Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 20:29

Gelukkig dat verder alles goed is gegaan.
Wat sneu dat jullie geen gebruik meer kunnen maken van de caravan.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:36

Unwritten schreef:
Dat is Flitsmeister :j maar dan moet het wel apart bij rijkswaterstaat gemeld worden anders blijft het liggen

Ja, Flitsmeister idd. Ik zie het ook vaak op Waze maar die meldingen gaan idd niet door naar Rijkswaterstaat. Ik heb ze onder favorieten staan zodat ik ze snel kan bellen bij dit soort gevaarlijke situaties. Zo al meerdere keren gebeld voor aangereden wild, stukken hout, spanbanden etc..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:43

Vandaag heb ik een behoorlijke route door de Achterhoek gereden voor werk. Veel wegen waar je niet kunt inhalen.

En heel veel bestuurders die veel zachter reden dan de maximum snelheid. En ik weet best dat er geen minimum snelheid is.
Maar zonder reden 72 op de teller rijden, waar 80 is toegestaan, terwijl het zicht prima is, geen bochtige weg, prima overzicht.
En dan denk ik wel, waarom???

En op een andere weg, waar 60 is toegestaan, werd 45 gereden.
Ook nu weer genoeg zicht, geen enorm bochtige wegen, geen tegenliggers waarvoor je aan de kant moest en ook geen 45 km autootje, maar een gewone, die harder kan en mag.

Ik heb echt geprobeerd om me niet te ergeren, maar stiekem was ik toch een klein beetje geïrriteerd -O-
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 27-05-25 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 20:13

Morrie fijn dat jullie en de caravan niks mankeren.
Caravan heeft nieuwe eigenaar.

Volgende keer bij zoiets dus Rijkswaterstaat bellen.

Marije, zulke chauffeurs zijn niet fijn.
Rij gewoon door svp.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:10

Marije_jiplover schreef:
Maar zonder reden 72 op de teller rijden, waar 80 is toegestaan, terwijl het zicht prima is, geen bochtige weg, prima overzicht.

Dat klinkt eigenlijk als mensen die gewoon 80 op de teller hebben. Bepaal jij je snelheid van de GPS? De snelheidsmeters van auto's hebben meestal een afwijking, maar ik hou vaak genoeg gewoon de snelheidsmeter van de auto aan omdat ik geen boete wil en ook geen zin heb om de navigatie in te stellen.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:43

Shadow0 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Dat klinkt eigenlijk als mensen die gewoon 80 op de teller hebben. Bepaal jij je snelheid van de GPS? De snelheidsmeters van auto's hebben meestal een afwijking, maar ik hou vaak genoeg gewoon de snelheidsmeter van de auto aan omdat ik geen boete wil en ook geen zin heb om de navigatie in te stellen.

Hiermee ga ik vaak de fout in als ik op de vrachtwagen zit. Vrachtwagens zijn nl geijkt. Soms 1km verschil met de GPS
Hierdoor lijkt het voor mij of iedere auto onder de 80 rijd en ik me ga ergeren.
Dan moet ik mezelf even duidelijk maken dat de voorganger precies 80 op zijn/haar teller rijd :o en ik me niet zo aan moet stellen

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:26

Maar je teller wijkt toch niet minstens 8 km af?

Ik woon in een gebied met heel veel vergrijzing én heel veel toerisme en hier wordt ook met grote regelmaat tergend traag gereden. Vaak minimaal 20 km/u langzamer dan mag. En dan blik op oneindig stug maar één tempo aanhouden, ook als je bv in een 30 zone komt met 60 km/u door het dorp blijven kachelen.
En ja, dat vind ik enorm irritant, maar tegelijkertijd is de auto het enige vervoermiddel waar ouderen nog ergens mee kunnen komen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 23:19

MairiMacBran schreef:
Maar je teller wijkt toch niet minstens 8 km af?

Bij mijn vorige auto was het zo'n 10%, 130 op de teller was 118 op de GPS

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:58

Belgen en regen….. pffft snelheid aanpassen prima als het echt regent maar bij miezer 30 waar je 50 mag is echt niet nodig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:27

Ik had van de week een ergernis waar ik eigenlijk wel om moest lachen.
Ik reed op een rotonde, 2 banen breed en zo'n 100 meter na de afslag voegt de rechterbaan zich bij de linker en moet je dus ritsen. Ik was inmiddels naar de linkerbaan gegaan, voor me reed en auto en precies daarnaast reed nog een auto die dus naar links moest.
De rechter liet gas los om achter de linker (en voor mij) in te voegen, maar tegelijkertijd liet de linker ook gas los om hem voor te laten. Vervolgens gaf rechts iets gas bij om ervoor te schieten, maar had links ook al gehandeld en gaf ook gas bij om de ander achter hem te laten. En vervolgens trapten ze allebei tegelijk op de rem (einde invoegstrook bereikt) om de ander voor te laten en stonden we allemaal stil.
Supergrappig omdat ze allebei dus 3x exact hetzelfde handelden en zodoende niks oplosten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:29

Touristen en traag rijden, of rare acties uitvoeren. Een Duitser vond het nodig om op een enkele baans autoweg, met dubbele doorgetrokken streep, 60 te gaan rijden en de Duitser achter hem, op 1 baan hem te laten inhalen. 100 meter verderop was de afrit :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:14

