Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:40

Jester_ schreef:
Hier is het station ook een half uur rijden :+ maar ik kan me best voorstellen dat het in de stad niet nodig is

Nee joh alles is hier dichtbij.

En tja, wat is je leven op orde hebben? Ik vind dat altijd zo'n vaag begrip. Koophuis, financieel onafhankelijk?

Iemand kan veel beter emotioneel stabiel zijn dan een rijbewijs hebben _O-

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:04

MarcoBorsato schreef:
Iemand kan veel beter emotioneel stabiel zijn dan een rijbewijs hebben _O-

Hmm hmm, eens. :)

RedPassion schreef:
Hij wil uiteindelijk iets serieus maar staat open voor andere dingen/mensen in de tussentijd. Maar eens even rustig aftasten hoe het verder gaat.

Aaah fijn, dat klinkt voor nu wel even prima voor een mogelijke FWB. :D

Neverland

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:08

Geen rijbewijs maakt mij niet zoveel uit. Zolang diegene maar niet verwacht dat ik zijn persoonlijke taxi chauffeur word. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:10

Nu met kinderen vind ik het zelf ook irritant. Maar ga zo'n 10 daagse cursus doen en budget voor een waggie is er gelukkig ook.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:25

Ik ben 34 en heb ook geen rijbewijs. Dat heeft niks te maken met zaken. Ik heb tot 2018 een paard gehad. Dan moet je keuzes maken en mijn paard haalde ik veel meer plezier uit dan het idee hebben van een rijbewijs.

Nu wel aan het sparen en wil meteen een auto kopen dan, maar voor mij zegt dat niks. Thuis wonende mannen wel die nog nooit uit huis zijn geweest.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:32

Het moet toch ook allemaal maar klikken en werken. Iemand kan op papier nog zo'n goede match zijn, maar in de praktijk is dat nog maar de vraag.

Wij zijn nu 6 jaar samen en het is niet altijd even tof en leuk, maar het werkt wel tussen ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:49

Dat is ook het nadeel van online daten, je gaat je lijstje langs of iemand wel echt 'perfect' is en daardoor laat je misschien hele leuke mensen lopen..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:59

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:
Eerste date was zeker leuk maar ik voel niet wat hij voelt merk ik.
Maar ik wil het op zich nog wel een kans geven als hij niet te hard van stapel gaat lopen.

Coming from experience, stop nu het nog kan _O-

Nu ben ik wel benieuwd :P

Overigens, ik vind geen rijbewijs niet per se een afknapper. Maar heb wel situaties gehad waarin het echt niet praktisch was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:09

Zucht, hier ook weer koos dateloos. Echt 3 enorm leuke dates gehad met iemand met wie ik ook echt op één lijn zat. Maar na die laatste date merk je gewoon dat iemand heel stil en kortaf wordt. Dus maar gewoon gevraagd van yo, heb het gevoel zus en zo, dus als je 't allemaal niet ziet zitten zeg het dan alsjeblieft gewoon, dan kunnen we allebei weer verder. En inderdaad. Heel kortaf een antwoord dat ik misschien wel gelijk had en "voor nu misschien even niet".

Dan vraag ik me toch af waar 't aan heeft gelegen? Terwijl het zo leuk was. Is verder geen drama, maar ik vind het altijd zo irritant dat je er weer zelf naar moet vragen in plaats van dat iemand gewoon opbiecht dat 'ie je niet ziet zitten.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:24

Oh zo vervelend is dat he Resistance... ik heb dat ook een paar keer gehad en ik heb dat de laatste keer ook aangekaart met date. En dat lag allemaal niet aan mij maar scheiding en gezeur... Nog een keer daarna afgesproken, leuk en gezellig . Maar er kwam echt 0 initiatief uit en kostte alleen maar energie.

