Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:24

Moestuin schreef:
Er kwam net iemand kijken naar een droogkast. Man heeft hem nog getest, heb hem helpen inladen. 3 sterren. Tsss...

Echt stom

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:25

Weet je, ik vind die 3 sterren nog het minste. Maar duid dan aan wat er mis is. Maar nee, geen enkel commentaar. Daar kun je dus niets mee :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:36

leren hoesjes vind ik zielig voor de geslachte dieren...
geintje
mag ik allern nog ff zeggen dat ik snoeverig rijke mensen de uitdrukking vd eeuw vind? Kweenie waarom maar ik vind het ergens heel schattig klinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:03

Net nog 1. Ik verkoop iets. In de titel in drukletters: NIEUW. Staat: Nieuw. Uitleg: Nieuw, nooit gebruikt, nog in de verpakking. Foto’s erbij met product nog in de verpakking. Eerste vraag: Is het al veel gebruikt? *zucht*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:16

Moestuin schreef:
Er kwam net iemand kijken naar een droogkast. Man heeft hem nog getest, heb hem helpen inladen. 3 sterren. Tsss...

Jeetje, wat flauw van hem! -O-

Ik heb vanmiddag een aantal kunstenaars benodigdheden op de kop weten te tikken. O.a. ook een A2 formaat houten werkstation (soort tafel ezel) Daarnaast ook een aantal clipboards waar ik mijn aquarelpapier op kan spannen. :D

Erg blij mee en er weer een 5 sterren beoordeling bij :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:42

Ik had een stapeltje paardenboeken te koop gezet. Van alles wat, van Brieschend paard van Rien Poortvliet tot de Paarden encyclopedie. Echt een allegaartje, al oude, met name versleten kaften/omslagen. Verder nog wel netjes. Geen zin om er veel moeite voor te doen dus 1 advertentie, eerlijk dat ze niet zo netjes meer zijn, doe maar een bod. Biedt iemand €20 inclusief verzenden met DHL, dus akkoord, ben ik er vanaf. Krijg ik daarna een berichtje dat ze had verwacht dat ze in slechte staat zouden zijn maar dat ze veel netter zijn dan ze had gedacht en dat ze er heel blij mee was, helemaal leuk dus!

Waar ik wel een pesthekel aan heb zijn mensen die alle trefwoorden en merken die ze kunnen bedenken en eventueel verkopen in hun advertentie zetten. Ik heb veel zoekopdrachten uitstaan op marktplaats voor bepaalde merken kinderkleren. Dan zetten mensen in hun advertentie allerlei merken neer of 'lijkt op merk X' en dan krijg ik 80 resultaten per dag van dat merk, terwijl dan het gros dus niet eens dat specifieke merk is. En degene die wel goed zijn, verzuipen in zo'n overzicht. Snap de tactiek maar het zijn een paar verkopers die dat doen, zou die het liefst blokkeren dat ze niet in mijn resultaten komen maar dat kan niet geloof ik.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:47

Ohhh Tamara
Ik weet precies over welke verkopers je het hebt :+

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:46

Sindskort is bij marktplaats veranderd dat als je op een woord zoekt: je gelijk in de titel en beschrijving je zoekwoorden naar boven kwamen.

Eerst was het alleen van de titel.
Dan moest je bijv apart aanvinken of je het ook vanuit de beschrijving wilde zoeken : zoek in titel en beschrijving..

Misschien maakt dat nu ook verschil in je zoekopdracht, ik weet niet of je dat kunt uitzetten ergens

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:17

Oh ja, dat vind ik ook heel vervelend! Dat is op Vinted en United Wardrobe ook zo. En nu dus op MP. Dan zoek je op ‘Anky’ en krijg je een Horsegloss legging. Heel irritant..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:22

Ja je kunt het uitzetten: als je iets zoekt dan naar filters en dan: titel en en beschrijving weg vinken ( in de app) en dan krijg je volgens mij alleen de advertenties van mensen die het merknaam in de titel hebben gezet

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:27

01San schreef:
Ja je kunt het uitzetten: als je iets zoekt dan naar filters en dan: titel en en beschrijving weg vinken ( in de app) en dan krijg je volgens mij alleen de advertenties van mensen die het merknaam in de titel hebben gezet

Ha dank u! Heb het gelijk aangepast, kijken of dat helpt!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:28

Wat ben ik blij dat ik nog een oude 2e mp account heb...
Heb mij kast uit geruimd en een hoop setjes en lingerie tegengekomen, die ooit aangeschaft maar qua leeftijd en gewichtsverschil nu niet meer aan de orde zijn.
Leuke dingen maar nix waar je zegt kinky of zo...
Dus met mijn oude account even erop gezet voor weinig - gelukkig maar want sindsdien wordt ik bedolven... van mannen.
Draagfoto's voor koop of ik ze wil dragen en dan opstuuren. Mannen die zich voordoen als vrouwen en , en , en .
Ik lig echt helemaal in een deuk maar ook verbaasd hoe veel mannen er deze "fetisj" op na houden - en uiteraard dan voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Heb ondertussen eens research gedaan - daar kun je echt grof geld mee verdienen.
En dat weten die mannen ook, haha, want ik schrijf dan standard dat foto's of gedragen kan maar dan een ander prijskaartje aanhangt... ipv 2,50 dan 30 of zo... en weg zijn ze ... :+

Ik laat dat spul maar nog een week staan, als er nog steeds geen normale reactie komt, gaat ze in de inzameling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:48

Sasja: Veel succes!

