My_Little_P schreef:Vlees en dierlijke producten eten = dierenleed
Dragen dus niet?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
My_Little_P schreef:ikke schreef:
Dragen dus niet?
Nou ja, ik ben geen priester hier in hoor, maar in principe alle gebruik van dierlijke producten wel ja. Moet je die tijdens een BBQ erin gooien
ikke schreef:Als je er een beetje moeite in steekt zijn er prima leveranciers te vinden die voor normale (niet de biologische hype!) prijzen een goed en verantwoordt stukje vlees verkopen.
Ooit eens onaangekondigd zo'n partij vlees gebruikt op een weekend maar de kenners herkenden het meteen. Daarna viel het de andere deelnemers ook op dat dit vlees smaakvoller was dan wat ze gewend waren.
My_Little_P schreef:ikke schreef:Als je er een beetje moeite in steekt zijn er prima leveranciers te vinden die voor normale (niet de biologische hype!) prijzen een goed en verantwoordt stukje vlees verkopen.
Ooit eens onaangekondigd zo'n partij vlees gebruikt op een weekend maar de kenners herkenden het meteen. Daarna viel het de andere deelnemers ook op dat dit vlees smaakvoller was dan wat ze gewend waren.
Niks persoonlijks naar jou hoor Ikke, maar dit zijn altijd precies de reacties die je krijgt op zo'n onpopulaire mening of als je je eetwensen door moet geven. Het is ook verder niet om een discussie te starten. Een dier wil niet dood (ongeacht wat voor leven het heeft gehad) en heeft net zoveel rechten als een mens, dat is de basis voor mij. Daarnaast vind ik het milieu erg belangrijk en niks zo slecht voor het milieu als vlees eten.
Ik weet niet wie het zei, maar er is eens gezegd dat wanneer een slachthuis glazen muren zou hebben, niemand meer vlees zou eten.
Verder voor vegetariërs/vegans makkelijk te weerleggen opmerkingen:
- Ze kappen de Amazone voor 'jouw' soja
- Mensen zijn fysiek gemaakt om vlees te eten
- Je hebt vlees nodig voor proteïne / ijzer / vitamine B12
- Planten hebben ook gevoel (zucht)
Overigens val ik verder nooit iemand lastig met mijn mening hierover hoor, iedereen moet zelf weten wat ie in zijn mond stopt, maar ik vond dit topic een uitgelezen kans om 'm wel eens in de groep te gooien
Kinke schreef:ohhh haha! die had ik niet gezien, leuke autocorrect.
Maar goed....een ruit of een ruiter, vraag me af of een paard dat wil
DuoPenotti schreef:Denk dat dat tegenwoordig best een populair opinion is.