Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:06

Ik stond net te tanken bij een onbemande benzinepomp. Dus je moet pinnen en dan pas tanken. Maar stel nou dat je 10 euro op je rekening hebt, stopt het tanken dan automatisch bij 10 euro? Of kun je er dan alsnog 15 euro in gooien? En zoja, wat dan?!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:10

Ladygiroc schreef:
Ik stond net te tanken bij een onbemande benzinepomp. Dus je moet pinnen en dan pas tanken. Maar stel nou dat je 10 euro op je rekening hebt, stopt het tanken dan automatisch bij 10 euro? Of kun je er dan alsnog 15 euro in gooien? En zoja, wat dan?!

Dan stopt hij automatisch bij 10 euro, dat zie je dan ook in het schermpje bij het pinnen Max: x €

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:11

De pompen hier in de buurt stoppen dan bij 8 euro geloof ik. Hij laat in elk geval iets van 2 euro op je rekening staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:15

Ik kan altijd wel in het rood tanken. Niet veel, maar een paar euro maximaal ofzo, maar ik kan altijd wel meer tanken dan wat op mijn rekening staat.

Ik vraag me altijd wel af hoe die minimale tank-afname werkt. Dan staat er bijvoorbeeld minimale afname 5 liter ofzo, maar hoe gaat dat dan als je maar 2 liter wil tanken? Stroomt de boel dan over omdat hij alsnog 5 liter geeft? Stopt hij wel bij 2 liter maar betaal je dan voor 5? Misschien moet ik dat toch eens proberen.. :+

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:44

Voor zover ik weet maakt een tanksation een reservering op je bankpas/rekening (of creditcard) van een vast bedrag. Meestal is dit ook meteen het maximale bedrag dat je in één transactie kunt tanken. Vaak is dit rond de € 150,- maar het verschilt. Heb je dat niet beschikbaar, dan wordt de transactie afgebroken en kun je niet tanken. (Breek je de transactie zelf af, of is er een storing, dan kan het zijn dat je de reservering nog even op het overzicht bij de bank kunt zien, maar deze verdwijnt over het algemeen heel snel weer, waardoor je dit in de praktijk niet terugziet.)

Het lijkt me sterk dat een tankstation inzage krijgt in het saldo van je betaalmiddel. Iets met privacy.

Het is denk ik wel mogelijk dat er een nieuwe reservering voor een lager bedrag gedaan wordt, net zo lang tot er een bedrag overblijft dat wel beschikbaar is, maar hoe dat werkt weet ik niet. Ik ken alleen de bankkant van het verhaal :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:56

De laatste x dat ik ging tanken stond er ineens bij hoeveel ik kon tanken, dat was exact het bedrag wat op mijn rekening stond toen. Voorheen was het als ik 10 euro op m'n rekening had stopte de machine rond de 8 euro.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:18

Dít ziet die automaat, ik heb ook weleens dat er maar een tientje opstaat en dan kan ik dus voor 8 euro oid tanken. Staat niet op de automaat maar dan sluit ie gewoon af bij dat bedrag.

Bij de tango is dit, maar kan me niet voorstellen dat je meer kan tanken dan dat ie kan afschrijven?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:20

Ik heb zo ooit ook een keer mijn bankrekening precies leeg getankt :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:32

MoriMann schreef:
Voor zover ik weet maakt een tanksation een reservering op je bankpas/rekening (of creditcard) van een vast bedrag. Meestal is dit ook meteen het maximale bedrag dat je in één transactie kunt tanken. Vaak is dit rond de € 150,- maar het verschilt.

Dat had ik laatst toen ik voor het eerst in jaren weer eens ging tanken. Ik krijg een notificatie van al mijn betalingen, en zag dus opeens 150 euro er af aan benzine. Ik meteen in paniek :oo Maar viel hartstikke mee achteraf en er is uiteindelijk alleen hetgene wat ik tankte afgeschreven :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:27

Iemand die een beetje weet wat de EJ met korting doet? Er is tot en met dinsdag korting maar ik ga woensdag.. is er nog kans dat er woensdag al een nieuwe is of niet

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:57

Of mijn opblaaszwembadje in elkaar kan zakken van de warmte.zo ziet het eruit na 1 dag,ik word er ambetant van.
Afbeelding

Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:02

Trui schreef:
Iemand die een beetje weet wat de EJ met korting doet? Er is tot en met dinsdag korting maar ik ga woensdag.. is er nog kans dat er woensdag al een nieuwe is of niet

Ligt er net aan welke aanbieding of korting je wilt gebruiken? Er zit niet voor niks een einddatum aan een actie denk ik zo.
Ik zou het online bestellen, dan weet je zeker dat je de korting krijgt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:12

karuna schreef:
Grondwespen zijn agressieve rotzakken. -O-

Oke iemand enig idee wat dit plaatje betekend? Het zal vast geen 100% onthoofd mannetje zijn die van zich af plast lijkt me :')

[ [url=m/vK0n7B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blaastutje en richting van blazen..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:08

Hoe word bepaalt of ze in een nieuwsbericht over een jongen of een man spreken? De ene keer zie ik staan, een 20-jarige jongen, een andere keer een 18-jarige man. Iemand enig idee?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:26

Waarom gaan mensen bij VakantieVeilingen dik bieden op een veiling die nog een aantal uur moet? Ik snap daar geen bal van en zo verpest je het koopjes jagen voor een ander. :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:41

Werkt een aircooler/luchtkoeler? Airco willen we niet aanschaffen maar ventilator werkt ook niet optimaal. Iemand ervaring

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:46

nee :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:00

fjordjes schreef:
Werkt een aircooler/luchtkoeler? Airco willen we niet aanschaffen maar ventilator werkt ook niet optimaal. Iemand ervaring

Wij hebben er eentje. Het werkt iets meer dan een gewone ventilator, maar voor deze temperaturen werkt het helaas niet...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:17

Jessol schreef:
Of mijn opblaaszwembadje in elkaar kan zakken van de warmte.zo ziet het eruit na 1 dag,ik word er ambetant van.
[ [url=m/ZVtayP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Hyp7WZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb exact dezelfde vraag.
Badje komt niet in aanraking met kinderen en het zou me echt verbazen als er een gaatje in zit, maar mijne ligt er soms ook 'ineens' zo bij.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:01

Onze jacuzzi doet dit ook. Door de warmte zet lucht uit en als het dan afkoelt ligt ie er zo bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:03

fjordjes schreef:

Hij blaast iets koeler dan alleen een ventilator. Maar echt koel mag je niet verwachten met dit weer... Desondanks zijn wij wel blij met de aanschaf, maakt het net iets dragelijker om te kunnen slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:19

Giolli schreef:
Waarom gaan mensen bij VakantieVeilingen dik bieden op een veiling die nog een aantal uur moet? Ik snap daar geen bal van en zo verpest je het koopjes jagen voor een ander. :')

Dat vraag ik me al jaren af. Dat is van begin af aan niet anders geweest. Heel raar.
Jaren geleden dat ik daar op keek, maar niets veranderd dus?
En altijd even googlen wat de daadwerkelijk prijs is. :+

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:39

Waarom mensen hun afval toch gewoon van zich af gooien, of uit het raampje van de auto... Ik kan er met m'n hoofd niet bij.

Vanmorgen de restanten van iemands macdrive menuutje weggegooid, kennelijk zo uit de auto in de berm gekieperd. Waarom!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:41

fjordjes schreef:

Mijn zoon vult de bak met water en ijsklontjes of een bevroren koelelement.
Dan komt er aardig koele lucht uit maar dit is natuurlijk maar tijdelijk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:50

Indy_Mouse_9 schreef:
Waarom mensen hun afval toch gewoon van zich af gooien, of uit het raampje van de auto... Ik kan er met m'n hoofd niet bij.

Vanmorgen de restanten van iemands macdrive menuutje weggegooid, kennelijk zo uit de auto in de berm gekieperd. Waarom!

Dat vraag ik me al jaren af inderdaad... Neem het mee naar huis en mik het daar weg of gooi het onderweg in een openbare vuilnisbak, maar niet zomaar ergens uit het autoraam, of al wandelend/fietsend etc.
Ze zullen het wel teveel moeite vinden en het teveel vinden stinken in de auto, maar dan moet je het maar niet meenemen vind ik dan.