Nou, de man van de 3 sterren heeft de droogkast nu te koop op 2dehands voor €320. Hij heeft mij er €90 voor mij gegeven. Op zich geen probleem mee, maar er staat bij in nieuw staat, nauwelijks gebruikt en recent als stock model gekocht. Droogkast is 6 jaar, zeer intensief gebruikt, 4 keer verhuisd en als hij nog 2 jaar mee gaat heb je geluk :') Zo mannen verdienen dus geld :D En ja, het is 100% zeker dezelfde.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:53

Echt wel schandalig, je zou zo maar een product kopen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:19

ow.. dan had ik hem ff gecontact tot je een beoordeling kunt schrijven. En dan bij de opmerkingen in de beoordelingen zetten:kast was van mij, voor 90 gekocht en is zeer intensief gebruikt.. of kun je geen vrije tekst plaatsen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:24

Nee dat gaat niet

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:36

Naar is dat altijd! Wij hadden dat met een auto, bleek een dorpel verrot, dus flink veel van de vp (1500 naar 1200) afgehaald omdat die man hem wel graag wilde en een plausibel verhaal had. Hij was voor zijn dochter etc. Uur later stond hij terug erop voor 2250... zijn goed recht, maar verzin dan geen banketstaaf verhaal

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:45

Ik had vandaag wel een heel gekke verkoop.
Heb een bank te koop staan en daar kwam iemand voor kijken, dus ik de garage open gemaakt, koper helemaal enthousiast, koper geeft het geld en zegt dat de bank op de afgesproken dag gehaald word. Dus ik zeg wil je niet even zitten, nee was niet nodig bank was zo mooi, helemaal enthousiast :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:56

Moestuin schreef:
Sasja: Veel succes!

Nou, de man van de 3 sterren heeft de droogkast nu te koop op 2dehands voor €320. Hij heeft mij er €90 voor mij gegeven. Op zich geen probleem mee, maar er staat bij in nieuw staat, nauwelijks gebruikt en recent als stock model gekocht. Droogkast is 6 jaar, zeer intensief gebruikt, 4 keer verhuisd en als hij nog 2 jaar mee gaat heb je geluk :') Zo mannen verdienen dus geld :D En ja, het is 100% zeker dezelfde.

Dat hij hem voor zoveel meer verkoopt met een piep verhaal is zijn keuzen, dat jij van hem dan maar een 3 sterren beoordeling krijgt zou ik vervelender vinden.

Karma is een bitch, hij komt vast wel een keer een verkeerde tegen. :o

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:20

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:37

Ik had gereageerd op een Lemieux Spectrum dekje, vind hem echt prachtig.
Koper had mijn bod geaccepteerd en dacht mooi dan kunnen we het gelijk afhandelen. Gezegd dat ik hem graag over wilde nemen en wanneer ze hem kon verzenden, nu krijg ik al bijna 2 dagen geen reactie meer... :+

Snap niet dat je dan artikelen op Marktplaats zet als je gewoon 2 dagen niet meer reageert, werkt voor geen meter zo en dan zakt de moed me al gelijk in de schoenen hoelang een verzending wel niet moet gaan duren...

Ben al vanaf woensdag bezig om de koop af te sluiten :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:25

Ik heb het juist andersom, ik krijg gisteren gewoon 3 biedingen van 3 verschillende mensen. Ik reageer binnen een kwartier, nou is het al 24 uur stil! :')

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:18

Tallie1979 schreef:
Ik heb het juist andersom, ik krijg gisteren gewoon 3 biedingen van 3 verschillende mensen. Ik reageer binnen een kwartier, nou is het al 24 uur stil! :')

Dat heb ik inderdaad ook vaak meegemaakt :+

Beide erg irritant! :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:04

Ja, ik snap uiteraard dat niet iedereen 24 uur beschikbaar is.

Wat ik nu heb is helemaal irritant. Heb ik eindelijk antwoord, overleg je met de koper, ze vraagt een betaalverzoek en dan ineens niks.

Weer stil sinds 13.30 -O-

Zal mij benieuwen of ze nog terug komt! :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:10

Pfff. Nou vandaag een 3 sterren beoordeling gekregen. Had een massief houten meubelstuk gratis aan geboden. Gevraagd waarom slechts 3 sterren, kreeg ik als reactie er zaten wat deukjes in het hout.
Jammer dat je beoordelingen niet kunt zien voor je zelf de ander beoordeeld.
En de persoon reageerde toch onvriendelijk.... Of ik corona moe was om te zeiken over de beoordeling.