Shadow0 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ik schrijf toch 72 op de teller?
Volgens de GPS reed ik 66...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:46

Wij wonen op een kruising waar regelmatig wat mis gaat. Net ook weer. Meisje in auto komt met 70 (in het dorp, waar je 50 mag)over de kruising gestuiterd, jonge knul heeft haaientanden maar schat haar snelheid verkeerd in en hoppekee.
Geen fysieke schade maar een van de auto’s totall loss. Jonge knul is allang weg na invullen van de formulieren, het meisje heeft iedereen en z’n moeder gebeld en maakt er zo te zien een insta-story van. Pa(zo te zien) is al een half uur lang aan het fotograferen en filmen. Meisje in de auto, half uit de auto, naast de auto. En ondertussen die kruising maar half blokkeren. Gelukkig is de sleepwagen er nu en is de voorstelling voorbij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 10:27

Mairi dat een ongeluk gebeurt is naar.
Maar het zo filmen en uitmeten mag van mij een bekeuring op staan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 10:29

Klinkt meer als 'bewijs' verzamelen voor verzekering enzo.

En zo te horen ietwat aangedikt ook.

Hou ik niet van...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 10:39

Als je alleen bewijs wilt hoef je niet uitgebreid te gaan poseren in tien verschillende poses bij je auto lijkt me. En daar ben je ook geen uur mee bezig terwijl je de hele goegemeente hebt opgetrommeld. De knul met de auto die totall loss was, was binnen een kwartier klaar met foto’s maken en schadeformulier invullen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:40

Gelukkig was ik er niet bij betrokken en gebeurde het een stuk voor mij maar...

Bij drukte is er hier altijd een plek waar verkeer nogal moeilijk kan invoegen. Dus heel veel auto's willen naar rechts terwijl links bijna vrij is, en een paar auto's willen van helemaal rechts juist naar links. Meestal gaat dat verbazingwekkend genoeg redelijk goed. Nu stonden er een paar auto's die ver naar voren gereden waren over de linkerbaan en dan alsnog op het laatst naar rechts wilden. (En dan dus het verkeer voor links blokkeren.)

Daarachter stond een motor, die het blijkbaar niet snel genoeg vond gaan. Die ging toen rechts de auto's inhalen die naar rechts wilden invoegen. Hulde voor alle automobilisten die wisten te zorgen dat dit geen ontzettend naar ongeluk werd, maar echt levensgevaarlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 21:43

Jeetje die was levensmoe…Wat een sukkelaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:14

Wij hadden vandaag een motorrijder die vol gas tussen stapvoetsrijdende file doorreed.
Schrok me dood toen die ineens naast mijn raampje voorbij scheurde (zat op de bijrijdersstoel vandaag).
Echt, wat bezielt die lui, levensmoe?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:17

Motorrijders zeggen vaak dat ze zich heel erg bewust zijn van hun kwetsbaarheid, maar bij dat soort dingen vraag ik het me toch af...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:54

Ik had er maandag eentje die tussen ons door reed terwijl we 60-70 reden

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:43

Ik schrik daar ook altijd van en als ik dashcam filmpjes kijk, ook. Nee mij te onvoorspelbaar die rijders tussen de file door. Al snap ik dat het voor hun makkelijker lijkt.

Ik heb mijn auto terug en kan een ergenis voor anderen zijn geweest, mijn koppelingsplaten waren stuk die die heb ik laten vervangen maar ik moest daardoor wel opnieuw leren schakelen met de pedaal, want hij ging een stuk lichter. XD
Na een paar keer oefenen gaat het nu weer beter gelukkig.^^

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:10

Sagan dat is dan wel wennen.
Maar komt vast snel goed.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:25

Vanmorgen had ik eerst op de A9 naar de A2 weer iemand die haast had om zijn afslag richting Amstelveen te halen...

Werd echt door geduwd om eraf te gaan, maar ben blijven rijden op 100 daar op de linker baan.
Ik moest naar de A2, en de gene achter mij moest richting Amstelveen/Schiphol.

Snap dat door duwen echt niet, je komt er echt niet later van op je werk/thuis,
en als je dat wel vind had je eerder weg moeten gaan.

Vanmiddag mochten we 100 in plaats van 80 (is vaak in/rond spitstijd) op de A10,
en bij afslag 12 heb je 2 banen die naar rechts gaan, wat uiteindelijk 3 worden.
2 gaan er naar links richting het Centrum (Amstel) en de andere kant op de Gooise weg
richting Duivendrecht/Diemen en Amsterdam Zuid Oost.

En dan rij je lekker door, alleen had iemand voor mij rijden die in de volle ankers ging om naar rechts te gaan.
Er reed niemand rechts van hem/haar.

Snap dat die gene dan langzamer wilt gaan rijden, maar die volle ankers alleen niet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:05

Daarom ga ik dus nooit met de auto in de buurt van Amsterdam/Rotterdam/Den Haag/Utrecht rijden. Veel te druk verkeer met té vee; onverwachte situaties.

Hier reed ik vanmiddag op de fiets langs een benzinestation. Reed een auto daar weg, en om vanaf de pomp op de rijbaan te komen, moet je het fietspad/de fietsstrook oversteken. Meneer zag de haaientanden daar, die regelen dat de fietser toch echt voorrang heeft, maar even over het hoofd... Drie keer raden wie de handremmen kon inknijpen om niet tegen de zijkant van die auto op te klappen... Juist.