Nu een super leuke match, heel andere type dan waar ik normaal gesproken op val. Ook qua denken en doen op één lijn. Super veel initiatief vanuit zijn kant en morgen 2e date. Ben benieuwd weer.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:27

[quote="
Nu een super leuke match, heel andere type dan waar ik normaal gesproken op val. Ook qua denken en doen op één lijn. Super veel initiatief vanuit zijn kant en morgen 2e date. Ben benieuwd weer.[/quote]

Dat heb ik nu ook een beetje, dat ik probeer wat anders te swipen want mijn 'type' werkt blijkbaar niet voor mij

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:53

Ach als ik vraag waar het aan ligt krijg ik vrijwel altijd de dooddoener "het ligt niet aan jou, het ligt aan mij".

Schiet je niks mee op dus

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:56

Nee dat schiet ook niet op.. je wordt er zelf alleen zo onzeker van. Althans als ik voor mezelf spreek...

Had je nog wat gehoord Silly, of is het er helemaal geen contact meer met die man?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:00

Heb wel even contact gehad, maar hij gaf geen duidelijke antwoorden op mijn vragen.
Praatte er gewoon over heen.
Nu al een week niets meer gehoord en is goed zo.
Heb daar toch niets aan.

Ben wel weer op Tinder en Happn, maar vind er momenteel weinig aan

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:45

Vraag me nog steeds af wat het volgens sommige mensen dan zegt als je in je thirties nog geen rijbewijs hebt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 04:36

MarcoBorsato schreef:
Vraag me nog steeds af wat het volgens sommige mensen dan zegt als je in je thirties nog geen rijbewijs hebt.

Hier in de dorpen in Friesland betekent dat dat je ontzettend goed kan fietsen. :D

Een auto heb je hier nodig om te gaan en staan waar je wilt dus ik kan me niet voorstellen dat iemand die behoefte niet heeft. Maar dat zal in de stad natuurlijk anders zijn. Voor mij is mijn rijbewijs en mijn auto zo ongeveer het laatste wat ik op zou geven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 07:21

MarcoBorsato schreef:

Mijn ex had ook geen rijbewijs op zijn 25e.. wat betekende dat ik altijd overal heen moest rijden. Als ik naar hem ging met de auto was het anderhalf uur. Met de trein naar mij toe was het twee uur. Moest hem altijd van en naar het station brengen (geen enkel probleem ofcourse!) Maar als de treinen een keer niet reden had hij al een probleem.

Daarnaast, een dagje weg, ik was altijd de sjaak. Als we ergens heen gingen moest ik dus altijd rijden, heen en terug. Kon nooit wat drinken.

Met mijn huidige vriend gaan we regelmatig een weekendje naar Duitsland, en binnenkort vakantie naar Oostenrijk/Zwitserland met de auto. En ik ben reteblij dat we gewoon lekker af kunnen wisselen.

Ik vind auto rijden super, en doe het ook erg graag, maar het idee dat de ander het ook over kan nemen is gewoon fijn. Zeker als je een eind moet.

Als je beide in een stad woont snap ik het ergens nog wel.. Aan de andere kant wil je soms ook naar plekken waar het OV ruk is. Het is gewoon een stukje onafhankelijkheid, niet altijd van een ander (persoon of OV) afhankelijk hoeven te zijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:30

Ik had ook een ex die drie uur moest rijden met het OV maar hij deed het wel. Wou zelfs nog van het station nog een half uur naar mij lopen zodat ik hem niet op hoefde te halen. Maar dat vond ik sneu na zo'n lange treinreis. Met dagjes weg moest ik inderdaad altijd rijden maar dat vond ik geen probleem. Vind het juist leuk om auto te rijden. :+

Nee, dat zou ik echt geen big deal vinden en nee ik woon niet in een mega grote stad waar alles dichtbij is. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:31

Jildau schreef:
MarcoBorsato schreef:

Hier in de dorpen in Friesland betekent dat dat je ontzettend goed kan fietsen. :D

Een auto heb je hier nodig om te gaan en staan waar je wilt dus ik kan me niet voorstellen dat iemand die behoefte niet heeft. Maar dat zal in de stad natuurlijk anders zijn. Voor mij is mijn rijbewijs en mijn auto zo ongeveer het laatste wat ik op zou geven.

