Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:58

Wie snapt deze maten?

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:21

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:36

Amber_anne schreef:
Ik heb weer een leuke. Ik zag op facebook een filmpje van een kledingstuk waarvan ik de naam zoek.

Je doet het als eerste als een soort schort vast achter je hoofd en om je taille. Daarna gaat het onderste stuk tussen je benen door en maak je dat ook vast om je middel. Het eind resultaat is een soort jumpsuit

[ [url=m/bPjPxM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u8elFH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CAwuAh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat of wordt er niet naar gevraagd in de comments?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:41

Lizz schreef:
Amber_anne schreef:
Ik heb weer een leuke. Ik zag op facebook een filmpje van een kledingstuk waarvan ik de naam zoek.

Je doet het als eerste als een soort schort vast achter je hoofd en om je taille. Daarna gaat het onderste stuk tussen je benen door en maak je dat ook vast om je middel. Het eind resultaat is een soort jumpsuit

[ [url=m/bPjPxM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u8elFH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CAwuAh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat of wordt er niet naar gevraagd in de comments?

Er wordt heel veel naar gevraagd maar helaas geen antwoord. Wel stond er dat ze voorkomen in Thailand en barbedos

Ik heb ondertussen een filmpje gekregen hoe je hem zelf kan maken. Maar nog niet gevonden waar je er ergens een kan kopen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:59

Oh jammer.

Dit is ook zoiets, wel ander model. Maar heb gezocht op omslag jumpsuit.
https://www.rosafashionoutlet.com/nl/ju ... gjurk.html

Ik vind wel versies al wikkelbroek, ook patronen. Maar niet met een top er aan.

Edit: onder wrappants vind je ook veel wikkelbroeken.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:44

Flying_Angel schreef:
Wie snapt deze maten?

[ [url=m/qn4hJb.png]Afbeelding[/url] ]

Staat in de matenwijzer uitgelegd in jeans en EU maten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:17

Ik zoek…

Ik heb hier op bokt ooit eens een filmpje gezien van een type trailer waar geen achterstang in zat, maar een deurtje, die je voorin de trailer open en dicht kan doen.

Wie weet over welke trailer ik het heb?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:54

Chevali liberte wellicht?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:46

rien10 schreef:

Nee deze bedoelt ze niet.

Ik weet welke ze bedoelt, maar ik kan het niet vinden.
De trailer heeft geen achterstangen zoals een tweepaards heeft, maar een soort klappoortjes. Deze klappen naar buiten open en zijn te bedienen voor in de trailer.
Dus je laadt je paard alleen op, voor in de trailer haal je een hendel over en de poortjes sluiten achter je paard als een soort stang.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:13

Lizz schreef:
rien10 schreef:

De trailer heeft geen achterstangen zoals een tweepaards heeft, maar een soort klappoortjes. Deze klappen naar buiten open en zijn te bedienen voor in de trailer.
Dus je laadt je paard alleen op, voor in de trailer haal je een hendel over en de poortjes sluiten achter je paard als een soort stang.

Jawel, Cheval Liberte heeft ze gehad; ooit gezien op de Equitana maar ze er nooit meer mee terug gezien dus ik vraag me af of ze dat nog maken. Ik kreeg er geen degelijk gevoel bij, eerlijk gezegd.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:14

Daphara schreef:
Ik zoek…

Ik heb hier op bokt ooit eens een filmpje gezien van een type trailer waar geen achterstang in zat, maar een deurtje, die je voorin de trailer open en dicht kan doen.

je hebt het denk ik over de Fautras provan met AID systeem .
In dit topic hebben ze het erover .

[TAO] Trailers met vooruitloop, ervaringen gevraagd

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 02:09

Lizz schreef:
rien10 schreef:

Precies dat!

zandvangers schreef:
Daphara schreef:
Ik zoek…

je hebt het denk ik over de Fautras provan met AID systeem .
In dit topic hebben ze het erover .

[TAO] Trailers met vooruitloop, ervaringen gevraagd

Ja die!

Vriendin van mij heeft een paard dat levensgevaarlijk is als je de stang er achter weg moet halen. Het dier loopt super braaf de trailer op, staat onderweg heel rustig, maar is echt een risico met uitladen.

