochten stapte zonder problemen in bij KLM richting amsterdam, dat was al een beetje stom

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:30

imaudy schreef:
Shadow0 schreef:
Mijn buurman is met een beademingskapje meegegaan met de ambulance. Niet met grote spoed, dat is het voornaamste dat ik kan zeggen geloof ik.
(De demente buurman is iemand anders denk ik.)

En nu staan anderen uit dit gebouw voor zijn deur te praten!! -:(- NEE, doe dat eens even niet. Maar ik wil dus ook echt de deur niet open gaan doen om dat nu uit te leggen (en degene die nu staat te praten is sowieso al iemand waar ik een beetje uit de buurt wil blijven.)

Ik denk, ik klop even op het raam voor de voorzichtige hint, maar dat werkt ook niet. Ik geloof dat ik me hier vooral buiten ga houden.

Wat een nare mensen zeg. Ook een beetje raar om precies voor zijn deur te gaan praten.

Oh ik zag vandaag het eerste mondkapje in de supermarkt, het zag er heel normaal uit.

Nu pas? Dit doen ze bij ons in Groningen stad al weeeeken. Aan het begin keken we er raar van op, maar nu doet letterlijk bijna iedereen het.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:38

Ik vond het verschrikkelijk in de supermarkt. Een grote chaos met die karretjes, nare sfeer, iedereen doet net of je vies bent. Houd hier absoluut niet van, dat het maar snel over mag zijn :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:39

Maartje1990 schreef:
Meneer met dementie O:)
Gisteren brak mijn klomp. Ik werk in ouderenzorg, momenteel in beschermende kledij ivm verdachten zieken cliënten. En mijn collega zei in de pauze dat ze niet in corona geloofde, we werden gewoon gehersenspoeld. 8)7

Weet je... Ik weet mensen die in de zorg werken die gewoon buiten werktijd schijt hebben aan de anderhalve meter regel.
En dat werkt dan met kwetsbare mensen, dat begrijp ik gewoon echt niet.
Hoorde ook al via pb dat iemands collega moest niezen plots en de computer ondernieste.
Kwam erg plots op, kan gebeuren, maar het verzoek tot schoonmaken leverde ruzie op.
Uiteindelijk deed diegene het alleen omdat de persoon in kwestie bang was van hogerhand op zijn falie te krijgen.
En dat ook gewoon uiten naar collega’s die graag gezond willen blijven.

Ik snap werkelijk niet wat je met zulke gedachtes in de zorg doet, zeker niet als je hoort hoeveel ouderen er sterven.
Zit je er met je neus bovenop, loop je in zo’n pak, verkondig je zulke dingen.
Wauw gewoon.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 01:26

Moonfish, tja ik hoop toch dat de meerderheid zich wel aan de maatregelen houdt. Ik zelf iig wel.

Ik snapte die collega uiteraard ook niet. Ik en andere collega die er ook bij zat hebben elkaar hoofdschuddend aangekeken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 02:22

Sassii schreef:
imaudy schreef:

Nu pas? Dit doen ze bij ons in Groningen stad al weeeeken. Aan het begin keken we er raar van op, maar nu doet letterlijk bijna iedereen het.

Ja, echt nu pas :+ Denk dat het in de grote steden anders is. Ben zelf meer van goed handen wassen en handgel enzo… Met zo'n mondkapje moet alles toch heel steriel en vooral niet aan zo'n ding zitten...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 03:41

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/co ... ~a0f0aa10/

Ik las zojuist dit artikel en het bleef bij mij hangen omdat het zo bizar rationeel is en hoe een rationeel oordeel zo in strijd kan zijn met gevoel (er vanuit gaande dat zijn berekening klopt).
Deze hoogleraar claimt dat de beslissingen die nu gemaakt zijn uiteindelijk meer levensjaren kosten. Enerzijds omdat de kosten die nu in de zorg worden gestopt minder levensjaren opleveren dan als ze op een andere manier gebruikt waren. (Vond ik geen heel sterk argument want normaal zou dit geld nooit in de zorg zijn gestoken)
Anderszijds omdat meer mensen in de bijstand zullen komen door de recessie die hierop zal volgen en mensen in de bijstand aannemelijk korter leven.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 04:24

secricible schreef:

Ik las zojuist dit artikel en het bleef bij mij hangen omdat het zo bizar rationeel is en hoe een rationeel oordeel zo in strijd kan zijn met gevoel (er vanuit gaande dat zijn berekening klopt).
Deze hoogleraar claimt dat de beslissingen die nu gemaakt zijn uiteindelijk meer levensjaren kosten. Enerzijds omdat de kosten die nu in de zorg worden gestopt minder levensjaren opleveren dan als ze op een andere manier gebruikt waren. (Vond ik geen heel sterk argument want normaal zou dit geld nooit in de zorg zijn gestoken)
Anderszijds omdat meer mensen in de bijstand zullen komen door de recessie die hierop zal volgen en mensen in de bijstand aannemelijk korter leven.