Nee tuurlijk, snap ik. Maar wij staan met 30 min op Schiphol, ik pak de trein of vlieg, wil ik ergens heen in NL neem ik een taxi. Natuurlijk niet ideaal daarom les ik nu.

Maar ben wel benieuwd wat het nu over mij als persoon zegt. :=

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:33

MarcoBorsato schreef:

Onder vrienden van mij die in de grote stad wonen komt het vaker voor dat ze geen rijbewijs hebben. Zegt volgens mij alleen dat ze geen rijbewijs/auto nodig hebben. Een enkeling heeft geen rijbewijs omdat ie bang is en nog een ander vanwege z'n groene idealen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:37

Misschien hetzelfde als dat iemand die in de randstad woont niet met het OV wil en geen eigen auto heeft. Hier in het oosten houdt het best wel op hoor zonder auto. Ik woon nu dan in een stad en hier vandaan gaat best veel qua OV. Maar toen ik bij mijn ouders woonde kon ik bijvoorbeeld naar bepaalde vriendinnen alleen maar met de auto of de fiets. Bus was dan bijvoorbeeld 1,5 uur en met de auto 15 minuten. Je hebt ook dorpen waar niet eens een bushalte is. Daarom heeft iedereen hier eigenlijk rond 17-19 zijn rijbewijs en rond hun 20e een auto. Dus ik zou denken als iemand van 30 geen rijbewijs heeft van goh waarom? Geen geld? Te lui? Reden je ouders je overal heen? Blijf je altijd gewoon thuis? Want dat is hier het geval. Wanneer wij gingen stappen moesten we namelijk altijd met de auto naar de clubs. Als je hier geen rijbewijs hebt dan heb je het niet doorgezet, heb je geen geld of ben je gewoon erg makkelijk. Want dat betekent gewoon dat je ouders / vrienden je taxi zijn.

Ken er ook maar een paar zonder en dat heeft of medische reden of gemakzucht. Midden in de stad is dat gewoon heel anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:44

Gemakzucht. Nooit nodig gehad tot nu toe.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:02

MarcoBorsato schreef:
Maar ben wel benieuwd wat het nu over mij als persoon zegt. :=

Dat je totáál kansloos bent natuurlijk, niets meer aan te redden. :+

Als ik geen paardenhobby had gehad, dan had ik mijn rijbewijs denk ik niet eens gehaald. Als ik met een auto op pad ga, dan is dat omdat ik met het paard ergens heen ga, en verder doe ik alles op de fiets aangezien ik bij een grote stad in de buurt woon. Ik snap de ophef over rijbewijzen niet zo. Ik kom oorspronkelijk wel uit the middle of nowhere, daar is een rijbewijs wel echt handig, maar de meerderheid van de mensen woont wél wat meer in de bewoonde wereld met enige voorzieningen nabij...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:03

:') :') rip mij.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:09

Wonend in de stad vind ik het heel normaal. Mijn zus heeft ook geen rijbewijs, snap ik ook. Maar ik woon dus in achtergebleven gebied. Wil je hierheen is het dichtstbijzijnde station een half uur rijden en ja er gaat een bus.......

Mijn vorige vriend had wel een rijbewijs maar geen auto, want wonend dichtbij station, werkend in amsterdam. Ik snapte dat wel. Het zorgde er wel voor dat ik wel heeeeel veel km reed maar ik vond dat eigenlijk echt geen punt. De huidige heeft gewoon zelf een auto en rijdt nog makkelijker dan ik overal heen en das toch wel erg lekker.

Er zijn zoveel andere dingen veel belangrijker dan die auto, das maar bijzaak.

Kreeg gisteren superlief compliment dat hij het bijzonder vond dat ik moeite deed om elke keer iets anders op tafel te zetten (vegetarisch :D ) en zo creatief ben. Leuk om te horen!