Ik moest haar laatst helpen en ze had me al gewaarschuwd dat hij heftig kon reageren, dus ik ga op de klep aan de lege kant staan, reik langs de stang om de borgpin er uit te trekken, mijn idee was dat ik de stang dan rustig omhoog kon wippen met 1 hand en naar me toe kon halen, zodat die niet zou “vallen” tegen het middenschot, waar hij van zou kunnen schikken. Maar hij werd al panisch van mijn beweging achter hem, hij dook meteen nadat ik de pin vast had naar voren en trok zijn achterwerk panisch in, hij ging er bijna bij zitten… vervolgens gaat hij in die half zittende houding volle vaart naar achteren, zijn bips komt onder de stang, die schiet door de lucht en klapt tegen zijn hak en als reactie mept hij kei hard en hoog achteruit, terwijl hij achteruit de trailer uit springt, hij heeft niet eens de klep geraakt, maar was er achteruit overheen gesprongen.

Dat alles in de 2-3 seconden nadat de borgpin er uit getrokken was. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, eenmaal uit de trailer was er ook niets meer aan de hand. Maar wat blijkt, hij doet dit vaker en heeft ook al eens iemand geraakt. Dus ik had het er vandaag (gisteren) met de eigenaar over en vertelde over dit systeem, volgens mij een uitkomst voor dit soort paarden, er hoeft dan niemand achter te staan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:47

Daphara, vindt hij het dan niet eng als je de stang er achter doet als hij er net op staat? Ik ken dit gedrag wel van verschillende paarden die niet graag met de trailer weggaan, maar die doen ditzelfde ( buiten het slaan) gelijk als ze erop staan. Dan krijg je net aan de tijd om de stang erachter te doen, maar niet om de borgpin te gebruiken. Ik vermoed dat er ergens een stuk angst zit bij dit soort gedrag en ik denk dat het beter zou zijn om dat uit te zoeken dan om er een ander type trailer voor aan te gaan schaffen.
Als hij gelijk na het laden geen angst heeft, lijkt het me sterk dat hij wel die angst heeft bij het uitladen. Misschien heeft een "gewone" vooruitlader dan nog wel meer effect, dan kan hij er vooruit uitlopen en hoeft achter bij het uitladen helemaal niet open. Wat trouwens ook nog kan is, dat hij bang is om achteruit de klep af te gaan, of dat dat ergens ongemak in zijn lijf geeft en dat hij heeft geleerd dat op te lossen door dat dan maar razendsnel te doen, zodat de last die hij ervan ondervindt maar kort is.

Ik vind het vaak wel een lastig probleem, maar ik denk dat het veiliger is om het trailerladen weer te gaan oefenen en het in kleine stappen op te bouwen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:48

We gaan een beetje off topic, maar nee, laden is geen probleem, alleen uitladen. Hij is wel bang/zenuwachtig voor openstaande trailers en vooral het geluid van paarden op de laadklep.
Het paard is verder niets mis mee, behalve dat die flink sensibel is. Het is een paard dat we de laatste tijd trainen om buitenritten te maken met de mijne erbij, omdat mijn ruin heerlijk relaxed is (en je rustig een paard in zijn achterwerk kunt parkeren, zonder dat er iets gebeurd) en de eigenaar hoopt dat met de trailer weg gaan zo ook een wat leukere ervaring wordt voor hem, want juist het uitladen zorgt voor spanning, wat hij op wedstrijd moeilijk kwijt raakt, maar op buitenrit gaat het wel snel terug naar ontspanning.

Het idee is ook niet een andere trailer, maar meer denkend aan mogelijkheden om het uitladen veiliger te maken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:12

Dan kan het zo zijn dat hij toch het achteruit eruit moeten eng vindt, dat hebben wel meer paarden. Soms vanwege het ineens schuin naar beneden moeten lopen, net alsof ze even geen bodem hebben voor hun idee, soms vanwege het geluid dat het lopen op de klep doet, soms vanwege iets heel anders ;) . De ene zal bevriezen en gewoonweg niet achteruit willen en de ander racet er uit zodra hij meent dat hij eruit kan/moet.