Het is echt een dom artikel. Als Nederland geen internationaal gericht land was dan klonk het al minder bizar. Blijkbaar heeft deze meneer een glazen bol >;)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 06:41

dit topic gaat zo hard dat het lastig bij te houden is als je een dag niet hebt gekeken. Weet dus niet of deze al geplaatst is.

een stadje in Italië immuun voor corona. Vind dit toch wel heel bijzonder en ben benieuwd wat de rede is dat niemand het heeft terwijl omliggende dorpen zo getroffen zijn.
https://www.ad.nl/buitenland/bewoners-i ... hoVdmyOorc

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 07:00

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 07:27

Justme_Lisaa schreef:
Baby in de VS is overleden aan het Corona virus, was nog geen jaar oud ;( . https://www.telegraaf.nl/nieuws/1871719 ... -overleden

Bron: Telegraaf

Wat heftig. Hier een kleine van 12 weken oud en was zo.blij dat kinderen er doorheen leken te glippen.

Mijn vriend en ik werkem in de ghz en er is continue fysiek contact door gedragsproblemen. Ik vind het spannend worden.. 17 april begin ook ik weer en 9p ons instellingsterrein is inmiddels ook corona en eentje is inmiddels in het ziekenhuis hoorde ik gister dus wachten tot het zich ook gaat verspreiden. Dit was een persoon die nergens kwam dan haar woning en dagbesteding op het terrein is al ff dicht. De richtlijnen om te moeten werken waren soepel waarbij je voorheen mocht werken ook al waren er gediagnosticeerde in het gezin en zijn nog steeds niet streng. Ik kan kwaad worden als ik mond kapjes zie lopen. Doneer die aub aan de zorg! Zelf kun je tenminste afstand houden

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:12

Kun je geen ouderschapsverlof opnemen ChantalSmook?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:30

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:32

ChantalSmook schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Baby in de VS is overleden aan het Corona virus, was nog geen jaar oud ;( . https://www.telegraaf.nl/nieuws/1871719 ... -overleden

Bron: Telegraaf

Wat heftig. Hier een kleine van 12 weken oud en was zo.blij dat kinderen er doorheen leken te glippen.

Mijn vriend en ik werkem in de ghz en er is continue fysiek contact door gedragsproblemen. Ik vind het spannend worden.. 17 april begin ook ik weer en 9p ons instellingsterrein is inmiddels ook corona en eentje is inmiddels in het ziekenhuis hoorde ik gister dus wachten tot het zich ook gaat verspreiden. Dit was een persoon die nergens kwam dan haar woning en dagbesteding op het terrein is al ff dicht. De richtlijnen om te moeten werken waren soepel waarbij je voorheen mocht werken ook al waren er gediagnosticeerde in het gezin en zijn nog steeds niet streng. Ik kan kwaad worden als ik mond kapjes zie lopen. Doneer die aub aan de zorg! Zelf kun je tenminste afstand houden

Als kinderen minder vatbaar zijn betekent dat niet dat ze het niet kunnen krijgen en aan kunnen overlijden. Helaas zijn er in ieder wetenschappelijk onderzoek uitzonderingen.

Ga in goed overleg met je baas wat betreft je werk als je jezelf er niet goed bij voelt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:33

bigone schreef:
Wat betreft het vingertje wijzen van de zuidelijke landen naar bvb Nederland : hier hebben ze zwaar bezuinigd zodat er wat spek op de botten zit, waarschijnlijk genoeg om de economische crisis op te vangen. En het begrotingsoverschot ruim onder de gestelde norm te brengen. De landen die nu zo hard over de noordelijke landen spreken bleven zwaar in gebreke doordat ze niet voldoende door pakten maar de binnenlandse tevredenheid belangrijker vonden dan het voldoen aan de EU normen. Daarvoor werden ze ‘ gestraft ‘ met een hogere rente . Natuurlijk vind ik dat in tijden van crisis mensen en landen geholpen moeten worden , echter Portugal Italië en meerdere zuidelijke landen hebben al meer dan tien jaar het vertikt om ook maar ergens iets te doen aan hun verplichtingen om hun begrotingstekort eindelijk eens te veranderen in een overschot . En wanneer deze crisis achter de rug is gaan ze weer op dezelfde voet verder. Alleen Griekenland , waar nu regelmatig aflossingen vandaan komen op de extra miljardensteun die het land overeind heeft gehouden heeft veel veranderd .