Ik denk dat ik toch zou gaan oefenen, stuk de klep op en zelf rustig achteruit zetten, dat een aantal keren en steeds een stukje verder. Goed kijken wanneer de spanning komt en proberen dat voor te zijn ( klinkt tegenstijdig, maar ik kan het even niet anders verwoorden). Dan als hij met rust helemaal op de trailer staat en even kan staan en ook rustig achteruit kan met wat gerommel aan de open stang ( die ik vaak voor de veiligheid aan de andere kant hang, zodat ze er niet tegenaan lopen bij het achteruit gaan), kan je weer een stap verder. Stang er achter en die na een paar minuten weer weghalen en achteruit laten komen. Als dat goed en met rust gaat kan je de klep dichtdoen ( als de stang erachter geen probleem geeft. Voor bezig houden met wat voer en na 1-2 minuten de klep weer open en de stang weer weghalen. Wel altijd de stang borgen, anders wippen ze hem er zo uit. En pas als dit allemaal goed gaat, kan je een stukje rijden en weer uitladen. Ergens zit er toch waarschijnlijk een soort van trauma bij het paard voor wat betreft het uitladen en als je dat weet op te lossen zal het probleem ook grotendeels weg zijn.
En als het dus helemaal niet wil lukken, dan kan ze altijd nog denken aan een trailer met vooruitloop, desnoods huurt ze er een keer eentje om te zien of dat een betere oplossing voor dit paard is.

Die oplossing met die deurtjes die je aan de voorkant dicht en open kan doen lijkt mij niet zo fijn, ten eerste heb je dan best een flinke afstap en dat vinden paarden vaak ook erg spannend en eigenlijk bevestig je daarmee dat hij er heel snel uit kan, dat lijkt me ook niet goed.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:05

Tja, niet mijn paard, dus het trailer uitladen trainen is niet aan mij, die van mij zijn gelukkig braaf genoeg.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:18

Nee, ik snapte wel dat het niet jouw paard is en dat jij er niet echt iets aan kan doen. Maar misschien kan ze iets met de tips, als ze dat al wil. En anders, als jij met haar op stap gaat, zou ik als ik jou was zelf voorin bij het paard willen staan en het paard losmaken en haar de klep laten openen en de stang er achter weghalen. Dan heeft ze zelf de gevaarlijkste plek bij dit paard en misschien helpt het als zij een paar brullen geeft dat hij niet naar achter mag komen.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:18

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:58

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:26

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:28

Welke bedrade in ear oordopjes zijn goed? Wil er max 25 euro aan uitgeven en wil ze niet online kopen. Met microfoon en verschillende maten dopjes zodat ze in m'n oren blijven.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:10

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:20

Ik zoek al een tijd.. Een nieuw hoofdkussen. In het kader van duurzaamheid wil ik iets met natuurlijke materialen. Ik zag al een optie van wol, maar is best duur.
Veren/dons wil ik niet want dit schijnt niet diervriendelijk te zijn.
Zijn er nog meer opties?
(Had ook een kussen gezien met bamboe sloop, maar vanbinnen zat een synthetische vulling).

Zou het knap vinden als iemand hier iets op weet :P

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:06

Biks2 schreef:
Ik zoek al een tijd.. Een nieuw hoofdkussen. In het kader van duurzaamheid wil ik iets met natuurlijke materialen. Ik zag al een optie van wol, maar is best duur.
Veren/dons wil ik niet want dit schijnt niet diervriendelijk te zijn.
Zijn er nog meer opties?
(Had ook een kussen gezien met bamboe sloop, maar vanbinnen zat een synthetische vulling).

Zou het knap vinden als iemand hier iets op weet :P

Geen alternatief, maar ik kan alleen maar zeggen dat ik ontzettend blij ben met mijn hoofdkussen met schapenwol vulling (van Texlana) . Ábsoluut zijn geld waard imo :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:29

Super natuurvriendelijk:

Kussensloop vullen met oude (zachte) kleding.
Bijvoorbeeld wollen truien ofzo