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:36

secricible schreef:

Ik denk dat hij gelijk heeft wat betreft de mogelijkheden tot onderzoek waarmee je veel meer levensjaren kunt redden dan dat je nu doet. Knap dat hij het uit durft te spreken en dat hij ook begrijpt dat het niet zo eenvoudig is als hij zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:41

Sure_lee schreef:
Ik had gemist dat kerkdiensten tot 30 personen wel mochten.... -O-
https://www.topics.nl/het-coronavirus-v ... ent=topics

Die wilde ik net gaan plaatsen. In verband met de vrijheid van godsdienst is het niet mogelijk dit te verbieden volgens Rutte.

Ik zat me laatst al af te vragen hoe het kon dat Goeree-Overflakkee zo dieprood gekleurd was op de kaartjes. Nou, hierom dus -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:49

Marie_Anne schreef:
Sure_lee schreef:
Ik had gemist dat kerkdiensten tot 30 personen wel mochten.... -O-
https://www.topics.nl/het-coronavirus-v ... ent=topics

Die wilde ik net gaan plaatsen. In verband met de vrijheid van godsdienst is het niet mogelijk dit te verbieden volgens Rutte.

Ik zat me laatst al af te vragen hoe het kon dat Goeree-Overflakkee zo dieprood gekleurd was op de kaartjes. Nou, hierom dus -O-

Hoog tijd voor een wetswijziging dus. Geen tijd voor religieus geneuzel tijdens een crisis als deze!
Zelfs moskeen sloten vrijwillig de deuren.

Mensen die moedwillig groepsbijeenkomsten blijven organiseren of bezoeken zouden wat mij betreft hun recht op 'n IC-bed mogen verliezen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:52

elnienjo schreef:
Marie_Anne schreef:

Hoog tijd voor een wetswijziging dus. Geen tijd voor religieus geneuzel tijdens een crisis als deze!
Zelfs moskeen sloten vrijwillig de deuren.

Mensen die moedwillig groepsbijeenkomsten blijven organiseren of bezoeken zouden wat mij betreft hun recht op 'n IC-bed mogen verliezen.

Helaas gaat een wetswijziging niet zo makkelijk en snel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:54

Dat mensen in zulke gemeentes niet zelf hun gezonde verstand gebruiken...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:55

Het ergste vind ik dat je volgens het geloof een leven niet mag beëindigen bv met euthanasie, maar je mag het wel onnodig verlengen.

Dus komen ze aan beademing zal de familie niet snel de stekker eruit trekken, zelfs niet als het uitzichtloos is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:00

PSvanLot schreef:
[

Helaas gaat een wetswijziging niet zo makkelijk en snel.

Volgens mij als de noodtoestand afgekondigd wordt, kunnen zulke dingen per direct verboden worden.

Ik las nog deze :
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/corona ... spartandhp

Heb je eindelijk mondmaskers, blijken ze niet veilig -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:01

In Belgie zijn alle kerkdiensten verboden op dit moment.
Als zij het zelfs kunnen moet dat toch ook in ons land mogelijk zijn?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:01

elnienjo schreef:

Tuurlijk, zullen we dan rokers ook hun mogelijkheid tot behandeling van hart en vaatziekten, longkanker etc ontzeggen? Of mensen die gevaarlijke sporten doen (paardrijden bijvoorbeeld) niet meer helpen als het mis gaat??
Beetje aparte uitspraak, ik snap echt je gedachtegang, maar zo werkt het gelukkig niet.

Ik vind het vooral opvallen dat de cijfers in Italië en Spanje niet echt minder lijken te worden ondanks gehele lockdown, helpt dus kennelijk ook niet afdoende.
Ik ga toch meer voor een bepaalde temperatuur en klimaat waarbij het virus goed broeit.
Tel daar overgewicht, suiker, verzwakt immuunsysteem bij op en tel uit je "winst".

Ik ben ook van mening dat al die rigoureuze maatregelen uiteindelijk wel eens zwaarder kunnen zijn dan de gevolgen van het virus...

Overigens wil ik echt de ernst van het virus daarmee niet onderschatten, een oude teamleider van mij ligt in het ziekenhuis (gister bij beau op tv geweest) en die had het ook zo zwaar :( bizar.

Hij vertelde trouwens ook dat hij dus geluk had dat hij wel goed op de medicatie (tegen malaria dus) reageerde, maar veel mensen ook niet, die waren door naar de IC.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 29-03-20 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt